Inseminaatio

Piikki päivä vol 2. Nyt ei tullut kuplaa iholle,mut sain aikaseksi kunnon ventin peukaloon ku hajotin sen keittosuola ampullin. Meni ihan rävellykseksi ku verta oli joka paikassa,mä sadattelen ja sitä rataa. :D Ylihuomenna sitten ultraan ihmettelemään onko hormonit tehneet tehtävänsä.
 
Kiitokset vaan kaikille tervetulotoivotuksista!
Toivoton ei ole vielä mitään piikkejä käytössä, onneksi.
Adalainelle olen pahoillani. Kamalaa kun tapahtuu tollasta, kun on jo ehtinyt iloita asiasta.
Omasta navasta ei nyt riitä juttua, alkukierto, niin sitä yhtä ja samaa odottelua vaan.
 
Mitenkäs muiden piinailijoiden päivät etenee?

PP6 Meillä on pientä juilintaa edelleen alamahalla ja nivusissa, hyvin pientä. Vessassa juoksuttaa koko ajan ja eilen kun yritin sängyssä kyljelläni maatessa siirtää takapuolen taaksepäin tunsin tosi voimakkaan vihlaisun alamahalla. kauhee kun nää päivät matelee, voi olla, et joudun testaamaan jo ens keksiviikkona, PP12 esikoisestakin tuli plussa herkkään testiin. Eihän tätä taas selväjärkisenä kestä...
 
Täällä menossa pp6. Ei oikeastaan minkäänlaisia oireita.. tai nekin on vaan haettuja, esimerkiksi välillä vihlasee oikealta puolelta ja joskus vasemmalta, sellasta hassua juilintaa. Muuten hikoiluttaa, niinkuin yleensä aina ennen kuukautisia.
Ja tosiaan ei täälläkään kestä odottamista näin selväjärkisenä =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja elohopea:
Toivon Adalainelle paljon voimia :hug:

Koskaan en ole sanut itse plussaa. Tänään alkoi pieni vuoto ja menkkamaiset kivut, vaikka vasta neljäs päivä inssistä...toivottavasti häipyis pois ja olisi jotain muuta kuin menkkojen alkua. Vaikka toivoa ei enää näiden vuosien jälkeen uskalla pitää korkealla, tippuu sitä kuitenkin joka kerta jonkun matkaa :(

Elohopea:

Lainaten sun tekstiin... Me ei päästy inssiin silloin viime kierrossa tietyistä syistä, mutta söin femaria + pregnyl piikin otin silloin tukemaan.. muuten luomuna yritettiin :) Mulla alkoi sitten viime kierrossa myös verivuotoa, hyvin hyvin niukkaa mutta kirkasta. Suurinpiirtein muutama päivä pregnylin jälkeen..
Ja nyt tässä inssikierrossa lääkäri määräsi vielä pari puolikasta pregnyl annosta vielä sen täyden pregnyl annoksen jälkeen, koska sitä vuotoa oli ollut viime kierrossa. Jotenkin niin että se tukee paremmin tätä kiertoa..

Hankalaa tekstiä :LOL:
 
Täällä myös menossa pp6. Vuoto loppu eilen. Oikeastaan se vuoto oli ennemminkin ruskeankeltaista kuin veristä. Mitään kummempia oireita ei oo. Rinnat reunoista edelleen kipeät ja heikosti välillä alamahaa juilii.

Nöppö: Hyvin ymmärsin sun tekstin =) Mulla pregnyl ollu vain irrotuspiikkinä. Kysyin viime viikon ti ultras et eikö mulle tuu mitään hormoneja inssin jälkeen loppukiertoon, kun olen tavannut tiputella normaalisti 3-6 pv ennen menkkojen alkua. Lääkäri sanoi, että ei tähän kertaan laiteta mitään. Noh, siihen tyytyminen, kun ovat viisaampia kuin minä! Inssiä tehdes sano, että jos nyt ei tärppää, niin seuraava heti perään, kun clomiannostuksella follikkelit kasvo hyvin...Toivottavasti sitä seuraavaa kertaa ei tuu.. kenellekään meistä! :)
 
Olen tyhmä ja malttamaton!!! Menin tekemään testin, haamuhan siihen tuli!!! Koskaan aikaisemmin ei ole tullut mitään. Nyt kuitenkin vasta PP7 eli periaatteessa saattaa johtua pregnylistäkin. Toisaalta tein viime kierrossa kans PP7 testin, puhdas nega. Pelonsekavat tunteet! Yritän malttaa sunnuntaihin ja uusia sitten testin.
 
^oijoi! Tuosta nyt ei ota vielä selvää, mut jos edellinen oli puhdas nega niin voihan se olla. Kuinka herkkä testi sulla oli? Mulle tuli tänään herkät testit postissa (10 mlU/ml), melkoista tahdonvoimaa saa käyttää etten mee pissimään tikkuun...

miten Sammaleen testeille on käyny?

PP7 ja samat nipistely ja nipailuoireet jatkuu, vähän nivusiakin särkee. Aamulla oli taas krapulainen olo ku heräs... ja vessassa juoksen ihan jatkuvasti.

Meidän vappu menee rauhallisesti kotona, munkit on paistettu ja herkut ostettu :) Jospa haettas vaikka joku leffa illaksi kuhan tyttö menee nukkumaan. Sit voidaan vähän fiilistelläki, tasan kaksi vuotta sitten tehtiin SE inseminaatio josta tuo miedän kultakimpale sitten syntyi :heart:

Hauskaa vappua kaikille :wave:
 
kaikki oli hyvin niin pitkään kunnes luin Toivottoman viestin... enkä mäkään sit malttanu: haamu! testiajan sisällä se siihen piirty. oispa oispa oispa!!! Pregnylvaarahan meilläkin tässä siis on... Mut onhan se nyt taas mukava olla raskaana edes tämä hetki :D
 
Joo, ultra oli ja hiljaista on folli-rintamalla.. tai no hiljaista ja hiljaista.. monirakkulaiset oli munasarjat. Ihmetteli lääkärikin et miten en aiemmin ole saanut PCO diagnoosia. Oireet kun kuitenkin on täsmänneet ja itsekin olen tiennyt et siitä kärsin. Mutku lääkärit on väittäneet toisin ja niiden sana on laki, niin mitä siinä vastaan pullikoimaan. :( Toisaalta olen onnellinen että nyt sain diagnoosin, eli kaikki johtuu jostain. Viikonlopun yli pitää vielä pistää fostimonia ja maanantaina uusi ultra. Jos silloinkaan ei ole vielä kehittynyt kunnon follia tai päinvastaisesti niitä on liikaa, jätetään hoito nyt väliin ja seuraavasta kierrosta uusi yritys isommalla clomi-annoksella. Sellainen uusi juttu tuli vielä, et lääkäri aloitti mulle metforminit. Meneekö täällä muilla ne? Meinas et ne voisi hyvin tukea tätä pco:n hoitoa. Muutama ylimääräinen kilo pitäs puottaa, mutta ei mitään maata kaatavaa.. Eipä auta kuin alkaa päivittää ajatukset tähän uuteen tilanteeseen. Harmittaakun olin niin ajatellut et alkuviikosta olis sitten se inssi. :( Mut pitäshän se jo tässä vaiheessa muistaa että elämä ei mene niinkuin elokuvissa..

Toivottomalle onnea haamusta. :) Toivottavasti se vielä haamusta vahvistuu. :flower:
 
Matroskin mä olen nappaillut metformiinia 4 tbl päivässä reilun vuoden ajan. Mulla eivät ole toivottua tulosta eli raskautta antaneet eikä painokaan ole kauheasti pudonnut, mut eipä kai niistä haittaakaan ole ollut.
Haamuista harmittaa olla ilonpilaaja, mutta kerronpa miten mulle kävi viime kierrossa. Testasin pp 10 ja sain haamun, mutta pp 13 nega ja pp 14 alkoi vuoto. Eli mun kohdalla oli väärä hälytys, toivottavasti teillä vahvistuvat plussaksi!
Hauskaa vappua! Aion ottaa vähän skumppaa, kun näitten hoitojen aikana on tullut oltua vesilinjalla jo aika pitkään!
 
Pahoittelut Matroskin laihasta ultrasta. Toivottavasti saat vielä johtofollin kasvamaan! Mulla ei kp 9 näkyny vielä ultrassa mitään mut kp 14 oliki sit hyvä johtofolli ja kp 19 tehtiin inssi. Mulla ei itellä oo Metforminia, koska mun hoitava lääkäri ei oo PCO diagnoosia mulle tehny. Ultrat tehny lääkäri olis diagnoosin antanu ja alottanu Metforminit. Mulla on kuulema vaan villkaan munasarjat, mut kuulema saisin luultavasti PCO diagnoosin jos painoa tulis reilusti lisää. Mut Metformin on monesti hyväksi todettu ja auttaa johtofollin kasvussa.

Et sä AdAstra ainakaan mun iloa pilää, tuo on luultavasti meillä ainakin Pregnylistä johtuva vielä ja voi hyvinkin muuttua negaksi. Tai voihan olla et on hedelmöittyny, hipassu limakalvoja mut ei kiinnittyny ja nega tulee. Ei olla tuosta mitenkään pillastuttu tai muuten ruvettu vielä juhlimaan. jalat maassa mennään vielä alkuraskaudenultraan asti vaikka viikon päästä plussa tikkuun piirtyiskin. Oli vaan niin kamalan mukava käydä taas pissimässä tikuun, hullu mikä hullu :LOL:
 
Negahan sieltä tänä aamuna sitten tuli. :( Jotenkin osasin hieman aavistaa sitä, vaikka niin kovasti toivoikin... Nyt yritän malttaa ens viikon torstaihin ainakin!

Zenaelle Miten siellä? Joko on testi uusittu? Mullakin pitäis olla herkät testit, mutta en kyllä ole ihan varma pitoisuusherkkyydestä..
 
En mä oo uusinu testiä, enkä kyllä aijokkaan ennen keskiviikkoa, sillon PP12. Toivottavasti jaksaisin piinailla senki yli. Mulla on edellisten hoitojen aikana siitä nega kierrosta alkanu tiputtelu vuoto jo pp12 ja pp14 sit vuoto, eli jos jaksasi odottaa niin kattos alkaako se tiputtelu tällä kertaa...

Meillä on kyllä oireet aika hyvin hävinneet. Aamulla oli taas pientä pahoinvointia ja niin on nytkin (joka kyllä johtuu siitä et ei olla vielä tälle päivälle syöty muuta ku herkkuja :D) ja mahaa nipistelee tosi vähän (vähenee koko ajan) maha on yks pallo, enkä mahu enää housuihini. Rinnat tosin on nyt turvonnu ihan mahottomiin, joudin siirtymään amulla mun "raskauden jälkeen" liiveistä "ennen raskautta" liiveihin. Tämä siis tarkottaa yhtä kokonaista kuppikokoa, rintoja myös kuumottaa hirveesti mut mitään kipuja niissä ei ole. Katsellaan katsellaa, eihän tässä nyt enää oo ku vajaa viikko piinaa jäljellä. huh! Ei tätä kyllä kovin montaa kertaa jaksa...
 
No niin, vapun kunniaks tätikin tuli sitten kylään eilen, joten ei onnistunut tästäkään kierrosta.. :'(
Nyt pitäs sit soitella klinikalle maanantaina ja josko sitten pääsis IVF jonoon... Nyt mennään sitten Terolutien voimalla kesä ja meinaan tosiaan yhdistää noita lääkkeettömiä konsteja niihin..
Taustailen täällä hengessä mukana :heart:
 
Heipsan hei hetkeen!!
Oon pysytelly pois hetken täältä hillittömän työputken ja muiden kiireiden johdosta, mutta nyt taas mukana :)
Adalainelle pahoittelut..
Muille piinailijoille tsemppiä!!
On: Me ei edes päästy tässä kierrossa inssiin, tikuttelin eilen aamulla ovisplussan :ashamed:
Lisäks oli tässä kierrossa taas ongelmia vuodon kanssa.. n. 3 päivää mensujen jälkeen tuli mont päivää suehtavaa tiputtelua... sama ongelma joka on ollu aiemminki..

Ei auta. Ehkä seur. kierrossa sit!!!
 
Olen käynyt välillä lukemassa täällä teidän keskusteluita ja nyt ajattelin että pitää itsekin kirjoittaa tänne :) Ollaan kohta kolmatta vuotta kokeiltu saada lasta, eikä vain onnistu, kaksi kuukautta sitten piti aloittaa inseminaatio hoito, mutta kuinka ollakkaan sattui juuri pääsiäiselle, viime kuukautisten aikaan sattui tietenkin vappu :( alkoi olemaan jo fiilis että nyt luontoki on jo vastaan. Ensi kerralla ei pitäisi olla mitään estettä, toivotaan, alkaa tämä odottaminen vain tuntumaan niin pitkältä, aina odottaa että kuukautiset ei alkaisi mutta alkaahan ne. Meillä ei kuummastakaan löytynyt mitään vikaa, avomiehellä oli kaverit vähän hitaita, mutta niillä pitäisi kyllä onnistua, mutta ei vain ole onnistunut.
 
Toivotonta tervetuloa mukaan! Minäkin olen vasta tänne liittynyt. Alkuunpääsy hoitoihin meilläkin vähän takelteli, mutta kaikki tapahtuu aikanaan!

Täällä menossa pp9. Taitaa olla tulossa hutilaukaus tästä ekasta inssistä. Mitään oireita plussaukseen ei oikein ole. Rinnat on edelleen kipiät, muita oireita ei ole. Testit kävin jo ostamassa. Mieleni olen vielä saanut pidettyä aisoissa etten ole testannut. Koetellaan jaksaa perjantaihin, jossei menkat ala sitä ennen..Henkisesti vaan raskasta :( Plussatuulia puhaltelen teille muille =)
 
Tervetuloa toivottomalle!

Viikonloppu oli ja meni fostimonia piikitellessä ja metforminia nappaillessa. Tänään tuli ihan sikahuono olo iltapäivällä. Kuvotti, ällötti, mahassa kiersi jne. Illalla sitten alkoi toi esikko ripuloimaan, eli nyt mietinkin et onko tää ällötys noista metuista johtuvaa, vai jotain vatsatautia. Kiva jos se on jälkimmäistä niin tosi upeeta mennä aamulla ultraan tarkastamaan onko viikonlopun fostimon lataus tuottanut tulosta, vai odotetaanko päivään tulevaan. :x Onneksi appi pääsee katsomaan esikkoa niin ei tarvi sitä kipeenä raahata sinne Oys:n mukaan. Onneksi on tuota tukiverkkoa tässä lähellä tarvittaessa.

Kuinkas Toivoton88, olekkos nyt testaillut? Mäkin tiedän olevani hätähousu noiden testaamisen kanssa jos sinne asti tässä vielä päästään. Esikosta tein 9 raskaustestiä ennen ekaa neuvolaa.. eikä siltikään meinannut uskoa että oikeasti on jotakin kyydissä. Kymmenen vuotta kun haaveilee lapsesta, ei sitten suostu uskomaan omaa kehoa ja sen lähettämiä viestejä..


 
Tervetuloa toivottomalle munkin puolesta

Miten Matroskinin ultrassa kävi?

Entä toivoton88, ootko tehny uutta testiä vielä?

PP10: Meillä ei oltu ihan niin järkkymättömiä ku toivoin, eilen aamulla ja tänään päivällä tehdyt testit oli molemmat puhtaita negoja. piti hakee apteekista tänään lisää tetsejä, jospa mä nyt malttasin edes keskiviikkoon... Oireita on jonkin verran, mut hyvin vähän. Samoja ku aikaisemminki.
 
No ultrassa ei mittään. :( Tai no limis oli kyl paksuuntunut toivotulla tavalla, mut johtofollia ei ollut muodostunut. Ensi kuusta nappailen sit clomeja 2xpäivä, eli jospa annoksen nosto sais aikaan toivotun vasteen. Edelleen on vähän kuvotus olo ja nyt luulen et tämäolo johtunee noista metuista. Ruoka ei maistu normaaliin tapaan, vaan lounaallakin jouduin väkisellä vääntämään eväät ääntä kohti. Mut onneksi tietää mistä tää johtuu, ja myös sen et eiköhän tämä olo helpota ajan myötä. :)

Voi Zenaelle, toivottavasti keskiviikko tuo tullessaan toivotut viivat tikkuun. :hug:

Sellaista vielä utelen, et miten nuo omavastuu jutut menee? Eli millainen maksukatto on julkisella puolella ja apteeksissa?
 
...Ainoa oire mikä tietenkin on, että tosi turvonnut olo. Niinkuin yleensä aina ennen menkkoja. Yks syy miksen vielä viitti mitään testailla, kun lauantaina pistin vikan kerran puolikkaan annoksen pregnyliä... ja sehän tietenkin näkyis vielä positiivisena testissä :/

Onko teistä ketään vielä pitänyt taukoa insseistä? Kun tässä mietin, että pitäiskö seuraava kierto olla ihan vain luomuna :D Vaiko heti perään toinen ...
 

Yhteistyössä