Inseminaatio

Ihana kuulla, etten ole ainut näiden negatiivisten tunteiden kanssa... Sisko on myös paksuna, olen aivan varma, että kohta myös toisen veljeni vaimoke on paksuna. Se on vaan niin epäreilua! Tänään PP13 ja tein testin, negaahan se näytti. Tuskinpa vaan enää muuksi muuttuu. Viikonloppuna varmaan täti tulee sitten. Onneksi sitten päästään IVF-jonoon. Siellä on kuitenkin niin paljon paremmat mahikset onnistua. Haluaisin kyllä eka munanjohtimien aukiolotutkimuksen, ihan vaan kaiken varalta..Onko kaikille tehty se? Mulle perustelivat ettei tarvi tehdä, koska niin säännöllinen kierto.

Voimia Sinirusko!
 
Sinirusko: Mulla alko vuoto jo ennen alkuraskauden ultraa, joten arvasin jo siitä, että huonosti tais käydä. Otin yhteyttä klinikalle, jossa lääkäri ultrasi kohdun ja totesi, että keskenhän se meni. Huonojen uutisten jälkeen odoteltiin vain, että vuoto loppu ja vuodon loppumisen jälkeen lääkäri vielä ultrasi, että kaikki on ok. Sitten odoteltiin (taas odottamista) yhdet kuukautiset, jonka jälkeen päästiin uuteen yritykseen. Mulla raskausoireet katosivat vasta sen jälkeen, kun vuoto oli jo alkanut, mutta sitä ennen niitä kyllä oli runsaasti (huonoa oloa, rintojen arkuutta, huimausta).

Toivottavasti ne verikokeet antavat jo jotain osviittaa, niin odotus ei olisi niin pitkä. Toivotaan niitä hyviä uutisia :heart:
 
Toivoton88: Meidän lääkäri ainakin sanoi jo heti eka käynnillä (ollaan siis vielä ainakin yksityisellä puolella), että kaikki tutkimukset on hyvä tehdä heti alkuun, niin osataan hoidot valita sitten sen mukaan löytyykö vikaa ja jos löytyy niin mitä. Aukiolotutkimus tehtiin heti, kun seuraavat kuukautiset tulivat. Samalla tutkittiin miehen simpat. Meillä mitään vikaa ei ole löytynyt eli ollaan selittämättömiä. Taitaa nuo käytännöt erota aika paljon niin tutkimus- kuin hoitoasioissakin paikasta riippuen :(
 
Toivoton88: Mulla se aukiolotutkimus ei sattunut ollenkaan, mutta lääkäri sanoikin, että se sattuu yleensä vain silloin, jos torvet ovat tukossa. Silloin tulee ruiskutettavasta vedestä niin kova paine, että se tuntuu kipuna. Mutta mulle ainakin sanottiin, että heti jos tuntuu kipua, niin pitää sanoa ja keskeyttävät tutkimuksen ja antavat kipulääkettä. Jännitti kyllä ihan vietävästi :)
 
Tervetuloa mukaan Riepu10!

Siniruskolle voimia ja jaksamista kaikkein rankimpaan viikkoon :hug: Toivottavsti näkyvyys vaan oli huono ja pikkuisella on kaikki kunnossa.

Toivoton88, kyllä meille ainakin sanottiin että aukiolotutkimus tehdään aina ennen inssejä. Mä en oikein ymmärrä miten perustelevat säännöllisellä kierrolla sitä ettei oo tehty?! Samassa talossa meidät on tutkittu ja oli ihan perusjuttu että eka tutkitaan ja sit vasta hoidetaan. Mulla se tutkimus sattu hieman ku vasenta kokeiltiin, mut oikee oli ihan kivuton. Jälkeenpäin oli menkkamaisia kipuja yhden päivän kun kohtu supisteli. Keskeyttivät tutkimuksen kyllä heti ku sanoin että sattuu, olivat nähneet jo kuplat vaikka mä en niitä ite nähnykkään.

Meillä on ollu vähän rankka päivä taas kun tuntu et kaikki kaupungilla vastaan kävelleet puolitut oli taas mahapystyssä :'( Mä niin pelkään, että yksi parhaista ystävistäni ilmottaa kohta olevansa taas raskaana, eniten siinä pelottaa se ettei pysty ite olemaan niin onnellinen heidän puolestaan kuin haluaisi ja pitäsi olla...
 
Zenaelle Munkin paras ystävä sai vauvan pari kk sitten, halusivat mut vielä kummiksi. Olihan se aluksi tosi kummallisen ja ärsyttävän tuntuista. Nyt osaan jo olla onnellinen niiden ihanan ja iloisen pikku-mussukan puolesta. Ajattelivat tehdä toisen putkeen. Se tuntuis kyllä tosi epäreilulta jos ne sais toisen heti putkeen, kun itse vain haaveilee siitä ensimmäisestä.
 
Sinirusko Pidän varpaat ja peukut pystyssä!! :heart:

Toivoton88 Meillä sanoi lääkäri myös, että ensin tutkitaan kaikki ennen mitään hoitojen aloittamista. Aukiolotutkimus sattui mulla aivan järkyttävästi, että taju lähti. Tukossa ei kuitenkaan ollut kumpikaan, ainoastaan vasen puoli jossa liuos ei ihan niin justiin vikkelästi mennyt kuin oikealla puolella, mutta ei tukosta. Kipu oli vain aika sietämätöntä!! Mutta en halua pelotella, kun mulla tosiaan on tuo kipukynnys aika heikko muutenkin :)
Meillä myös selittämätön lapsettomuus.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Riepu10:
Toivoton88: Mulla se aukiolotutkimus ei sattunut ollenkaan, mutta lääkäri sanoikin, että se sattuu yleensä vain silloin, jos torvet ovat tukossa. Silloin tulee ruiskutettavasta vedestä niin kova paine, että se tuntuu kipuna. Mutta mulle ainakin sanottiin, että heti jos tuntuu kipua, niin pitää sanoa ja keskeyttävät tutkimuksen ja antavat kipulääkettä. Jännitti kyllä ihan vietävästi :)
Se on yksilöllistä et sattuuko vai ei. Ite sain ohjeet ottaa varalta kaksinkertanen annos särkylääkettä mitä yleensä tottunu syömään. Ja mulla se sattu. Itsellä kipu oli kovan kuukautiskivunlainen ja kesti noin tunnin ja torvet oli hyvin auki.

Vauva-lehdessä oli taannoin hyvä juttu tuosta kateudesta. Ja että ihan normaalia kaikki tuollaset tuntemukset. Sekin että saattaa olla sellanen olo et haluis et jolleki raskaana olevalle sattuu jotain, ihan vaan sen takia et ite on niin katkera.. Sitä käy niin monenlaista tunnetta läpi varsinkin huonoa kun epätoivo on suuri..
 
Joo, näköjään on yksilöllistä tuo sattuminen tuossakin asiassa. Jotenkin vain yleistin, kun itsellä ei tutkimus sattunut ja lääkärikin sanoi, että ei se yleensä satukkaan, jos kaikki on kunnossa. Mutta näköjään siis monellakin on ollut tuntemuksia :(

ON: Jos joku haluaa tietää, millainen on puhtaanvalkoinen, niin täällä olisi yksi semmoinen puhtaanvalkoinen negatesti tarjolla :( PP12 ja testi ei näyttänyt niin yhtään mitään. En tosin ole tältä kierrolta enää mitään odottanutkaan, kun edes lääkkeistä ei ole tullut raskausoireita. Silti sitä vissiin jossakin takaraivossa elättelee toiveita, kun niin pahalta tuntui nähdä se valkoinen tikku. Täytyy vielä äitienpäivänä itseään kiduttaa ja testata ja sit maanantaina soitella klinikalle seuraavaa sotasuunnitelmaa varten. Ainakin laitetaan lähete julkiselle puolelle, kun mahdollisiin rankempiin hoitoihin ei riitä rahat yksityisellä. Kylläpä on taas henkisesti väsynyt olo :snotty:
 
Kp3 ja taas mennään, Clomit aloitettu :wave: Eilinen oli aika rankka päivä... Jostakin syystä tuo Menopurin lisääminen oli iso isku. Meidän aikataulut onneksi selvis ja pääsen follikkeliultraan omalle lääkärille ens perjantaina, siis jos niillä on aikoja, mut kyllä niillä pitäs olla. Soitan heti aamusta kunhan soittoaika alkaa... Pitää samalla kysyä miksi tuo Menopur lisättiin? Hain eilen lääkkeet apteekista ja luin sen pakaksuselosteen, siinä siis mainitaan et annetaan kasvattamaan useampi kuin yksi folli. mietin et onkohan kyse nyt siitä vai haluaako varmistaa et folli kypsyy aikasemmin... Jos kypsyy useempi niin meidän tuurilla se on sit heti kaksoset, jos edes onnistutaan.
 
Pahoittelut Nöpölle negasta!

Mikä kiertopäivä AdAstran ultrassa oli? Jospa se folli kypsyis vähän myöhässä. Niinhän mullaki teki ja päästiin yrittään.

Mulla on edelleen kaikki samat oireet ku ennen menkkojenki alkua. Nivusi särkee ja mahaa nipistelee... Kiva, kiva olla tässä tilassa jo nyt ennen ku lääkkeet on kunnolla edes alkaneet.
 
Moikka!! :wave: Juu tänään saatu ensimmäinen verikoe vastaus ja se näytti hyvältä.Arvo oli 11000,viikkoihin nähden tosi hyvä...Nyt tiistaina uus verikoe sekä ultra.Kyllä taas anto hieman lisää toivoa mutta pelottaa tosi kovasti... :(
 
me alettiin yritys 04/07 ja eka plussa 05/07 joka oli kohdunulkoinen.lääkkeitä lääkkeitä vuosina 2008-2010 ja sitt 02/10 keskenmeno. ja lisää yritystä....siis ei toivoakaan....rahat loppu....ja kuume kova....dpo13 ja negaa ja menkkakipuja ja tuhrua...prkl että mulla ahistaa...
 
Hetki taas vierähtänyt, kun tänne olen kirjoitellut.
Tervetuloa uusille mun puolesta! Ja jaksamista muille yrittäjille!
Mulla menossa toinen inssikerta/ kp 5. Clomit aloitettu kp3 ja kp 14 tulossa ultra. Kuumia aaltoja pukkaa, mutta se on hyvä, kun tuvas muuten kylmä!

Ajatukset nyt toisenlaiset kuin ekassa inssissä, kun tietää, mitä on edessä. Toivottavasti vaan itte inssi menis paremmin, ettei olisi niitä sairaan kovia kipuja tai kohdun supistuksia, mitä nyt sitten olikaan...
 
Zenaelle kp 14 oli, viimeksi samoilla päivillä oli 15 mm folli. Kyllähän se vielä voi kasvaa, mutta luultavsti osuu ovis sitten ensi viikonloppuun, jolloin inseminaatiota ei voida tehdä.
Siniruskolle hienoa, onnea!
Huomenna äitienpäivä, ahdistaako muita? Siis esikoista yrittäviä.
 
Toivoton88 todella erikoista, ettei munatorvien aukioloa ole tutkittu, sillä Inssithän ovat täysin turhia jos torvet ei ole auki. Helsingissä se on ainakin ihan pakollinen tutkimus ennenkuin tekevät inssejä. Minulla on säännöllinen kierto ja ovulaatio tulee kuin nakutettu, munatorvitutkimukseen haluttiin mukaan myös mies, koska hoitosuunnitelma tehdään heti tutkimuksen jälkeen. Kiertohan ei kerro siitä jos torvet ovat tukossa.

Olen pyörinyt täällä parissa eri ryhmässä, mutta tämä lienee ajankohtaisin. Jos ovulaatio sattuu ensi viikolle niin sitten tehdään inssi. Lähden lauantaina reissuun, joten muuten menee ohi tämä kierto. Tiistaina on kontrolliultra, ainakin munasarjoissa juilii jonkin verran, että jospa siellä vaikka muutama solu olisi johtotähtinä kasvamassa.
 
Toivoton88 vielä tutkimuksesta niin mulla oli putket auki, mutta se katetrin päässä olevan pallon täyttö kohdun sisällä sattui aivan julmetusti. Itkin ja tärisin aika hervottomasti, sitä kesti ehkä pari minuuttia. Sen jälkeen kun suolaliuos ruiskutetaan sisäään ei sattunut enää. Olin ottanut 10mg diapamia ja burana 600mg+paratabs500mg etukäteen. Olen kipuherkkä ja sama tutkimus tehty -98 eli osasin odottaa kipuja. Tästä on oma keskusteluryhmä täällä jossain, missä on erilaisia kokemuksia toimenpiteestä.
 
Kaikille kannustusta, jotka kokevat kateutta läheisten vauvojen takia. Minäkin koin näitä tunteita 90-luvulla, mutta en enää. Olen superiloinen läheisten lapsista, joista monelle olen kummitäti. Ajattelen, että ei se ole minulta pois jos muut saavat lapsia. Kaikella on tarkoituksensa ja elämä on antanut niin paljon muuta hyvää. Pystyt itse vaikuttamaan asenteeseen se on varmaa. Positiivisia fiiliksiä kaikille =)
 
Sinirusko: Pahoittelut että joudut jännittämään pienen puolesta!!
Itselläni tosiaan sama eli varhaisultrassa todettiin pieni ilman sykettä, nyt lääkkeellinen tyhjennys takana ja vuoto loppumassa. Ultrassa sikiöpussi oli hävinnyt, nyt siis odottelen kuukautisia alkavaksi muutaman viikon kuluessa ja sitten uuteen kiertoon jos kohdussa asiat kunnossa km:n jälkeen. Meillä oli varhaisultra 7+0 ja pieni vastasi viikkoja 6+2 eli lääkäri ei inssin takia antanut mitään toivettakaan. Oliko teillä millä viikoilla tuo ultra ja vastasiko alkio mitä viikkoja? Nyt täällä peukutetaan kovasti pienokaisen puolesta että sekin jaksaisi taistella äidin kanssa <3
 
Adalaine Eli meillä oli tuo varhaisultra 7+2 mutta lääkäri ei puhunut mistään alkion koosta mitään,kun tosiaan tuo näkyvyys oli huono...mutta noi verikoearvot kuulemma puhuisi hyvän puolesta,toivon niiiin kovasti!!!! :heart: Täytyy vaan toivoa että pikkuinen oli vaan niin piilossa ettei näkynny,mutta uus ultra ois sit 8+1...
Oliko sulla mitään kipuja tai vuotoja ennen kuin lääkäri totesi tuon km? tai ilmaantuko sen jälkeen vasta...?
 
En oo taas hetkeen ollu maisemissa mutta tänää oli nyt pakko kirjoittaa!!

Pahoittelut kaikille jotka joutuivat vastaanottamaan negan (itse teen sen tod. näk. ens viikonloppuna) :hug: :(

Mutta, tänään on siis äitienpäivä.. Joka puolella vaan toivotellaan ´hyvää äitienpäivää´ ja fbook on pullollaan kavereita jotka ovat liittyneet ryhmään "Suurin saavutukseni elämässä on ollut tulla äidiksi" (tmv se oli).
On tosiaan fiilikset taas katossa....

Oliko muilla vastaavia fiilareita.....?????

T. Onneton TanZZZku :ashamed:
 

Yhteistyössä