Inseminaatio

Nöppö Me saatiin päättää tehdäänkö toinen putkeen. Mulla jäi puregonia just sopivasti toiseen inssiin, niin päätettiin tehdä heti perään uudestaan, kun sehän säilyy vaan sen kuukauden ekan käyttökerran jälkeen.

ON: Ei mitään ihmeellistä, ei mitään oireita. Välillä vähän menkkamaisia tuntemuksia.. Onneksi tänä aamuna sain piristävän puhelun: Sain oman alani töitä kesäksi! :)
 
Shaona Mulle tehtiin eka ultra vasta 10 päivänä kummassakin IUI:ssa. Luulen, että haluavat katsoa minkä kokoisia folleja ja kuinka paljon on, jotta voivat tarkemmin määrittää lääkeannoksen koon. Onko sulla sitten toinenkin ultra ennen inssiä?
 
Tervetuloa mukaan Sharona Mä en kyllä osaa sanoa miksi sulle tehdään noin aikasin ultra, omat on tehty aina kp9-10. Missä vaiheessa sun kierto nyt on? Mä heti utelen myös, et onko teillä löydetty syytä lapsettomuuteen?

Toivottomalle onnea työpaikasta :flower:

PP11 ja aamulla tuli veristä vuotoa, osittain kirkasta osittain tummaa. Mä en kyllä suostu uskomaan että tämä oli nyt tässä. Aikasin alkas tuhruttelu jos olis mekkoja edeltävää, mut mistä sen tietää mitä nämä hormonit saa aikaan. Toisaalta vois olla kiinnitysvuotoaki, toivotaan jälkimmäistä!!
 
Zenaelle Kuin pitkä sun oma kierto on? Ei kai viel voi olla menkkavuotoa.. Mulla oma kierto 29-35 päivää ja viimeksi alkoi menkat PP15. Riippuu kuulemma aika paljon oman kierron pituudesta milloin inssin jälkeen menkat alkaa. Jos on normaalia pitempi kierto, niin myöhemmin ja jos lyhyt niin aikaisemmin kuin muilla. Näin siis saattaa olla, ei välttämättä pakosta ole. Lääkärin puheista pääteltyä, kun kandeille selitteli jotain samalla kun ultras mua. Jos luget, niin saattaa vuoto alkaa vielä myöhemminkin. Viimeksi mulla ei ollu lugeja..
 
pp11 ja menkat alko :( Kierto ollut normaalisti 27-28 pv ja tiputellu ennen kunnon aloitusta 3-6 pv. Nyt ei tiputteluja, heti vaa kunnolla hommiin, niin ainakin luulen... iltapv soitto polille ja kyselemään uuden hoidon alotusta. Huomenna pitää varmaan varmistaa vielä testillä, että varmasti totta. Noooh, eikähän tämä tästä, kun ittensä saa taas koottua.

Sharonalle tervetuloa munkin puolesta! Mut ultrattiin kp2. Se oli jo alunperinkin lääkäreillä suunnitelmissa. Siinä laskivat follien määrän ja kait varmistivat lääkeannoksen koon. Seuraava ultra oli kp 14.
 
Tervetuloa uusille ja pahoittelut negan saaneille :'(
Itse odotan perjantaista folliultraa, vähän ollut oireita oikealla puolella, katsotaan onko sinne mitään sitten kehittynyt. Mun tuurilla, mikäli vanhat merkit pitävät paikkansa, inssi osuisi just helatorstaille, jolloin klinikka kiinni ja tämäkin kierto menisi "hukkaan"...
 
Pahoittelut elohopealle menkoista.

Mulla ei oo mitään tietoa mun nykyisestä oman kierron pituudesta, imetyksen ja synnytyksen jälkeen mulla ei oo ollu yhtään säännöllistä luomukiertoa. Ennen raskautta kierto oli pitkä 32-35 vrk. Clomeilla edellisten hoitojen aikana kierto oli tasan 28 vrk, nyt kp 29. Edelleen vuotaa niukasti osittain kirkasta osittain rusehtavaa. Hyvinkin voi olla jo menkkoja edeltävää tiputtelua. Turvotukset alkaa selvästi vähentyä, koska omat housutkin mahtuu jalkaan puristamatta. Kyllähän mun kroppa on huijannu mua ja lujasti kaikilla oireilla! Mut nyt alkaa olla jo luovuttaja olo, eiköhän tämä ollu tässä...
 
Toivoton88 Ihanaa, paljon onnea työpaikan johdosta! :flower:
Sharona Tervetuloa seuraan!

ON: pp11 Eilen ilmaantui pientä yhdyntäkipua oikealla puolella. Samanlaista kuin ovulaation aikaan, mutta hieman lievempää... Onko kellään muulla esiintynyt samanlaista oiretta?
 
Nöppö: Mulle ei yhdyntäkipua ole tullu, mut viime kierrossa viikko oviksen jälkeen muistaakseni mul oli ovistyyppisiä kipuja. Menivät aika nopeesti ohi kyl... Täs kierros ei ole vielä ainakaa ilmaantunu mitää...

On:Kun ei tosiaan päästy inssiin tässä kierrossa, nii ollaa sit ilman inssiä yritetty tää kierto.... Soitin klinikalle ja pyysin että päästäis ivf jonoon. Soittivat samana ilapäivänä ja lääkäri oli luvannut puoltaa mun toivetta, ja lupasi laittaa lähetteen :) Joudutaa menee eri klinikalle ku tuol ei oo resursseja tehdä ivf... Se klinikka johon lähete laitetaan, tekee kuulemma lopullisen päätöksen. Mietin, et jos en pääsis jonoon, nostan hirveän mellakan pystyyn. :) Mut mix en pääsis??? Yhtäkää lasta ei oo, ja ei tunnu normisti tulevan!!!

Tsemppiä muille piinailuun!!!
 
Veli sai aamulla tyttövauvan. Herättää kauhean ristiriitaisia tunteita. En oikein tiedä olenko onnellinen vai jopa kateellinen... Ei toisten lapsista saisi olla kateellinen. Mutta jotenkin ne vaan muistuttaa omasta vajavuudesta.
 
Toivoton88: Mä tiedän ton tunteen!!! Sitä on jotenki ilonen mut samaan aikaan myös jotenki katkera!! Mulla on itellä vähä sillee et mun suvusta kaikki serkut saa vaa vauvoja koko ajan tai sit ne on taas raskaana!! Eihän se itseltä oo pois mut ärsyttääää!!!!!!

Kai meidänki vuoro jossai kohti tulee... Siihen on uskottava!!!
 
Zenaelle Pää pystyyn! :hug:
Toivoton88 Itellä myös mieli melko haikeana, kun joku saa vauvan. Varsinkin hieman jopa ärsyttää, jos lasta ei ole edes niin kovasti toivottu. Pistää jopa vihaiseksi, koska täällä olisi koti mihin oikeasti kaivataan vauvaa.
 
Tuo tunne on kyllä niin tuttu Toivoton88. Sitä haluaa olla toisen puolesta onnellinen, mutta oman kohtalon vuoksi ei oikein pysty. Se ei oo mitenkään iteltä pois vaikka muut lapsia saakin, mut siltä se vaan tuntuu, aina kun joku tulee raskaaksi ajattelee vaan et se oli jo meidän vuoro ja meidän olis pitäny saada se raskaus.

(.) Soitin jo heti aamusta klinikalle jatkoista, seuraava inssi tehdään heti perään tähän kiertoon. Clomit kp3-7 ja sit lääkäri lisäs Menopur pistokset kp 8-9, ilmeisesti siksi, et edellisessä kierrossa follit kasvo hitaasti... Soittelen iltapäivästä folliultraan ajan meidän keskussairaalalle kp 10. Hoitaja arveli, et inseminaatio olis jo sit kp 13 tai 14... tosi kiva ku mulla on taas kovasti odotettu kampaajakäynti kp 14 ja aika on varattu 8 viikkoa sitten... Ei kait se auta ku perua se ja odottaa seuraavaa taas noin 6 viikkoa jos sattuvat päällekkäin:(

Ainaki näissä hoidoissa on se hyvä puoli, et ku epäonnistuminen tulee niin hoidot alkaa taas tosi nopeesti ja on pakkoki kääntää katse siihen uuteen kiertoon ja nostattaa taas toiveita :) Pelottaa vaan ihan tosissaan, ettei me koskaan saada sitä toista lasta. Me ollaan rakentamassaki isoa taloa vaan se takia, et on tilaa kahdelle lapselle. Pitää varmaan sit myydä se talo ja muuttaa pienempään jos hoidot ei tuota tulosta... Noh, jospa mä en ihan vielä sitä talo myy ;)
 
Sharona tervehdys! Mulla oli tässä kierrossa menopurit samalla annostuksella, ja kyllä kaks follia oli.

Pahoittelut zenaelle ja elohopealle tädistä, ja tsemiä uuteen kiertoon!

PP 12: ei oireita, eikä (vielä) menkkojakaan. Mu on pitänyt ottaa teroluttia 10päivän ajan varmistukseks, huomenna ois vika pilleri, saas nähdä alkaako heti torstaina sit menkat..

 
Voikohan inssi aikaistaa kuukautisia? Kun lääkäri sanoi, että testaile sitten perjantaina jos kuukautisia ei näy. Mutta silloin ois vasta kp25?? Normi 28/30
Tein äsken ovistestin ihan muuten vain, ja positiivistä näytti. Tosiaan, pistin puolikkaan annoksen lauantaina.. mutta oiskohan vielä mahdollista että se näkyis 4pv jälkeen?
Oishan tuolla kaapissa 1kpl raskaustestiä, mutta säästän sen siihen asti kun oikeasti on myöhässä :D
 
No joo, sain keskusairaalalta lapsettomuushoitajan kiinni varatakseni ultra-ajan. Kyllähän mä näin punaista, ku se emäntä rupes puhelimessa päivitteleen kuinka kauheen täyttä heillä nyt just on ja miten ihmeessä mulle on luvattu tehä ultrat ku omiakin potilaita on ihan liikkaa ja mitäs hän nyt sulle ajan taikoo ja voi voi voi... Olisin voinu antaa sen emännän kuulla kunniansa, mut sain pidettyä suuni kiinni ja sanottua tyynesti, että mut on luvattu ultraan ottaa ja mä haluan sen ajan. Kyllähän se aika lopulta löyty, mutta kauheen työn takana se taas oli! Mitä hemmettiä se mulle rupee valittaan että heillä on täyttä, sillä luki selvästi papereissa ylilääkäriltä kysyttynä, että mut otetaan ultraan. Ihan ku tässä ei nyt olis taas tänään ollu muutenki tarpeeksi murheita ilman et tarvii tuommosta kuunnella! :kieh:

Onneksi ollaan varsinaisissa hoidoissa yksityisellä, kaikki on aina niin paljon helpompaa siellä.
 
Uusi tulokas ilmoittautuisi joukkoonne =)

Olen aiemmin ollut tuolla clomipuolella, tosin sielläkin nyt vähemmän alkukevään keskenmenon masentamana. Keskenmenosta kuitenkin toivuttiin ja yksi normaali kierto ehti tässä välissä jo olla. Tämän kierron alkupuolella sit alotettiin jälleen clomit ja lääkäri oli sitä mieltä, että voitaisiin inssiä kokeilla, joten siitäpä sitten lähdettiin niillä ajatuksilla etenemään. Clomien lisäks oli siis irrotuspiikkinä pregnyl ja inssin jälkeen alko luget. Nyt on menossa pp10.

Minkäänlaisia oireita ei ole missään vaiheessa ollut ja se huolettaakin tosi paljon. Aikaisemmin clomi+pregnyl -yhdistelmällä on olleet rinnat tosi kipeät ja huonoa oloa yms. vaikka muille jakaa (siis muuloinkin kuin silloin onnistuneessa kierrossa), mutta nyt ei ole mitään. Rintoja olen puristellut ihan hulluna viime päivät :D Mutta ei mitään. Oireettomuuden takia olenkin jo luopunut toivosta lähes tyystin, vaikka mies jaksaakin uskoa koko ajan, että voidaan me silti onnistua. Mietin jo tuossa sitäkin, että onnistuinko mä ryssimään sen pregnylin niin, että se ei oo vaikuttanut ollenkaan, kun hajotin ampullin ja imin sitten ainetta lasinsirujen läpi.

Nimimerkkiin viitaten olo on vähän kuin rievulla. Ihan kuin olisi uitettu märkään veteen ja sen jälkeen puristettu ihan kuiviin. Mutta jospa tämä tästä vielä iloksi muuttuisi joku päivä =)

Kaikille kovasti plussapuhureita!!
 
Äsken käyty varhaisultrassa ja pieni näkyi,mutta ilman sykettä.... :( Lääkärin mielestä vaihtoehtoina joko näkyvyys kohtuun huono koska mulla taaksepäin kallistunut kohtu tai sitten keskenmeno....viikon päästä uus ultra ja verikoe tänään ja alkuviikosta.Pelottaa.... :(
 
Sinirusko :hug: Toivotaan sormet ja varpaat ristissä, että se on tuo eka vaihtoehto!!!! On ihan kamalaa, kun joudut olemaan epätietoisuudessa viikon ajan ennen seuraavaa ultraa :( Milloin saat verikokeen tulokset?

Mulla oli itselläni keskenmeno alkukeväästä. Se oli enemmän kuin raskas kokemus ja toivon todella, että tässä on kyse vain huonosta näkyvyydestä. Mutta jos pahin tapahtuu, niin muista surunkin keskellä semmoinen positiivinen asia, josta lääkärini minua muistutti (ja joka ei sillä hetkellä lohduttanut niin yhtään, mutta myöhemmin kyllä), että ainakin pystyt tulemaan raskaaksi!! Eli se oman pikkuisen saamisen pitäisi onnistua, jos ei nyt niin sitten myöhemmin! Ja kuten sanoin, se ei kyllä silloin lohduttanut tippaakaan, mutta kyllä se tieto siitä voimavaraksi muuttui ajan kanssa.

Mutta toivottavasti näitä ei tarvitse miettiä! Paljon halauksia ja vielä enemmän voimia, että jaksat raskaan odotuksen viikon!!
 
Saan tänpäiväsen verikokeen tuloksen huomenna ja maanantain tuloksen sitten tiistaina. Odottavan aika on vaan niiiiiiin pirun pitkä......ja pelottava...=( Oireettomuus myös vähän pelottaa. Mitens Riepu10 sulla,oliko oireita keskenmenosta vai miten asia tuli esille?
Niinhän se lääkäri sano,että pystyy tulemaan raskaaksi ja monesti raskautuminen on helpompaa keskenmenon jälkeen.... :heart: Noh,ehkä tuo lohduttaa sitten jossain vaiheessa jos on tarpeen.Nyt vaan toivotaan ja toivotaan.... :heart:
 

Yhteistyössä