Inseminaatio

pistitkö Sammale321 siihen ekaan kiertoon jo heti menopurit perään? mulle sanottiin heti klinikalta, et tähän kiertoon ei oo enää mitään tehtävissä, nyt vaan seurataan kasvaako follit ollenkaan vai kasvaako ne myöhässä. Mut täytyy nyt jotakin tapahtu, rinnat turpos viikonlopun aikana niin ettei ne enää liiveihin mahu, maha on taas tutusti hormonipallona ja sitä nipistelee ja vihloo, lisäksi mulla on koko ajan kauheen kuuma... Illallahan sen sitten näkee. Nää on samat oireet ku enenki, mut nyt vaan myöhemmin ku aikasemmin.
 
Tervetuloa mukaan Zenaelle

Mizze77: Niin, suunnilleen samat onnistumisprossathan tässä inssissä on kuin luomuna. En ole itse käynyt vyöhyketerapiassa mutta kuullut just et olis joitai auttanu. Kadonneet toiselta puolelta?? Onko ne jo siis irronnu ja sen takii niit ei näy??? ...hmm.. Tsemppiä vyöhyketerapiaan :) Must olis ainaki mielenkiintosta kuulla komuksia, tuu ihmees kertoilee jos "joudut" käyttää lahjakorttiasi


ON: Tänä aamuna heräsin mensu kipuihin.. Mul mensut alkaa sillee tyhmästi, et vaikka tänää on jo kipuja, vuoto alkaa kunnolla vasta seur. päivänä. Tää on kyl vähä ällön kuulosta, pahoittelen jo valmiix, mut pyyhkiessä, paperia ku vähä painaa sisää, ni siel on verta. Mut se ei tuu ulos ku vasta ku illalla tai huomen!! Vähä tyhmää ehkä...Alkais kerralla ja kunnolla eikä tällee pikkjuhiljaa!! ja viel se et kax aiempaa kiertoo näillä clomeilla, kierrot ovat olleet 31 ja 30 päivää, ja nyt tulee vaan 27 tai 28. Riippuu alkaako vuoto kunnolla tänää illalla vai huomenna....
Eli tänää tai huomen on kp1. Mä kyllä tän aavistin... Olenkin oikeestaa laittanu toivoni IVF:ään. Sais vaa nää "pakolliset" inssit pois alta. huoh.... odottavan aika on pitkä... :ashamed: :whistle:
 
Tervetuloa mukaan Zenaelle. Jokainen kierto on erilainen ja sama lääkeannos saattaa vaikuttaa eri lailla joka kiertoon. Omat hormonipitoisuudetkin vaihtelevat kierroittain jonkin verran. Viimeksi mulla oli KP10 1 iso 17 mm folli, nyt samat lääkemäärät ja sama ultrapäivä eikä johtofollia... :( 14, 13 ja 12 mm follit. Kahta isoimpaa yritetään perjantaiksi kasvattaa ilman lisähormoneja. Toivottavasti ne kasvais!!
 
Hei kaikki jälleen, ja tervetuloa Zenaelle!

Ihana viikonloppu takana, ja nyt vaan odotellaan loppu viikkoa kun ois UÄ. Niin odotan, että inssin kerkeää tekemään ennen viikonloppua!

Sinirusko: Toivotaan että pienokainen pitää kovasti kiinni! Onko ollut vielä vuotoa?

 
Hei kaikki jälleen, ja tervetuloa Zenaelle!

Ihana viikonloppu takana, ja nyt vaan odotellaan loppu viikkoa kun ois UÄ. Niin odotan, että inssin kerkeää tekemään ennen viikonloppua!

Sinirusko: Toivotaan että pienokainen pitää kovasti kiinni! Onko ollut vielä vuotoa?

 
Viiva on vahvistunut päivä päivältä ja on jo ihan selvä plussa... :heart: Loppuviikosta ajattelin soittaa ja varata ajan varhaisultraan. Vuotoa joka toinen päivä hyvin vähän,sellasta vaaleanruskeaa valkkaria.... :( En kyl tiiä mitä ihmettä toi on,mut ei toivottavasti mitään vakavaa...voikohan luget aiheuttaa tollasta?
Nöpölle tsemppiä ultraan ja tulevaan inssiin!! :heart:
 
Sammale321
Zenaelle Joo samaan kiertoon laitoin menopurit, mutta kävin ultrassa KP7 tai KP8, en ihan tarkkaan muista..Joka kierto olen syönyt clomit ja sen jälkeen enemmän tai vähemmän pistänyt menopuria. Ja kuten Toivoton88 jo sanoikin, joka kierrolla lääkkeet vaikuttaa eri tavalla.

TanZZZku harmi kun ne menkat alkoi, tosin pääseepähän uudestaan yrittämään. Mä olen kyl näissä hormonikierroissa tykännyt siitä, että on lyhyet kierrot ja tietää aika tarkalleen, että millon menkat alkaa. Normaalisti ku mulla on usemmin yli 35pv kierrot ku alle sen. Ja nyt hormoneilla on 28-32 olleet jos nyt ihan oikein muistan.

On: Viime kierron oli tosi viilipytty ja testasin vasta PP14 (muistaakseni). Noh, nyt aioin aloittaa testaamisen jo aiemmin. Tiedän, ettei siinä ole mitään järkeä, mutta nyt vaan huvittaa testailla joka päivä :whistle: Joo ja sit varmaan tulen tänne itkemään kun testit näyttää negaa. Nyt on PP8 ja testailun aloitan varmaan ylihuomenna..järkevää. Todella järkevää.
 
Sammale321 Pidän peukkuja jos sieltä tuliskin pientä haamua tikkuun :heart: Eihän sitä koskaan tiedä ..
Mitenkäs teillä muilla... hölmöjä kysymyksiä, mutta ootteko aina sen 3-4 päivään "selipaatissa" jotta tulee parhaat simpat luovutettua lääkärille ennen inssiä?
 
Sammale321
nöppö Kiitoksia, toivotaan että olis tällä kertaa parempi tuuri, ainakin olen positiivisemmalla mielellä, jospa se auttais positiivisesti muuhunkin :) Meillä ollaan yksi päivä selibaatissa ennen inssiä..mutta eivät ole kyl polilla maininneet että se näkyisi simppojen laadussa.
 
Zenaelle: Tervetuloa joukkoon!

Sinirusko: Ihanaa et plussa vahvistuu!

Täällähän on monella ehkä loppu viikosta inssi! Niin myös meillä jos vaan kaikki menee hyvin :) Eilen ultrassa näkyi oikealla 14mm ja vas. 10-11mm Niitä nyt yritetään kasvatella perjantaiksi ja sit jos ovat kasvaneet niin silloin myös inssi! Limakalvo oli 6mm, mut oikein kaunis :) Mä niin toivon et kaikki ois pe hyvin. Niin paljon peetä tullut viime aikoina niskaan.. Apteekista hain tänään lisää menopuria ja nyt mun laskujen mukaan alkaa omavastuukin tulemaan täyteen lääkkeissä et loppu vuosi sit ilmanen...

Selibaatti: Kolmea päivää ollaan me pidetty ja aina simpat olleet priimaa.
 
Selailin eilen illalla ketjua läpi ja ihanan moni on ihan viimeaikoinakin saanut plussan insseistä :) Onnea kaikille tasapuolisesti!

Vilkasta näyttää keskutelu olevan ja moni teistä näytti myös olevan meiltä päin.

Toivottavasti sun follit toivoton88 kasvaa perjantaiksi!

Sinirusko: pieni rusehtava vuoto alkuraskaudessa on ihan normaalia. Toisethan vuotelee koko raskauden ajan, mut saavat silti täysin terveitä lapsia.

Sammale321: onko sulla ollu Pregnyl käytössä? Edellisten hoitojen aikana mulle sanottiin, et liian aikasin ei saa testata, koska pregnyl saataa aiheuttaa väärän positiivisen tuloksen. En voi mennä vannomaan että näin on, mut niin mua valistettiin aikanaan.

Aika monella näyttää tosiaan olevan loppuviikosta inssiin meno, niin meilläkin. Eilen kp14 ultrassa löytyi vasemmalta johtofolli, 13x18 mm, keskimäärin siis 15 mm. Limakalvot oli tosi hyvät, yli 11mm, ja kauniit. Torstaiksi siis ohjelmoitiin Pregnyl ja perjantaina mennään inssiin. Pikkusen kiire tässä tulee järjestää asita, mut ei haittaa! Meillä kun on kotoa klinikalle matkaa 350 km. Mut hyvä että Clomit on edelleen toiminu ja päästää vihdoin yrittään :) Meillä on lopetettu esikoisen imetys jo elokuussa -09 toisen lapsen toiveissa. Kierron käynnistyminen vei 3 kk:tta ja kolmas kierto johon hoidot olis voinu tehä alkoi vasta helmikuussa, sillon päätettiin odottaa muista syistä vielä muutama kuukausi ja nyt sitten vihdoinkin päästiin tositoimiin.
 
Vähäsen on sellasta hassua tuntemusta alavatsassa, varmaankin tuo femar lääkitys on osa syynä, kun se kasvattaa folleja? Ostin lisää ovistestereitä, ja huh miten kalliita ne apteekissa onkaan! 35e 7kpl (halvimmat) ! Netistä kun tilaa niin saa tuplasti enemmän halvemmalla. Noh, myöhässä kun on liikenteessä ..
Tämä viikko on ollu hyvä, varsinkin kun miettii, että ois tällä viikolla inssi... :) Ei saa liian suuria odotuksia olla, mutta hyvä mieli on silti.
 
Hei, olen uusi tässä pinossa, enkä oikein tiedä mihin pinoon tässä siirtyis...
Meille selvisi hedelmällisyys-tutkimuksissa, että miehen siittiöissä vikaa, hedelmällisyys alentunut merkittävästi, mm. normaalimuotoisia siittiöitä vain 4% ja nopeasti eteenpäin liikkuvia 4%...

Kävin tänään tk-lääkärin juttusilla, sain lähetteen naisten tautien poliklinikalle, jossa tutkitaan minua tarkemmin (mun veriarvot oli normaalit), jota nyt en oikein ymmärrä, kun niin selvästi meillä mättää siinä että miehen sperma huonolaatuista :( No, jokatapauksessa lääkäri sanoi, että jonot ovat pitkiä ja voidaan odotella VUOSIA :O Kuulemma jos miehen joku sperman arvo olisi ollut 1% huonompi, niin olisi SUORAAN siirrytty IVF-jonoon, joka olisi ollut nopea reitti hoitoihin... mutta me nyt näköjään mennään pitemmän kaavan kautta.

Lääkäri siis arveli, että meille tehdään inseminaatio, mutta ajasta ei voi tietää. Kyselenkin siis, kuinka pitkään olette muut joutuneet kunnallisella puolella jonottamaan sitä, että olette päässeet erikoissairaanhoidon piiriin tutkimuksiin ja entä aika tästä inseminaatioon?

Kaikenlisäksi minua ihmetyttää, ettei suoraan päästä hoitojonoihin, tai suoraan esim. IVF-jonoon, kun miehellä noin huonot spermatulokset :O Itselläni oli se käsitys, että inseminaatiossa pitäisi sperman laadun olla suht ok, vai olenko väärässä??
 
Heippa kaikille pitkästä aikaa :) Aivan ihanaa kun muutama on taas plussannut <3 vaikka ite ois kuinka pettynyt, niin jotenki osaa iloita teidän onnistumisista, vaikkei teitä ees tunnekaan :)

on: Eli jos mulle ei inssissä pistetty sitä pregnyliä niin enhän voi sit inssin jälkeisistä päivistä käyttää tota pp lyhennettä??vai?? perjantaina 9.päivä tehtiin inssi mut ovistestin mukaan ovulaatio oli sillon sunnuntaina 11.päivä..mä oon ihan untamo vissiin näiden asioiden kans :D no joka tapauksessa nyt ois menossa kp21..rinnat arat joten menkkoja ne enteilee..ja koska mä oon niin satavarma etten tällä inssillä raskaudu niin oon aatellu olla vieläkin tyhmempi ja haaskata turhaan mun raskaustestejä, joita mulla on kaappi pullollaan :) oon testaillu jo eilisestä lähtien..naurakaa vaan :D niin muaki naurattaa :) mut huvinsa kullakin..eikä nuo oo ees mitään herkkiä testejä joten senki takia oon tyhmä ku näin aikasin testailen :LOL: mut kesä otetaan iisisti ja sit kesän jälkeen koeputkihommiiin..vihdoinkin <3
 
Elinah : Meillä oli myös viime elokuussa vastaavanlainen tulos simppanäytteestä, mutta joulukuun näytteessä kaikki ok!! Eli laatu voi vaihdella paljonkin, kestää tietty noin 3 kk että "tavara" vaihtuu.

Me saatiin lähete yksityiseltä lääkäriltä julkiselle puolelle ja jonotimme ekaan aikaan 5 kk, mutta sitten heti alettiinkin inssit.
 
Sammale321
Elinah84 Kuten Terhi-76 jo sanoikin, niin spermanäytteen laatu voi vaihdella. Ja inssiä vartenhan sperma pestään, niin siinä saadaan kans parannettua sitä laatua, tai siis eroteltua parhaat siittiöt.

Me saatiin terkkarilta lähete naistentautien puolelle ja siellä sanoivat, että on aihetta mennä lapsettomuuspolille tutkimuksiin. Eli julkisella ollaan ja jonoja ei ollut tutkimuksiin pääsyssä eikä hoidoissa - asutaan pienellä paikkakunnalla.
 
Sammale321
pikkumude Kyllähän ne ovulaation jälkeiset päivät on aina aikamoista piinaa, pistipä pregnylin tai ei ;) Hei sulla on sama harrastus ku minkä minä aattelin tässä kierrossa alottaa, eli raskaustestien suurkulutus :LOL: Oottelen että testit tulis postissa ni pääsen tekemään, taisin kymmenen kpl tilata.
 
Elinah84 Meillä oli kans simpat huonoja, mutta silti tehtiin inssit. Pesu vaikutti tosi paljon tulokseen. Viime kierrossa ennen pesua 0 % A-luokan siittiöitä ja B jotain 15 %. Pesun jälkeen muistaakseni 28 % ja A+B yli 70%. Inssiin ei ollut jonoa ainakaan OYS:ssa, IVF-hoitoihin se puoli vuotta. Ainut vaan, että sitä ekaa OYS:n aikaa voi joutua odottamaan useita kuukausia.. Meillä vajaa 4 kk.
 
Kiitos teille vastauksista ja kiva oli kuulla teidän kokemuksista!
Jännä että ne siittiöt pesussa voi parantua noin paljon! Mulle tämä kaikki on ihan uutta, en olis ikinä uskonu tähän tilanteeseen joutuvani, mutta tää on tätä elämää. Elellään miehen kanssa kriisivaihetta. En tiedä paljon mitään noista hoidoistakaan.

Ja tosiaan, kun meillä oli se joku arvo (normaaleja siittiöitä) 4%, niin jos olis ollut sen 3% niin kuulemma inseminaatiota ei lähdettäisi edes kokeilemaan. Siksi mietityttääkin, että miks se sit onnistuis tuolla 4%:lla, jos prosentin huonommilla arvoilla ei lähdetä edes kokeilemaan sitä vaan siirrytään suoraan IVF-jonoon.. No, kai ne lääkärit tietää.

Soittelin tänään naistentautien polille ja kyselin, mikä olis arvioitu jonotusaika tutkimuksiin.. Ei osanneet sanoa, kun ylilääkäri ei ollut vielä arvioinut kiireellisyyttä... Me ei varmaan olla kiireellinen tapaus

:snotty:
 
Elinah83 Tosiaan mekään ei koskaan ajateltu asiaa sen kummemmin, saati että tällaseen tilanteeseen joskus menisi. Ajateltiin vain "se on sitten tullakseen"... mutta eipä ole pariin vuoteen mitään tapahtunut.
Toivoton88 Mites siellä menee, missä kierrossa ollaan? :) Täällä kp9, huomenna uä ja sit toivottavasti pe. inssi! :heart:
 
No niin, huomenna se sitten alkaa. Sukellus inseminaation ihmeelliseen maailmaan. Clomit odottavat nappailijaansa kaapissa ja Fostimonin haussa pitää käydä paremmin varustellussa apteekissa. Sivuapteekissa ei sitä ollut kaapissa vaan olisi jouduttu tilailemaan.
Elinah, mun miehellä oli noita toimivia simppoja sen 3%:a ja ainakin me pääsimme inssiin. Kiva kuulla että että on nuo simppa-arvot parantuneet noin hyvin pesun jälkeen. Meinasi nimittäin viedä maton jalkojen alta tuo kolmen prossan tulos,meillä kun meissä molemmissa on häikkää.
Jännittää noiden clomien aloitus. Saa nähdä miten ne vaikuttaa mieleen ja kroppaan. Mä varoittelinki miestä että saattaa tulla lähipäivinä ylimäärästä sanomista mun tuutista ja ettei siitä kannata ottaa itteensä.
Ensi perjantaina on sitten ultra, eli saa nähdä onko nämä clomien popsimiset ja pistelyt tuottaneet tulosta. Hui!
 

Yhteistyössä