Hei, olen uusi tässä pinossa, enkä oikein tiedä mihin pinoon tässä siirtyis...
Meille selvisi hedelmällisyys-tutkimuksissa, että miehen siittiöissä vikaa, hedelmällisyys alentunut merkittävästi, mm. normaalimuotoisia siittiöitä vain 4% ja nopeasti eteenpäin liikkuvia 4%...
Kävin tänään tk-lääkärin juttusilla, sain lähetteen naisten tautien poliklinikalle, jossa tutkitaan minua tarkemmin (mun veriarvot oli normaalit), jota nyt en oikein ymmärrä, kun niin selvästi meillä mättää siinä että miehen sperma huonolaatuista
No, jokatapauksessa lääkäri sanoi, että jonot ovat pitkiä ja voidaan odotella VUOSIA :O Kuulemma jos miehen joku sperman arvo olisi ollut 1% huonompi, niin olisi SUORAAN siirrytty IVF-jonoon, joka olisi ollut nopea reitti hoitoihin... mutta me nyt näköjään mennään pitemmän kaavan kautta.
Lääkäri siis arveli, että meille tehdään inseminaatio, mutta ajasta ei voi tietää. Kyselenkin siis, kuinka pitkään olette muut joutuneet kunnallisella puolella jonottamaan sitä, että olette päässeet erikoissairaanhoidon piiriin tutkimuksiin ja entä aika tästä inseminaatioon?
Kaikenlisäksi minua ihmetyttää, ettei suoraan päästä hoitojonoihin, tai suoraan esim. IVF-jonoon, kun miehellä noin huonot spermatulokset :O Itselläni oli se käsitys, että inseminaatiossa pitäisi sperman laadun olla suht ok, vai olenko väärässä??