Inseminaatio

Sammale321: En tarkkaan vielä tiedä, mut luulen et se on julkisella se puoli vuotta. Yksityisellähän pääsis heti.. Jos menee yksityiselle, ni sais vietyy tän "kerralla loppuun". Tunnen itseni sen verran hyvin, et jos puolex vuodex jään jonottaa, se pyörii siellä taka-alalla kui´tenkin!! Enkä sit ehkä pystys olee ajattelematta puolta vuotta näitä asioita. :/ Vaikea, vaikea...
ON: pp8, eipä paljon kummallista. Odottelen et vko menis nopeaan ja uus kierto alkais..... päästäis asioissa eteenpäin...
 
Sammale321
Sinirusko Ihanaa, taas plussa meidän joukkoomme :heart: Toivottavasti muut seuraamme perästä. Hmm, en kyl tiedä miksi se on vielä haamu - jospa on kiinni raskaustestistä? Ku jotkut ei kai ole kovin herkkiä.
 
En vielä kyl uskaltais plussaksi sanoa,katotaan pe tai la uudestaan miltä näyttää...Toivotaan että vahvistuis! :heart: Testin herkkyys oli 20 et oisin kans luullu et näkyis selkeemmin,mut tiedä nyt sitten....Ovistestin tein vielä tänään niin siinä "melkein" plussatulos.... :)
 
Sinirusko: varovaiset onnittelut plussasta!! Olisihan tuo niiiiin ihanaa että saadaan plussia tällekin palstalle! Itselläni tällä hetkellä pp23 ja tänään tuli vasta täysin samanvahvuinen viiva raskauskeijun testiin. Muistaakseni tuolloin pp17 itsellänikin oli hyvin silmin nähtävä haamu jo ruudussa, mutta ei siis ollut lainkaan vahva. Clearbluehun tosin piirtyi jo kunnon plussa ja digitaalinen sanoi että "Raskaana". Nyt odotellaan ja testaappa uudemman kerran :)

ON
Tänään 5+2, olotila hyvä. Väsynyt mutta onnellinen :)
 
Sinirusko ihanaa!!! :heart: Voin vaan kuvitella miten ihanalle se tuntuu.. vaikka haamua vielä on, kyllä se varmasti siitä vielä vahvistuu!

Tosiaan meillähän ei ollut inssiä viime kierrossa, vaan ainoastaan lääke+piikki tukemassa ...
Toivottavasti tässä kierrossa tapahtuis jotain hyvää!
Sammale321 Hyvä asenne! :) Ihan oikeassa olet, pitää nauttia elämästäkin!
 
Onnea plussainneille!

Tänään kp 17, eikä ultrassa näkynyt folleissa juurikaan mitään muutosta edelliseen kertaan :'( Nyt sitten piikittelen vielä 2 iltaa ja kp 19 taas ultrattavaksi, jos mitään ei vieläkään oo tapahtunu, ni sit keskeytetään tämä kierto..
Lääkäri on kyllä aivan loistava! Vaikka minulle on suunniteltu 4 inssiä tehtäväksi, niin sanoi, että jos tämä ei onnistu, niin vois mennä jo jonottamaan IVF hoitoja..
Toivottavasti pääsis jo jonoon, ni vois yrittää heittää tän lapsenteon hetkeksi pois mielestä ja keskittää ajatukset ja voimat kesän odotteluun
=) :flower: :flower: :flower:
 
Onkohan tää nyt ihan normaalia,kun mahaa juilii menkkamaisesti ja paperiin jää pyyhittäessä "limatuhrua".... :( Voihan V...jos tää nyt loppuu ennenkun alkaakaan!!! Yritän positiivisesti ajatella et jos ei vuoto runsastu,ni sit voi tuhruttaa sen takia kun menkkojen kuuluisi oikeesti nyt olla päällä!? :)
Meiän mies on superinnoissaan,mut yrittää jarrutella mua etten nyt innostu liikaa... :heart: :heart:
 
Sinirusku: varovaiset onnittelut! Toivotaan että pikkuinen sinnittelee.

Nöppö: Halit!

Tanzzzku: Me oltiin silloin pari vuotta sitten Tampereen väestöliitosta ja hyvää hoitoa siellä saatiin. Helsingistä en sitten tiedäkään...


Mizze77: Minkä kokoisia munasoluja siellä oli näkyvissä?

Pikkunude + sammale321: Te olette kovasti miettineet inssien mahdollisuuksia.. Insseissähän on n 20% mahdollisuus raskautua eli sama kuin "tavallisilla ihmisillä". Jos miehen simpat on ok.. Eli itse kyllä uskon inssien tehoon. Mutta joo onhan se aina tapaus kohtainen asia ja niin moni tähän onnistumiseen vaikuttaa et onhan se fakta et kaikki ei tällä tavoin raskaudu.. Itselläni siis edellinen lapsi on ivf:llä ja nyt ehdottomasti halusin taas aloittaa insseillä! Itse koin ivf:n tosi raskaaksi ja kyllähän se kivuliaskin oli! Mutta toisaalta mitä sitä ei tekisi sen vauvan eteen.

ON: Janottaa, päätä särkee, maha mustelmilla piikeistä... Prednisolon kuurin lääkäri minulle nyt määräsi tukemaan hoitoa eli niitä nyt ollaan popsittu! Haittavaikutuksia ei vielä ole tullut... Turvotukset pysyköön poissa!
 
Risku82 Kiitos haleista! :)
Yritän ajatella positiivisesti, että kohta on taas jännäilyä tulossa.Kp2 menossa ja Femarin aloitin tänään. Sain jo ensi viikolle varattua UÄ ajan, ja toivon... niiiin kovasti toivon että ois hyvät follit ennen viikonloppua jotta inssin tekeminen onnistuisi.

Sinirusko kuulostaa lupaavalle tuhruttelu. Pidän peukkuja, että pienokainen pysyy kyydissä! :heart:

Lähdetään pitkälle viikonloppu reissulle ystävien kanssa, ja lupaan itselleni että unohdan hetkeksi tämänkin asian, puuh :whistle:
 
nöppö: Mieheni oli coolin rauhallinen haamujen kanssa, mutta innostus lisääntyi kun toin kunnon plussatikun naaman eteen! On todella onnellinen ja juttelee hetkittäin aina kuinka esikoisemme saa siskon tai veljen. Se on hellyyttävää!
Sinirusko: menkkamainen juiliminen alamahassa on normaalia, se on yksi raskausoire myös. Tuo pieni tuhrustus on myös normaalia jos ei vuodoksi asti lisäänny. Jos vuotoa tulee niin eihän sekään km:n varma merkki ole, mutta silloin on hyvä seurailla tilannetta tarkemmin. Toivottavasti tuhruttelu ei ole lisääntynyt, tiedän kokemuksesta kuinka raskasta se vuotaminen raskausaikana on. Vuosin verta pienin väliajoin aina raskauden puoleen väliin saakka esikoista odottaessa, on henkisesti tosi raskasta. Vielä ei ole vuotoa näkynyt, tänään 5+3. Esikoisesta vuoto muistaakseni alkoikin vasta joskus 6+ viikoilla, että täälläkin elellään jänniä viikkoja :)

Ihanaa viikonloppu kaikille!!

A 5+3
 
Sinirusko: Mones inssi tää oli mikä sulle nyt tehtiin, mistä siis sait tämän haamun??

On: pp9. Aika normi sellanen olo mikä on aina viikkoa ennen mensuja.. Rinnat tosi kipeet ja ruoka maistuis urakalla.. Nyt tää on 2. kierto clomien kans ja oon huomannu sellasen sivuvaikutuksen et ku käy vessassa, ni tulee vähä sellasta limavuotoa, vähä ku ovikses. Ei niin paljoo mut vähä samanlaista. Ja kuumia aaltoja jonkun verran. Tolta varmaan tuntuu vaihdevuodet :LOL: Toki matkaan mahtuu hillitön tunteellisuus ja herkkyys, kuuluu meikäläisellä asiaan...
 
En kyl tiiä mitä tää nyt oikee meinaa,kun taas alko tänään juilimaan mahaa ja tuhruttelemaan.Eilinen oli aamua lukkunottamatta ihan oireeton ja vuodoton,sekä tää päivä paitsi nyt juilii ja hieman tuhruttaa... :( Ei oo kirkasta verta,mut ruskeen ja punasen jotaa ihme sekotusta!! Perkule sentään että inhottaa.... :kieh:
Pakko oli vielä kattoa eilistä testiä ja ihan selkeesti siin on se toinenkin viiva,mieskin näki sen...Nyt on vaan odotettava ja toivottava ettei vuoto ala kunnolla!!
Niin ja TanZZZku kyseli,niin toinen inssi oli tosiaan meillä.
 
Sitkeä sissi taitaa kyl olla kyydissä,kun tänään taas tein testin (pp19) niin viiva oli kyllä huomattavasti vahvistunnu ja vuotokin loppui sitten illalla!!! :heart: :heart: Jänniä hetkiä elellään,ennenkun varhaisultraan asti päästään.... :)
 
Sinirusko: Ihanaa että viiva vahvistuu!! Hormooni nousee päivä päivältä!! Älä huoli itsellänikin viiva tasavahva vasta lähemmäksi pp23-25. JOten odottele rauhassa ja kokeile vaikka vielä noina päivinä, jos viivat tasavahvat niin hyvin on hormoni normisti nousuut!! Ihanaa, nautihan nyt allkuraskaudesta!! Ilmoittele kun tiedät koska sulla olis varhaisultra. Itselläni on 7+0 kun oon kuullu et aikaisemmin voi pahimmassa tapauksessa näkyä vain ruskuaispussi, tästä huolestuisin enemmän. Menen siis vasta kun varmasti jo pitäisi syke yms näkyä. Vielä pitäisi hieman yli viikko odotella :)

A 5+4
 
Mizze77 Minkälaisia folleja löyty, eikös sulla tänää pitäny olla ultra?? Olivatko kasvaneet yhtää??

On: Aloitin laihiksen!! Mieli on hyvä, että sain tehtyä päätöksen ja sain vielä aloitettua :) KKuntosalikortinkin kävin uusimassa :) Kyllä se tästä!!
Hyvää viikonloppua kaikille!!!! :)
 
Sinirusko ja adalaine ihanaa :heart: on meillä siis vielä toivoa :) Muillekin peukkuja!
Täällä ootellaan tiistain ultraa, jospa ehkä ens viikolla jo tai viimestään seuraavalla toista inssiä. Sen jälkeen täälläkin pidetään hoidoista vapaata ja keskitytään kesään, ja oman kodin rakentamiseen :) Toivoo niin paljon, että onnistuis, niin pikkunenkin pääsis uuteen kotiin :)
 
Tarrasukkia nyt kaikille haamuilijoille ja plussaajille!

TanZZZku: Vasemmalta löytyi nyt n. 16mm folli, mutta jotenkin oudosti oli kadonnu oikealta puolelta ne aikasemmat n. 13mm follit. Sain itse päättää, miten jatketaan, joko ostamaan lisää Puregonia ja pistää siitä vielä yksi kerta ja la iltana sitten Pregnyl ja ma inssiin. Tai sitten Pregnyl pe illalla ja kotikonstein viikonloppu... Mahdollisuudet on kuulemma ihan yhtä hyvät molemmin konstein. Päätin tyytyä kotikonsteihin, vähemmän stressiä ja rahanmenoa!!
Jos tästäkään kierrosta en raskaudu, ni sitten päästään IVF jonoon, vihdoinkin!

Onko kukaan teistä käynyt esim. vyöhyketerapiassa lapsettomuuden takia??
Itsellä on lahjakortti vielä joulusta tallella ja ajattelin, että nyt tän hoidottoman ajan vois käyttää jotain lääkkeetöntä apua =)
 
KP9. Tämä viikko ollut ihan kauhea. Olen oksentanut lähes kaiken mitä olen syönyt. :ashamed: Epäilen noita lääkkeitä aiheuttajaksi. Painoakin on lähtenyt melkein 3 kiloa viikon aikana, eikä se todellakaan ole hyväksi minun tapauksessani. Huomenna olisi sitten folliultra. Toivottavasti siellä jotakin olisi..

Onko teillä jäänyt puregon ainetta vielä ampulliin vaikka pitäisi olla kaikki pistettynä? Tänään olisi pitänyt ampullin tyhjentyä, mutta jostakin syystä sinne jäi vielä jonkin verran ainetta. Aina ollaan tarkastettu ennen pistämistä, että ollaan laittamassa oikea määrä. Ja mies on aina pistänyt kaiken masuun. Onkohan normaalia että ampulliin jää vielä nestettä?

Sinirusko: Onnea! Ilmoittele missä mennään! Ihana kuulla onnistumisista..
 
Moi,

Ajattelin ilmoittautua mukaan. Esikoinen (1/09) on aikanaan saannut alkunsa toisesta IUI hoidosta Clomifen ja Pregnyl avusteisesti. Nyt ollaan Väestöliitossa toisella kierroksella, haaveissa pikkusisarus. Ensimmäinen hoitokierros on jo aloitettu, lääkityksellä clomifen 1/pvä kp 3-7. Kävin keskiviikkona kp9 ultrassa, mutta tulos oli murskaava; follit ei oo kasvanu. lääkitys on sama kuin esikoisen hoitoihin, jolloin vaste lääkkeille oli hyvä. Tänään kp14 olen menossa vielä uuteen ultraan, ilmeisesti lähinnä tarkastukäynnille jonka avulla voidaan suunnitella lääkitystä seuraavaan hoitokiertoon. Mitään varsinaista diagnoosia mulle ei oo koskaan annettu, lähinnä puhutaan ylivilkaista munasarjoista ja epäsäännöllisestä ovulaatiosta.

Elettiin pitkään toivossa, että tämä kakkonen saisi alkunsa nopeasti, joten aikaisemmin en ole vertaistukea tarvinnut, mutta näköjään tämä ei olekaan ihan niin helppoa. Ikää on vielä muutama vuosi alle 30, joten aika yllättävä oli tuo ultran tulos. Meillä on kyllä kärsitty kovasta stressistä viime aikoina, ja se pirulainenhan voi tunnetusti saada aikaan vaikka ja mitä...
 
Sammale321
Zenaelle Mulla ei ekalla inssi kierrolla clomit saaneet johtofollia aikaan, jouduin vielä reilun viikon piikittämään menopuria ja ne sitten auttoi. Meillä on näköjään aika sama diagnoosi, minullakin on jotain häikkää ovulaatiossa, ku on pitkät kierrot ja aina vähän arpapeliä, että mitenkä follit kasvaa. Mutta muuta vikaa ei ole löydetty. Ja tosiaan, itse elän jatkuvan stressin alaisena, joten silläkin voi kyl olla vaikutusta...

Tänään PP7. Huono olo ja rinnat kipeät, muuta ei ole. Eli perus luge juttuja :)
 

Yhteistyössä