Inseminaatio

Vieläkö mahtuu mukaan...

Kävin viime viikolla kp11 folliultrassa ja toiselta puolelta löytyi johtofolli 20mm. Lääkäri meinas, että ovis on ihan lähipäivinä ellei ole jo mennyt ohi. Nyt on kumminkin jo kp15, eikä oviksesta mitään tietoa :(

Pelottaa, että ovis on tosiaan mennyt ohi tietämättäni, enkä pääse ensimmäiseen inssiin!!
Kuinka suuriksi follit voi kasvaa?

Taas on niin turhauttavaa, kun alkoi uusi vaihe hoidoissa, eikä oo taas mitään hajua mistään... Siksi käännyn teidän viisaampien puoleen :ashamed:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mizze77:
Kävin viime viikolla kp11 folliultrassa ja toiselta puolelta löytyi johtofolli 20mm. Lääkäri meinas, että ovis on ihan lähipäivinä ellei ole jo mennyt ohi. Nyt on kumminkin jo kp15, eikä oviksesta mitään tietoa :(

Omasta kokemuksesta tulee mieleen, että millä olet testannut ovista? Meinaan itse en mammaksin halpis testeillä ole onnistunut saamaan kuin kerran oviksen. Viimeksi testasin samaan aikaan clearbluella ja halpiksella, ja clearblue näytti kauniisti oviksen jonka ultra vahvisti, mutta halpis testi ei näyttänyt mitään. :whistle: Joten se voisi selittää oviksen ohimenon? Mutta toivotaan tietysti että se on sulla vielä edessäpäin :)
 
Mizze77 Oletko sä muuten syönyt clomeja tms. kun sulla noin äkkiä kasvaa noi folliikkelit? :) Itsellä ne kehittyy tosi hitaasti, ovis vasta kp 21. Tosin nyt tuplataan clomien määrä tästä kierrosta, niin saas nähdä tapahtuuko kiriä :)
 
Annabell: Pahoittelut!

Mizze: Mulla meni tammikuussa ovis ohi/jätti tulematta vaikka ultrassa näytti olevan tuloillaan. Toivottavasti sulla parempi onni!

Tänään aloitin Puregonin pistelyn, pitkän tauon jälkeen hetken piti tuumata ennen kuin uskalsi pistää. Sitten taas muisti ettei se niin paha nyt ollutkaan :) Lauantaina ois sitte follikkeliultra!
 
Kiitos teille vastauksista!! =)

Testaan joka kerta clearbluella, kun en uskalla ottaa riskiä, että tulkitsisin tulokset väärin! Viimeksi apteekissa nainen hieman suuttui, kun en suostunut ottamaan "uutta tosi luotettavaa" syljestä otettavaa testiä. Sanoin että en halua mitään muita kun lääkärin ohjeistaman testin :)
Olen todellakin syönyt clomeja 1kpl kp3.-7. eli en ovuloi edes luomusti. Tämä on viimeinen clomikierto ja seuraavaksi uusi aika kättärille uuteen suunnitteluun, jos en nyt raskaudu.
En varmaan olisi näin surkeena, jos lääkärin sanat ei vieläkin kaikuisi takaraivossa, että ei se ovis yli kp 15 mene! Aikaisemmissa kierroissa ollut kp15, kp18, kp14 ja nyt odotellaan... Ultrattu on vain ekasta kierrosta ja silloin johtofollli oli muistaakseni 15mm.
En todellakaan osaa tulkita omaa kroppaa niin hyvin, että voisin tarkasti sanoa milloin on ovis... :'(
Alkaa pelottaa että jos vielä kumminkin ovis vasta tulossa, niin onkohan sperman laatu kohta heikentynyt, kun ei olla pupuiltu inssin odotuksen takia ja kohta on mennyt viime kerrasta jo 5 päivää... Mulla hajoo kohta taas pää :headwall:
 
Heips!

Olen lueskellut näitä juttuja tällä palstalla ja täytyy sanoa että olen ihan hukassa. En siis ymmärrä. :ashamed: Tuntuu että itsellä jotenki erilainen hoito tjn. Vai onko? Äh. Kuitenkin. Itsellä nyt clomeissa 4pvä menossa (kp 6) ja pistokset kp 8 ja 9. Maanantaina olis ultra eli katsotaan miten munasolut ovat kasvaneet. Jos ok niin laitetaan irroituspiikki ja sit inseminaatio. Onko siis muillakin näin vai onko teillä erilaisia hoitoja? *nolostuu tietämättömänä* Ja tosiaan ensimmäinen inssi. Siskolla oli pelkästään clomit ja tällä hetkellä kolme ihanaa lasta. Voi kun tällä kertaa ei päteis tämä huono onnisuus vaan kävisi ns. yhtä helposti.. :|
 
Annabellalle :hug:
Mizze, toivottavasti olet nyt saanut bongattu oviksen! Tuo pidättäytymis-juttu on kinkkinen, mutta insissähän ne pesee sen sperman, eli joka tapauksessa sieltä "siivilöityy" ne huonommat osat pois.. Mikäli niin huono tsägä olis, että ovis on vilahtanut ohi, niin yritä ajatella, että ensi kierrossa sitten sitäkin parempi onni. Mä tiedän että sitä elää aina niin siinä hetkessä, mutta ainakin itselleni yritän takoa päähän, ettei tämä odottamisen odottaminen nyt ole muutamasta kuukaudesta kiinni...Ei se kyllä helppoa ole, psyykata itseään siis.
Rinsessapa: Tervetuloa tänne joukkoon vain! Ihan samanlainen hoito sulla taitaa olla kuin muilla, mulla vain oli pistoksia joka päivä kp 4 eteenpäin, sit Puregon-irrotuspiikki kp11 illalla ja inssi kp 13 aamulla. Ultrattiin sit joka välissä. Mulla oli ajoituksen kanssa vähän ongelmia, kun ulkomaantyömatka puski päälle. Senkään takia en nyt kauheasti odota (mukamas) mitään plussauutisia ensi viikolla. Toivottavasti sulla olisi yhtä hyvä tuuri kuin siskollasi!!

Mulla on ihan mielettömät menkkakivut ja juilinnat alavatsassa, veikkaan syyksi lugeja. Väsyttää, vatsa on pallona ja koko ajan tekis mieli syödä.. Menkka-oireita siis jo nyt, vaikka viikko vielä piinailu aikaa, tai vajaa. Rasittavaa tää on, ei voi muuta sanoa. Vaikka kuinka yrittää ajatella muuta, niin kuin varkain ajatus karkaa laskemaan päiviä, kuuntelemaan omaa kroppaansa ja mukamas huomaamaan kaikenlaisia oireita. Äh, en vaan jaksais tätä. Toivon kuten Rinsessapa, että tää olis nyt tässä, kävis nyt supertuuri ja hoidot tepsis jo tässä vaiheessa!

Ei auta itku markkinoilla, odoteltava vain on. Täytyy sanoa, että kun tiistaina aamusta meen verikokeeseen, niin voi olla ettei työnteosta päivällä tuu yhtään mitään... Ellen sit ole sortunut tekemään omaa testiä ma-iltana... En tiedä mitä sitä keksis, ettei menis ja sortuis.

Sussu80, tsemppiä pistelyyn ja lauantain ultraan! Annemaarit, meillä taitaa olla sama piinailu-aikataulu! Peukut pystyyn!!!!

Kaikille muillekin toiveikasta viikon jatkoa!

 
Ei oo ovista näkyny, huomenna jo kp18 :'( Kai se sit on mennyt ohi, mutta tosi outoa, jos on ollu niin aikasin!!! Mutta kai se on turha enään sitä toivoa tulevaksi...

Mulla ei oo enään seuraavaan kiertoon mitään hoitoa, vaan sitten tilaillaan uutta suunnitteluaikaa ja tod.näk. menkat jättää sit taas tulematta, joten kokoajan projekti vaan pitkittyy :headwall: :headwall: :headwall:
 
Kylläpä tämä piinailijan aika tuntuu loputtoman pitkältä :headwall: maanantaihin pitäis malttaa odottaa testailua, mut sorrun varmasti viikonloppuna :ashamed:

Mulla ei ole ollut inssissä mitään lääkkeitä tai hormoneja mukana, kun ovis tapahtuu itsestään eikä kuulemma olis mistään hyötyä...?
 
Tervehdys kaikille uusille ja vanhoille insseilijöille. Olen ollut jonkin aikaa taustalla, kun ei ole ollut oikein mitään sanottavaa. Edellinen inssi siis meni harakoille, kun ovis osui lauantaille. Nyt pidetään yksi kierto taukoa clomien jälkeen ja aloitetaan pistoshoidot seuraavasta kierrosta, tarkoitusena liittää siihen inssi. Tällä siis menossa kp 6 ja luomuillaan tämä kierto. Palaan palstalle, kun seuraava kierto starttaa ja 5. inssi häämöttää. Tsemppiä teille kaikille!
 
Nega testattu tänään. Alkoi olla menkkaoireita sen verran, että oli pakko. Verikoe olis siis tiistaina. Testi oli herkkä joten ei täs mitään toivoa ole.

Fiiliksen kaikki tietää, jotenkin tästä pitää vaan päästä taas yli... Ohhoijaa, miten tää elämä voikin olla näin helkkarin vaikeaa?

Parempaa onnea kaikille muille!
 
Kp 11 ja ultrassa näky yks jonkunlainen munasolu. Pe inssi joten toivotaan et ois paremmin kasvanu siihen mennes ja ettei ois liikaa. Ei kovin tsemppaa ku lääkäri ja hoitaja puhuu koko ajan niin että ne vissiin olettaa että tämä ei onnistu. Onko kukaan hyötyny painon pudotuksesta? Mulla jonku verran ylipainoa ja lääkäri koko ajan muistuttaa et pitäis laihduttaa. Ns. normaalipainoisena en oo tullu raskaaks ni tuskin se laihuttaminen nyttenkään auttais. Hirveen vaikeeta laihduttaa ku on toi pco. Tuskaisen hidasta hommaa tämä odottaminen.. Arg.. Eikö kellään ois iloisia uutisia kerrottavana että toivon kipinä säilyis?
 
Mizzelle iso :hug: Mulla kävi samoin viimeksi inssiyrityksessä puregonilla vaikka ultran mukaan kaunis rakkula oli kehittymässä.

Tänään sitten 1. inssi viimein saatu tehtyä. Piinapäivät alkakoon! Jos tästä ei tulosta niin sitten todennäkisesti mennään IVF.
 
Sartsa83
..ja 4.11. sitten r-testi. Jänskättää jo valmiiks. Mulla onneks selvillä mistä kiikastaa tää lapsettomuus... mulla on munasolunirtonemishäiriö, joka on helposti noilla menopurilla ja clomeilla + pregnylillä hoidettavissa. :) Mutta mutta.. ei se silti takaa et ois tärpänny. Ärsyttävää odottelua! Eikä siinä kaikki... meitsillä on nyt ollu semmosia oireitakin tässä ettei mitää järkee ja tottakai sitä pelkää että keho TAAS huijaa mua.. se on meinaa tehny sitä ennenki. :( .... mut oireina voin kertoo et on alavatsan turvotusta, virtsaamistarpeen lisääntymistä, päänsärkyä, kuvotusta, hajuaistin paranemista, väsymystä, tunteiden vuoristorataa.... ja mitäs vielä... alavatsan kipuilua ja huimaustakin. :/

4.11. ..TULE PIAN!!!!

Tsemppiä muille yrittäville! :heart:
 

Yhteistyössä