Inseminaatio

sivi :hug: Sanattomaksi menee. Kovasti onnea jatkoon.
Katjuzka, tytti82, relish,mariq ja miisaliina - peukut bdbdbdbdbd
Päivät menee hitaasti, kun odottelee tuloksia.
peppilottasikuriina- pääsittekö inssiin nyt syyskuussa??

pregnyl ampullien avaamisesta. Mä sain tällä kertaa klinikalta sellaisen muovisen "putken", jota voi käyttää sen ampullin kaulan katkaisussa. Enpä ole päässyt testaamaan, mutta sen pitäisi helpottaa hommaa.

Mukavaa viikonloppua ja plussatuulia!
 
Pahoittelut menkoista Sivi. :hug: Voimia jatkoon.
Tsemppiä teille kaikille kanssapiinailijoille.
Eilen tehtiin 4. inssi, femarein ja pregnylin kanssa vahvistettuna. Toinen folli oli jo irronnut, toinen oli 20 mm. Limis oli 8mm, kuulemma voisi olla parempi. Nyt pitäisi taas kasata hermonsa ja yrittää pysyä järjissään seuraavat kaksi viikkoa.
 
voi p....!!!Täällä alkoi iltasella verinen vuoto, tosin ihme limainen ja venyvä? Mut kaipa se oli sit siinä, eli se niistä "oireista". Mulla oli parina edellisenä päivänä kyllä sellaset kuvotuskohtaukset, joita ei oo ollu sit ekan raskauden alun, just samanlaisia. Ja alavatsalla tuntui just oikeanlaisia kipuja....Siis mitä ihmettä? Eli ovulaatio oli12 tai 13 kp ja nyt 23 pvä alkoi vuoto... eli kierto 22 pvää..ja luteaalivaihe jäi siis lyhyeksi! Liian lyhyt???

MItä olette mieltä???? :( Aiemmin ovis ollut myöhemmin, ja kierto 24-26 pvää. Tinkasin taas viime käynnillä keltarauhashormoneja, mut lekuri oli mieltä ettei niistä hyötyä. Ihan jo senkin takia et esikoinen ainakin sai alkunsa..mut ei kirjottanu. Oliskohan pitäny vaan ite olla vaativampi..

Tuskaa!
 
katjuzka:höh....eikös se luteelivaihe ole 10-16 välillä uihan normaali.....
ittekki yritin saada keltarauhashormooneja vuosi sitten, mutta sanoi ettei niistä ole hyötyöää...MIKSI NE ON SITTEN TEHTY????.......mulla on tuhrua 5päivää ennen kunnon menkkoja......

voimia !!
 
Empatiahalit teille, joilla menkat alkoivat ja uusi kierto lähti käyntiin. Onnea uuteen kiertoon!

Mirjami09, meillä on erektio- ja laukeamisongelmien takia käytetty koti-inssiä viime joulukuusta lähtien. Valitettavasti toivottua tulosta ei olla saatu, mutta turhaa stressiä ja mielipahaa on sillä saatu vähennettyä. Vauvat.netin puolella FF-ketjussa yksi pari plussasi ehkä koti-inssin ansiosta eli onnea matkaan!
 
Lumis-75
Kiitos kyselemisestä.. :D
Juuu, ei päästy, ei. En ymmärrä alkuunkaan. Minulla kierto tasan 28 pv ja ovis tullut aina 12 kp. Nyt viimeksi kierto oli 31pv ja ovista ei löytynyt tässäkään kuussa, niinkuin ei edellisessääkään. Seuraavassa kuussa mennään sairaalaan ultrattavaksi että milloin ois inssin aika, mutta aloitan kyllä tikuttelun ihan varmasti heti kun menkat loppuu. Ärgh... :kieh: :kieh:
En tiedä olisiko ovis olla jo kp 9??? tuntuu kyllä tooosi oudolta. testasin ma kp 12 mutta näytti tosi haaleaa viivaa ja sitten se haaleni entisestään ja sit hävis loppuviikkoa kohti. Mutta taas odotellaan vaikka meinasin jo heittää tikut pihalle! Pissiköön koirat sitten niihin...kun mulla ei näytä mitään...
 
Miisaliini, älä heitä vielä kirvestä kaivoon! Nehän voi olla kiinnittymisnippailuja. :)
Peppilottasikuriina- harmitus. :hug: Mutta hyvä että ultraavat. Sittenhän sen tietää varmasti, milloin on paras aika tehdä inssi. Mä en saa tikkuun ovista, mutta minulla ei aina luonnollista ovista tapahdu. Tsemppiä ensi kiertoon!!

Keltarauhashormoonista ollut juttua. Mäkin niitä kyselin ja lääkärin mukaan niitä ei tarvita, jos saadaan aikaan kunnon ovulaatio. Silloin kehittyy luonnollisesti kunnon keltarauhanen. Mulla tässä kierrossa ei kehittynyt ollenkaan isoa follikkelia, joten menkkoja saisi odotella aika pitkään. Siksi sain nyt Primolutin (keltarauhashormonia), että saadaan menkat aikaan ja uusi kierto alkamaan.

Peukutukset jännääjille! :wave:
 
Ilmoittaudunpa minäkin pitkästä aikaa. Olen tässä taustalla koko ajan lueskellut ja peukutellut teille kohtalotovereille, mutta sen verran masennuksissa, etten ole jaksanut kommentoida. Menossa kp. 10 ja ajattelin aloittaa tikuttelun halvemmilla jo ehkä huomenna ja digillä sitten to ja pe. Nyt tarvittais lykkyä, että ovis sattuisi perjantaille, muuten jää inssi väliin. Mulla ollu ovikset aina 12-14 päivä ja nyt siis pe ois 13. Plussapisteitä ropisemalla kaikille piinailijoille!!!

...viidettä inssiä odotellessa... :headwall:
 
Heippa! Ajattelin itseni tähän pinoon tällätä, kun meillä ensimmäinen inssi tässä kierrossa edessä ja lukemassa olen jo jonkin verran käynyt juttujanne.
Meillä 2 raskautta saanut jo luomusti alkunsa, toinen tosin meni kesken reilu vuosi sitten. Nyt tuloksetonta yritystä sitten tuo reilu vuosi takana ja kun ikää jo 38 ei uskalla enää jäädä odottelemaan. Tutkimukset ollaan käyty yksityisellä ja kaikki vaikuttaisi olevan normaalisti. Lähete on jo julkisellekin, mutta nyt odotellessa ainakin yksi inssi käydään tuolla yksityisellä.
Tänään kp 1 ja varasin jo ajan ultraan ensi viikon perjantaille.
 
Eipä päästy inssiin tänään :(. No toisaalta - onhan tässä puolensa ja puolensa - päästiinpä pupuilemaan heti aamusta viiden päivän pidättäytymisen jälkeen! Olihan se nyt suoraan sanoen mukavampi toimenpide, kuin inssi :LOL: Sanoivat klinikalta, että mikäli ov-testi näyttäisi plussaa vasta sunnuntaina, voitaisi mennä maanantaina inssiin. Ja nyt alkoikin mietityttämään, et oisko me sittenkään saatu pupuilla vai miten tää kuuluis hoitaa? Periaatteessa pitäis pupuilla mahdollisimman paljon, jos inssiä ei tehdä, mut mitäs sit jos mennäänkin inssiin maanantaina aivan tyhjien "kauppa"kassien kanssa?
Älyttömän isot tsempit kaikille piinailijoille ja pettymyksen kohdanneille - katse eteenpäin ja häntä pystyyn! Mielenkiintoinen juttu tuo FF-palsta, missä ainakin Rosmariinilla ja mariq:lla on kaaviot. Itse olen tehnyt exceliin, mutta vois tuonnekin yrittää kirjautua. Ellei sitten ole liian monimutkainen juttu...
 
Relish, meille gyne sanoi viimeksi, että jos simpoissa on häikkää, on parempi tehdä inssi esim. vuorokauden pidättäytymisen jälkeen, jolloin laatu on yleensä parempaa, vaikka määrä olis vähäisempi. Meillä vaan ongelmia on myös sperman määrässä eli lyhyellä pidättäytymisellä on matskua sitten taas ollut liian vähän. Pidemmällä pidättäytymisellä taas laatu oli vielä huonompaa. Eli jos kaikki on simoissa ok, antakaa palaa vaan :heart:

Mariq, voimahaleja sulle!

Tsemppiä ja tärppionnea kaikille!
 
Täällä uusi yrittäjä ilmoittautuu joukkoon! Itse 32 v, mies 35 v, yritystä takana n. vuosi.

Itsellä poistettu viime kierrosta kohdusta polyyppi, muuten ei kummempaa vikaa muuta kuin "laiskat munasarjat",eli clomeilla mennään. Miehellä siittiöiden liikkuvuus heikkoa, nopeita vain 1%.
Tänään oli jo kiertopäivä 21, mutta ovistesti näytti plussaa!! Eli huomenna kohti ekaa inseminaatiota. Samalla selviää että jos siittiöiden pesu ei paranna liikkuvuutta, niin sitten siirrytään seuraavalla kierrolla koeputkeen, mikä kyllä pelottaa :( Kitupiikki kun olen...

Onko muilla kokemusta oviksesta näin myöhäisessä ajankohdasta? Oma kk-kierto vaihtelee 25-35 päivän välein. Viimeksi 27 päivää, ja silti ovis vasta nyt?! mammaksi.fi liuskatestillä en ole saanut ovista, mutta clearbluen tikulla näytti tänään ovista. Onko muilla vastaavia kokemuksia?
 
Tervetuloa mukaan, Annabell ja onnea inssiin!

Täällä kp 2 eli kolmas inssi ei tuonut tulosta. Nyt kahdeksan kiloa keventymistä, jotta joulukuun puolivälissä päästäis Naistenklinikalle käymään ja toivottavasti myös IVF/ICSI-jonoon.

Tärppionnea kaikille!
 
Annemaarit: kiitos empatiasta. Kai se vaihtelee aika paljon, montako inssiä kokeillaan. Ja jos ei mitään estettä ole, kai sitä yksityisellä voidaan tehdä vaikka kuinka monta kertaa. Meillä gyne sanoi viimeksi, että miehen simojen takia ei kannata inssi-linjalla jatkaa ja oli sitä mieltä, että ICSI on meille ainoa järkevä hoitomuoto. Toivotaan, että ovat Naistenklinikalla samaa mieltä ja ei tarvitse IVF-vaihetta edes käydä löpi, vaan päästäis suoraan ICSIin.
 

Yhteistyössä