Inseminaatio

Sartsa83
Mizze et sä sitten käy säännöllisesti ultrissa tarkastuttamassa millä mallilla sun kierto on? Mä käyn hormoni- ja lapsettomuuspolilla ihan säännöllisesti.. ellei nyt sitten oo flaksi käyny. Mut mulla katottiin ultrilla koska mulla ois ovis, jotta pystyttii suunnittelee inssi. Ja jotta saatii ovis, mulle annettiin clomeja ja siihen perään menopur-hormoonipistoksia.. tai ite pistin mut kuitenki. Jos sä et ite löytäny ovista, voi olla ettet ole ovuloinu tuossa kierrossa ollenkaan. Onko sulle sanottu mitään että olet selittämättömällä tavalla lapseton vai että sulla ois kiertohäiriöitä?
 
Sartsa83: Ekasta kierrosta kävin follikkeliutrassa kp11, silloin oli 15mm johtofolli kypsymässä ja ovuloin kp 15 ja kp 21 kävin labrassa prolakt arvot 50. Seuraavat 2 kiertoa, ei ultrattu, mutta ovuloin kp18 ja kp 14. Nyt tässä neljännessä ja viimeisessä clomikierrossa taas ultrattiin kp 11 ja siellä oli 20mm johtofolli ja muutama pienempi. Lääkäri meinas, että ovuloin lähipäivinä, ellei ole jo mennyt ohi. Alotin testauksen seuraavana aamuna eli kp 12 ja testasin seuraavat 8 päivää tuloksetta. Kaipa se ovulaatio olis näkynyt vielä kp 12, jos olis ollu jo kp10 (aina sanotaan, että se näkyy testeissä 48 tuntia)

Nyt on edessä uusi aika suunniitteluun, kunhan menkat alkavat ja sitten mietitään järeämpiä keinoja.
Kiertoni ei ole koskaan ollut säännöllinen, joten ovulaatiota on mahdoton ennustaa tarkasti, lisäksi riesana on PCO. Lääkäri vähän jo mietiskeli pistosten alottelua, jos ei tästä kierrosta tärppää...

Tuli vaan ihan puskista nyt tän kierron ovuloimattomuus, kun on kumminkin ovuloinut kolme edellistä kiertoa!! Kävin ma labrassa prolakt. verikokeessa ja mielenkiinnolla odotan mitkä on tulokset...
 
Sartsa83
Mizze Aaa..okei. Noniin, nyt ymmärrän. Juu, noi on ikäviä kaikkinensa. ... toivotaan et ens kierrossa sit tärppäis kaikki yhteen ja kävis onnekkaasti. :) ... mä oon koko ajan ite sillä kannalla että r-testi tulee näyttään negaa. Ei pitäs ajatella mitään mut väkiste sitä ajattelee. *huokaa* joskus toivois olevan mies.... :(
 
Ihmettelen tuota oviksen seurailua????? Mun ei oo tarvinnu seurailla ollenkaan vai onko lääkäri tehny kaiken puolestani? Vai johtuuko tämä siitä että minulle laitettiin pregnyl ja sen takia ei tarvi seurata ovulointia??? Kertokaa joku? Inssi oli perjantaina ja nyt vaan pitäis jaksaa odotella kuukautisia toivoen tietenki etteivät ala :x
 
Hoi, olen uusi täällä, saako liittyä seuraan?
Eka inssi oli perjantaina, mutta ajoitus taisi mennä pieleen, kun pregnyl pistettiin vasta inssin jälkeen, ja seur. päivänä piti alottaa luget. Inssi tehtiin siis luomukiertoon, mutta o-testi ei ehtinyt perjantaihin mennessä vielä positiivikseksi. Voikohan luget estää oviksen jälkeen normaalisti tulevat oireet, rintojen arkuuden? Tai koko oviksen???
 
Sartsa83
Rinsenssapa samaa mäki totsa ihmettelin. Mut juu, meille joille on pistetty pregnyl, ei tarvi sen koommin mitää ovulaatiotestejä tehä koska pregnyl takaa sen että se ovulaatio tulee.. sullakin ilmeisesti häiriö omassa ovulaatiossa, ettei sitä tule itellää? Mä toivotan sulle tsemppiä .... inssi ei oo onneks mitään, mut se odottelu ....

Sussu .. kiitos kysymästä, mulla halkeaa pää! :LOL: ... no okei.. otin tänää varaslähdön. Tein apteekin oman testin tossa tunti sitten ja negaahan se näytti.. tosin saatoin ruikkia vähä yli sallitun rajan joten.... noh, teen tossa kohta puolii joka tapauksessa tommosen liuskatestin... pelkään vaan pahoin kun on kans tonne vattaan sattunu ja eilen ja tänään aamuna muutamaan kertaan vessassa käyneenä paperiin tarttunu hiukan vaaleanpunaista limavuotoa. Eihän se takaa että menkat alkais mutta pahoin on semmonen olo että ne alkaa... tosin, oon tässä "manaillukin" vähä liikaa että toivottavasti sen pohjalta ei sitten oo raskaus onnistunu. :'( ... ei vaa kestäis enää yhtäkää pettymystä. Alkaa olla ihan finitto. Eikä jaksais tehä ainiaan noita negatiivisia testejä. Kaiken lisäks kun on tässä näitä raskausoireita ollu... kuten sekin että lämpö on pysyny yli viikon yli 37:n ja normisti oma lämpö on 36. Helvetti vieköön, anteeksi nyt vaan kun kiroan.. ÄRH!!!

Kaarne Tervetuloa vaan jännäileen tänne meijän muitten kanssa. Aika hassua että sulle tollee sekotellaan noita lugeja ja kuitenki luomukiertoo tehtii inssi ja.. hmm.. todella todella outoa. No toki tietenkin, meitä on erilaisia ja eri ihmisille koitetaan eri ratkasuja... toivotaan parasta. TSEMPPIÄ! :wave:
 
Sartsa83
Niin ja sussu.. mulla oli kans heti ton inssin jälkeen maha TODELLA kipeä. Mutta se meni sitte ohi.. en tiiä mistä johtu ja kun soitin hormooni- ja lapsettomuuspolille nii sairaanhoitaja ei osannu sanoo miks sattuu... tuumi vaan että ota iisisti siellä. :D .. ai miten nii tarvii iisisti ottaa? :p ... no mut yhtä kaikki, varmasti johtuu kivut jollain lailla siitä. Toivotaan että sielläki ois nyt tärpänny. :heart:
 
Sartsa83
Nonni. Just ku pääsin sanomasta.... tein toisen negatestin ja nyt on sitte tullu jo muutamaan otteeseen vessapaperiin punaista vuotoa. Kunnon menkkavuotoa se ei ole vieläkään, joten menkoista ei sinällään voida vielä puhua tässä vaiheessa. Soitin alustavasti kuitenkin tonne polille ja sieltä sanoi että mikäli nyt menkat alkaa, sitten vaan soitto sinne, niin käyn hakee sieltä lisää pistos tarvikkeita ja ruvetaan suunnittelee uutta inssiä uuteen kiertoon. Mutta sanoi että myös on se mahdollisuus että alkio kiinnittyy ja tästä syystä saattaa tulla pientä vuotoa. Kaikki on niin auki vielä. Joten odotellaan, katsellaan, kuulostellaan. Oli tulos mikä hyvänsä, kaikesta selviää. Toki olisin maailman onnellisin jos nyt vihdoin olisin raskaana, mutta jos nyt jostain syystä ei vieläkään onnistanu niin sitten vaan tsemppi päälle ja uutta yrittämään. Ei tässä vaiheessa voi kyllä vielä hanskoja tiskiin heittää kun vasta ekat hoidot takana. Tarviaa vaan seuraavaan kertaan mennä johonki jooga kurssille tai jotain että tuo mieli vähän rauhottuis eikä alitajuisesti ressaisi niin paljoa. Tässä kierrossa nyt vaan on ollu kaikkea jännityksen aiheista... oli ekat hoidot, inseminaatio, menin naimisiin heti inssistä seuraavana päivänä... että tietty kroppa on voinu reakoida kaikkiin muutoksiin. En tiiä. Turha kai tätä on spekuloida kovin paljoa.. Hih. No mutta edelleen tsemppiä sinne ja kuullaan!!! Isot :hug: kaikille. :heart:
 
Kaikille uusille tervetuloa!

Risessapa: Mulla oli inssi ovulaation induktiolla (Puregon + Pregnyl) viime viikolla. Mun piti tikuttaa ovista vaikka pregnyl pistettiinkin. Tarkoitus oli pistää pregnyl ovulaation tapahtumisen varmistamamiseksi kun ovistesti positiivinen ja seuraavana päivänä sitten inssi. Mulla kuitenkaan ei ovistesti ennättänyt positiiviseksi kun lopulta sitten ultran perusteella päätettiin Pregnyl pistää heti ja seuraavana päivänä sitten tehtiin inssi. Eli joillain inssin ajankohta päätetään ultran perusteella, toisilla ovistesteillä.

Toivottavasti Sartsalla ois kiinnittyisvuotoa! Pidän peukkuja!

).( Mulla PP6 menossa. Lugeista tullut tosi etova olo ja kerran pitänyt oksentaakin. Rinnat kipeytynyt ym. Tiedän kyllä ettei tässä vaiheessa voi vielä mitään raskausoireita olla. Mulla onnistumisen suhteen ei kyllä oikein toiveita. Lähinnä oottelen sitä negatestiä että pääsis noi luget lopettamaan.
 
Sartsa83
Sussu mulle kans tehtii sillon 21.10. inssi ovulaation induktiolla, mut mulla oli menopur + pregnyl. Mulla ei sit kuitenkaa ollu puhetta ovistesteistä erikseen kun inssipäivänä näytti siltä että ovis olis tapahtumassa para-aikaa. Tosin inssin jälkeisenä päivänä ja parina sen jälkeisenä oli maha todella kipee.. et toisaalta pelkään juuri sitä mahtaako kuitenkaa ovis kerennyt tulemaan vai tuliko sittenkin jälkikäteen. Hope not.

Kerropas mulle mitä noi lugit on? Miks niitä syödää samalla?

Voi sua.. mä toivon sitten sun puolesta että ois tärpänny. :heart:
 
Sartsa: Lugesteron on keltarauhashormonia joka tukee kohdun limakalvoa ja estää surkastumasta liian aikaisin jotta kiinnittyminen ehtii tapahtua. Aloitetaan yleensä muutama päivä inssin jälkeen (että ovis ehtii tapahtua). Mulle jostain syystä määrättiin noi Luget vaikkei luteaalivaiheessa (aika oviksesta menkkoihin) ole todettukaan mitään häikkää. Yleensä Lugesteron annostellaan vaginaalisesti koska aiheuttavat ilmeisesti silloin vähemmän haittavaikutuksia. Enpä kyllä tahtois suun kautta kokeillakaan koska nyt jo todella kova pahoinvointi noista :kieh:

Onko teillä Sartsa kuinka monta inssiä tarkoitus kokeilla ennen muihin hoitoihin siirtymistä? Tietenkin toivotaan ettei nyt enää tarvis uuteen yritykseen lähteä! :heart:
 
Sartsa83
Sussu: Okeiii, nonii, taas valaisi enempi. :) Kiitos tuosta. :heart: Hmm.. jos mulla ei nyt tärppää, tarviaa kysyä tosta lugesta, voisko siitä olla apua mulle kun käsittääkseni mullakin on ongelmana tuon munasolunirtoomisen lisäksi heikohko limakalvon muodostuminen, mutta nyt kun tuo eka inssi tehtiin niin samalla lääkräri sano että limakalvo oli lähes täydellinen, joten näin ollen kuvittelen että kaikki ois ollu ookoo... mutta tiiä sitä sitten. Hmm.. kovin kiva tuo luge ei siis nähtävästi oo jos sullaki tullu huonovointisuutta siitä. :/ :hug: :D

Ymmärtääkseni inssiä kokeillaa 3 kertaa ennenku siirrytää muihin. Mut lääkäri oli niin heti sitä mieltä ettei sinne tarvia ees mennä et meille tärppäs nyt heti ja että kaksoset ois tuloillaa.. tai ei suoranaisesti sanonu mut sano että "kahta munarakkulaa tässä lähetään nyt lähestyyn, että saapi nähä tuleeko sieltä kaksoset" ;) .. heh..

Katsotaan. Toivottavasti pian selviää. Tulis nyt joko plussa tai menkat jotta tässä pääsis eteenpäin. Ei jaksais ootellakaa. :p

Toivottavasti sä nyt plussaisit siellä kanssa. Ois nii ihunaa kun sais mammakaverin täältä. :heart:
 
[Sartsa]: Kannattaahan niitä lugeja kysyä jos eivät itse tarjoa, mutta täytyy kyllä todeta ettei mikään niin mukava lääke! Mutta toivottavasti et nyt enää toiseen inssiin joudukaan niin säästyt lugejen sivuvaikutuksilta! Meillä kans tuplariski tässä inssissä, mutta plussaukseen en kyllä jaksa uskoa koska meillä jo niin pitkä yritys (4v) takana eikä tuo inssi nyt niin paljon luomuilusta eroa. Mutta toivossa on hyvä elää ja mammakaveri tosiaan ois mukava jos molemmille ne plussat tulis :heart:

Miten muilla inssiläisillä menee?
 
Täällä odotellaan 2.inssiin menoa ja ovista. Jos huomenna ovis testi plussaa niin torstaina inssi, jos ei, niin torstaina hakemaan irroituspiikki :$ Lugeja ei ollu mullakaan käytössä ekassa inssissä, eikä kuulemma tule nytkään. Vaikka taustalla on ollu liian lyhyitä luteraalivaiheita :/ Mutta en kuulemma tarvii sitä, enkä noiden teidän kokemusten jäljeen ehkä haluakkaan sitä :D
 
Sartsa83
Annabell Juu, samaa aloin tässä iteki järkeilee, että ehkä ihan hyvä ettei noita lugeja ole. :p Hei tsemppiä sulle tälle viikkoo. Toivotaan että plussaisit nii pääsisit pian inssiin ja sit alkais se oottelu. Tai ei piä oikeestaa ees ootella vaan hengaa se kaks viikkoo ja tehä sit testi. :) Kumpa vaan osaiski. :p
 
Ilmoittaudunpa vielä tähänkin ketjuun. Eli meillä kolmas inssi takana. Lapsen tekoa takana 2 vuotta nytten. Ensi vuonna jatketaan sitten piikitellen ja siihen yhdistetään inseminaatiot. Eli nytten inssistä pp7.
 
Sartsa83
Smirg tervetuloo ja het samaan syssyyn +++++++ plussatuulia sulle tähän inssiin. :whistle:

Mä tein aamuyöstä sitten negan. :( .... eli 2. inssiin mennään. Heti negan tehtyäni alko menkat... :'(

Uutta putkeen vaan sano putkimies avattuaan röörit. Ei tässä muukaa auta. Kyllä se onni viä lykkii mut kysymys aina kuuluukin että koska? Suunta siis kohti uutta inssiä ja eka tästä perjantaina clomit naamariin ja sitte ens viikolla menopur pistokset.... siittä se sit taas jatkuu.
 
Sartsa83 Ite oon yhden ainoan kerran metsästäny ennen hoitoihin menoa ovista ja jotain kämmäsin siinä ja sanoin sit lääkärille et en oo varma näyttikö plussaa. Nyt inssin aikaan ite ainaki huomasin et on ovis meneillään et kaippa lääkäri sit varmuuden vuoks anto clomit, puregonin ja pregnylin..

Omituisesti juilinu alavatsas inssin jälkeen ja ihan turvonnu ja alaselkäsärkyjä, mistä lie johtuu, toivottavasti merkki et jotain tapahtuu.
 

Yhteistyössä