Inseminaatio

Smirg Mulla on ensimmäinen clomikierto nyt, ja täytyy sanoa kyllä että huhhhu tätä tuskaa!

Lähdenkin tästä sairaalaan nukutukseen, niin unohtuu samalla huolet ja kivut :LOL:

*jälkihuom*
Niin, siis nukutuksella tarkoitan ihan vaan nukutusta, en muuta.. ;)
 
Sartsa83
bubbeli juu, menopur on siis kans muniksia kasvattava lääkitys ja sillä näytti mun munikset kasvavan hienosti. :) Mut kuinkas ollakaa ei onnannu vaikka MULLAKIN oli kolme vaihtoehtoo ellei peräti kaikki... mutta epäilen että jokainen niistä oli tyhjä. :( ... ja siks ei tärpänny.. toinen vaihtoehto ettei hedelmöittyneellä muniksella ollu paikkaa kiinnittyä eli et mun limakalvo ei ois ollu tarpeeks paksu... vaikk sen kyl piti olla.. inssin hetkellä limakalvot oli 9mm ja lääkäri kehu todella hyväksi. En tiiä.. turha sitä on jälkeenpäin spekuloida......

:hug: täti on ihan pyllystä... nii se tuli tänneki täysin kutsumattomana vieraana. MOKOMAKIN! Mutta elä kultapieni menetä toivoasi minkään suhteen.. kaikki on vielä mahdollista. Ajattelet vain kuinka ihanaa on nähdä se plussa testissä niin se osaltaan ainakin auttaa jaksamaan ja mietit kuinka moni on hoidoilla onnistunu. :heart:
 
Sartsa83
Mulle passais kans kaks vauvaa. ;) ... kuha vaan raskaaks tulisin!!!! :)

Mulla alkaa huomenna clomit... tänään kp 2/27-38 ... maanantaina sit hakee pistosvälineitä. Ja huomenna kuvauttaa pää... määräsivät tuolta polilta mulle semmosen kun päänsärkyä ollu yhtee välii vähä liianki tiuhaan.. ettei vaan oo mitää löydöksiä. Mut enpä usko. Päänsärky on pysytelly aika hyvin loitolla nyt tuolla hoidoissa kun ei oo enää tarvinnu ressata mistää.. noi tuolla hoitaa kaiken mun puolesta ja varmistaa että oon vielä jonain päivänä raskaana. ;)
 
Sartsa83
Ai teillä on ollu siis kivuliaammat menkat inssin ja clomien ym. jälkee? Ihmekös tuo.. tuntu että palas teinivuosiin kun sattu nii peekuleesti eilen kun vuos ns. ekaa päivää vaikka tuhrutteliki tossa su-ti vessassa paperiin muttei muuten housuihi. Mutta sairaanhoitaja sano et lasketaan tästä ekasta isosta vuotopäivästä. Mut jessus ku oli kipeet!!!!
 
Jaksamista sinne tädin kanssa!! Se on mokoma viheliäinen, muttei onneksi kauheen kauan viivy.. :D Mä tappelen nähtävästi sen kanssa ensi viikolla. Mitäköhän sotasuunnitelmii tekis, jotta se ei niin paljon aiheuttas kipuja.. :kieh:
 
sartsa83 Clomejen kanssa pitää kuulema seurata päänsärkyä, kun se vaikuttaa johonkin. Varsinkin näköhäiriöiden suhteen pitänee suhtautua vakavasti. Olisikohan peräti pitänyt lopettaa clomit, jos ilmenee niitä.
Mitä tarkotat, että munikset on tyhjiä? Eli ne ei olis kehittynyt vaikka olisivat kasvaneet?

Smirg Eihei, sä tuot plussat tälle kuulle tähän pinoon, eikö!?

(.)
Vuoto on ihan omituista.. Semmosta klimppistä ja venyvää. Yleensä ihan kirkasta vuotoa vaan, eikä tämmöstä. Oliskohan siellä voinut olla jotain tapahtumassa sittenkin?
Soitin VL:ään tänään ja varmuudeksi varattiin uusi aika kp9. Emme lähde ainakaan inssiin tässä kierrossa vaan ehkä kotona lääkkeet tukena.
Sieltä käskettiin tehdä huomenna vielä testi, varmuuden vuoksi. Kummallista..
 
Mulle clomit mitä todennäköisemmin aiheutti myös kuumia aaltoja. Ainakin yhistin ne aallot niihin, koska ne aallot tuli sillon kun otin niitä. Mitäköhän tapahtuu sitten kun pistelen hormoonia itteeni. Varmaan hikipisarat valuu.. Bubbeli, mulla kanssa ollut moista vuotoa nytten clomien aikana. Käynyt mielessä, ett jos testaan, jos ois varhainen keskenmeno tms.. Mut en oo sitten tuhlannut testejä.. :D Pihi olen.. ;)
 
Hei kaikille!

Olen ehkä jossain vaiheessa tänne jotain kirjoittanut..

Meillä siis ensimmäinen inssi clomikiertoon oli syyskuussa.
Lokakuun kierrossa piti olla toinen, mutta kun sitten clomivasteultrassa kävin omassa sairalaassa, ja lääkäri soitti Kuopioon, ei sieltä aikoja saanutkaan kun lääkäreitä ei ollut talossa. Eli jäi tuo kierto sitten väliin.

Nyt kiertopäivä 14.
Toissa päivänä kävin jälleen oman sairaalan gynenpolilla clomiultrassa jossa vasenta munasarjaa ei saatu näkyviin ja oikealla puolella näkyi 16mm:n follikkeli. Lääkäri soitti KYSiin ja IVF-polin lääkäri oli sitä mieltä, että ultra vielä perjantaina omassa sairaalassa ja maanantaina sitten inseminaatio.

Noh, tänään kävin siis uudessa ultrassa. Tällä kertaa oli eri lääkäri kyseessä. Lääkäri hermostui kun papereissa lukee, että vasenta munasarjaa ei löydy ja oikealla se follikkeli. Hänen mielestään ultrakuvassa oikea puoli näkyy hyvin huonosti/haaleana ja on tyhjä, vasemmalla munasarjassa 20mm:n follikkeli.

Toissapäivänä KYSin lääkäri sanoi oman polin lääkärille, että lääkäri soittaa perjantaina ja varaa ajan. Eipä suostunut tämä lääkäri soittamaan vaan antoi reseptin Pregnyliin ja käski soittaa (vaikka sanoin, että ei sieltä saa ketään kiinni kun ei ole soittoaika) itse ja sanoa, että on 20mm:n follikkeli niin saan ajan.

Itkun kanssa sai lähteä lääkärin luota.. Tämä lääkäri on ollut joskus aiemminkin ja käsittelee potilaitaan kuin koneita.

Yritin soittaa Kuopioon, mutta kukaan ei vastannut.
Jätin sihteerille soittopyynnön välitettäväksi IVF-hoitajille. En edes tiedä milloin minä tuon piikin pistän? Ja onko maanantaina liian myöhäistä? Entä jos kukaan ei soitakaan Kuopiosta?
 
Morjenstus!

Arcatha Jos sinulla on inssi maanantaina Pregnyl pitää pistää viimeistään sunnuntaina. Minulla oli ohjeena pistää Pregnyl 24h ennen inseminaatioaikaa. Keskiviikkona inssiaika klo 15 niin tiistaina pistos kello 15. Inssin kanssa saa olla kuulema pieni heitto ½h tms. IVF yms hoitojen kanssa pistos pitää olla tasan.
Yritä pommittaa neljään asti sinne, kyllähän sieltä pitää jonkun sinulle aika antaa! Nyt puhelin käteen ja painostamaan. Tai voiko KYS:sissä soittaa vaihteeseen ja sieltä pyytää yhdistämään hoitajalle? Tai voiko teillä omassa sairaalassa/tk:ssa hoitaja yrittää soittaa KYS:ssiin?
Hirveetä tommonen käytös lääkäriltä!! Nyt jos sulla kosahtaa homma lääkärin viittimättömyyteen, niin valitus!! :hug: sulle!

smirg Juu, tein testin ohjeen mukaan vielä tänään. Hullujen hommaa :D Eihän se tietenkään mitään + näyttänyt.
Koska sulla on testipäivä?

(.)
Juteltiin eilen miehen kanssa pitkään. Tässä kierrossa on kotiyritystä clomien kera. Huoh, tuskin tulee tulosta :(
Mutta eilisestä menkkajärkytyksestä olen jo selvinnyt ja mieli kääntynyt jo uutta suunnitelmaa tekemään!
 
Bubbeli, mulla ois testipäivä kai keskiviikko, mutta tähän mennessä ei oo tartennut testata, kun ei oo ollut oireita ja menkat on alkaneet ihan ajallaan. Eli en osta sitä testiäkään vasta kun on oikeesti niin ettei ne menkat oo alkanut keskiviikkoon mennessä. Muuten pissisin sen heti.. :D
Arcatha, kylläpä kuulostaa inhottavalta heittelyltä tuo sun kohtelus. Toivottavasti joku ottaa yhteyttä, tai saat ite yhteyden sinne Kuopioon.
 
:LOL:
Suosittelen jättämään ostamatta, koska oon huomannut ett tän asian tiimoilta itteensä on niin helppo huijata. Nytten mua polttelee mun viimeinen ovistesti tuolla kaapissa, koska se kuulemma saattaa näyttää, jos on raskaana.. :D Pitäsköhän mennä hoitoihin tän tikulle pissaaminen takii??? :D
 
Mulle pistettiin pregnyl inssin jälkeen tai sen yhteydessä. Lääkäri kertoi että ei oo todettu erivaikutusta tai jos on niin parempi. Nyt alkanut kummallinen pieni valkovuoto :/ ei kai vain tule viikon päästä kuuluisa täti kylään.. hajoan :ashamed: pp8
 
Rinsessapa, minullekin pistettiin ensimmäinen inssin jälkeen Pregnyl..

Sain KYSin hoitajaan yhteyden..
Hän kehotti pistämään Pregnylin lauantai-iltana nukkumaan mennessä.
Inseminaatioaika varattiin maanantaille kello 10.30.
 
Sartsa83
Kääk! Hirveästi tulla taas juttua. Siis joo tosta pregnylistä ennen inssiä niin mulla kun oli keskiviikkona viime kuussa inssiaika, se oli 12.30 (kuulemma tarkkaan ajotettu). Ja samoin tästä syystä sain tarkan ajan pistää pregnylin: maanantaina klo 21-22 eli siinä tuli niinkun puoltoista päivää... lääkäri sanoi mulle että se on hyvin tarkkaa että osuu sitten kohdilleen. Eli Arcatha samoin KYSillä neuvottiin suakin. Mä tosin käyn taysissa mutta sama neuvo oli sielläkin. Ei sillä, varmaan voipi pistää inssin yhteydessä tai sen jälkeen, mutta näin mulle ja näin toisilla. :)

Siis bubbeli lääkäri sanoi mulle että ei voi olla varma että munanrakkulassa on sisällä mitään. Eli munasolua ei välttämättä ole munarakkulassa jota kasvatetaan. En voi sanoa että kaikilla tämä olisi yleistä. Mutta lääkäri painotti, että "En voi varmaksi sanoa.Toivotaan että munasolu löytyy rakkulasta" ..mutta näinkin voi siis käydä. Ja mitä luultavammin juuri näin on käynyt nyt mun kohdalla. :/ .... täytyy vielä keskustella asiasta lääkärin kanssa ja kysyä tarkemmin että voiko se aina olla niin? Ja mitäs sitten jos aina on nii kuinkas mä voin sitte koskaa tulla raskaaks....

:eek:
 
Inssissä käyty aamulla :) Munasolu oli jo irronnut, mikä kuulemma oli ihan ok juttu?? Kotona tarvii kuulemma varmistella vielä tänään illalla, mikä on vähintäänkin mielenkiintoista polvileikatun miehen kanssa :whistle:

Inseminaatio sattui tällä kertaa ihan törkeesti |O Katetri ei meinannut mennä paikalleen, ja kohtu supisteli...Huh huh. Toivottavasti tää olis viimeinen kerta ku moista tarvii kärsiä...

Miehen uintijoukkue oli käynyt treeneissä, 5.6 miljoonaa liikkujaa laitettiin sisään. Liikkujien prosentti oli 70% kun ekassa inssissä se oli 22% ja 1.9 milj. Eli huikea parannús :) Toivottavasti tuottaa myös tulosta

:heart:
 
Sartsa83
Annabell mies selältään, sinä ratsaille, simpat sisään ja sinä selältäs peppu koholle makaamaan. ;) Siin ei polviinkaan ota miehelläs. ;)

Oiii.. toivottavasti tärppäs.. just tosta syystä mä luulen (kun ei ees sattunu) että mun ovis oli vasta seuraavana päivänä koska sillon mua sattu kamalasti mahaa.. tosin se oli jännittävä päiväkin koska menin naimisiin ja se päivä jännitti kovin. Että että.. turha spekuloida jälkikätee ..mut ku tahtois et tässä kierrossa onnais.. meillä toinen inssi tulossa. Alotin tänää justii taas clomit ja kp 10 jatkuu pistokset.

Huh, mikä simppamäärä.. lähinnä tuon liikkuvuuden osalta? Missäs treeneissä tommosia tuloksia on saatu? ;) Mun miehellä liikkuvia 12% mutta sillä oli itse määrä 10 x enemmän kuin normaalimiehellä. Eli kun puhutaan miljoonista, niin meijän ukolla niitä on miljardi siinä vaiheessa. Jotain luin testipaperista että kokonaismäärä on yli 400 miljoonaa joista sitten testiin otetaan se joku osa... et tiiä sit paljon siihen tulee... mut 20milliä kuulostas aika hyvältä. :p
 
Heippuli!

arcathra Huh, onneksi sait kiinni hoitajan tai toisinpäin :) Olin puolestasi jo ihan raivona täällä sairastuvalla! Onneksi sait ajan ja paljon tsemppiä maanantaille :hug:

rinsessapa Aika jännä, että mulle on sanottu 24h ennen inssiä toi pregnyl. Ystäväni kävi hoidossa samassa paikassa ja hänellä 1½pvä ennen inssiä pregnyl. Täytyy kysyä asiasta ensi perjantaina.
Ja peukkuja sinne viimeisiin piinapäiviin!

sartsa83 Olen kiinnostunut myös kuulemaan tuosta asiasta lisää. Sinulla ei munikset siis ole puhjenneet vai voiko ne puhjeta vaikka olisivat tyhjät * raapii päätään *

Annabell Hauskoja kotivarmistelu! Hyviä ohjeita olitkin jo saanut :D
Minulla oli kaksi munista irronnut ja puhjennut inssin yhteydessä. Asiasta on kuulema ristiriitaisia mielipiteitä, mutta mulle sanottiin, että "siellä ne köllii odottelemassa hedelmöittymistä". Joten ei se huono asia mielestäni voi olla :)
Ja teilläkin mukavasti simpat käyneet kertauskurssilla! Nyt peukut pystyyn ja jalat ristiin!
Toivottavasti kivut eivät ole jatkuneet enää kotona?

(.) Huomenna nassuun sitten sitä clomia 100mg ja hirveet sivuoireet (se pyörrytys....!!) Mutta mitäs sitä ei kestäis..

 
Sartsa83 Kiitos kotiohjeista ;) Jotain tuollaista oli mielessäkin...Miehellä vaan tuli niiin kovat suorituspaineet (plus tuskin kipulääkkeiden syöntikään asiaa auttoi) ettei siitä mitään tullut :ashamed: Aamulla onnistui, mutta sitten se oli jo "siinä mielessä" myöhäistä.. No, inssi kuitenkin oli pääasia :)

bubbeliEi kivut jatkuneet enää kotona! Muutenkin tämä ovulaatio oli kivuttomampi kuin edellinen. Vaikka clomimäärä oli 2x. Hassua! Mutta en valita =)

Ja mitä tulee uintijoukkuueen suorituksen parantumiseen, se onkin mielenkiintoista. MIes kun on viikon syönyt tulehduskipulääkkeitä, pelättiin päinvastaista. Nyt kuitenkin tuli mieleen, että olisiko polvessa muhinut tulehdus voinut tappaa myös siittiöitä aijemmin? Ja nyt kun tulehdus on hillitty, niin siittiötkin petraatuivat?! Tai sitten ne paranivat siitä yksinkertaisesta syystä, että mies on ottanut rennosti, ja työstressi on tiessään...
 
Sartsa83
bubbeli sepä se... kun siis mulla on myös käyny semmoisia kierroissa, että mun munikset ei puhkee eikä irtoo ollenkaan tai sit ne on jääny kiinni jonnekin ja siellä on munatorvissa ollu sit rippeitä jäännöksistä. Mutta tosiaan... johtuuko sitten tästä ongelmastani että munikset eivät vaan kehity ja siksi rakkulat ovat tyhjiä vai mikä lie on homman nimi. Jos mä maanantaina kohtaan lääkärin niin kysäsen asiaa häneltä vähä paremmin. :) kerron sitten täällä sulle sen. ;)

Annabell juu inssi se tärkein onkin, mutta toki lääkärit suosittelee kotonakin touhuileen. :) ..voiha höh! :/ ...nooh, toivotaan että hedelmöitys on muniksissa käynnissä nii ei tarvi niitä simppoja sitte muuten. Ei mikää ihme että miehille tulee suorituspaineita kun kyse on heistäkin. Voi sentään. Halitukset sinne. :hug:

Aivan. Stressi on semmonen niin miehillä kuin naisilla että se pistää kropan aivan piippuun. Mä olen ihan sitä mieltä että se johtuu tasan stressistä. :) Mahtavaa että näin on käynyt! :)
 
Vui vui, mulla menkat tekee vissiin tuloaan. Siltä vähän näyttää..:( Eilen nousi sikarokotteen vuoksi kuumekin, joten ei kai kauheen hyvä pohja ois muutenkaan ollut. Vähän vaan kipuja massussa, kun ti ja ke oli kunnolla. Mutta kivuttomuus ei haittaa! :D Pitänee soitella sitten ensi viikolla aktiivisesti naikkarille, kun oli puhe, ett tutkivat kohdussa olevan ylimääräisen kurouman (jonka nimeä en nyt muista) ennenkuin alkaa sitten noi pistokset. Meille tulisikin sitten parin kuun huilitauko hoitojen kanssa ihan omasta tahdosta. Ja uudella energialla sitten tammikuusta pistelemään.
 
Heipähei!

Bubbeli siirtyy takavasemmalle.
Meillä ei tänään alkanut clomikuuri ja kahdeksan vuoden taival yhdessä on loppumaisillaan. Ei se suhde kaikkea kestäkään vaikka niin papin edessä olemme luvanneet. Aina ei usko, toivo ja rakkaus vain riitä.

Kiitos teille kaikille tästä lyhyestä taipaleesta kanssanne!
Paljon plussatuulia teille kaikille :hug:

-bubbeli-
 

Yhteistyössä