Inseminaatio

Bubbelille iso :hug: Kamala tilanne! Jaksamista ja voimia!

Smirg älä vielä luovuta! Oletko milloin ajatellut testata vai aiotko odottaa mahdollista vuotoa? Mulla kans sikarokotteesta tuli kipee olo ja lämpöä, mutta kesti vaan vuorokauden. Onneksi sain jo pari viikkoa sitten kun nyt mies sairaana! Sillä onneksi lievä tauti!

Annabellille onnea piinailuu, toivottavasti tärppi käy! :heart:

Sartsa Sulla onkin onneksi jo valmiiksi positiivinen asenne. Tsempitykset tuleviin pistoksiin!

).( Täällä vaan luget tekee tepposiaan. Rinnat turvoksissa ja aristaa ja molemmin puolin nivusten yläpuolella ajoittain pientä kipuilua ja paineentunnetta. Vielä torstaihin saakka pitäis noita lugeja kestää, sitte saa onneksi lopettaa :kieh: Henkisesti olen jo valmistautunut IVF:n.
 
Sartsa83
sussu :heart: :hug: positiivista asennetta tarvitaan näissä hoidoissa! On tullu huomattua. ;) .. ja itseasiassa luomukierroissa olin menettää jo täysin toivon ja olin pitkään masentunu (en siis silleen että oisin joutunu lääkkeitä käyttää tai muutakaan, mutta henkisesti väsynyt kun ei tärppi käyny), mutta heti kun päästiin hoitoihin, heti alko näyttää kaikki valosemmalta. Voi luottaa siihen ettei itse tarvi enää ressata ja pohtia vaan nyt se tehdään mun puolesta. Mut hoidetaan raskaaksi. :)

Itsellesikin nyt tsemppiä ja loppurutistus lugejen kanssa. Kannattaa muistaa pitää peukut joka yk:n kohdalla, vaikkei tärppi kävisikään. Mieluummin näin kun ekana ajatella heti:"ei varmasti onnistunu tässäkää.. taatusti meni pieleen tääkin kerta... ihan varmaan tädit tulee" ..sillon ei oo ainakaan onnistanu. Ihan siksikin näin sanon kun ite valan itteeni koko ajan tätä positiivista asennetta. ;)
 
Sussu, mä mieti, ett jos ei keskiviikkoon mennessä oo menkat alkaneet, niin sitten testaan. Mulla harvemmin kierto kestää yli 28 päivää (niin on tainnut tapahtuu 2 kertaa..). Mutta kyllä tuo vähän antas merkkejä, ett huomenna alkaa. Mä koitan tässä mitä ilmeisemmin taas suojata itteeni suurelta pettymyseltä. Ja tällä kertaa varmaan tuntuukin pahimmalta, kun jotenkin laitoin niin paljon toivoa tähän kertaan. Noh, ei vielä myydä maata. Uuteen nousuun!!! :D
 
hellurei!

Viikonloppu eletty sumussa ja vihdoin alkaa aurinko pilkistää taivaalta!
Synkkyyteen vajoaminen ei onneksi ottanut valtaa vaikka päähän ottaa rajusti vieläkin..
Me pidämme nyt tosiaan taukoa, jonkin epämääräisen ajan. Mies ei osaa sanoa asiaan mitään muuta kuin "joskus".

rinsessapa pp=piinapäivät eli päivät toimenpiteen jälkeen (IVF, IUI ym..)
 
Sartsa83
Rinsenssapa mulla loppu kaikki oireet ku seinään kun täti tuli. Yksilöllistähän se on, mutta eiköhän. Toivotaan nyt kuitenkin, että olet raskaana.. ei menetetä vielä toivoa. :heart:

Ja bubbeli :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: toivotaan että mies siitä pian kuitenkin tokenisi ja uusi alku koittaisi siellä. :heart:

Ja kiitos ... mäkään en tienny mitä tuo pp tarkottaa. ;) .. nytpä tiiän. :p
 
Sartsa83
ja huomasimpa etten ollenkaa mainostanu äsken että miten mulla meni tänään lääkärillä. Lääkäri totes heti että ihan väärään päivään oli hoitaja mulle ajan tyrkänny, joten lääkäri oli niin ihana eikä laskuttanu mua ollenkaan tuosta käynnistä. :heart: Sitten hää kehuskeli mun aktiivisia munasarjoja mutta sanoi että vastaavilla munissarjoilla on tapana ylistimulaatioon... mutta toisaalta: jos siinä on ns. ainoona vaarana se että tulis kaksoset, nii ei minua haittaa. :heart: Ja sitten hän määräs (ihmetteli ensinnäkin kovin mun ensimmäistä hoitokertaa ja ajankohtia ja lääkkeitä mitä otin... hänen mielestään pelkillä pistoksilla oltaisiin saatu hyviä tuloksia) mulle tälle iltaa ylimääräsen clomin ja keskiviikolla yhden pistoksen. Perjantaina meen sitten uudelleen sinne nii katotaan miten mun munikset voi. :) Onko muutoksia havaittavissa ja millä aikataululla tässä kierrossa ois inssi. :)
 
Tänä iltana, pp 12, kertoi Clear blue digitaali mittari tuloksen, ei raskaana... Eli siis menkkoja odotellessa. Niin iso luotto kuitenkin noita testejä kohtaan, ett eiköhän se tosi ole. Pakko oli selkäkipuisen tehä testi, että sai aloittaa särkylääkekuurin. Ei tässä voitas näin kipiällä selällä ees olla raskaana. ( yrittää lohduttaa itteään) Nytten siis pienen pieni tauko ja alan asennoitumaan itteni pistämiseen... KääK!
 
heej!

meillä on siis hoidoissa tauko. ja jos joskus lähdemme uudelleen hoitoihin niin meillä on vain kotiyritystä. Mies ei halua lähteä siitä yhtään rankempiin hoitoihin, koska on hänen mielestään luonnotonta.
Lohtua tähän tuo se, että meillä on jo yksi "luomulapsi". Onnistuttu on siis ainakin kerran :D

Sartsa83 Tosiaan, ota selvää tosta miehestä ;D Kyseli sunnuntai-iltana, että voiko niitä pillereitä vain silloin kp3..
Tsemppiä tulevaan inssiin ja ihanaa, että lääkäri oli noin reilu!

Smirg Toivotaan nyt parasta :hug: !

rinsessapa Mulla loppui aika seinään kaikki oireet. Rinnoissa silti ihmeellistä painetta vielä ollut ja nyt kp 6 ihmeellistä juilintaa vatsassa. Vuoto on loppunut jo kp4.

Huomenna takaisin töihin, johan tässä on reilu viikko maattu kotona..

 
Smirgille :hug: ja tsemppiä uuteen yritykseen. Oliko teillä vielä inssejä tulossa vai siirrytäänkö järeämpiin hoitoihin?

).( Täällä ollut aikamoisia menkkajuilintoja. Kaiken olen pistänyt koko ajan lugejen syyksi. Tossa aamulla kuitenkin huvikseni tein ovistestin kun joku mainisi että saattaisi näyttää raskauden. No se olikin positiivinen, joten tein tänään vielä clear bluen raskaustestin, johon tuli +. Oikea testipäivä olisi ollut kyllä vasta torstaina. Mietinkin tässä nyt että voisikohan se Pregnyl vielä antaa väärän positiivisen tuloksen?! No testaan sitten torstaina uudelleen. Jotenkin tuohon tämän pvän plussaan ei kyllä jaksa uskoa yli 4 vuoden lapsettomuuden ja ekan inssin jälkeen.
 
Vautsi, varovaiset onnittelut Sussulle! :flower:
Ei kai se pregnyl tuossa vaiheessa pitäs enää näkyä, eikös se näy vaan 10 päivää? Toivotaan että se on nyt sitä itseään! Kerro sitten miten kävi, kun testailet uudelleen.
Jokainen onnistuminen tuo lisää toivoa muillekin!

Sartsa Hyvä että osui kohdalle asiallinen lekuri; toivottavasti tämä toinen kierros tuottaa toivotun tuloksen! Ja tuottaahan se, kun jaksat pitää noin hyvää asennetta yllä =)

Smirg Voihan se vielä positiiviseksi muuttua, jos testasit jo pp 12..? Mutta hoida tosiaan se selkäs kuntoon ennen kuin otat suurempaa painolastia mahan puolelle :)

bubbeli Luomulapsi on hyvä merkki! Jos se on joskus onnistunut, niin miksei toistekin. Jokaisella on tietty oikeus päättää, mihin hoitoihin omalta osaltaan on valmis, mutta varmasti harmittaa, jos itse olisi halukas menemään hoidoissa pidemmälle ja sitten mies painaakin jarrua. :(

).( Täällä menossa pp 12 ja kaikki lupaavat oireet kadonneet kuin tuhka tuuleen, vaikka lugetkin käytössä. Tissit ei arista vaikka kuinka yrittää rusentaa. Mahaa ei nippaile enää juur lainkaan. Ei yhtään pissata eikä kuvota. :|
Oon lykänny r-testien ostoa, etten testaa virheplussaa pregnylin takia, mutta perjantaina olis tarkoitus kusasta tikkuun.

Meillä luomuplussaa on turha odottaa. Lapsettomuuden syy on löytynyt simpoista, jotka ovat epämuotoisia (95%), laiskanpuoleisia ja tykkäävät takertua toisiinsa vasta-aineiden (96%) vuoksi. Varsin mukavuudenhaluisia kavereita siis :p
Pesulla ja inssillä voi kuitenkin lääkärin mukaan onnistua. Haaveissa olis 2 lasta, mutta kun ikää on jo 32 ja hoidoissa menee aikaa, niin yksikin olis aarre!

Plussapuhuria kaikille puhkuu Kaarnis :whistle:
 
Sussu, toivottavasti sun plussas pysyy vielä huomiseen plussana!! :D

Bubbeli, mä sain sun ekasta tekstistä ja tauosta puhumisesta sen käsityksen, ett nyt on pistetty kamat kasaan, mutta onneksi ei niin vakavasta ollut kyse?? :D

Voih, kylläpä on ollut täällä pari päivää hiljasta. Mies jurottaa, kun menkat alkoi. Meillä siis tarkoitus aloittaa clomien tilalle pistokset ja yhdistää se inssiin. Mä vähän pelkään, ett onko siitäkään meille apua. Nytten täällä siis kärvistellään isojen massukipujen kanssa ja vuodetaan kuiviin vaihteeksi..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Smirg:
Voih, kylläpä on ollut täällä pari päivää hiljasta. Mies jurottaa, kun menkat alkoi. Meillä siis tarkoitus aloittaa clomien tilalle pistokset ja yhdistää se inssiin. Mä vähän pelkään, ett onko siitäkään meille apua. Nytten täällä siis kärvistellään isojen massukipujen kanssa ja vuodetaan kuiviin vaihteeksi..
Smirg, ollaan aika samassa veneessä. Meilläkin on nyt clomi-inssejä takana liuta ja meneillään välikierto, jonka jälkeen alkavat pistokset ja niihin liitetään inssi. Missä ootte hoidoissa? Milloin alat pistämään ja mitä? Kovasti peukutuksia b :) d
 
hei minäkin laitan ekan kertomukseni tänne . meillä on 6v lapsettomuutta takana ja nytten ollaann sitten lääkäriin hakeudutta vasta jonotimmi 2 vuotta lääkäri aikoja julkiselle ja vielä ei edes hoito suunnutelmaa tehty . joten valitsimme sitten yksityisen ja sain clomifen kuurin kierolle 3-7 1 tapletin huomenna on viimeinen lääke ja sitten yritetään bongata plussaa ja inssiin jos ei satu viikonlopulle haluaisin kuulla muidenkin kommentteja ja kokemuksiajännittää hirveesti ja lääkkeiden (sivu oire HERMOSTUNEISUUS) alkaa olla huipussaan :(
 
Sartsa83
Bubbeli hmph.. noh, toivotaan että toinenki luomulapsi sieltä vielä tulisi. :) Toisaalta ymmärrän miestäsi mutta toisaalta: on se ainakin luomuraskaus vaikka sitten hedelmöittyminen ois tapahtunuki jotenki muuten. ;) Hehee... heikko selitys? :D

Smirg Onnea uuteen yritykseen. Pistämisen on aluks aika jänniä. ;) Mut kyl se siitä nopeesti luonnistuu. :) :hug:

Sussu Onnea!!!!!!!!!! :flower: :heart: :heart: :heart:

Kaarne Kiitos. Toivotaan että asenne säilyy.. jokseenki itelläki meinannu tää positiivinen asenne välillä kadota. :/

Onnellinen onneton Inssi ei ole kamala. Se ei satu ollenkaan ellei satu samaan aikaan olevaan ovis ja edelleen jos sattuu olemaan kipeä ovis niin sit se nipistää. Muuten ei satu ollenkaan. Mutta inssin jälkeiset 2 viikkoa onkin sitten näitä piinaviikkoja kun odotellaan onko tärpänny ja lääkäri antaa raskaustesti päivän tasan kahden viikon päähän inssistä. Sitä sitten oottaa kun kuuta nousevaa. Mutta koita sitten asennoitua niin ettet kamalasti miettis asiaa ja keksisit hirveästi tekemistä siksi aikaa jotta aika kuluis. Tsemppiä sulle clomien kanssa ja me täällä toivotaan parasta. :)
 
Relish, me ollaan Helsingissä naikkarillla. Tykkään paikasta, koska meille ihan riittävän nopeesti hommat etenee. Me mietittiin, ett tammikuussa alettas pistoksiin, kun on joulutauot ym tulossa, mutta eilen hoitaja siellä sanoi, ett ei se joulu heihin niin paljon vaikuta. Eli ties vaikka tuossa ensi kierrossa pääsis siis jo pisteleen. Ja arvaa vaan onko mulla tietoo millä pistelisin. Ei niin yhtään.. :D Mä otan kaiken kiltisti vastaan..
:whistle:
 
Mulle tehtiin tänään toinen inseminaatio.
Luin teidän juttuja, ja huomasin, että täällä on ihmisiä jotka ymmärtää toisiaan ja joilta saa paljon tukea ja tietoa. Kokemusten jakaminen on tärkeää, ja mulla ei ole ketään, jonka kanssa voisin puhua näistä asioista paitsi oma mies.
:wave:
 

Yhteistyössä