Inseminaatio

Sartsa83
Rinsessapa Mulla oli tommosta ihan samaa inssin jälkeen... toivotaan silti että sulla kävi paremmin kun mulla. :hug:

Mä metsästin muutamaan otteeseen ovista luomukierrossa, turhaan. Nyt hoidoissa en oo sitä tehny kun ei lääkärikään asiasta oo maininnu ja koska mulla se munasolunirtonemishäiriö on nii turhaa kait sitä metsästäänkään.. lääkkeillähän se varmistetaan että se tulee.... mut pelkään vaan että mun ovis meni viime kierrossa silti ohi vaikka pregnylin piti varmistaa se. Koska heti seuraavana päivänä inssistä sattu nii saakelisti mahaan.

Mitähän eroa menopurilla ja puregonilla on? Et miks es. mulle annettiin menopur pistokset ja sulle puregon?.. Ei kait niillä mitää ... tarvii kysyä lääkäriltä kun jossain vaiheessa hänet tapaan. Maanantaina ainakin uusiin resepti ja hakeen pistosvälineitä. *huokaa*
 
Sartsa83 Mulle lääkäri ei edes kertonu mistään muista lääkkeistä. Toinen lääkäri ku kysy et mitä oon syöny jne. ni ku kerroin ni se sano et ai se perus kuuri. Vaihteleeko sitte paikkakunnittain, en tiiä.. Niin ja lisäks tuntuu niinku mahassa ois joku kova möykky, liekkö turvotusta vai mitä ja älytön kramppi tuli eilen mahaan, piti oikein puhallella...
 
Mulla on ollut jokaisen inssin jälkeen mahassa vihlaisuja, joita ei oo ennen menkkoja ja olin ekalla kerralla aika varma, ett oon raskaan, mutta kappas, en ollut. Nytten on pari päivää ollut alamahassa vihlontaa ja menkkamaisia kipuja ajoittan.. Mutta siihen ne oireet jääkin.. :D Nytten kurjana plussana sain eilen selkäni kipeeksi ja kävelykin hankalaa ja ei oo muuta lääketta kuin burana, jota en oo ottanut. Apteekkiin en pääse, kun käveleminen ei suju. Tarttee vaan oottaa miestä kotiin ja Panadolia pelastamaan.. :D
 
Tervehdys!

Mahtuukohan tänne palstalle uusi yrittäjä mukaan?
Bongasin täältä aktiivisen ketjun ja lueskelin juttujanne ja innostuin itsekin kirjoittelemaan.

Meillä on ensimmäinen inssi takana 21.10. eli Sartsa83 taisi olla samoilla ajoilla meneillään. Tein eilen testin ja negaa näytti täälläkin :( Nyt on luget lopetettu ja menkkoja odotellaan.
Saanko kysyä, missä olet käynyt lääkärissä?

Rinsessapa:
Minulla oli viikon verran inssistä ihmeellisiä kramppeja ja kävelin kuin vanha mummo.

Noh jään odottamaan menkkoja..
:wave:
 
Rinsessapa:
Salaisesti toivon, ettei ne menkat tule mutta uskon, että kohta ne tulevat..
Oireita olen kehitellyt itselleni; yökkimiskohtauksia, yleensä kestän mitä vain hajuja, väsyttää, outoja mielihaluja (niistä mieskin on jo huomauttanut) ja rinnat ovat hellät. Uskon näiden kuitenkin vain olevan mielikuvituksen tuotetta!

Onko rinsessapa sulla ollut vielä pahoja oireita?
 
Sartsa83
Rinsessapa niin voi olla että ne sitten vaihtelee paikkakunnittain.. en kans tiiä. Tai sitten jos toisille vaan jostain syystä määrätään toista kuin toisille. Jännä juttu. Mulla oli kans semmosen möykyn tunne mahassa ja muutenki kroppa toi kaikkia raskausoireitakin esille pahoinvointineen päivineen, mutta enpäs sit ollukaa...

Smirg tsemppiä sulle panadolin metsästykseen :D toivottavasti helpottaa pian :hug:

bubbeli hei ja tervetuloa. :) Jahans.. meillä tosiaan sitten oli tarkalleen samana päivänä inssi. :) .. aika hauska. Mulla vaan ei oo noita lugeja et menkat tosiaa iski tänää päälle kun tein virallisen negatiivisen testin. Lääkäri ihan kirjotti mulle ylös tän 4.11.

Mä käyn Taysissa, hormoni- ja lapsettomuuspolilla. Maanantaina tarkotus mennä hakee uus resepti menopuria ja alotella tän viikon perjantaina jälleen clomit. Jos oikein laskin niin 20.11. ois seuraava inssi, jos näillä samoilla ajoilla ja lääkityksillä kokeillaan tää kierto. Toivotaan et kaikki menis tällä kertaa paremmin.

Mulla oli bubbeli myös tommosia oireiluja. Yhtä kamalia. Toivotaan jos se nega muuttuski plussaks, mut tiiän miten raastavaa tuo odottelu on.. tuleeko menkat vaiko tuleeko sitten plussa testiin.

Jaksamista sulle tän kierron loppuun. :) :hug:
 
Kiitos Sartsa83 tsempistyksestä. En vaan jaksa uskoa, että nega muuttuisi plussaksi. Olisi se plussa mun mielestä jo eilen näkyä testissä, ainakin uskoisin niin!
Menkkaoireitakin on jo havaittavissa ja koko ajan juoksen vessassa tarkastelemassa tilannetta..
Olen niin uusi näissä jutuissa, että missä vaiheessa Menopuria käytetään ja onko se pistos vai..?
Meillä oli "kaavana" 1.kierto Terolut kp 15-25 2. kierto Clomifen 100mg kp 3-5, Pregnyl 10 000iu kp 16 ja Lugesteron inssin jälkeen 3pvä ja siitä 14pvä eteenpäin.



 
Pahoittelut negatestaajille :hug:
se on joka hemmetin kerta pettymys, vaikka muka olis kuinka asennoitunut, että nyt ei tuu plussaa.
Tosin ajan mittaan pettymys kyllä jotenkin laimenee. Ei enää usko että vois plussaa edes tulla.
Mä en oo ikinä nähnyt livenä positiivista raskaustestiä! Positiivisen raskaustestin mahdollinen kohtaaminen tulee varmasti olemaan outo kokemus! hah :)

Välillä kyl miettii näitä prosentteja... jos 80 % hoitoihin tulleista saa lopulta oman lapsen, niin sehän tarkottaa että joka viides ei saa. Ja kun iso osa hoidoista vieläpä ratkeaa "helposti" jollain clomikuurilla ekassa kierrossa. Kuinkahan moni niistä pareista saa lapsen, joilla vika ei oo lääkkeillä korjattavissa (kuten meillä) ja hoidot on ainut vaihtoehto? Sori, en tosiaankaan yritä masentaa ketään! Joskus vaan meinaa vaipua epätoivoon tän homman kanssa :(

Mulla menossa 5. päivä inssistä ja täälläkin on oireita vaikka muille jakaa. no niin, täältä niitä nyt saa, hyviä raskausoireita halvalla. On kuvotusta ja huimausta, nuhaakin pukkaa ja mahaa nippaa, väsyttää ja palelee ja kaikkee sellasta oikeaoppista. Harmi vaan että taitaa oireet johtua noista hormoonitahmalugepalleroista joita sisälleni tungen. :D
Jotenkin tiedän jo nyt että meillä ei tärpänny. On vaan sellanen fiilis.

Tsemejä kuitenkin teille muille insseihin ja testailuun! b :) d
 
Sartsalle ja Bubbelille lohtuhali! Pitäkäähän lippu korkealla, seuraava inssi sitten paremmalla menestyksellä!

Tervetuloa kaikille uusille! Mukava saada uusia jännääjiä!

Mulla oli inssissä puregon 50IU kp 5 alkaen, ehdin pistää 7vrk ajan, jonka jälkeen inssiä edeltävänä aamuna pistettii Pregnyl 5000IU. Nyt PP8 eli SMIRGin kanssa melkein samoissa mennään. Mulla myös oireita noista lugeista. Plussaan en inssistä oikein jaksa 4 vuoden yrityksen jälkeen uskoa, mutta ei nyt vielä heitetä kirvestä kaivoon. Onhan jotkut onnistuneet pitkänkin lapsettomuuden jälkeen inssillä ja vieläpä eka kerralla.
 
Sartsa83
bubbeli joo menopur on hormoonipistos ja mä pistin sitä viime kp 10-14 joka ilta. Mulla meni toi homma niin että ensin clomit kp 3-7, sit tuo menopur ja kp 15 illalla 21-22 pistettiin pregnyl ja kp 17 oli inssi. Varmaa samalla kaavalla menee tääkin kierto.

Kaarne sano että menet gynelle. Muuta ei tarvi sanoa.
 
Hui, nuo kaikki pistokset on mulla edessä sitten myöhemmin, jos tästä ei tärppää.. Parin päivän vattakipujen lisäksi oon saanut myös lämpöä.. Tosin mulla ei oo ees kuumeinen olo, vaan lämmin olo.. Heh, tää onkin mulle ihan uusi oire jännäillessä.. Mulla tosin on ollut koko päivän selkä tosin kipeenä kun satutin sen, joten sekin voi nostaa lämpöä. Noniin Sussu, ensi viikolla siis totuus selvii meille...
 
Tervehdys!

Sartsa83 Onko menopur siis myös muniksia kasvattava lääke?
Taidattekin päästä inssii jo tästä kierrosta :))

Sussu80 Kiitos tsempityksestä! Me ei kyllä välttämättä lähdetä inssiin eikä muihinkaan hoitoihin tästä heti, vaan saatetaan pitää huilitauko.
Onko puregon vastaava kuin clomifen? Janoan oikein tietoa, jotta mahdollisesti jatkossa tiedän kysellä eri vaihtoehdoista. Clomit kun eivät ihan superhyvin vaikuttaneet minuun, vaikka kolme munista kehittyi, yksi surkastui pois ja kaksi selvisi inssiin ja puhkesivatkin molemmat!

Kaarne En voi oikein tekosyissä auttaa, mulla ei ole minkäänlaista mahdollisuutta olla poissa töistä, joten kaikki on yritettävä järjestää muulla ajalla.
Onneksi (ja kerrankin) kolmivuorotyössä on etunsa! Silloin ehtii hyvin päivällä käydä toimenpiteissä ja illalla nukkua ja yöksi töihin...

Smirg Tsemppiä viimeisille piinapäiville!! Ja paljon plussatuulia täältä!


(.) Kerron tässä vähän meidän lyhyen taipaleen vaiheita ja käänteitä.
Meillä on siis ongelmana miehen huonohkot simpat ja minulla pco.
Me olisimme halunneet aluksi yrittää kotikonstein, minulla hormonituki tietenkin. Miehen simppojen takia mentiin tuohon inssiin. Meille suositeltiin kahta inssiä ja sitten IVF. Mies kammoaa kaikkea tällaista "laboratorio" juttua (omien sanojen mukaan) ja kellokaulassa juoksemista..
Onneksemme meille on siunattu jo yksi lapsi, joka on kohta 4v.
Kaikki jatko on kohdallamme vielä auki ja siksi tauko voisi tehdä meille hyvää. Pientä lohtua ja toivoa antoi ennen inssiä tehty sperma-analyysi. Analyysin tulokset olivat ihan toista luokkaa kuin ensimmäisen analyysin. Esimerkiksi kokonaismäärä (tai vastaava) oli ensimmäisellä kerralla 8 ja toisella kerralla 29. Muutkin arvot olivat onneksi paremmat :)

Meidän kohdallamme kaikki on sujunut kuin luotijunan kulku! Olemme ensimmäisen kerran käyneet klinikalla (Hki, Väestöliitto) 2.9. ja nyt marraskuun alulla odottelemme mahdollista toista hoitokiertoa, kotona tai klinikalla. Klinikalla meille tehtiin heti syyskuussa kierron kartoitus ja kaikki muut alkututkimukset. Ja heti 6.10. alkaneesta kierrosta oli tämä ensimmäinen inssi.

Nyt jään odottelemaan menkkoja, vielä ei ole kuulunut mitään. Osaatteko kertoa, koska niiden pitäisi suunnilleen alkaa.. Olen lopettanut eilen lugesteronit ja ovulaatio oli tasan 14pvä sitten, pregnyl 10000IU pistin 15pvä sitten..
Alkaa hermostuttaa, että eikö ne tule (tai siis tottakai saavat jäädä tulematta, jos raskaus on alkanut, mutta huolettaa että jääkö ne nyt kokonaan pois..)

Tällainen on meidän "tarinamme" :)
Ja vielä,
Kiitos kaikille tervetulotoivotuksistanne :))

Bubbeli
 
No niin, aamulla näytti testi ovista, eli huomenna inssiin :) Ihan kiva että se tuli "itsellään" eikä tarvii tänään käydä hakee piikkiä :) Sitten vaan toivotaan että maanantaina polvileikattu mies saa huomenna jotain tavaraa aikaiseksi :heart:
 
bubbeli Pahoittelut kutsumattomasta vieraasta! :hug:
Sulla ei sitten kestänytkään lugejen jälkeen kuin pari päivää ennen kuin täti tuli? Oon lukenut, että joillakin voi mennä jopa viikko (!) aikaa lugeista ennen menkkoja. Että jos on tullakseen, niin tulkoon sitten nopeesti, jotta päästään uuteen yritykseen, eiks jeh? :)

Annabell
Peukku pystyssä myös täällä! Toivotaan ettei polvileikkaus hankaloita miekkosen teknistä suoritusta ;)
 
kaarne Yritin olla päästämättä tätä vierasta kylään, mutta se vain päätti tunkea tänne :kieh:
Kyllä tämä varmaan tästä..
Jeps, mulla reagoi hyvin keltarauhashormoniin kroppa. Teroilla on monesti käynnistetty menkat ja päivästä kahteen kestää, että vuoto alkaa.
 
bubbeli Eli siis mulla tuota selkää särkee joka päivä ja särky on kauhea! Turvonnu olo ja mahassa tuntuu välillä möykky. Mietin et voisko sit johtua siitä pregnylistä.. en tiä..

En oo päässy perille et mitä tarkoittaa ku täti tulee kylään? (suomennettuna) :ashamed:

Joku puhui siitä että lähditte lähestymään kahta munasolua. Mulle lääkäri sano et inssiä ei ois tehty jos ois ollu kaks munasolua, ku ois voinu olla kaksosraskaus RISKI!!?? En sit kehannu kysyä et mikä riski se muka on...

Ja sitte vielä tällainen että tehdäänkö teille kanssakeskustelijoille toinen inssi heti seuraavaan kiertoon???? Mulle lääkäri sano et pidetään yks kierto väliä. :/
 
Mäkään en todellakaan tiedä mistä toi täti tulee, mutta oon tulkinnut sen menkoiksi.. Siispä se on juurtunut myös mun sanastoon.. :D Mä oon ainakin sitä mieltä, ett vaikka ois kolme munasoluu kypsymässä, niin se ei oo mulle mikään riski, vaan suurempi mahollisuus. Kun ei sitä raskautta kuitenkaan kuulu. Mulle siis on tehty inssi, vaikka on ollut kaksi kypsymässä. Ja ihan peräjälkeen ne teki ne. Missäs sä olitkaan hoidossa? Mä Hgissä Naikkarilla.
 
Rinsessapa Jeps, Smirg jo vastasikin, että "täti" tarkoittaa kuukautisia. Jostain olen joskus mielestäni lukenut tähän jonkun selityksen. En vain kuollakseni muista mistä ja mikä se selitys oli :D

Jeps, mulla kypsyi parhaillaan siis kolme munista ja kaksi selvisi inssiin asti. Kaksi myös kehittyi niin, että olisivat olleet valmiita hedelmöittymään. Meillä inssissä munikset olivat siis jo (juuri?) puhjenneet.

Lääkärit pitävät kaksoisraskautta riskinä ja niin sairaaloissakin on "riskisynnyttäjä". Kalliimpaa yhteiskunnalle. Luulen sen olevan osaksi ainakin julkisella syy etteivät halua kahdella kokeilla. Oletteko te missä hoidoissa?
Me voisimme lähteä samantien toiseen inssiin, jos haluaisimme.

Smirg Kumositkin heti minun teoriani :D Onneksi en työskentele teoreetikkona, mitä ikinä he oikeasti tekevätkään..

(.) Kauheella voimalla alkoi muuten menkat. Kivut tulivat ihan hetkessä ja vuoto on todella raju!
Noniin, unohdin itsekin. Kp1/28-30 (lääkkeillä)
 
Rinsessapa ja smirg Me pidimme kahta munista myös suurempana todennäköisyytenä ja mahdollisuutena! Ja sitähän se 100% on!
Sanoin monesti, että meille tulee tästä kierrosta joko kaksi tai ei yhtään, se on varmasti joko tai, ei muita mahdollisuuksia..
 
Mä ottasin vastaan kertaheitolla kaksi vauvaa.. Jos kerta tää tekeminen kestää näinkin kauan.. :D Jos tulis "normaalisti" vauvoja, niin johan siihen aikaan kun sellaiset saisi olisi jo toisenkin tehnyt.. :D No joo.. Mä oon muutes huomannut, että ihan noitten clomienkin aikana ja inssien jälkeen menkat on olleet runsaammat ja kivuliaammat. Kiva mukamas yrittää kärvistellä Panadolilla. Mä tartteen sillo kunnon troppeja. Buranaa ja Panadolia kiitos!!!
 

Yhteistyössä