Inseminaatio-ensikertalaiset keväällä 2012

mariella76 Onnea kovasti sinnekin plussasta!:flower:
Ja Moa2012, mä olen ihan samoilla linjoilla Rapu78:n kanssa, ei satu lainkaan, mutta muista tosiaan että se rakko pitää olla täynnä! Joutunu lukemaan meinaan kauhukertomuksia siitä miten se kohdunkaula on mutkalla ja jollain pihdeillä jouduttu availemaan ku on ollu rakko tyhjä:O Ja mun lääkärikin sanoi että se helpottaa huomattavasti toimenpidettä koska täys rakko ikäänkuin oikasee sitä kaulaa. Eli pidättelemään vaan!=) Ja hienoa että on samoilla päivillä piinailijoita useampikin.

Itse kävin siis tänäaamuna siellä ultrassa. Vasemmalla puolella 17mm rakkula, oikeella ei mitään mainittavaa. Ja nyt siis mennään sikäli eri tavalla että mun ei tartte laittaa Pregnyliä ollenkaan vaan itse testailen ovista ja soitan sitte heille ja varaan ajan ku on plussa. Ja mikä parasta, ei tartte käyttää sit niitä ällöjä lugejakaan!=) Ei oo noi seksihalut meinaan ollu niitten takia ihan kaikkein korkeimmillaan loppukierrosta, nyt voi keskittyä olennaiseen:p:rolleyes: Ja jos nyt siis ei tämäkään onnistu niin varattiin meille jo hoidonsuunnitteluun aika syyskuulle, josta kuulemma menee noin 2kk ja sitten pitäs päästä siihen ivf:ään. Sitä odotellessa, vaikuttais olevan melko tehokas menetelmä, ainakin näistä meidän palstan mallikappaleista päätellen:D Eli mä alotan tehokkaan oviksenmetsästyksen(oletan inssin siis osuvan ke:lle tai to:lle), nostan peukut pystyyn että onnistuis ja toivon parasta! Eipä kai muu auta.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Vauvahaaveita86
Voi mariella, miten mahtavaa!
Onnittelut plussasta =) Toivottavasti tarraa hyvin kiinni

).( Mulla on menny muuttopakkauksen huumassa päivät sekasin; en tiedä enää millon alotin clomit. Eli en tiedä myöskään josko pitäis ottaa vielä huomenna vai ei.. Voi blääh. Pitänee soittaa lekurille ja kysyä josko se olis ok jos söisin mahollisesti yhen päivän ekstraa.
 
Moi, ilmoittaudun mukaan ensikertalaisena "inssiläisenä". Tänään oli siis ensimmäinen kerta.
Sperma oli ainutlaatuista ja kaksi munarakkulaa hienosti valmiina. :) Nyt sitten vaan kahden viikon odotus kuinka käy...Tiukkaa tekee tuo odottaminen, mutta onneksi täällä on kanssasisaria samassa tilanteessa jännäämässä.
Toisaalta, eikö raskausoireita voisi ilmaantua jo heti kiinnittymisen jälkeen eli noin viiikon päästä....? :whistle:
 
Lapseton81 Tervetuloa mukaan! Täällähän meitä odotuksen odottajia on vaikka kuinka!:wave: Onko teillä pitkäkin yritys takana ja onko jotain syytä löydetty vai selittämättömiä? Ja tohon kysymykseen, kyllähän niitä oireita ilmestyy jokaikinen kuukausi, ne vaan ei ainakaan mulla ole tähän mennessä tarkottanu yhtään mitään:LOL: Mulle on tehty nyt kaks inssiä, molemmissa sperma kuulemma erittäin hyvälaatuista ja vipeltäjiä reilusti, ja on ollu kans komeet rakkulat odottelemassa mutta eipä vaan ole onnistunut...:ashamed: Toivotaan sinne parempaa lykkyä! Itellä siis kolmas(ja viiminen) inssi varmaankin torstaina, mikäli huomisaamuna saan sen plussan ovistestiin. Sitä odotellessa.
 
Tervetuloa mukaan lapseton 81, ja me piinaillaan sitten ihan samat päivät! Mullekkin tehtiin ensimmäinen inssi tänä aamuna. Sperma kanssa top, ja sieltä oli jo lähtenyt yksi rakkula livettiin ja jäljellä viela yksi 17 millinen; joten kaksosraskaus vaara!!! Se ei sattunut kun vahan kun ne nappas kiinni siita kohdunsuusta, ja mulla se on kuulemma tiukka. Mutta ihan siedettävä toimenpide. Rakko oli täynnä!

Tänään on supistellut vähän välia, ja ollut todella voimaton ja väsynyt olo. Varmaan johtuu siitä ronkkimisesta ja henkisen paineen laukeamisesta.

Ja mariella 76 onneksi olkoon!! Näyttää todella ainakin tämän palstan perusteella etta IVF toimii paljon paremmin kun inssit.
 
:wave: Yritystä on takana niin monta vuotta etten edes kehtaa sanoa. :x
Jostain syystä ei vaan oltu hakeuduttu aiemmin hoitoon...
Muuta vikaa tutkimuksissa ei löytynyt, kun että minulla ei ilmeisesti ovulaatio tapahdu "kunnolla".
Munarakkulat ei olleet kasvaneet tarpeeksi ja limakalvot liian ohuet hedelmöitykseen.
Heti aloitettiin hormonipiikit, ensin Puregon ja viime sunnuntaina Ovitrel. Ovulaatio todellakin tapahtui irrotuspiikin jälkeen. Aamulla kunnon "ovulaatiolimat" ja koko päivä kauhea jomotus ja paine alavatsassa ja selässä.
Meillä kun on yritystä niin monta vuotta takana niin lääkärin mukaan inssejä tehtäisiin vain kaksi ja sitten koeputkihedelmöitykseen.
Täytyy nyt vaan toivoa parasta että tällä kevyemmällä hoidolla tärppäisi. :saint:
 
Jee, kiva että on sama aikataulu myös siellä! =)
Mulla myös ollut voimaton olo koko päivän, nukuin muutaman tunnin päiväunet ja edelleen vähän kipeä olo.
Toimenpide ei sattunut, vähän inhottavalta tuntui hetken verran ja rakko oli tyhjä. :D
 
Tänään aamulla oli vaan hyvin hailukka viiva ovistestissä, nyt illalla n.20 aikaan testailin ja oli ihan vahva viiva! Kunnei nyt vaan sit menis liian myöhäseen se inssi ku on vasta torstaina...Vaikka eikös se jotain 24-48 tunnin luokkaa ole ku se otollinen aika on siitä plussasta? Että josko ne kaverit sitte uisivat sen kiinni jos on jo ehtiny irtoamaan=) Testaan vielä aamulla digillä kuitenkin, ihan vaan omaa mielenrauhaani ajatellen...Eli jos aamullakin on hymyilevä naama tikussa ni voinen olla hyvillä mielin:saint: Ja päivällä sitte puhelua polille.

Moa2012 Hienoa kuulla että meni hyvin! Mä olen itse ollut koko ajan sitä mieltä että se on niin älyttömän helppo ja nopea toimenpide että niitä vois tehä vaikka kuinka monesti, jos vaan joskus onnistuisi:|

Hirmusti tsemppiä kaikille!!
 
Tervetuloa lapseton81! Toivottavasti inssistä on avuksi! =)

Manuliina se hormoonipiikki voi olla hyvinkin lyhyt, joten ei välttämättä anna hymynaamaa huomenna vaikka ovis oiskin käynnissä. Monella jotka on testannu kerran päivässä on menny bongaus ohi samasta syystä. Mutta munkin matikan mukaan ootte ihan hyvillä liikkeellä inssin kanssa! =)

Plussatuuliaaaa!!
 
voi ihanaa onnea mariella! :flower: Tervetuloa lapseton 81! mulla on oireet kadonneet enää rinnat vaan on turvonneet ja arat joten epäilempä että ne oireet mitä oli johtuivat siitä pregnylistä :ashamed: no toivoa ei kuitenkaan ole kokonaan vielä menetetty menkat eivät ole alkaneet vaikka viimeiset kaks päivää on aina välil ollu sellanen olo. Sunnuntaina teen testin jos ei ole alkanut piinailu jatkuu mut jalat on jo laskeutuneet maahan
 
Kiva kuulla Moa2012 ettei ollut kivuliasta. Tervetuloa Lapseton 81.
Mua stressaa myös Manuliina että inssi on nyt liian myöhään. Ohjeiden mukaan pistin Pregnylin ma-iltana, kun ei tullut hymynaamaa ennen sitä ja inssi on tänään päivällä. Ovisoireet vaan alkoivat jo ennen pregnylin pistoa ja eilen sitten oli niin selkeät ovisoireet, että se olisi tuntunut paremmalta päivältä inssille. No täytyy toivoa, että munasolu on sitkeämpää laatua. Pitäisi niitä luomusimppoja siellä olla jonkun verran ettei siinä mielessä ihan toivotonta ole, mutta nyt kyllä laski entisestään luotto tähän inssiin :(
Tsemppiä piinailuun Unelma81!
 
Rapu78 ja Manuliina, mulla ihan sama tilanne. Mulla alkoivat ovis oireet sunnuntaina paivalla, tuntui silta etta rajahdan vaikka ovistesti ei nayttanyt plussaa, ja Pregyl piti pistaa vasta su-iltana. Inssi tehtiin tiistaiaamuna ja ultrassa nakyi etta sielta oli jo yks lahtenyt, mutta laakari ei osannut arvioida millon. Mutta ilmeesta paatellen oltiin ehka vahan myohassa. No, toisella puolella oli viela 17 mm joka kuulemma lahtee viela.

Etta tieda hanta. Ma en vielakaan ymmarra miksi inssia ei tehty maanantaina.....

Eilen ja tanaan olen ollut aivan poikki, rinnat todella arat ja maha turvoksissa. Ai niin, ja nalka koko ajan. Kaiken jarjen mukaan Pregnylin sivuoireita.

Nimimerkilla pp2
 
Joo, taitaa jäädä piinailematta tässä kierrossa. Ajoitus näytti olevan ihan kohdillaan eli ilmeisesti se toinen oli eilen irronnut, mutta toinen vielä oli lähtökuopissa niin sen puolesta ok. Mutta simppanäytteen laatu oli sitten kunnolla romahtanut ja oli jo viime kerralla siinä rajoilla että kannattaako inssi eli ICSI:iin jos ei tule "lottopottia" niin ICSIin vie tie lomien jälkeen. :'( Täytyy kai ajatella positiivisesti, että sitten pitäisi onnistumistodennäköisyys olla ihan toisenlainen.. Täytyy sanoa, että nyt en kyllä jaksa piinailla (tai niinhän minä nyt sanon ja kuitenkin salaa toivon ja piinailen)
Minä olin jo vähän asennoitunut, että IVF/ICSI on seuraavaksi edessä, mutta miehelle tämä uusi uutinen on tietysti tosi kova pala..
 
Osaisiko joku valaista vähän tarkemmin tätä Inseminaatio-asiaa...

En ymmärrä miksi onnistumisprosentin sanotaan olevan kaikilla n.15%.
Eikö prosentin pitäisi muodostua yksilöllisistä tekijöistä, jotka ovat aiheuttaneet raskaaksi tulon vaikeutta?

Esim. meillä ei ole mitään muuta ongelmaa kuin että minulla ei tapahdu ovulaatiota kunnolla.
Siemenneste pesun jälkeen on ensiluokkaista, munatorvet auki + kaikki muut vaikuttavat tekijät ok.

Sain hormonipiikityslääkityksen jolla saatiin ovulaatio onnistumaan, jolloin tehtiin inseminaatio.
Lisäksi olen syönyt foolihappoa, B-vitamiinia, lopettanut tupakoinnin ja alkoholin käytön.
Eikö silloin onnistumisprosentti pitäisi olla paljonkin korkeampi kuin 15%... ? :confused:

Meillä ei suvussakaan ole ollut mitään ongelmia raskautumisessa.
Raskaus äidilläni ja siskollani alkanut tyyliin samalla vessanpöntöllä istuminen miehen kanssa. ;)

Jääkö multa nyt jotain täysin käsittämättä tässä jutussa?? :headwall:
 
Lapseton 81, mun mielestä inseminaatioissa on aika sama onnistumisprosentti kuin silloin, kun ilman hoitojakin, ehkä vähän eri suuntaan tai toiseen. Yleensäkin siis, jos ilman hoitoja yrittää, oniistumisprosentti on muistaakseni n. 20 % (??) kiertoa kohti, siihen liittyy mm. onnistunut ajoitus ym... Korjatkaa jos olen ihan väärässä :)
 
Rapu78 Toivotaan nyt parasta ettei mein kummankaan tarttis siihen ivf:ään(tmv.) mennä, että tällä kertaa siimahännät olis sen verran sitkeempiä ja kaikki muutenkin kunnossa! Eihän tässä meinaa muukaan taida auttaa ku se toivominen:)

Lapseton81 Enpä ymmärrä itsekään ton prosentin muodostumista. Meillä ei ole mitään vikaa, kummassakaan, löydetty. Siittiöt priimatavaraa, ovulaatio tapahtuu ilman mitään hormonejakin kunnolla ja säännölliset kierrot on ollut. Ja tosiaan tohon sukuhommaan, meillä myös ollut kaikki helposti raskautuvia, erityisen koville otti kun sisko puolisen vuotta seurusteltuaan kertoi odottavansa lasta...Myös toisella siskolla on vaan aina päätetty että nyt tehdään lapsi ja 9 kk:n päästä heille on lapsi syntynyt: / Että ei mene tasan nallekarkit, eikä varmaan noi prosentitkaan. Ehkä se 15% on joku keskiarvo? Mene tiedä.

idealisti Mites sun kävi niitten clomien kanssa? Ja missä vaiheessa nyt siis siellä ollaan?=)

).( Tänään lähti 14 milj. siimahäntää suorittamaan missiota, viimeistä tätä laatua. 97% liikkuvia että ei sieltä pitäs vilinää ja vilskettä ainakaan puuttuvan:LOL: Eli nyt vaan pitäisi odotella ihmettä tapahtuvaksi, varmuuden saa sitten kuun vaihteessa. Phuuh, kyllä tulee aika taas odottavalla pitkäksi! Ai niin, ja tuli se hymynaama sentään eilisaamunakin testiin, ja eilisillan oli vasen "kylki" ihan sikakipee, eli ei varmaan pahasti myöhässä ainakaan oltu.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Vauvahaaveita86
Tsemppiä kovasti simpoille matkaan, pidän peukkuja täällä teidän puolesta! =) Olis kyllä mahtavaa ettei teidän tartteis ivf:ään asti mennä, varsinkin kun teillä kaikki kunnossakin... Mut jos niin paska tuuri käy niin kokemuksesta voin kertoa ettei se ole ollenkaan niin paha miltä kuulostaa, itsellä ainakin tosi kivuttomasti meni kaikki ja heti se plussakin pärähti. Mut tosiaan, kaikki toivo nyt tähään vikaan inssiin! :)

Lapseton 81 mä en niin takertuis noihin prosentteihin, kun tosiaan luomustikin raskautumisen mahdollisuus on se Peikon mainitsema 20%, mä oon sitä mieltä et se on fiftififti, joko se tärppää tai ei tärppää, ei ole mitään 15% :D Mun mieskin takertu niin tohon prosenttilukuun ku sen jostain kuuli ja usko sillä meni täysin. Eihän tossa ivf:ssäkään onnistumisprosentit mitään taivaita hivele mut joillain toimii joillain ei. Tää on mun ajatus asiasta, en jaksanut ainakaan omaa päätäni vaivata prosenteilla, kyllä se on jostain ihan muusta kiinni!
 
Lapseton 81 keskiarvoista noi prosentit muodostuu, jokaisen kokonaistilanne vaikuttaa tottakai! Joten toki saumat on hyvät jos vikaa ei oo löytyny. Ite haalin mielelläni tietooni kaikki todennäkösyydet, jotenkin helpottavaakin tässä tilanteessa että yksittäisen yrityksen onnistumismahollisuudet on mitä on kun kokonaisonnistumisprosentti on kuitenkin hyvä =)

Toivottavasti vältätte koeputkirulianssin Rapu78 ja Manuliina! Pitelen peukkuja!

Manuliina vedin clomeja mahollisesti yhen lisäpäivän ja jatkan nyt ruusunjuuriuutteella ovikseen asti. Ei lääkärin mukaan mitään haitan vaaraa.

Vähän kyllä mietityttää että toi yhdistelmä on nollannu ittensä, mulla kun ei oo ollu mitään tuntemuksia. Aikasemmissa clomikierroissa on "kuplinu" jo pitkään ennen ovista. Nojoo, katellaan tässä vielä -kp9 menossa.
 
no nii tässä se sitten oli aamulla alkoi menkat :( syksyä odotellessa sitten vaan... jotenkin on niin toivoton olo taas kerran :( mielessä vaa pyörii et onko tää nyt merkki siitä ettei meille ole edes tarkotettu ikinä lapsia
 
Tutkimustietoa alkoholinkäytöstä raskauden suunnittelun aikana/ alkuraskaudesta:

Ennen istukan muodostumista alkio on turvassa äidin nauttimalta alkoholilta, joten ainakin noin 6 ensimmäistä päivää hedelmöityksen jälkeen ovat humalaturvallisia.

Alkoholin käytön hedelmöityksen aikana on kuitenkin laajassa tieteellisessä tutkimuksessa todettu lisäävän aikaisia keskenmenoja.

Toinen tutkimus havaitsi että hedelmöittymistä vaikeuttaa jo puolikas viinipullo viikossa, ja erityisesti valkoviini - myös miehillä!

Toisaalta rottakokeissa havaittiin, että alkoholin käyttö edisti alkion kiinnittymistä. Saman totesi vuonna 2001 BBC:n uutisraportti: kohtuullisia alkoholimääriä käyttävät naiset tulivat helpommin raskaaksi.

Voi siis olla, että runsas yleinen alkoholin käyttö heikentää hedelmällisyyttä, ja raskaudenaikainen alkoholin käyttö aiheuttaa alkiolle vaurioita, mutta itse asiassa kohtuullinen alkoholinkäyttö kiinnittymisen aikana edistää raskauden alkamista....hmmm...kyllähän näitä löytyy ja tässäkin suht ristiriitaista tutkimustietoa. :LOL:
Tässäkin ehkä syytä käyttää maalaisjärkeä kun tietää kohtuukäytön rajat.

Kuitenkin kun lasta on yrittänyt niin kauan, haluaa ottaa selvää kaikista mahdollisista tekijöistä jotka edistävät raskautta tai ovat haitallisia.
Samoin kuin inssin onnistumisprosentti josta aiemmin kirjoittelin.

Järki toisaalta sanoo, ettei näitä kannata liikaa lukea ja selvitellä, varmaan jo näistä johtuva stressi vaikeuttaa raskautumista. :cool:
Ei vaan jaksa enää odottaa!!

Niin kuin joku aiemmin tuolla kirjoitti niin todennäköisyys on varmaan joka tapauksessa 50-50.
Ehkä syytä rauhoittua ja asennoitua että tulee sitten kun tulee tai ei tule. :saint:
 
Mulla tuli eilen illalla yhtäkkiä todella kova mahakipu alamahalle. Istuin normaalisti ruokapöydässä ja tuli tunne, että pitää oikaista lantion kulmaa loivemmaksi. Kipu oli todella kova, piti haukkoa henkeä hetken, mutta se meni nopsaan ohi. Alle minuutin siis kesto. N. 4 h kipukohtauksen jälkeen kävin pissalla ja pyyhkiessä tuli paperiin vähän veristä tuhrua, ekalla pyyhkäisyllä vain. Kirkkaan punaista siis, ei mitään ruskeaa. Menkkojen ei pitäis alkaa vielä, ens viikolla vasta, mutta voiko clomit ja fostimonit lyhentää kiertoa (mulla on normisti kierto keskimäärin 35 vrk)? Vai olikohan tuo kiinnittymiskipua ja -vuotoa? Tänään ei ole tullu mitään, normi valkkaria vaan. Mulla kyllä yleensä alkaa menkat noin eli eka jotain tuhrua ja sitten saattaa mennä vaikka vuorokausi tai jopa kaksi ennen ku alkaa kunnolla. Alamahalla ollut ns. paineen tunnetta, enemmän sivuilla kuin keskellä. Tuo kipu oli keskellä. Nyt on siis pp 14/kp 30.
 
Viimeksi muokattu:
Unelma81:hug: Usko pois, niin tuttu tunne...Samoja ajatuksia sitä itekin miettii aina kun ne menkat alkaa...Voimia sinne, muutaman päivän päästä alkaa taas helpottaa(mikäli samaa rataa kulkee tunteet ja mielialat kun mulla):)

Ja Lapseton81 Tutkimustuloksia taitaa olla yhtä paljon ku tutkijoitakin, eli ihan liikaa että voisi mitään varmoja päätelmiä tehdä suuntaan tai toiseen. Joten otetaan löysin rantein vaan!:cool: Niin ku se muka onnistuis:LOL:

Drya Mä ainakin olen kuvitellut että jos jotain kiinnittymisvuotoja tulee ni ne tulis kyllä jo siinä n. viikko oviksesta, en tiedä olenko ollenkaan oikeessa...Mutta toivotaan toki parasta että se olis sulla sitä eikä mitään tädin ennakkovarotusta!=)

Mulla on ihan sikakipeet nännit!! Ei sillä että ketään kiinnostaisi kauheesti mut siis AUTS! Ei ne näin herkkinä oo varmaa olleetkaan vielä näin oviksen jälkeen. Toivottavasti tää tästä kohta helpottais, muuten joudun ehkä menemään töihin ilman paitaa:LOL:
 
Heippa kaikille!
Mahtuisko tänne mukaan vaikka eka inssi onkin vasta elokuussa?

Meillä siis miehen tavara priimaa, iteltä ei löytynyt muuta vikaa kuin kilpirauhasarvo TSH joka oli 5.8 ja nyt saatu laskemaan thyroxinillä 2.5:een.
Kilpiruhasvasta-aineet tarkistetaan vielä, kun niitä ei ole ennen katsottu...

Onko teillä muilla ollut ongelmia kilpparin kanssa? Jännittää että onko ne vasta-aineetkin koholla ja onko se sitten iso/lopullinen este raskautumiselle... :(

Hoidoksi inssikiertoon mulla tulee clomit ja heti sen jälkeen Menopur. Tää on varmaan melko tavallinen aloitusmix?
 
tää onkin tosi hienoo vauvauutisia satelee nyt joka suunnalta! Ei vois vähempää kiinnostaa kuunnella niitä etenkin kun näillä ketkä nyt on taas raskaina on jo muutama lapsi valmiina ja tuntuu että tulevat raskaaksi pelkästään mieheen vilkaisemalla... Alkaa olee tällä hetkellä mitta täynnä etenkin kun kerran itel ei käy mitenkään tuuri tällähetkellä ei jaksa mitenkään ees yrittää ajatella positiivisesti ja olla onnellinen toisten puolesta :'(
 
Unelma81 Tuttu tunne toikin, varmaan meille kaikille...Mä olen jo alkanut hyväksyä sen että olen itsekeskeinen ja katkera paska koska mä en rehellisesti sanoen kyllä osaa iloita hiukkaakaan toisten raskauksista, ainakaan jos ne on vahinkoja tai muuten vaan "helpolla" aikaansaatuja. Itse olen tietoisesti vältellyt näkemästä niitä ystäviä jotka ovat raskaana, tekee vaan niin pahaa saada aina muistutus siitä mihin itse ei pysty. Niin monesti on käynyt läpi ne ajatukset että mikä helvatti mussa on vikana, et onko joku narkkarikin mukamas parempi äiti ku minä olisin, vai miks niille niitä lapsia annetaan ja meille ei?! Mutta koitetaan jaksaa, tavalla tai toisella:headwall:

Anyhope Tervetuloa! Ei haittaa vaikka on inssi vasta elokuussa, saatpahan vähän esimakua tästä touhusta meitä muita lueskelemalla=) Kilpirauhasarvoista en osaa sanoa tuon taivaallista, itsellä ei ole ollut niiden kanssa mitään ongelmia. Ja se alotusmix varmaan on jokaselle omanlaisensa, itselläni esim. ollut kaikissa kolmessa Puregon, lisäks kahdessa ekassa myös Pregnyl ja Lugesteron. Tämä kierto siis pelkällä Puregonilla.
 

Yhteistyössä