Inseminaatio-ensikertalaiset keväällä 2012

Anyhope tervetulos! Mulla on kokemusta kilppariongelmista, hoitojen alussa arvot pyorivat 3.3-3.9 tasolla ja minulle maarattiin thyroxinia. Viime kierto mulla meni pieleen kun rakkulat eivat ruvenneet kasvamaan klomeista huolimatta. Laakari ei osannut sanoa johtuiko se siita etta kierron lopussa kilppariarvot olivat kohonneet 4.9laakityksesta huolimatta!!

Thyroxin ja Clomid annos tuplattiin tassa kierrossa, rakkulat lahtivat hienosti kasvamaan ja ensimmainen inssi tehtiin siis 14.6. Nyt piinailen, ja 26.6 voin testata mika tulos...

Mutta siis mulle laakari sanoi etta kilppariongelmat voivat tehda sen ettei tule raskaaksi eika pysy raskaana... joten tosi tarkeeta etta ne ovat kunnossa.

Lapseton81 miten sulla menee piinailut? Multa pregnylin aiheuttamat raskaustyyppiset sivuoireet ovat haipyneet ja nyt sitten vaan odottelen. Vatsa ehka viela vahan turvoksissa ja rinnat hellana mutta that's it. Viela pitais jaksaa 10 paivaa! Kiinnityskivuista en oikein tieda, pp 3 tuntui sellanen pisto oikeassa munasarjassa, mutta oikeastaan niita pistoja ja jullismista oli ne ensimmaiset 3 paivaa. Nyt tilanne rauhottunut.

Drya milloin sa voit testata? Kylla toi mun mielesta kuullostaa silta etta se olis voinut olla kiinnityskipuja ja -vuotoa.
 
Huomenna olis se virallinen testipäivä, mutta en malttanut odottaa, vaan tein testin jo eilen (ja tänä aamuna). Plussahan sieltä pärähti! :) Pitää maanantaina soitella Väestöliittoon varhaisultran varaamiseksi ja toivoa, että kaikki olisi hyvin ja menisikin hyvin loppuun saakka! :)
 
Heippa!

Moa2012 - olin juuri tulossa kysymään sinulta samaa, onko kiinnittymisen oireita tai muuten vaan? :)
Nythän inssistä olisi 6 päivää. Omaa yritystä kyllä meillä oli jo pari päivää aiemmin.

Itselläni oli eilen aamulla huimausta, tuntui että pyörtyy ihan justiinsa. Lepoa sitten vaan loppupäivä. -> en tiedä mistä johtuu. Toivon tietysti että olisi ensimmäinen raskausoire. :D
Myös tissit turvoksissa :x ja herkkänä. Yleensä kyllä aina ennen menkkoja, paitsi nyt vaan paljon aikaisemmin kuin yleensä. -> tämäkin voi ehkä johtua ehkä niistä hormonipistoksista...?

Kyllähän näitä "raskausoireita" tietty aina löytyy...toivotaan kuitenkin että olisi tällä kertaa ihan oikeita oireita. :heart:


Manuliina - ihan samat tunnelmat muiden raskautumisista ja lapsista.
Pahin tapaus meidän lähipiirissä on abortin tehnyt, joka nyt sitten päätti haluta lapsen ja tuli heti raskaaksi! Miksi? Miksi? Ei voi ymmärtää. :mad:
 
Ei ole vähään aikaan tullut kirjoiteltua mitään, joten nyt en osaa oikeen mihinkään mitään kommentoidakaan, kun on niin paljon tullut tekstiä. Mut ihan ekaksi onnea mariella ja Drya plussista!! :heart: Ollaanhan me muuten tähän pinoon yksi inssiplussa aiemminkin saatu, nimimerkkiä en nyt vaan millään muista...Tais olla joskus kuukausi takaperin.

Anyhope tervetuloa joukkoon!! Meillä on myös insseissä käytössä Menopur (+ Pregnyl ja Lugesteron). Clomeja ei insseissä mulla edes kokeiltu, aloitettiin suoraan piikityksillä.

Täällä kp 10 ja kävin kontrolliultrassa. Vasemmalla puolella oli 3 follia, kooltaan 12, 14 ja 15mm, jos oikein muistan. Piikittelyt jatkuu ja keskiviikkona menen uudestaan ja katsotaan mitä tehdään, se on siinä ja siinä päästäänkö inssiin ennen juhannusta. Isoin ehtis ehkä tarpeeksi siihen mennessä kasvaa, mutta kaksi muuta todennäkösesti ei...Toisena vaihtoehtona lääkäri mietti, että vois pistää Orgalutrania ja siirtää sen avulla inssiä maanantaille...Mä itse ehdotin, et yritettäis vaan kotona, jos inssiä ei torstaille saada...Katsotaan nyt kuinka käy.

Kaikille piinailijoille tsempit!! :)
 
Onnea Drya! Ja tervetuloa Anyhope. Kaverilla on kilpirauhasen vajaatoiminta, toki kylläkin hoidettu, ja heillä on kolme lasta eli ainakin jos arvot saadaan kuntoon niin ei pitäisi olla mikään este lapsen saamiselle. Tsemppiä piinailijoille ja toivottavasti dani84:n follit kasvaa sopivasti ennen juhannusta.

Hassua kun monet sanoo saavansa Pregnylistä tai Lugesteronista oireita ja mä en ole huomannut mitään. Tuon viime inssin simppatulosten jälkeen tosin päätin etten jaksa nyt piinailla kun todennäköisyys on niin pieni ja kerään voimia sitten syksyiseen IVF:ään. Aika hyvin olenkin pystynyt hellittämään tämän asian suhteen. Saas nyt nähdä kun on juhlia edessä että pystynkö kuitenkaan ottamaan sitä paria lasia enempää alkoholia. Periaatteessa siis olen ajatellut senkin suhteen että juon nyt just sen verran kun huvittaa enkä mieti sitä pienenpientä mahdollisuutta olla raskaana.

Hyvää Juhannusta jo tässä vaiheessa kaikille!
 
Mitäs tänne kuuluu? Onko lähiaikojen jännittäjiä raskaustestiin?

Itselläni menkkojen pitäisi alkaa ensi tiistaina eli slloin olisi mahdollinen testauspäivä. Ei jaksa odottaa...
Mitään muuta erikoista ei ole kuin edelleen tissien turvotus ja herkkyys.
Tänään hetkellinen muutaman minuutin "pistokohtaus" alavatsan vasemmalla puolella.

Olen niin hölmö että ostin eilen pienen pienet vastasyntyneen sukat, joita voin ihastella jo nyt etukäteen. :cool:

Juhannuksesta tulee rauhallinen kun ei uskalla juoda mitään, ettei mitenkään vahingoittaisi mahdollista raskautta.


Hauskaa Juhannusta kaikille ja tsemppiä muillekin jännittäjille! :popcorn:
 
Lapseton81 Jännittäjistä niin en tiedä mutta testipäivä(ts.pari viikkoa inssistä) olis ens viikon torstaina. En usko ihmeisiin joten lasken tän(kin) kierron jo hukkaan heitetyksi ja aion juhlia juhannusta ihan leppoisin mielin!:) Koska vaikka ihme oliskin tapahtunut ni ei se vielä aiheuttaisi mitään vahinkoa jos muutaman juokin koska ei olis vielä varmaan edes kiinnittynyt.

Hyvää juhannusta tosiaan kaikille!:cool:
 
Lapseton 81 mehan mennaan ihan samoja paivia, eli ensi tiistaina olis virallinen testipaiva. Ma luulen etta retkahdan varmaankin testaamaan jo ennen sita... tiedan ettei kannattaisi mutta kun hermot eivat pida! :) Oireina mullakin todella herkat rinnat, kuumat (!), ja verisuonet tummuneet. Ma tietenkin toivorikkaana ajattelen etta nama on raskausoireita, mutta voivat tietenkin johtuaa klomeista, pregnylista tai lugeista. No pianhan se selviaa.

Ja Paljon Onnea Drya!!!! Mahtavaa etta teilla tarppas!! :)

Ja Manuliina ala meneta toivoasi viela, jospa tassa kierrossa teillakin tarppais!

Dani84 milta nayttaa, paasetteko te inssiin ennen Juhannusta?
 
Me mennään tää kerta ajoitetulla yhdynnällä. Ultrassa oli eilen neljä follia 2x15mm + 18 + 19mm ja lääkäri mietti pitkään mitä hän tekis. Inssin ois voinut tehdä tänään, mutta perjantai on kuulemma ajoitukseltaan vielä parempi, joten hän määräsi Pregnylin tälle illalle ja huomenna ajoitettu yhdyntä.

Hyvää juhannusta kaikille!! :)
 
Manuliina Vähän semmosta se on täälläkin viime aikoina ollut :LOL: Loppukierrossa ei lugejen takia huvita, sit tuleekin menkat ja pian menkkojen jälkeen pitääkin alkaa jo laskeskella päiviä, että tulee riittävä pidättäytymisaika inssiä varten :D
 
Moa2012 - Oletko jo tehnyt r-testin? Onko minkäänlaista oireilua?

Itse tein tyhmänä testin jo eilen, mutta negatiivinenhan se tietysti oli. :whistle:
Täytynee vaan odotella siihen ensi viikkoon.

ps. Mitä tarkoittaa lyhenne pp ?
 
Viimeksi muokattu:
Joo-o. Tällä alkoi sitten eilen menkat kovien kipujen saattelemana, ennen aikojaan kp 27/30. **ttu!! :headwall:

Itkut on näiden vuosien aikana itketty niin moneen kertaan, että ei tämä niin koville ota.
Tietysti harmittaa pirusti ja kun rahaakin tähän kuluu ja ennen kaikkea aikaaaaa. :ashamed:

Lääkäri kertoi viimeksi jatkosta sen verran, että jos nyt ei inssi onnistu, mietitään kannattanko tehdä toista inssiä vai mennänkö suoraan koeputkihedelmöitykseen kun meillä on niin monta vuotta yritystä takana.

Lääkäri sanoi myös että jos inssi tehdään, tehdään se vasta elokuussa.
Jäi kysymättä, miksi se tehtäisiin vasta kahden kuukauden päästä...
Onko teillä tietoa miksi näin? Pidetäänkö siinä välissä yleensä välikierto tms.. ?
 
Lapseton81 No höh!:( Mä luulen et muutaman päivän päästä täältä tullaan perässä ja lujaa...:| Nyt on siis pp10 menossa eikä olotuksia minkäänlaisia. Niin ja toi pp siis meinaa piinapäivää. En ole ees ajatellu koko testailua koska kuten jo aiemmin sanoin ni en usko tähän onnistumiseen hiukkaakaan.
Meillä kans tän kolmannen inssin jälkeen suuntana ivf. Hoidonsuunnittelu varattu syyskuulle että varmaan vielä ennen vuodenvaihdetta pitäs päästä hoitoon. Oletteko te muuten yksityisellä vai julkisella puolella? Meillä ainakin toi suunnittelukin on vasta syyskuulla koska poli on kiinni juhannuksesta elokuun puoleenväliin ainakin.

Luitteko muuten Kodin Kuvalehdestä jutun "Onni täällä vaihtelee"? Kertoo aika riipasevan todellisesti siitä mitä kaikkea tämä lapsettomuuspaska pitää sisällään. Itkin lukiessani, ja niin on kuulemma moni muukin tehnyt. Kannattaa vaikka kirjastossa käydä lukasemassa, suosittelen:wave:

Mitäs muille kuuluu?
 
Tervehdys pitkästä aikaa. Onnittelut plussanneille. :hug:
Mulla ei tunnelmat ole erityisen korkealla. Testipäivä tuli ja meni, mutta mitään testiä ei tarvittu, koska vuoto alkoi edellisenä iltana, kp 21. Tavallista lyhyempi kierto, kun Gonal-f:n piikitys joudutti kypsymistä. Kuukautiskivut oli ihan valtaisat, jouduin ottamaan Burana 600 + Panadol Forte -yhdistelmää. Nyt alkaa vuoto loppua.

Mulle tehtiin siis kolmas inssi kp 10. Tuli aivan yllärinä, että piti niin pian tehdä, mutta piikitystuloksista ei tiennyt, kun ei ollut aiempaa kokemusta. Hukkaan meni tämäkin inseminaatio. :'(

Meillä piti alkaa joskus elokuussa ivf:t, mutta lääkäri pisti meidät tauolle. Mulla on ottanut kuulemma vähän turhan koville tämä prosessi. Nyt ei siis tapahdu mitään ennen syksyä. :headwall:
 
Manuliina - Onhan kyllä niitäkin, joilla tulee menkat ihan normaalisti vaikka olisikin raskaana.
Tosin mulla tuli verta niin reippaasti, että en taida kuulua siihen porukkaan. :ashamed:
Vuoto ei kyllä koskaan ala etuajassa vaan ennemmin myöhässä, mutta ei tämä kierto muutenkaan ole ollut normaali hormonilääkitysten ym. takia...

Me ollaan yksityisellä klinikalla. Siellä etenee hommat nopeasti, eikä tarvitse jonotella.
Omalääkäri oli inssin aikana lomalla, mutta päästiin toiselle lääkärille.
 
Pahoittelut Sofiannalle ja Lapseton 81:lle! Tsemppiä Manuliina viimeisiin piinapäiviin, ehkä se ihme tällä kertaa tapahtuisikin.

Täällä myös nega testissä :(. Tein testin kaksi päivää etuajassa, kun halusin lopettaa luget tälle kierrolle jos testi on negatiivinen. Ensi viikolle on sellaista ohjelmaa ettei menkkojen siirtyminen lugejen takia turhaan ole toivottua. Täysin odotettu tulos, mutta eiköhän taas tule romahdus viimeistään menkkojen alkaessa (siihen saakka sitä aina kuitenkin vähän on toivoa ilmassa..).

Meillä siis myös edessä seuraavaksi ICSI/IVF. Kunhan menkat alkaa niin varaan samantien ajan suunnittelukäynnille, jonka saa toivottavasti ajoitettua siten ettei klinikka ole lomalla. Tuntuu että tässä on tuhrattu niin paljon aikaa turhaan odotteluun ja luomuyrittämiseen että pakko edetä nyt nopeasti, vaikka se IVF pelottaakin aika pirusti.

Kiitos Manuliina artikkelivinkistä, siitä voisi olla hyötyä jos päädymme kertomaan tästä tilanteesta läheisille! Olen kertonut parille ystävälleni, mutta kummankaan vanhemmat eivät tiedä. Juhannuksena iski vähän PMS oireet päälle ja yleinen ahdistus ulkopuolisuuden tunteesta kun kaikilla muilla paikallaolleilla oli lapsia ja yksi vauvakin paikalla... Vaikutti siltä että miehen vanhemmat huomasivat ettei kaikki ollut ihan kunnossa ja olettivat että se johtui jotenkin seurasta, järjestelyistä tms. Pitäisi kai siis pikkuhiljaa kertoa mistä mahdollinen outo käytös johtuu. IVF:n myötä kun tulee vielä ihan konkreettisia urheilurajoitteitakin ja elokuu on vielä hyvää mökkeilyaikaa eli tullee nähtyä vanhempiakin enemmän. Miten laajalle piirille te olette kertoneet tilanteesta?

Mua ahdistaa oikeastaan enemmän omille vanhemmille kertominen kun miehen. Omat vanhemmat kun suurella todennäköisyydellä alkavat syyllistämään minua ties mistä eli "mitäs söit niitä pillereitä" tai "mitäs vitkuttelit sen miehen hankkimisen kanssa" tai vähintäänkin vouhkaamaan siitä mitä voisi asian ratkaisemiseksi tehdä lääketieteellisesti. Miehen vanhemmilta en samanlaista reaktiota osaa odottaa ja nyt kun selvisi että vika ei ainakaan pelkästään ole minun päässäni vaan käytännössä miehen simppatilanne pakottaa meidät rankempiin hoitoihin niin ei tarvitse edes huolehtia siitä että minua syyllistetään (miehen vanhemmat ovat onneksi tosi järkeviä ja mukavia eli todennäköisesti sitä ei muutenkaan olisi tapahtunut).

Alkaa tämä ruljanssi tosiaan vaikuttamaan seksihaluihin. Luget eivät ole mikään varsinainen viriliteetin nostaja eikä myöskään sen miettiminen milloin pitäisi ja milloin ei saisi kun pitää pidättäytyä. Onneksi nyt on sentään vähän lomaa että saa kerätä energiaa.

Tulipas pitkä kirjoitus. Näköjään sitä ahdistusta on kertynyt juhannuksen aikana...
 
Rapu78 Mä olen (tyhmänä) kertonu muutamalle kaverille jo heti ku yritys alotettiin kolmisen vuotta sitten. Enpä olis meinaan millään hel**tillä uskonu ettei vielä tässäkään vaiheessa sitä ensimmäistäkään lasta ole!:'( Eli ystävistä osa tietää yrityksestä, muutama myös näistä hoidoista. Omat sisarukset ja vanhemmat niinikään tietävät missä mennään mutta miehen suku ei taida tietää. Ja noista syyllistämisistä...kyllä munkin äiti on hokenu tota mantraa "kyl se varmaan nyt sit vaikuttaa ku söit niitä pillereitä niin kauan" ym. Mutta olen hänellekin joutunut ääntäni korottamaan ja sanomaan että kuule siitä on niin monia tutkimustuloksia että niiden syöminen ei vaikuta. Ja toinen on tää ah,aina niin lohduttava ajatus: "ainahan te voitte adoptoida"! Wiiiitttuuuu, oikeesti! Mulle se ei ole ikinä ollut vaihtoehto koska mä en koe sitä lasta sitten omakseni, mä vaan kasvattaisin jonkun vieraan lasta. Joillekin se on ok mutta mulle ei, ainakaan vielä. Ja sitte sanotaan että ei saa olla noin itsekäs...Johon niinikään olen korottanut ääntäni ja todennut että jos et ole kerran itse tätä paskaa joutunut käymään läpi niin on turha tulla mulle sanomaan mitä mä saan tai en saa tuntea ja olla mieltä!!:kieh: Pikku vuodatus taas...

Täälläkin tunteet taas kovin pinnassa, testipäivä olis parin päivän päästä ja nyt jo maha on sen tuntunen että menkat sieltä tulee kohtapuoliin...Joka taas tarkottaa jälleen yhden vaiheen päättymistä tuloksettomana: eipä tuonut inseminaatiotkaan onnea meille:'( Tuntuu vaan niin väärältä. Mielestäni en ole elämässäni mitään niin kamalaa tehny että siitä nyt näin kamalasti pitäisi rangaista! Sitä voisi ajatella että nyt sitten tässä tauolla voi ottaa iisimmin, olla ajattelematta asiaa jne. Mutta ei, mulla ainaki on vaan kauheempi stressi! Täytyy hulluna pissiä tikkuun ku ei ole edes sitä ultraa antamassa suuntaa siitä millon ovis tapahtuu(vaikka onneks aika säännöllinen).

No mutta, kyllä tätä purnattavaa riittäisi vaikka kuinka:headwall: Jatkan taas joskus...
 
Viimeksi muokattu:
Pahoittelut Lapseton 81, Sofianna ja Rapu78 :( :hug:

Manuliina ei saa vielä luovuttaa!! :) Kiitos lehtivinkistä, pitää käydä lukemassa!

Lapseton 81 Mulle on tehty inssit peräkkäisiin kiertoihin ilman mitään välikiertoja. Ehkä eri paikoissa on eri käytännöt? Vai vaikuttaisko siellä lomat jotenkin?

Mä olen kertonut yhdelle läheiselle ystävälle jo silloin kun aloitettiin tutkimukset. Hänen kanssaan puhutaan hoidoista usein ja hän tietää melkein koko ajan missä vaiheessa ollaan menossa. Musta on mukavaa kun on miehen lisäksi joku toinenkin, jonka kanssa asiasta voi puhua :) Äidilleni kerroin ensimmäisen inssin jälkeen, mutta hän ei siihen osannut oikeen mitään kommentoida eikä sen jälkeen olla asiasta puhuttu...Muille en ole asiasta kertonut enkä aio kertoakaan. Multa kysellään ihan jatkuvasti, että milloinkas teille tulee toinen tai haluanko vielä lisää lapsia...Esikoinen täyttää siis 4, niin tietysti jo odotetaan, että ois sen toisenkin aika. Siinä tilanteessa on kiva yrittää keksiä jotain järkevää vastausta ja yleensä mutisen jotain en mä vielä tiedä, ehkä joskus tms..
 
Hei kaikki! Uusi hermokimppu ilmoittautuu joukkoonne! Olen kyllä lueskellut palstaa jo jonkin aikaa, mutta nyt päätin minäkin kirjoitella. Lyhyesti, olen 33-vuotias. Yritystä ensin puolisen vuotta vuonna 2009, mutta jouduin vatsaleikkaukseen, josta toipuminen pisti projektin katkolle vuodeksi. Uusi yritys päälle 06/2010 alkaen, tutkimuksiin 08/2011 ja eka inssi 06/2012. Muuta vikaa ei ole löytynyt kuin kilpirauhasen vajaatoiminta mulla, johon aloitettu Thyroxin, sekä kohdun limakalvo ollut ohuenlainen sekä selkeä johtofolli hukassa. Ovistesteissä kyllä ollut plussia. Inssin tueksi Menupur 75IU KP 5:stä asti ja Pregnyl ennen inssiä. Inssin aikaan 20 mm folli oli parhaimmillaan, mutta eipä sitten kelvannut simpoille (joissa kaikki pitäisi olla suht ok)

Mun testipäivä piti olla tänään, mutta kuukautiset alkoi eilen :( Olin tietysti yrittänyt olla innostumatta liikaa, kun niin harva kuitenkaan ekasta, tai inssistä ylipäätään raskautuu, mutta silti tämäkin epäonnistuminen satutti. Klinikka meni kesätauolle, joten syyskuussa jatketaan toisella inssillä ja sitten järeämpiin hoitoihin jos ei siitäkään kolahda.

Tiedän, että olen vasta hoitojen alussa, mutta varsinkin se ettei asialle taaskaan tapahdu pariin kuukauteen mitään, alkaa ahdistaa. En näe tätä minään taukona ja ansaittuna lomana, koska viime elokuusta asti olemme odottaneet, että asiat alkaisi vihdoin edetä. Ja nyt kun vihdoin etenee, niin sitten taas jäädään odottelemaan. Mietin kyllä inssiä yksityisellä tässä odotellessa, mutta toisaalta, jaksanko selittää kaiken uudestaan ja mennä uusille lääkäreille ja käydä alkututkimukset uudestaan, kun kuitenkin syyskuussa jatketaan tutussa paikassa. En tiedä. Tsemppistä piinailijoille ja parempaa onnea mitä täällä!
 
Klinikka onkin suljettu heinäkuun kesälomien vuoksi, eli mitään välikiertoa ei tarvitse pitää inssien välissä.
Onneksi kuulemma puregon vaikuttaa vielä seuraavassakin kierrossa, eli kotiyritykessä on jonkinlainen mahdollisuus raskautua. :)
Jos ei onnistu, toinen inssi tehdään sitten elokuussa.

Arizona - Tervetuloa mukaan!
Jos haluat vaihtaa yksityiselle puolelle, kaikkea ei tarvitse selittää perin pohjin uudelleen. Voit pyytää edellisestä hoitopaikasta kaiken materiaalin mitä tilanteestanne on kirjattu ylös (ellei tämän hetkinen paikka ole jo kesälomalla... :( )
Me ollaan todella tyytyväisiä yksityisklinikan asiakkaita. Asiat ovat menneet todella nopeasti eteenpäin ja jos kriittisellä hetkellä ei ole ollut vapaita aikoja lääkärille, meidät on laitettu kuitenkin johonkin väliin. :)
 
Hiljaisuudesta ehka joku on arvannutkin etta mullakin alkoi menkat maantaina, paivaa ennen testipaivaa. Eli siis insemiskin tehtiin paivaa liiana myohaan kuten pelkasinkin, ja munasolu oli varmaankin jo kuollut.... Harmittaa etta homma meni hukkaan! En vielakaan ymmarra miksi hoitoa ei tehty maantaina. No, en varmasti saa jarkevaa selitysta.

Nyt sitten kuukausi lomaa kun klinikka kiinni ja multa jaa ehka elokuun kiertokin valiin kun ovulaatio osuis nailla nakymin just samalla paivalle kun klinikka avaa.

Oikeastaan ma olen aika helpottunut etta tahan tulee taa valikuu, taytyy sanoa etta mulle ainakin (miehesta viis) viime kuun hoidot oli aika raskaat henkisesti ja fyysisesti.

Suunnitelma on kokeilla viela yksi insemis ja sitten IVF. Mua vaan pelottaa etta kestaisinko ma sen kivun mita siihen prosessiin liittyy. Mua pyorryttaa jo ajatuskin!
 
Se on Moa kovin yksilöllistä, älä piirrä mitään kauhukuvia seinille, koska mua ei sattunut yhtään koko porsessi! Ei missään vaiheessa, inhottavinta oli lääkkeitten pistely mut se nyt on joka hoidossa edessä, ei se punktio sattunut yhtään, ei edes mun pelkäämä kanyylin laitto, oli kivuttomampi ku verikokeen otto =)
 
Millasia sivuoireita toi Menopur on teille aiheuttanut?
Clomeista olen saanut vain kuumia aaltoja, mutta onko vielä jotain muutakin odotettavissa kun otetaan Menopur mukaan?

Toki oireet on varmasti yksilöllisiä, mutta olis kiva kuulla mitä voi olla odotettavissa?
 

Yhteistyössä