Inseminaatio-ensikertalaiset keväällä 2012

Pahoittelut manuliina :hug: Jospa sitten kolmas kerta toden sanois?

Koska meinasit testata dani? Itse tässä mietin että pitäiskö jo ekan kerran testata perjantaina jolloin ois pp10... Oishan se järkevintä odottaa maanantaille jollon oikee testipäivä mutta mitä nyt oon lueskellut niin monet aloittaa jo joskus pp6 testailemaan :D Eikä siitä mitään haittaa ole, korkeintaan itsensä kiusaamista...
 
Viimeksi muokattu:
No höh Manuliina, pahoitteluni!

Täällä myös menkat tekee tuloaan kuten tapaavat. Yks luomukierto vielä ehtii vierähtämään ennenkun päästään IVF-suunnitteluun/starttiin. Mietin ruusujuuriuutteella boostaamista, tuntuu että noi clomit (tai koko tilanne) pistää mielen välillä matalaks. Onko kellään kokemusta? Mitä oon googletellu niin joillakin se muuttaa kierron kestoa, sille ei oo mulla tarvetta.

Vauvahaaveita86 varmempaahan se huomattavasti on jos pää kestää testipäivään saakka! :D
Ite oon vaan ihan jääny noihin testeihin koukkuun, vähän niinku joku arpojen raaputtamiseen.. Ovistestejä oon kans parinlaisia käyttäny, niin CB:tä kun halvempia nettiliuskojakin. Kaikki ovat toimineet hyvin ja näyttäneet oviksen, ei tunnu olevan suurempaa eroa merkkien välillä!
 
No niin nyt alkoi uusi inseminaatiokierto.. Piikittelyä ja perjantaina ultraan.
Taitaa tie kyllä vielä IVF:n heti kesälomien jälkeen. Itse olin vähän lueskellut, että viimekertaisella siittiömäärällä ei onnistumistodennäköisys inseminaatiossa ole kummoinen. Tänään sitten kysyin asiasta lääkäriltä ja hän oli myös sillä kannalla että IVF voisi kannattaa jo seuraavaksi. Nyt siis inssi joka tapauksessa kun ei muutakaan ehdi ennen klinikan ja omia lomia. Tänään oli eri lääkäri kuin normaalisti aikatauluhaasteiden takia eli saa nähdä onko hän eri mieltä, mutta aika vahvasti saa vakuuttaa että saa minut ylipuhuttua.
Että näin toivekkaalla mielellä tähän kiertoon... :ashamed:
 
Vauvahaaveita Mä testaan todennäköisesti pp 12 tai 13 eli ke tai to. Silloin aika varmasti jo jotain näkyis jos on näkyäkseen...Mulla ainakin se pettymys on pienempi, kun olen ehtinyt tehdä sen negatestin ennen menkkoja enkä ehdi alkaa elättelemään turhia toiveita :) Mäkin joskus yrityksen alkuaikoina aloitin malttamattomana testaamisen hyvissä ajoin, mutta enää ei viitsi kun niitä negatestejä on tullut nähtyä ihan tarpeeksi : /
 
Drya pidän peukkuja teille!

meille tehtiin kans ensimmäinen inssi pe ja se oli kp 13 ja testi käskettiin tehdä kp 29 jos ei menkat ole sillon vielä alkaneet. Meillä oli kans siittiöiden laatu hyvä ja määrä oli tosi hyvä eli tupakan lopetus oli tehnyt tehtävänsä puolella oli noussu hyvien määrä! ihan uskomatonta! nyt vaan tarvii jännäillä ja pitää peukkuja.... tarvis vaa saada pidettyä itellä realistiset ajatukset päässä ettei putoa liian korkeelta sitten jos ei onnistu. se vaan on tosi vaikeeta tekee vissii pää taas temppujaan meinaa on ollu eilisestä illasta asti rinnat ihan turvoksissa ja tosi arat, lisäks on vatsa täynnä ilmaa jatkuvasti ja pompin koko ajan vessassa. olen vissii taas onnistuneesti jotenkin alitajuisesti kuvitellu nää oireet kehiin :( eihän se ole mitenkään mahdollista et jos olis onnistunutkin et oireet alkaisi näin nopeasti? ei oo eka kerta kun olen saattanu itseni tähän tilaan... tai sitten ne vaa johtuu siit et kun tietää et nyt on oikeesti mahdollisuus et olis ni sitte vaa toivoo niin paljon et kuvittelee taas kaiken ja pelottaa että sieltä kuitenkin tulee se pettymys ja tiputaan ja lujaa ihan liian korkealta :'( tämä tuntuu olevan pahinta kun tietää et vois olla mahdollisuus ja sitte reagoin jotenkin näin yli jatkuvasti mielessä suuri toivo et jos kuitenkin nyt oltais viimein onnistuttu ja nyt kun näin suuresti toivon ja unelmoin niin siinä kuitenkin käy toisin... jännittää niin paljon ja koittaa samalla ajatella realistisesti et on olemassa se epäonnistumisen riski, ajatukset ihan sekaisin :( kumpa nyt kuluisi puolitoista viikkoa nopeasti nii sais tehdä testin pääsis tästä piinasta. mikäli se on nyt sitten negatiivinen niin edessä on kesätauko ja seuraava inssi vasta elokuussa. onko kellään muulla tämmösiä ongelmia osaako kukaan muu "keksiä" itselleen oireita? miten saan pidettyä ajatukseni realistisina ettei pettymys ole liian iso jos ei onnistuttukaan?
 
Onko sulla Unelma81 lugesteronit käytössä? Koska ne ainakin aiheuttaa tollasia oireita, mullakin rinnat ollut viikon jo kipeet mut niin on joka kerta ollut ku oon lugeja käyttänyt ja myös noita mahaoireita. Mut voi hyvinkin olla että niitä oireita myös vähän suurentelee itselleen, joku mihin ei normaalioloissa kiinnittäis mitään huomiota tuntuu tällasessa tilanteessa raskausoireelta, sellanen se ihmismieli vähän on :D
 
Täällä testattu aamulla herkällä liuskalla nega. Nyt siis pp 12, tuskin se enää siitä plussaksi muuttuu...Eli kohti kolmatta inssiä mennään.

Unelma81 Raskausoireet ei ihan noin nopeasti voi vielä tulla, jos sulla siis maanantaina oli pp 3 :) Nuo voi olla merkki siitäkin, että keltarauhanen toimii. Mulla ainakin rintojen aristaminen ja turpoaminen on luomukierrossakin varma merkki siitä että ovulaatio on tapahtunut, pistoskierrossa oireet tuli vielä selkeämpinä. Ja myös se Pregnyl voi varmaan vielä tuossa vaiheessa aiheuttaa oireita, raskaushormoniahan se on :) Tuskin ne oli siis ihan pelkästään kuviteltuja oireita :)
 
Pahoittelut dani84 :hug:

Kurja tulla kertomaan iloisempia uutisia juuri kun toinen on testannut negan... Mutta tänä aamuna, pp10 testasin tällasen: Aijaa.com - 10323566

En oikeen tiedä mitä ajatella, testi on apteekin oma eli ei ihan herkimmästä päästä ja viiva tuli melkein heti näkyviin. Viralliseen testipäivään on kuitenkin vielä aikaa, se olisi maanantaina. Toisessa ketjussa sanottiin, ettei pregnyl enää vois vaikuttaa kun sitäkin mahdollisuutta pohdin, on niin vaikea uskoa että itselle voisi tulla haamu kun edes pienen pientä sellaista en ole koskaan saanut! Mutta lohduttavaa tietää että ainakin siellä ehkä on ollut jotain yritystä ellei ihan raskauteen asti kestä tämä...

Lähdin testailemaan näin aikaisin siksi koska tuntuu että olisi ihan oikeita oireita :D Pissahätä paljon useammin kun yleensä, viime yönäkin nousin 2 kertaa vessaan, nopeasti noustessa repäisykipuja, ihme nuha ollut jo muutaman päivän, tissit arat ja maha sekaisin. Pari viimeistä oiretta on ollut kyllä punktiosta asti.
 
Viimeksi muokattu:
Vauvahaaveita86 Onnittelut sinne!:flower: Ei Pregnylin tosiaan pitäis vaikuttaa enää sen jälkeen ku sen pistämisestä on kulunu 11 päivää. Ja toihan on aika vahva viiva kuitenkin! Eli paljon onnea matkaan, toivotaan että kaveri pitää tiukasti kiinni!;)

Täällä siis piikittelyt menossa ja maanantaina taas labroille ja ultraan. Ei mikään voittajafiilis ollenkaan, päinvastoin, hanskat aika lailla kokonaan heitetty tiskiin mut katotaan nyt tämä viiminenki vielä: / Josko meilläkin se ivf sitte auttaisi asiaa...Vaikka eihän siitäkään mitään takeita ole. Mutta jos ei nyt siis tärppiä tästä kierrosta tule ni mä vietän kyllä niin railakkaan kesän että oksat pois, enkä suo ajatustakaan koko hoitoihin!
 
Onnittelut [/B]Vauvahaaveita86[/B], hieno plussa! =) Tarrasukkia läjällinen!

Toivottavasti Manuliina kolmas kerta nappaa, muussa tapauksessa kesäsuunnitelma kuulostaa mitä loistavimmalta!

Ite alotin ränään ruusujuuriuutekuurin vaikka sen sekottamisesta clomien kanssa onkin vähän ristiriitasta tietoa liikkeellä. Vaaraks ei pitäis olla mutta joittenkin kokemusten mukaan noi kaks saattaa kumota toisensa. Toisilla taas on tuonu toivotun raskauden, ja kun mulla ei alunperinkään kontrolliultran puutteessa ole tietoa josko clomit ylipäätänsä toimii, niin kokeillaan nyt sitten tätäkin komboa. =)
 
Meillä on nyt menossa pp7 ja tissit ovat tuntuneet raskailta pari päivää + eilen illalla tuli pientä kipuiluakin. Alamahalla on tuntunut paineentunnetta ja muita tuntemuksia, vähän kipuakin. Kahtena yönä on pitänyt käydä pissalla kerran, mitä ei ole tapahtunut vuosiin. Päivällä ei ole tarvinnut käydä useammin pissalla. Onkohan nuo vaan oviksen jälkeisiä oireita? Meillä ei oo siis lugeja käytössä, mutta kuitenkin lääkkeillä buustattu kierto eli vois tulla voimakkaammat oireet. Jänskää touhua tämä kyllä on. Pitäis vielä sinnitellä 9 päivää, että saa tehdä testin. :attn:
 
Viimeksi muokattu:
Vauvahaaveita Onnea!! Tuohan on jo selkeä viiva noilla päivillä, eiköhän pikkuinen ole tarrannut kunnolla kiinni :heart:

idealisti Mihin tuo ruusujuuriuute vaikuttaa? Tuo onkin mulle ihan uusi juttu, kaikenlaisia muita poppakonsteja olen kyllä kuullut :)
 
Juu noita kotikikkojahan riittää.. :)
Ruusujuuriuute on aika yleisvirkistävä tuote, joka mm. auttaa tasottamaan hormoonitasoja. Ilmeisesti se voi myös stimuloida munasoluntuotantoa, mutta ite kyllä aloin sitä ottamaan jotta saisin clomien aiheuttaman ärtyneisyyden ja apatian lauhtumaan.

Jos ei halua raskaaksi niin ruusujuuriuute on huono vaihtoehto, se kumoaa e-pillerien vaikutuksen. Joten tuon kun kääntää toisin päin niin pitäisihän siitä apua olla =)

Tuolla lisää
Ruusujuuri
 
Onnea Vauvahaaveita86 ja tsemppiä piinailuun Drya ja Manuliina ja muut. Pahoittelut Dani84 negasta :(

Tuosta railakkaasta kesänvietosta aasinsilta alkoholiin, tunsin viikolla lääkärissä oloni tosi juopoksi kun kyselin alkoholinkäytöstä juhannuksena. Kuulemma 1-2 päivittäisharvemmintä alkoholiannosta on ok. Tämä nyt oli ihan järkeenkäypä ohje, mutta kuulemma "harvemmin heidän asiakkaansa juuri alkoholia käyttävät". Koen että käytän hyvin sivistyneesti alkoholia, mutta kyllä sitä viikonloppuisin helposti saattaa hyvän ruoan kanssa viiniä juodessa mennä se pari lasillista ja juhannuksena voisi ajatella vielä juovansa siiderin saunan jälkeen. No täytyy nyt kai sitten ottaa todella iisisti. Tarkennettakkoon vielä, että ei mulla ole aikomustakaan juoda alkoholia jos joskus plussaan. Kai tämä on jokin oire siitä, että luottamust tämän toisen inseminaation onnistumiseen on tosi heikko.

Ultra siis oli ja tällä kertaa kasvamassa oli kaksi rakkulaa. Täytyy sanoa ettei lainkaan huoleta kaksosraskauden mahdollisuus kun sen yksöisraskauden todennäköisyyskin meidän tilanteessa on niin pieni. Kasvatellaan nyt vielä pari päivää ja sitten johonkin alkuviikkoon tai viimeistään keskiviikolle sijoittuisi inssi. Toiveet varmaan jostain kuitenkin nousee loppukiertoon eli miestä on ohjeistettu keksimään aktiivisesti ohjelmaa loppukiertoon.
Saatiin myös lueskeltavaa IVF:stä eli sinne tie sitten lomien jälkeen.
 
Rapu78 Mä en kyllä usko ettei muka "heidän asiakkaansa" käytä alkoholia, muut eivät vaan ole varmaan viitsineet kysyä. Jos ovat vaikka aavistaneet saavansa jotain tonsuuntasta vastausta:D Meillä kans ens viikolla, varmaan ke tai to, se kolmas inssi ja kyllä mä aion sillai kohtuudella ottaa siideriä juhannuksena! Ei siis mitään nuoruusvuosien änkyräkännejä vaan sillai siinä iltaa istuskellessa ja jutellessa "tissuttelua":cool: Jos kerran stressin sanotaan haittaavan raskautumista ni kyllä mä uskon mun kroppani ainaki saavan enemmän stressiä siitä selittelyjen keksimisestä että miksei mitään juo, ku parista sidukasta! Noh, niin tai näin mutta siis ei kannata tuntea itseään juopoksi tommosen takia:) Ja mehän piinaillaan sitte suht samoilla päivällä=) Onnea inssiin siis!!
 
Rapu78 Kyllä munkin mielestä silloin tällöin on ok ottaa, ei tuollaisesta mun mielestä alkoholistiksi kannata itseään tuntea :)

Täällä kp 1 ja laskeskelin et kp 14-16 osuu juuri siihen juhannuksen pyhille. Viimeksi inssi tehtiin kp 15, joten saa nähdä päästäänkö tässä kierrossa inssiin : / Tosin viimeksi aloitin piikittelyt vasta kp 4 verikokeen takia, nyt pääsen aloittamaan jo kp 2, voishan se inssikin onnistua pari päivää aikaisemmin... Piikittelyt aloitan joka tapauksessa huomenna, mulla jäi edellisestä kierrosta valmiiksi sekoitettua Menopuria 6 päiväksi ja ne ei seuraavaan kiertoon asti säily. Yritetään sit kotona jos ei inssiin päästä :)
 
Rapu78 no olipa outo kommentti lääkäriltäs, ihanku olisit jotenki epänormaali jos juot muutamia viinilasillisia ja saunasiidereitä, siis kamalaa :D Luulenpa että monet valehtelee tohon kysymykseen koska ei kehtaa kertoa totuutta... Ihan hyvällä omallatunnolla voit ottaa pari lasia viiniä! :)

Mikä tilanne mariella76?? Onko oireita tai ootko testaillut jo?

dani84 toivotaan että se inssi sijoittuis just ennen juhannuksen pyhiä! Jospa se ajottuu hyvin kun piikittelyt alkaa nyt aiemmin...

Tsemppiä kaikille insseihin ja plussatuulia!! :whistle:
 
Kiitokset sympatioista! Huomaa kyllä, että sitä ottaa vähän herkästi kaikki kommentit, kun heti alkaa ajatella josko voisi itse tehdä tälle lapsettomuudelle jotain enemmän..

Ikävää dani84, jos inssi pitäisi tehdä juuri juhannuksen aikaan. Kierrothan tosin saattavat vähän heitellä eli kannattaa odotella rauhassa. Mulla oli tässä kierrossa sovittua koko päivän ohjelmaa lauantaina ja pelkäsin, että ovisplussa ajoittuisi juuri siihen kun se on aiemmin ollut useamman kerran juuri kp 10. Onneksi tajusin olla tekemättä järjestelyjä ennen kun tilanne tässä kierrossa olisi paremmin selvillä, sillä nyt näyttää että inssi on aikaisintaan kp 13. Tuo viimekierron tiputteluvuoto vei kyllä luottoa oman kropan toimintaan ja tämäkään kierto ei vaikuta täysin normaalilta. Toivottavasti olisi sitten hyvässä mielessä epänormaali :)

Kiva että päästään Manuliina piinailemaan suht samoilla päivillä eli tsemppiä teillekin inssiin! Tsemppiä myös Unelma81:lle piinailuun josko oireet olisivat ihan oikeita!
 
Ma uskaltauduin viimein takaisin tanne palstalle katsomaan miten kaikilla menee. Viime kierron huonon tuloksen takia en jotenkin jaksanut tulla tanne aikaisemmin.

MUTTA nyt aani kellossa ihan toinen. Tupla annos klomeja teki tehtavansa, kavin ultrassa perjantaina kp 10, ja siella oli yksi 16mm rakkula ja molemmilla puolella 5-6 alle 12 millista. Piikitin just pregnylin ja tiistaina ensimmainen inssiyritys! Jannittaa aika lailla, ennenkaikkea satuuko se kun mulla on ihan alyttoman matala kipukynnys.

Manuliina ja Rapu78 me piinaillaan sitten about samoihin aikoihin!!
 
Testattu on tänä aamuna, cb:n normaalilla ja digitestillä. Ja sain elämäni ensimmäisen plussan!!! Oireitahan on tietty ollu kokoajan, mutta samat oireest kun löytyy lugesteronin sivuvaikutuksista, niin ei ole oikein uskaltanut toivoa mitään. Virallinen testipäivähän mulla olisi vasta perjantaina, tänään alkion siirrosta 12 pvää... Pitää soitella tuonne klinikalle, jos saisi sen veritestin...
 
Vau, hurjasti onnea Mariella76!
Tsemppiä Moa2012 inssiin. Yhden inssin hurjalla kokemuksella voin vakuuttaa ettei se sattunut lainkaan. Minusta tuntui samalta kuin normaali gynen tutkimus eli pelko pois.
Piinaillaan tosiaan samoihin aikoihin, mulla on Pregnylin piikitys tänään illalla edessä :)
 
Hienoa mariella76, molemmat onnistuttiin ekalla, tai ainaki saatiin plussat, tästä se oikee piinailu sitten alkaa :D <3 Mä soittelin tänään klinikalle kun oli virallinen testipäivä ja tosiaan se digitesti näytti raskaana 2-3 eli ihan oikeet viikotkin, meen huomenna veritestiin, ei maininnu mitään siitä mut ite haluan viel varmuudeks... Ja eka ultra sitten 2.7 jollon viikkoja 7 täynnä!
 

Yhteistyössä