Inseminaatio-ensikertalaiset keväällä 2012

Oon samaa mieltä Rapu:n kanssa että ei se oireettomuus tai oireetkaan vielä mistään kerro, niin on ollu tässä hoitojen varrella oireita mutta negaa aina vaan näyttänyt...

idealisti harmi et jouduitte jonon hännille mut eipä se sitten haittaa jos teillä mahdollisuus yksityiselle ja tosiaan heinäkuu on ihan kohta :D

mariella76 hieno saalis teillä! Ja hyvä että kaikki meni hyvin eikä suurempia kipujakaan ollut. Mulla on ollu ihan älyttömät vatsakivut lauantaista asti, johtuu siitä että munasarjat on vähän turvoksissa punktion jäljiltä ja noi lugetkin sellasta aiheuttaa... Tänään tosiaan oli alkionsiirto ja 2 kolmesta hedelmöitty! Kolmaskin oli hedelmöittynyt mutta miehen innokkaat siittiöt oli änkeytynyt kaksin kappalein siihen ja sitten siinä oli ollut yks ylimääränen tuma eli siks käyttökelvoton, mutta siis ihan älyttömän hienoa että vaikka kuulostaa 3 munasolua kovin pieneltä määrältä niin kaks kuitenkin hedelmöitty ja jakaantu eteenpäin ihan aikataulussa, tää mikä siirrettiin oli 8-solunen ja 9-solunen meni pakkaseen odottelemaan vuoroaan :) Kun oon lueskellut näitä muiden saaliita niin vaikka on saatu lähemmäs parikymmentä solua ni muutama vaan hedelmöittynyt, eli siis ei se määrä vaan se laatu ;) Nyt sitten piinaillaan pari viikkoa, menispä aika nopeeta!
Ehdittiin miettiä jo tossa viikonlopun aikana et mitä jos meidän solut jotenkin hylkii toisiaan eikä vaan hedelmöity keskenään mut se pelko ainakin on turhaa =)
 
Viimeksi muokattu:
Esikoista yritetään ja tänään oli aamulla ultra. Yksi 13mm folli nyt piikitys jatkuu kaksi päivää ja ke uusi ultra sitten selvii onko eka inssi pe vai meneekö sivusuun kun vkloppunahan ei tehdä inssejä... Sekaisin ajatuksin täällä jännitetään miten käy toivottavasti ei mene sivu suun. :|

Plussatuulia kaikille!
 
Vauvahaaveita86 ja mariella76 hienoja uutisia kummaltakin! Nyt vaan peukut pystyyn!:D Ja kyllä tässä on jo itekkin ehtiny kaikki mahdollisuudet/pelot käydä läpi, juurikin mm. siitä että ei vaan solut "sovi yhteen". Mene ja tiedä. Ihan uteliaisuudesta jo tulevaa silmällä pitäen: paljonko ne kaikki lääkkeet sitä ivf:ää varten maksoi? Tietää vähän ennakoida millanen konkurssi on mahdollisesti tulossa...

Unelma81 Toivotaan että ehtii kasvaa sen verran että saatte inssin perjantaille! Peukut pystyssä sinnekin suuntaan!=)

Täällä siis pp 10 ja oloja ei edelleenkään suuntaan eikä toiseen. Tilasin tossa parit raskaustestitkin, ihan vaan siltä varalta jos ei sunnuntaiksi ole menkat alkaneet. Ei vaan millään jaksais odotella, sillä asenteella kyllä että seuraavaa kiertoa kohti ollaan menossa mutta tulis edes se sieltä äkkiä! Kärsivällisyys ei oo mun hyve|O Ainiin, oli tossa taannoin vessan kaappeja siivotessani hiukan lyöty olo ku havaitsin että kaks raskaustestiä oli menny vanhaks. Niin paljon meillä on niille ollut käyttöä vajaan kolmen vuoden aikana:(
 
Viimeksi muokattu:
Manuliina: Mulla mentiin lyhyen kaavan mukaan, lääkkeitä meni seuraavasti: 1 x Gonal-f 900iu n. 265€ + 1 x Gonal-f 450iu n. 138€ + 5 x Orgalutran n. 127€ + Pregnyl n. 5€. Yhteensä siis reilut 500€. Lisäksi tietysti alkoi se Lugesteron, josta ei saa edes sitä korvausta. Hyvä puolihan tässä on se, että tulee se kelan lääkekatto nopeasti täyteen. Näkyi olevan n. 700€. Ajattelin asian niin, että sehän on vaan rahaa ja sitä pystyy hankkimaan lisää myöhemmin.
 
Jos käy niin huono tuuri että tästä kierrosta tulee nega niin onko teillä vielä yksi inssi edessä manuliina? Mä en muista tarkkoja hintoja mut lyhyt kaava mullakin oli, jouduin ostamaan ainakin Gonal-f 900 ja 450 ja oisko ollu sitten vielä 300, ja sit kans 5 Orgalutrania ja 2 Pregnyliä. Mut mulla tuli katto täyteen jo vähän aikaa sitten ja tänään just laitoin kelalle laput menemään niistä mitkä oli menny jo yli ja joista olin maksanu koko hinnan, olisko mulla mennyt parilla sadalla jo ylikin, eli siis yksi inssi ja yksi ivf tänä vuonna ja ton verran menny lääkkeisiin... Ei oo halpaa ei :p Mut et sä ihan konkurssiin menis koska ei toi nyt lääkkeellisesti hirveesti kalliimpaa ole, riippuu tietty onko pitkä vai lyhyt kaava, enempi mua syö noi yksityisen klinikkamaksut yms, tosta ivf:stä ja yhden alkion pakastuksesta tulee vajaan parin tonnin lasku :popcorn: MUTTA, toivonmukaan et joudu sinne asti ikinä menemään!! :)
 
Viimeksi muokattu:
Kiva kuulla Mariella76 ettei se punktio välttämättä ole ihan niin kamala kun kuulostaa. Täytyy myöntää, että IVF todella pelottaa. Tsemppiä nyt että onnistuisi sekä vauvahaaveita86 että Mariella.

Arvaa vaan idealisti onko se kiinnittymisvuotomahdollisuus käynyt mielessä. Ihmeellistä, että se optimisti löytyy jostain mielen perukoilta niin että verenvuodonkin onnistuu kääntämään raskausoireeksi :ashamed: Vatsaa on juilinut siihen malliin ja tuhruilu vain jatkunut että eiköhän tämä kuitenkin ole keltarauhasen vajaatoimintaa. Kiinnittymisvuoto yleensä kai kestää vain maksimissaan päivän tai pari jos sitä ylipäätään on.
 
Vauvahaaveita86 ja mariella76 Hienoja uutisia kummallakin, toivotaan että se plussa sieltä nyt tulisi!! :heart:

Unelma81 Toivottavasti ois huomenna sen kokoinen folli että pääsette inssiin! :)

Mä laskeskelin, että mullakin tulee maksukatto neljännessä inssissä täyteen. Kahden inssin lääkkeisiin on mennyt 420€ (+ luget n. 130€, joita ei maksukattoon lasketa..). Mä en vaan ehdi siitä juurikaan hyötyä, kun ivf menee ensi vuodelle ja silloin se on taas nollassa...
 
Klinikalta soitettu, neljä viidestä solusta hedelmöittynyt. Nyt sitten vielä se jännitys edessä, että montako alkaa jakautumaan asiallisesti. Toivottavasti ainakin yksi, huomiseksi jo siirtoaika varattuna.

Kyllä kieltämättä Vauvahaaveita86 ne yksityisen laskut on aikas isoja, mutta muitenkin mielummin maksan enemmän, kun saan parempaa palvelua olla enemmän mukana tekemässä päätöksiä hoitojen suhteen. Rahaahan se vain on, sitä voi hankkia lisää koko loppuelämän. Lapsen tekoon kun on varsinkin naisilla varattu vaan tietty aika.
 
  • Tykkää
Reactions: Vauvahaaveita86
Miks teillä dani menee ens vuoteen ivf jos nyt tulee nega? Eikö yhtään inssiikään enää?

Mä oon täysin samaa mieltä mariella raha on vaan rahaa ja ellei se menis nyt tähän hoitoon ni se menis johonkin typerään kuten vaatteet, bilettäminen yms :D Rahaa tulee ja rahaa menee, turha sitä on jäädä suremaan... Ja hei tosi hieno juttu et neljä hedelmöitty, eiköhän ne sieltä lähde jakautumaankin, peukut pystyssä!! :)
 
Vauvahaaveita86 On meillä tän jälkeen vielä kaksi inssiä edessä, sitä ennen ei ivf-jonoon päästä. Neljä inssiä on siis pakko käydä...Ja se ivf-jono on puoli vuotta eli ensi vuodelle menee hoidot. Tietysti parempi kun ei ivf:ään asti tarvitsisi mennä, mutta mulla ei juurikaan uskoa näillä insseillä onnistumiseen ole...

mariella76 Tsemppiä huomiseen siirtoon!
 
Vuoto alkoi lauantaina, kp 34. Ei auttanut kuin ruveta sunnuntaina piikittämään Gonal-f:ää. En ole vielä kovinkaan sinut jatkuvan piikityksen kanssa, mutta kai siihenkin tottuu. Mutta pääsinpä ainakin clomeista eroon ja niiden mukana tuskallisista kuumista aalloista!! :D Ultra otetaan maanantaina, ja sen mukaan tietysti määräytyy jatko. Toivottavasti saan isäkandidaatinkin paikalle!!

Voisiko joku suositella, mistä kannattaisi tilata o-testejä, että pääsisi edes vähän halvemmalla? Pitää tehdä tämän kierron eka testi jo kp 9, koska ei tiedetä, miten tuo Gonal-f vaikuttaa. Ettei vaan menisi ovis ohi. En ole ikinä plussannut o-testiä, eli en odota nytkään mitään. Itse asiassa toivoisin tällä kertaa negaa, koska on tosi vaikea saada mies pelikentälle seuraavaksi päiväksi...

Rapu78, kiitos kovasti tsempistä. Samaa toivon sinulle.

Vauvahaaveita86 ja Mariella76, onnea matkaan! Todennäköisesti punktiot ovat edessä minullakin, ja pelottaa älyttömästi. Mutta katsotaan nyt vielä seuraava inssi… Kertokaa, miten meni siirrot, ja mitkä fiilikset.

Unelma81, voi kun saisit sen inssin perjantaiksi! Viikonloput on niin turhauttavia, kun tätä odottelua on muutenkin ihan tarpeeksi. Meidän klinikka ei myöskään tee hoitoja viikonloppuisin, vaikka kuvittelin, että yksityinen tarjoaisi tämän mahdollisuuden. Hm. Mulle tehtiin eka inssi 17-millisen follin kanssa. Ajattelin, että se oli vähän liian aikaisin juuri viikonlopun takia, mutta kai se koko sitten riitti toimenpiteeseen.

Loppuviikko menee seuraavaa vaihetta odotellessa. :headwall: Alkaisi nyt jo viimeinkin tapahtua!
 
No nyt on siirto tehty. Viidestä munasolusta neljä hedelmöittyi, tänään yksi 1. luokan neljäsoluinen alkio siirrettiin ja kaksi 2. luokan alkiota meni pakkaseen. Yksi 3. luokan alkio meni "hävitykseen". Nyt sitten alkoi se odottaminen, testipäiväksi määriteltiin 15.6., mutta todennäköisesti en siihen asti jaksa odottaa....
Jos nyt ei onnistuta, nii seuraavat yritykset menee syksyyn klinikan kesälomien takia, joten tulee sitten mullekin "kesäloma".
 
No mut hieno juttu mariella nyt sit vaan kovasti onnea kaivataan että alkiot jaksais sisälläkin kasvaa ja tarrautua =) Mua jäi hämäämään toi kun kaikki puhuu 1. luokan tai toisen luokan tai top-alkioista, kun mulle ei mainittu mitään?? Enkä sellasta tajunnut kysyäkkään... Sanottiin vaan että molemmat hedelmöittyneet jakaantu aikataulussa ja sit se et ne oli 8- ja 9-solusia. Onko tolla solumäärälläkään mitään merkitystä? Onko tietoa? Yritin ettiä infoa mut en oikeen löytänyt mitään...
 
Viimeksi muokattu:
Eilen oli 16mm ja määrättii illalla viel viimeinen piikitys ja pe aamulla on eka inssi!!! Lääkäri sanoi et sen follin pitää olla vähintään 17mm ni voidaan olettaa et siel on ehjä ja kokonainen munasolu ja meinas et kun eilen piikitän ni se on pe oikeen kokoinen ja tänään illalla on edessä pregnyl hiukan jännittää sen sekotuksen kanssa ootteko muut onnistuneet siinä helposti? vai kannattaisko mun vaa suoraa painella ensiapuun että ne siellä sekottais sen?
Julkisellakin puolella on ilmeisesti joku kesätauko kun lääkäri jotain mainitsi sivulauseessa sellaisesta....
 
Hienoa Unelma81 että pääsette siihen inssiin!! Ei se Pregnylin sekoitus vaikeaa ole, kyllä sä varmasti siitä selviät :) Napsautat vaan pullonkaulat poikki ja sekoitusneulalla ruiskutat nesteen jauheen sekaan. Sitten vedät sekoitusneulalla sen liuoksen ruiskuun ja tarkistat ettei sinne jää ilmaa ja vaihdat tilalle pistosneulan. Ite oon käyttänyt varmuuden vuoksi paperia välissä niitä pullonkauloja katkaistessa etten viillä sormia auki :)
 
Unelma81 Voi tulla hiukan myöhässä mut jos jollekin muulle olis vaikka hyötyä... Eli siis se ampulli kannattaa rikkoa vaikka talouspaperi sillai ympärillä ni ei tuu ainaka haavoja sormeen. Ja kuten se ohje neuvoo ni sillai et se ampullin kaulassa oleva piste on tietyssä kohdassa. Ja vielä ennen avaamista pitää tarkistaa että kaikki aine on sen "kaulan" alapuolella eikä siellä "korkissa". Ja jollei ole niin hiljaa naputtelee sitä ampullia niin että se kaikki neste sieltä tulee alas. Ite meinaan kerran poikkasin sen ennen tota operaatioo ja jäi kyllä aika lailla vajaaks...:| Itse sekotus onkin sitte helppo, neulalla vaan aineet ruiskuun ja toiseen ampulliin ja siitä taas sitte takas ruiskuun, ilmakuplat pois ja neulan vaihto. Ja sitte alkaaki se perkuleen kirvely ku sitä pistää sinne ihon alle!:kieh: Onneks ei kauaa kirvele:D Eli kuten danikin sanoi, kyllä siitä selviää!

Omista kuulumisista sen verran että huomenna olis pp14 ja olen jo noin 95% varma että kolmanteen inssiin tiemme käy. Pah!
 
Viimeksi muokattu:
idealisti Edellisiltana sorruin testaamaan, ihan kirkkaanvalkoista negatiivista näytti kuten arvasin. Eli ellei huomenna ala menkat ni se varmistustesti sitte sunnuntaina että voin lopettaa ne luget. Ja sitte vaan kolmatta putkeen. Tulee tämäkin p*ska kerralla sitte hoidettua alta pois ja "pääsee" jonottelemaan niihin järeämpiin hoitoihin.

Mulla on tänään siis niin huono päivä ettei mitään järkee!!! Ensinnäki vituttaa se että ei mitä luultavimmin taaskaan onnistuttu ja toisekseen(siihen kivana lisänä...) joutuu fb:sta lukemaan muitten raskaushehkutuksia!! Mä olen pyhästi vannonu että en laita ikinä koskaan mitään raskauteen viittaava kyseiseen paikkaan jos nyt joskus raskaaksi tulen. Ihan vaan koska tiedän miten paskalta se tuntuu ku niitä joutuu lukemaan jos on itse tahattomasti lapseton.
 
Manuliina Ootko uutta testiä tehnyt? Vai alkoiko uusi kierto?

Täällä pp 9 ja ei mitään oireita. Tässä kierrossa edes Menopurista ja Pregnylistä ei tullut oireita. Edellisessä kierrossa alavatsa oli aran tuntuinen ja rinnat tuli kipeiksi jo muutaman Menopur-piikin jälkeen ja oireet jatkui ovulaation jälkeenkin. Nyt ei minkäänlaisia oireita...Laskeskelin jo, että seuraava ovulaatio osuu todennäköisesti juuri juhannuksen pyhäpäiville, saa nähdä tuleeko meillä taukokierto : /
 
dani84 Eipä tarvinnu tehdä, menkat alko jo eilen lugejen "läpi"... Eli kolmatta kohti. Pahasti vaan tähän kiertoon sattuu mm. juhannus joka normaaliolosuhteissa sisältää melko runsain mitoin alkoholia:| Pitänee koittaa kerranki ottaa sillai sivistyneesti:D Toki hyvä puoli tossa "ajoissa" alkamisessa on se, että nyt ainaki osuu varmasti viikolle se inssi, tähän asti ku se on ollu aina pe, ja nyt, jos vanhat merkit paikkansa pitää, se lienee ke tai to. Mutta huomenna siis soittoa sairaalaan ni saan taas tietää millon on ultra ja labrat jne. =) Kyllä tää taas tästä! Tsempit sulle dani, toivoahan kuulemma on kunnes ne menkat alkaa;)

Sofianna kyselit noista edullisemmista ovistesteistä...Mä olen tilaillu halpatesti.fi:stä, liuskat on ainaki näyttäny ihan samaa ku clearbluen digiovistestikin eli kyllä mä niihin luottaisin. Ja on edullisia:)
 
Manuliina Voi harmi :( Toivottavasti nyt tällä viimeisellä inssillä tärppäis eikä tarvis lähteä ivf-jonoihin!

Sofianna Mä olen tilannut netistä Sofi One Step-liuskatestejä, mulla ne on toimineet hyvin vaikka halpoja ovatkin. Moni nettikauppa myy noita, tilaan milloin mistäkin :)
 
Meillä tehtiin perjantaina eka inssi. Silloin oli kp 16 ja lääkäri käski tekemään testin 16 vrk:n päästä eli kp 32. Nyt vaan jänskätään miten käy! Inssissä tilanne oli oikein mainio; follikkeli oli hyvän kokoinen ja siittiöitä oli riittävästi ja laatu hyvä. Nyt kun vaan luonto hoitais homman kotiin! :)
 

Yhteistyössä