Inseminaatio-ensikertalaiset keväällä 2012

Masentava ultratulos tänään: kp14, ja rakkuloita 6+3 josta suurin 10 mm, eli ne ovat kasvaneet ihan mega hitaasti. Lääkäri lohdutti että joskus ne kasvavat alussa hitaasti ja ottavat sitten pyrähdyksen. Kohdun limakalvo oli sentään 6 mm.

Se mikä harmittaa eniten on että kukaan ei sano asiaan oikein juuta eika jaata, joten en tieda onko mitaan järkeä että käyn ultrassa parin päivän valein ja ne eivät vaan jostain syystä kasva.... Ehka kannattaisi jättää tämä kierto väliin ja kokeilla ensi kuussa järeimmillä lääkkeillä? Nythan olen syönyt vain 50mg klomeja kp 2-6.

Kynis otti myös verikokeen josta katsotaan jotkut hormooniarvot, niitten pitäisi antaa jotain viitettä siitä missä mennään. Mutta hermot ovat kireällä.... :-( Ei hyvä alku ei.
 
Rapu78 Tervetuloa :)

Moa2012 Voihan harmi, aika hitaalta tuo kasvu kyllä vaikuttaa : / Mäkin olen kyllä kuullut tuon, että follikkeleiden kasvu kiihtyy ovulaatiota kohti...Menetkö siis taas parin päivän päästä uudestaan ultraan? Ja voidaanhan muuten pistoksiakin käyttää clomien kanssa samassa kierrossa, ei teillä tää kierto varmasti ihan hukkaan mene :)

Täällä ensimmäinen Menopur pistetty ja ultra varattu kp 12. Toivottavasti selviäisin tässä kierrossa vähäisillä lääkärireissulla, stressaa jo valmiiksi mitä töissä selittelen, jos joutuu moneen kertaan taas lääkärissä ravaamaan...Viimeksi kävin reilun viikon sisään lääkärissä neljä kertaa, onneksi kaksi niistä sain osumaan vapaapäivälle. Nyt kerkeän pistellä Menopuria 8 päivää ennen ekaa ultraa, joten tuskin noin montaa käyntiä tarvitaan.
 
Kiitos kannustuksesta!

Manuliina, olen myös miettinyt paljon sitä, että pitäisikö jo valmiiksi suhtautua negatiivisesti, ettei pettymys olisi niin kova. Jostain syystä pudotus tuntuu aina kovalta, olin sitten toiveikas tai en. Viime inssin jälkeen olin varautunut epäonnistumiseen - kuukautiskivutkin alkoivat viikkoa ennen vuotoa. Ei se silti tehnyt pettymyksen kestämisestä helpompaa. :( Kovin toiveikas en ole nytkään. Tuoreessa siemennesteessä oli viime inssissä n. 35 miljoonaa hyvälaatuista siittiötä, nyt tässä pakastetussa vain 3 miljoonaa. Eipä siihen silti tarvita kuin se yksi...

Moa2012, kuulin lääkäriltä etukäteen, että Clomit saattavat pahentaa masennusoireilua. Siksi niitä ei heti kokeiltukaan. Masennusta on tosiaan ollut jo useamman vuoden, joten ihan pelkästään Clomien syytä tämä ei ole. Miehen poissaololla on suuri vaikutus alakuloisuuteeni. Otin tosiaan viimeisen Clomin ennen vappua, ja edelleen tulee kuumia aaltoja yötä päivää! Tuskaisia varsinkin nuo yöt, kun tunnin parin välein herään hiestä märkänä. Kauanko tätä oikein kestää? Eikö tuo hormonitilanne ollenkaan tasoitu? Edellisissäkin kierroissa kuumat aallot alkoivat vasta Clomi-kuurin päätteeksi. Tässä kierrossa annos tuplattiin, joten sillä varmaan on vaikutusta. Mutta hei, yli kaksi viikkoa jatkuvaa hikoilua?? Nyt on kp 22. Kierron pituus on heitellyt paljon, ja tuntuu venyvän koko ajan. Välillä mennään 34 - 37 kierrolla. Minulla on siis turha ottaa follikkeliultraa kovin aikaisin. Lugesteronia käytän ensi viikon keskiviikkoon asti, ja torstaina olisi testipäivä. Turhauttavaa tämä odottelu.

Nyt on inssistä viikko. Onko toimenpiteen jälkeinen kipuilu kuinka tavallista? Minulla kivut alkoivat samana iltana ja jatkuvat edelleen. Särkylääkkeitä en tarvitse, mutta häiritsevää kipu silti on. : /

Mutta hei, tästäkin äitienpäivästä selvittiin, vaikka vähän surullinen olo olikin.

Voimia kaikille!
 
Hejsan! Taas uutta intoa puhkuvana täällä=) Eli kävin aamulla ultrassa(kp 10) ja tilanne näytti tavallaan paremmalta ku viime kierrossa. Eli ku viimeks oli kummallaki puolella yks folli(13 ja 15mm) ni nyt oli vaan yks mutta kooltaan 20mm! Eli huomisaamuna Pregnyl, ja perjantaina aamupäivällä inssi!:rolleyes: Ja limiskin oli sentää 9,3mm eli ihan bueno. Oi että, taas alkaa se parin viikon piina sitte. Toki se hyvä puoli siinä on että vaikka nyt, ja varmaan loppuviikonkin, on ihan intona ja toivoa täynnä ni kyllä se siitä aina laskeutuu kierron loppua kohti. Varmaan joku elimistön oma keino suojella mua?:) Ja nyt muistin jopa kysyä siltä lääkäriltä että jos ei tääkään onnistu ni tehdäänkö vielä kolmas, ja vastaus oli et juu. Ja lomille jäävät juhannuksesta eli sen kolmannen ehtis sit vielä ennen tehdä. Noh, ei nyt mennä asioiden edelle...

Sofianna Kipuilun yleisyydestä en tiedä. Itsellä ei viimeks ollu mitään oiretta, ei kipua, hikoilua, nipistelyjä, ei mitään, missään vaiheessa. Ainoan poikkeuksen teki Pregnylin pistoskohta joka pakotti pari päivää mutta muuten pääsin melko helpolla. Joskin sitä tuli ajatelleeks myös sitä että mitäs jos sittenkin "kuuluis" tuntua kaikenlaista. Mutta yksilöitähän täällä ollaan eli ei auta turhaan spekuloida:popcorn:

Ja dani84 Mä kans olin kovin tyytyväinen kun oli tänään iltavuoro eikä tarvinnu keksiä mitään tarinoita. Ja perjantaina on aamu mutta onneks se inssi on sellaseen aikaan että mä varmaan pääsen kenenkään huomaamatta välillä käymään siellä, ja ehdin silti hoitaa työni ihan hyvin. Niin se kävi viimeksikin;)

Ilmotelkaahan sitten taas mitä kuuluu!:attn:
 
Hei taas pitkästä aikaa!!! Inssin epäonnistuminen veti hieman alavireiseksi, joten tietoisesti ole pitänyt itseni pois keskustelupalstoilta. Täällä on suunnitelmat pistety ihan uusiin puihin. Menkat alkoi inssin jälkeen kaksi päivää laskettua myöhemmin, liekö ovulaatio ollut myöhemmässä kun oletettiin. Uusi inssi olisi laskujen mukaan sattunut viikonlopulle, joten tehtiin lääkärin (ja tietysti miehen) kanssa sellainen päätös, että tehdäänkin suoraan ivf! Tänään aloitin piikittelyn, maanantaina uusi ultra. Nyt on taas projektissa uusi into päällä!!! Rahaa tietysti palaa PALJON enemmän kuin inssiin, kun yksityisellä ollaan ja ne lääkkeet on myös ihan törkeen kalliita. Onnistumisprosentti kuitenkin on kolminkertainen, joten jospa se sijoitus kannattaisi. Nyt vaan kasvatellaan munasoluja ja toivotaan, että tulisi hyvä saalis ilman komplikaatioita. Lääkäri sanoi, että tämä ensimmäinen kerta on vähän sellaista kokeilua, koska ei vielä tiedä, miten kroppa lääkeisiin reagoi. Ultrassakin joutuu juoksemaan sen takia usein.

moa2012 mulle ei clomifenia edes kokeiltu vaan aloitettiin femarilla vähäisempien sivuvaikutusten ja paremman tehon vuoksi. Lisäksi clomifen lääkärin mukaan saattaa aiheuttaa isommilla annoksilla sen, että limakalvo jää liian ohueksi.
 
Viimeksi muokattu:
Heips!

Ja tervetuloa uusille! =)

En nyt malta pysyä täältä poissa vaikka insseilyt jäikin meidän osalta lyhyeen.. Lääkäri vahvisti hoitajan kautta että clomeilla kesän yli syksyn ivf:ää odotellessa. Seurantaultraa clomien vaikutuksen puolesta en saanu tälläkään kertaa vaikka kuinka kiukuttelin. Kun totesin ettei lääkkeitä tunnu järkevältä popsia jos ne eivät vaikuta, niin vastaus oli että ei sun ole pakko niitä syödä jos et halua. Vahvaa ymmärrystä terveydenhuollossa taas..

Kuumat allot taas arkipäivää, mullakin jatkuvat pitkälle kiertoon sofianna. Tämä siis seitsemäs clomikierto, viides tupla-annostuksella. Nyt ovista odotellessa, pitäis osua jonnekkin viikonlopun hujakoille, mutta munasarjoissa kuplii nyt sen verran että saattaa olla aiemminkin. Kotikonstein meillä on saumat aika marginaalisia mutta yrittänyttä ei laiteta =)

Samalla ollaan päätetty mihin maahan adoptiopaperit lähtee jos joululomilla ei perheenlisäystä kuulu. Itsesuojelun ennätyskisat menossa siis =)

mariella mitä femarit oikein sisältää? Löysin vaan tietoa käytöstä rintasyövän hoidossa, ehkä etsin väärällä nimellä.. Pitäis varmaan munkin ottaa puheeks -jos vaan saisin lääkärin kiinni. Viimeseen kolmeen viikkoon siihen ei oo ollu mahollisuutta, ainoina puhelinaikoina linja varattuna jo vartin ennen ajan alkamista. Muuttoa odotellessa.
 
Idealisti joo se on just se "rintasyöpälääke", käytetään myös lapsettomuushoidoissa. Sitä saa halvemmalla rinnakkaisvalmisteena (huom: tarkista hinnat esim. netistä, koska pakkauksen koolla on tosi iso merkitys hinnan suhteen!). Mulla ainakin toimi todella hyvin, en mitään sivuvaikutuksia ainakaan huomannut. Kannattaa ehdottomasti keskustella lääkärin kanssa!
 
Manuliina onnea huomiseen inssiin!! Toivotaan etta nyt tärppää... :)

Mulla oli eilen illalla kolmas UÄ kp16, ja kohdun limakalvo kasvaa (oli nyt jo 7.5mm) mutta suurin rakkula vähän alle 11mm. Mun kierto on todella epämääräinen ja siksi ehkä myös ovulaatio on tosi myöhään. Oma gynegologini sanoi että hän uskoo että rakkulat lähtevät viela kasvamaan. Nyt tikkuttelen maanantaihin (kp 21) jolloin seuraava ultra jos mitään ei tapahdu.

Olen tietenkin surffaillut kaikki palstat ja löytänyt kertomuksia kuinka ihmiset joilla on pitkä kierto ovat tulleet raskaaksi jopa kp 35 ja synnyttäneet terveen lapsen. Ota ja tiedä.
 
Moa2012 Meidänkin esikoinen on saanut alkunsa pitkästä kierrosta, ovulaatio tapahtui suurinpiirtein kp 44. Siihen aikaan mun kierrot heitteli 30-100 päivän välillä...Synnytyksen jälkeen kierrot tasoittui, mutta ovulaatio tulee edelleenkin usein vasta kp 20 tienoilla. Julkisen lääkärin mielestä se ei haittaa ollenkaan, mutta yksityinen, jolla nyt ollaan insseissä käyty, oli sitä mieltä että mun ongelma on se myöhäinen ovulaatio ja munasolut on huonolaatuisia sen takia. Tarvitaan kuulemma enemmän aikaa ja tuuria että kohdalle osuisi hyvälaatuinen munasolu...Esikoista tehtiin reilu vuosi ja nyt toista ollaan yritetty melkein 3 vuotta vaikka kierrot on jo paljon tasaisemmat. Ei oo tuuria vissiin ollut mukana : / Mulla otettiin piikitykset käyttöön, että saataisiin kasvatettua 2 tai 3 munasolua ja ois paremmat mahdollisuudet saada edes yksi hyvälaatuinen folli....Ja tietysti tarkoituksena on myös aikaistaa sitä ovulaatiota.

Manuliina Hienosti on folli kasvanut, tsemppiä huomiseen inssiin! Toivottavasti sitä kolmatta inssiä ei tarvita :)

mariella76 Teillä onkin jännät paikat :) Tsemppiä ivf:ään!!

idealisti Höh, onpa hölmöä ettei voida yhtä kontrolliultraa myöntää...Mutta hyvin tutun kuuloista kyllä, samanlaisen vastauksen voisin kuvitella saavani täälläkin...
 
Tsemppiä Manuliinalle että nyt tärppäisi!

Minäkin tikutin tänään oviksen :). Meillähän on nyt luomukierto eli lähinnä omaksi "iloksi" halusin kuitenkin tikuttaa vaikka melko tarkkaan pystyn oireistakin sen tunnistamaan. Näköjään minulla se lähes poikkeuksetta ajoittuu viikonlopulle eli onneksi käyttämämme klinikka tekee toimenpiteitä myös lauantaina. En ollut edes ajatellut, että se voisi olla ongelma ennen kun täältä lueskelin.

idealisti olet ilmeisesti julkisella hoidossa kun kontrolliultraan suhtautuminen on niin nihkeää. Olisiko sulla mahdollisuutta käydä jossain yksityisellä kontrolliultrassa? Kallistahan se on, mutta jos helpottaisi mieltä.
 
Manuliina
Sinulle siis tehtiin inssi eilen perjantaina? Itse olin inssissä keskiviikkona.
Meillä siis piinapäivät aika samoilla. Itselläni tänään pp3. Minullakin inssissä hyvä tilanne eli miehen siittiöt kunnossa, limis noin 10mm ja yksi 20mm follikkeli joka oli irtoamassa inssihetkellä. Pregnylin pistin tässä kierrossa maanantaina. Oliko sinulla Pregnyliä siis ollenkaan käytössä kun luomusti plussasit oviksen?
Tulehan kertomaan inssikuulumiset ja tsempit jännäilyyn!!

Rapu78
Onnea luomukiertoon. Yleensä se plussa tulee silloin kun sitä viimeiseksi odottaisi!

Moa2012
Itselläni myös myöhäinen tuo follikkeleiden kasvu. Pistellessä menee monta päivää että pääsen samalle viivalle kuin osa joilla 20mm follikkeli tulee muutamalla pistolla. Mutta pääasia olisi että tuo follikkeli saisi kokoa -vaikka vähän hitaammassa tahdissakin.

idealisti
Täälläkin popsin yhden kierron Femareita kun Clomit ei tehonneet. Mulla niillä ei ollut vaikutusta, mutta monilla tutkituilla oli hyviä tuloksia kyseisestä lääkkeestä. Sitä käytettiin yksityisellä klinikalla aina yksi kierto jos Clomit ei toimineet.

mariella76
Onnea tulevaan hoitokiertoon! On se kumma kuinka meidän naisten fiilikset nousevat pohjamudasta suoraan taivaaseen aina vanha ja uuden kierron välissä. Se kova pettymys joka tuulee huonosti menneen kierron jälkeen korvautuu aina uudella innolla uuden kierron alkaessa. Ollaan me naiset vaan loistavia! Itsekin yksityisellä olen ja tuo rahan meno harmittaa välillä mutta toisaalta uskon että kun ne kaksi viivaa näkyy testissä tuo euromäärä on aivan samantekevä! Seurailen innolla kiertoanne! Onnea ja tsemppiä lääkityksiin!!
 
Teddy-bear Kiva saada lisää porukkaa tänne kirjottelemaan, vertaistuki kun on kuitenkin aikalailla korvaamaton asia tässä lapsettomuudessa. Siis pistin sen Pregnylin silti vaikka luomustikin sain ovisplussan. Mulla vaan oli viime kierrossa jo aika varmat fiilikset epäonnistumisesta ku sain negan ovistestiin sillon just ennen Pregnylin pistämistä, ja ku oli ne follitki sen verran pieniä. Mutta nyt siis pitäis olla sen puoleen ainakin asiat paremmalla mallilla, toivotaan parasta!=) Monesko inssi sulla nyt siis oli? Ja millä pistoksilla sun hoidot menee? Meillä siis Puregon ja irrotukseen Pregnyl.

Rapu78 Onnea luomukiertoon! Toivotaan sullekin parasta, ja kuten sanottu: yleensähän se tärppi tulee sillon ku sitä vähiten odottaa;)

Ja tsemppiä kaikille muillekin!
 
Manuliina
Mulla on ensimmäinen kierto menossa. Luomusti ollaan yritetty aikaisemmin -tuloksetta. Mulla kierrot venyi aina lähelle kp 40 joten jokin vika taitaa ovuloinnissa olla. Nyt pistelin alkuun Puregonia 50IU annoksella ja kun huomattiin ettei se tehonnut munarakkuloihin tarvittavasti, nostettiin annosta 66IU. Kp 17 pistin vasta Pregnylin kun ultrassa munarakkula oli 20mm ja keskiviikkona kp 19 oli inssi. Eli aika samoilla mennään. Toiveet silti ei kovin suuret mutta paremmat kuin luomusti, nyt ainakin olen varmasti ovuloinut. Sekin on jo jotain. Nyt sitten jännäillään molemmat!
 
Tervetuloa Teddy!
Ja tsemppiä piinailuun, samoin kuin Manuliinalle!

Juu kunnallisella ollaan, mutta mitä luultavimmin siirrytään yksityiselle loppukesästä kun muuton takiajoudutaan uusien ivf-jonojen hännille. Mietin myös käydä sen ultran teettämässä yksityisellä nyt ennen lomia mutta jäi nyt ainakin tässä kierrossa.

Se mikä antaa vähän toiveita, on että oon joka tikutetussa kierrossa -clomien kanssa sekä ilman- saanu selkeen plussan ovistestiin. Niinkun myös tänään. =) Joten jotainhan siellä pitäis tapahtua. Yleensä tunnistan oviksen myös limoista ja nippailuista, tällä kertaa tosin vain jälkimmäisiä. Ja kierto clomien kanssa kellontarkka.

Plussatuulia!
 
Hei taas!

Ultrassa käyty ja hyvin ne follikkelit siellä kasvaa!!! Piikittelyt jatkuu vielä tämän viikon ja todennäköisesti maanantaina olisi punktio. Tavoitteena lääkärin mukaan on "muutama munasolu". Multa niitä kuulema saisi vaikka yli 20, mutta jos niitä tulee liikaa, niin ne on kuulema huonolaatuisia. Tällä viikolla on varmaankin vielä kaksi ultraa. Se punktio vähän kyllä jännittää. Paikalla on kyllä anestesialääkäri, joka tarvittaessa ottaa tajun pois. Jotenkin toivoo, että se olisi jo ohi.

Tervetuloa kaikki uudet tulokkaat ja onnea yritykselle!
 
Heippa kaikille pitkästä aikaa! =) Tännehän on tullut paljon uusia, tervetuloa!

Kiva kuulla manuliina että tää kierto on mennyt noin hienosti, nyt sit vaan peukut pystyyn että se plussa tulis!! Koska sulla on testipäivä? Tsemppiä myös Teddy-bearille piinailuihin, toivottavasti sielläkin tärppäis, sais jo tulla eka plussa tähän pinoon! :)

mariella76 me päädyttiin samanlaiseen ratkasuun, eli ivf tehdään. Huomenna vikat piikit, ke pregnyl ja pe punktio, jännittää aika paljon! :O Maanantaina sitten mahdollinen alkionsiirto, en kyllä jaksa vielä uskoa että niistä ykskään hedelmöittyy... Ei me sitten pidettykään välikiertoa mutta en enää halunnut yrittää inssillä koska en vaan usko et se ois meille plussaa tuonut :/ Kamala ajatus että tää on nyt sitten tosiaan se viimenen oljenkorsi ja mitä jos tämäkään ei tuota tulosta, mitäs sitten ? :( Ahdistavaa.

Ihanaa kuitenkin kun kesä tulee, jotain positiivista tän kaiken keskelle =)
 
Teddy-bear Tervetuloa minunkin puolesta ja tsemppiä piinailuun! :)

Vauvahaaveita86 Teillähän etenikin asia sitten nopeasti, tsemppiä ivf:ään :) Toivottavasti tulee hyvä saalis punktiosta! mariella76 Tsemppiä sullekin punktioon, hyvin se varmasti menee! Tulkaahan sitten kertomaan millaista se oli :)

Moa2012 Mikäs siellä on tilanne, saitko ovisplussaa?

idealisti Tsemppiä piinapäiville, eihän sitä koskaan tiedä vaikka yllätys tulisikin jonotellessa :) Säännöllinen kierto kyllä helpottaa yrittämistä.

Täällä kp 12 ja kävin tänään lääkärissä. Kolme follia sieltä on taas lähtenyt kasvamaan kuten edellisessäkin kierrossa. Suurin oli 16mm ja kaks muuta tais olla 14 ja 13mm, eli vähän vielä tarvii jatkaa piikittelyjä. Torstaina taas ultra ja katsotaan saataisko inssi jo perjantaille... Lääkäri sanoi olevansa paikalla myös viikonloppuna, eli inssi onnistuu vaikka ovis osuiskin viikonlopulle. Tää oli mukava yllätys :)

Tsemppiä kaikille ja toivottavasti saatais jo pian ensimmäinen plussa tähänkin ketjuun :)
 
Loistavaa dani että terveydenhuolto välillä yllättää positiivisestikin! =)

Hyvän kuulosia uutisia mariella ja vauvahaaveita, kyllä näillä pitäisi plussia alkaa satamaan! Tsempit punktioon, jännää!!

Meillä kolahti tänään postissa aika IVF:ään juhannusta ennen. Ajotus mitä kehnoin -sekä oletetun oviksen että tulevan muuton kannalta kun ei keretä hoitoja viemään loppuun asti. Argh, se oli jo niiiiin lähellä!

Täällä taas ovis rankemman kautta, pahaa oloa, pyörrytystä ja kipuiluja koko päivän. Liekö clomien pitkäaikaiskäytön vaikutuksia (vaikka viime kuussa siis tauko), vai kummitteleeko vaan lauantaina juhlittujen ystävien häät vieläkin takaraivossa -mene ja tiedä. =)
 
Kuulostaa hyvältä dani, nyt ei voi mikään sit mennä vikaan ainakaan sen puolesta!:)

Ootteko te kaikki muuten kunnalla hoidoissa? On varmaan ollu aiemmin puhe mut en muista enää... Me ollaan siis yksityisellä, eihän tää muuten näin ois mennytkään, kunnalla ne ois pistänyt ivf-jonoon vasta kolmen inssin jälkeen, mut kun maksaa ni saa mitä haluaa :D Ja tosiaan joutuukin maksaa itsensä kipeeks :/ Mut toivotaan ettei mee rahat ihan hukkaan!!!

Ootko sä idealisti ottanu jo yhteyttä sinne uuden paikkakunnan klinikalle? Tiedätkö meneekö pitkään ennenkun pääsette sinne hoitoon vai meettekö siis yksityiselle heti?
 
Uudella paikkakunnalla puolen vuoden ivf-jono. Luulen että ainakin jokunen yritys ehditään yksityisellä sitä odotellessa -ja toisaalta ollaan itellemme luvattu ettei tätä vuotta pidempää hoitoja venytettäis joten saas nähdä josko pää kestää julkisen hoitoihin saakka! Meillä siis hoitovirheen takia (ai niin, siitäkin pitäisi joku virallinen ilmotus tehdä niin eivät enempää sössi) koko homma venähtäny, mutta eihän se kunnan potilasjonoja lyhennä.
Mietitään että käytäisiin tuolla kunnallisella toi ensikäynti niin voitaisiin sitten mennä yksityiselle valmiin suunnitelman kanssa. Mutta kyllä näihin byrokratian kiemuroihin ja loputtomiin jonoihin hiljalleen jo kypsyy
 
Heippa kaikille!

Haluaisin liittyä joukkoonne, vertaistukea tarvittaisiin kovasti. Meillä on takana reilu 4vuotta yritystä ja yksi kohdun ulkoinen luomu raskaus 3vuotta sitten. Nyt ollaan käyty tutkimuksissa. Minulla on ovulaatiossa ongelmia ja miehelläni on normaaleja hyviä siittiöitä todella vähän. Laparoskopiassa olin viimekuussa, pieni määrä nestettä kulki joten auki pitäisi olevan. Huomenna piikitän ekaa kertaa ja ensi maanantaina on ultra. Jännittää ihan hirveästi ja kaikki ajatukset pyörivät päässä. Pelottaa uskomattoman paljon vaikka onkin toiveikas olo että nyt ainakin jotain tapahtuu ja jotain on tehty asian hyväksi ja lähempänä päämäärää ollaan, että unelma toteutuisi.

Vuosien varrella on ollut vaikeaa koittaa selvitä eteenpäin koska koskaan sitä kahta viivaa ei ole tullut. Kun oli se kohdun ulkoinen kävin verikokeessa. Vauva uutisia on sadellut jokapuolelta näiden vuosien aikana välillä on ollut vaikea hyväksyä ja olla onnellinen toisten puolesta kun heillä on tapahtunut puhdas vahinko kun ei olla edes yritetty. Jotenkin olen saanut pidettyä itseni kasassa ja poistettua katkerat ajatukset ja olemaan pyytteettömästi onnellinen ystävieni puolesta. Kaikkein rankinta on ollut tänä aikana se pettymys kun näkee vain yhden viiva testissä. Nyt kuitenkin toivoni on taas herännyt eloon ehkä me sittenkin voimme saada lapsen nyt ainakin meillä on huomattavasti paremmat mahdollisuudet kuin ennen.
 
Tervetuloa Unelma81 :wave:

Me ollaan julkisella hoidoissa. Mutta täällä keskussairaala ei tee inssejä, joten saadaan ne maksusitoumuksen kanssa yksityisellä. Me siis maksetaan käynneistä pelkästään normaali polimaksu :) Vaihtaisin kyllä heti kokonaan yksityiselle, jos talous vaan sallisi, on siellä palvelu kyllä ihan eri luokkaa. Julkisella ajat on olleet joka kerta noin tunnin myöhässä, aina eri lääkäri ja muutenkin koko touhu on aika semmosta liukuhihnameinikiä...Ja hidastahan tää eteneminen hoidoissa on, tutkimuksiin hakeuduttiin 11/2010 ja ollaan vasta päästy aloitettamaan inssit. Ivf meneekin sitten jonnekin ensi vuodelle...
 
Kiitos dani84 =)

Me ollaan kans julkisella puolella mut olen tyytyväinen palveluun. Tähän mennessä olen kerran joutunut odottamaan kun oli lääkäri myöhässä ja kahden eri lääkärin luona olen käyny. Tosin ei kyllä vielä kovin montaa lääkärissä käyntiä ole takana talouden kannalta tämä julkinen on kyl paras meille. Teillä on tosi kauan kestänyt eteneminen hoidoissa kun me mentiin tutkimuksiin 11/2011 ja ollaan tosiaan menossa ekaan inssiin... tarvii olla kiitollinen että ollaan päästy etenemään näin nopeasti. Toivottavasti teilläkin nyt alkaisi menemään nopeammin ja sitä plussaa sieltä tulisi.
 

Yhteistyössä