Inseminaatio-ensikertalaiset keväällä 2012

Heippa! Onkos vapusta selvitty? :) Itse vietin vapun ihan vaan siman ja munkin voimin, ei viitiny lähtee viihteelle JOS kuitenkin ois jotain tuolla tapahtunut....

dani84 mä oon kyl joo aiemminkin käyttänyt lugeja enkä muista et ois tullut mitään oireita? :eek: Onko ne yleisiä, siis onko teille muille tullu oireita niistä? Aika rajut oireet sit tällä kertaa tuli ku se maha oli kipee useamman päivän, tänään ja eilen oli oikeestaan ekat "normaalit" päivät...

idealisti ja manuliina, teillä testipäivät lähenee, jännää!! =) Vai ootteko viel malttanu mielenne?
 
Vauvahaaveita86 Jep, lähenee jatkuvasti. Toistaseks ainaki olen saanu hillittyä itseni, olen vaan aatellu että eipä ne päivät ja fiilikset tästä ainakaan kohene sitä negatikkua tuijottamalla... Tänään siis täällä tämmönen "eniten vituttaa kaikki"-päivä:mad: Tulin töistä kotiin ja alko heti yks jos toinenki asia ottaa niin rajusti kupoliin et piti lähtee pienelle ajelulle ettei olis tullu mitään isompaa purkausta!
Ei siis edelleenkään oloja minkäänlaisia, huoh. Ja jatkuvasti tekee jotain hyvää mieli, eli luulempa että ne menkat siellä kolkuttelee jo nurkan takana...:(
 
Oot rautahermonen Manuliina kun maltat olla testaamatta! Mulla negaa edelleen, tuskinpa tuo siitä muuksi muuttuu. Kiukkukohtaukset kuulostaa tutuilta, hermo on ollu melkosen kireellä täälläkin. Liekö tuo sitten lääkkeitten sivuvaikutusta vai muutenvaan pään hajoamista..

Mites muilla, tuntemuksia?
 
Heippa!
Vapusta selvitty, rauhallisesti tuli vappu vietettyä ihan kotona. Kovasti olen yrittänyt pysyä poissa internetin ihmeellisestä maailmasta... huonolla menestyksellä. Koko ajan yrittä paikallistaa erilaisia tuntemuksia itsessään ja etsii tietoja siitä, että miltä juuri nyt pitäisi tuntua. Joka päivä tulee myös laskettua päivät, jotka on inseminaatiosta kulunut. Tekisi mieli tehdä se raskaustesti mahdollisimman äkkiä, mutta pitäisi varmaankin vaan odottaa. Pinna ei ole (ihme kyllä) ollut kireänä. Jotenkin olen varmaan jo orientoitunut seuraavaan hoitoon, koska kun kaikki on tapahtunut tähänkin asti vaikeimman kautta, niin tuntuu jotenkin epätodennäköiseltä että tämä eka kerta tärppäisi.
 
Moikka!
Pääsen ensimmäiseen inssiin perjantaina,
nyt jo jännittää..
Keskiviikkona illalla täytyy pistää irrotuspiikki ja perjantaina
puolen päivän aikaan tehdään inseminaatio.
Tää kaikki on kyllä tuskasta odottelua,
oltiin matkoilla viime viikonloppu ja sielläkin
tietysti kaikki asiat pyöri mielessä kun oli
piikit sielläkin mukana.
Toivottavasti tämä kaikki palkitaan vielä
meille kaikille!!
Voi kun joltain teistä tulisi nyt onnellisia uutisia:)
 
henskula Muista sitte juoda ennen toimenpidettä et on rakko täynnä ni sujuu ilmeisesti aika tavalla kivuttomammin!;) Tsemppiä inssiin!

mariella76 Millonkas sulla olis testipäivä? Mulla olis sunnuntaina mutta täällä on kans aika vahva kutina siitä että menkat sieltä alkaa ennen sitä... Masentaa jo valmiiks. Vaikka hoitomuotona inssi on tosi helppo ni ei oikeesti vaan jaksais odottaa enää yhtään, eikö se vajaa kolme vuotta luulis jo riittävän?:kieh:

Jooh, eli jos lasketaan oviksen olleen inssipäivänä ni täällä olis nyt sitte dpo 12 menossa, ja kp 24/26-30. Näitä on nakuteltu googleen tässä parin päivän ajan joten ne on aika hyvin mielessä:LOL: Kyllä mä ajattelin itteni hajottaa tekemällä sen negatestin perjantaina ku on dpo 14 ja kp 26...Tuli mitä tuli. Ei varmaan jaksa kyllä odotella sinne sunnuntaille/menkkoja. Ugh, olen puhunut.
 
Mä en kans millään malttais odottaa testailuun, ihan vaan siks et tiiän ettei tälläkään kertaan tärpännyt ja haluan mennä juhlimaan viikonloppuna, kuulostaa ehkä lapselliselta mutta ärsyttää vaan hitosti kun tietää ettei plussaa tule ja sitten pitää vaan odotella ja odotella.... Mulla on nyt pp10, ajattelin la aamuna testata, jollon on pp12... Aikasin joo mut nega sieltä jokatapauksessa tulee! Ei tainnut tästä plussaketjua tulla, tai ainakin kaikki tuntuu olevan melko varmoja epäonnistumisesta :D

Mulla on manuliina ihan sama fiilis et vaikka inssi on helppo juttu ni ei kyllä yhtään huvittais taas alkaa pistellä, jotenkin on sellanen olo et miks se sit tokalla tai kolmannella kerralla onnistuis kun ei ekallakaan!? Vaikka onhan jotkut plussannu 7. inssistä mut en kyllä jaksais niin montaa kertaa yrittää :O Mä oon miettiny valmiiks et yks viel koitetaan seuraavassa kierrossa ja sitten pidetään kesätauko! Aion nauttia kesästä ja pitää ajatukset poissa, vaikkei haluis yhtään enää odotella ja "vanheta", mut ei kai siinä muukaan auta kun luovuttaa ei kuitenkaan halua :'(
 
Viimeksi muokattu:
Mulla menossa kp 24/29, eli ensi keskiviikkona pitäis olla kp1. Jo hätähousuna piti tänään testata, vaikka inssistä on vasta 9 pvää... Nega tietysti. Ei ollut puhettä mitään testipäivämäärästä, vaan käskettiin testailla sitten, jos menkat ei ala. Kävinkin jo hakemassa lääkkeitä seuraavaan yritykseen.
 
mariella76 Sullahan on vielä melkein viikon verran aikaa ennen ku on ees kierto täynnä eli olen samoilla linjoilla ku vauvahaaveita86, älä vielä luovuta, se voi hyvinkin muuttua plussaks. Vaikka tässä touhussa kyllä se toiveikkuus ei oo ehkä se suurin hyve jonka omistaa, etenkään näin loppukierrosta: / Mutta pidetään nyt vielä peukkuja meille kaikille että onnistuttaisiin!:whistle:

Ja vauvahaaveita86, mä olen ajatellu kans että ens kierto vielä yritetään ja jos ennen sairaalan lomia ehtii ni vielä se kolmaskin. Sittenhän suuntana onkin varmaan se ivf syksyllä jos ei mikään noista onnistu:|... Kesästähän voi nauttia hoidoista huolimatta. Ei ehkä ihan samalla tavalla mutta kuitenkin. Eihän hoidot estä esim. satunnaista siiderin juomista tms.:cool:

Huomen aamulla sitte pissin tikkuun ja katon kuin käy. Ja sitten vielä pari päivää ennen ku on se "oikea testipäivä" jolloin saa lopetta ne luget.
 
Ymmärrän kyllä ajatuskulkua Mariella, pessimisti ei pety. Vaikka toisaalta toki toivoo yllättyvänsä positiivisesti. Hyrskynmyrskyä pään sisällä.
Täällä loppu testit kesken niin ei tullu aamuvirtsasta tehtyä tämänpäivästä.. Hahah Sen siitä saa kun alottaa testailut luvattoman aikasin! Hain töitten jälkeen cb:n testin joka parin tunnin pidättelyn jälkeen antoi kummitusviivan (siis ohuenohuen sellaisen, juuri ja juuri näkyvän). Ovat mitä ilmeisimmin ko. merkin perusvika, vaikka ensimmäistä kertaa sattu kohalle. Huomenaamulla vielä yksi testi ja sitten soittoa lekurille seuraavaa kiertoa suunnittelemaan!

Toivottavasti teillä pian plussaisempia uutisia, pitelen Manuliina peukkuja!
 
Vauvahaaveita en olis mäkään pysyny jos en olis vähän liiankin kanssa lueskellut noista virheellisistä testituloksista .. mutta jotain hyötyä siis siitäkin niin ei tullut taas turhaan innostuttua. Negaa tänäänkin, tätiä odotellessa. Ei tehdä toista inssiä, nyt kesäpaussille clomien voimalla. Ultran aion kyllä vaatia vielä ensi kiertoon kun eivät kertaakaan oo kattoneet miten ne clomit mulla vaikuttaa. Ilman niitä siis kovin heikko tuotantotaso, joten ei suurta monikkoriskiä, mutta haluaisin tietää että missä suhteissa hommat pyörii.

Saatanpa ottaa illalla lasin punaviiniä -ihan vaan ittelleni.

Ihanaa viikonloppua ja plussatuulia kaikille teille!
 
Pahoittelut negasta idealisti :hug: Toi on kyllä hyvä tapa vähän suojata itteään siltä pudotukselta, mut ihan paskaa se silti joka kerta on... Ai ei oo ikinä ultrattu clomien aikaan? :eek: Outoa! Ohan se nyt ihan turhaa niitä syödä kun ei tiedä onko vastetta vai ei? Minkä annoksen ne sitten on osanneet määrätä kun ei ole ultrattukaan? Kesätauko kuulostaa hyvältä, sama edessä todennäkösesti täälläkin. Tai tietty niitten clomien kanssa pitää pitää ajatukset lapsenteossa mut ehkä hieman kevyemmin? :) Nauti viinistä, oot sen ansainnut! <3

Vielä jänskättää manuliinan puolesta!! :popcorn:

Miten henskula sulla se inssi tänään meni, lähtikö paljon uimareita matkaan ja oliko kivuliasta? Oliko sulla monta follia siellä?

Entä mitäs danille kuuluu, onko ollut minkäänlaisia tuntemuksia?

Mua on alkanu pelottaa et mitä jos niissä folleissa ei oo soluja sisällä? Siis mitä jos mun kroppa ei ikinä tuota muutakun tyhjiä folleja? Kysyin lääkäriltä sillon ennen inssiä siitä niin hän sano et aika harvoin on niin ettei niissä soluja ois ikinä sisällä mut silti, muutenkin ollu niin huono tuuri tän asian kanssa ni mitä jos tärppäämättömyys johtuukin siitä, kun muuten asiat on ollu aina niin ihanteellisesti, sillonkin kun clomejakin söin niin ois pitäny olla kaikki edellytykset mut ei ees yhden yhtä hedelmöittymisyritystä... :/ Kaikkea sitä alkaa päässään pyörrittelemään! Mietin vaan miten sekanen pää ois jonkun 5 vuoden yrityksen jälkeen :headwall:
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos Vauvahaaveita.
Niin sitä minäkin oon ihmetelly mutta jollain verikokeella (joka mittaa jotain ovulaatiosta kertovaa hormoonia) ne on päätelly että homma toimii. Mutta siis ihan hoitovirhehän se alunperin oli kun ensimmäinen lekuri kliniikalla missasi heikon follituotannon -ei olis ihme jos clomituksenkin arviointi olis vähän vinksallaan. Söin ensimmäiset kaks kiertoa yksinkertasena, sen jälkeiset neljä (yks kierto kolmen jälkeen taukoa) tuplana.
Seuraava lääkärin puhelinaika ens perjantaina(!!!), joten sain jutella vaan hoitajan kanssa. Yhtä pelleilyä ja arvailua koko homma täällä, onneks pian muutto! Konsultoin vielä tuttua (yleis)lääkäriä, mutta luulen että alotan tupla-annostuksella.

Vauvahaaveita ymmärrän hyvin että kaikki epäilyttää, mutta jos ei soluhomma selviä plussan muodossa niin sitten viimestään koeputkessa.. Mutta niinkun ne sano sullekin niin ei se kovin yleistä ilmeisesti ole että tyhjää täynnä olis ihan vakiona ainakaan. Viis vuotta on joo aika kohtuuton aika odotusta ja epätietosuutta, sellasta ei toivo kellekkään. Meillä on takarajana tää vuos: vuodenvaihteessa lähtee adoptiopaperit postiin jos ei haikaraa siihen mennessä kuulu.

Niin miten henskula meni tänään? Toivottavasti hyvin!
 
No eipä hyvin mennyt..
Aamulla vein sperman sinne kun mies ei päässyt,
on niin hankalassa paikassa töissä.
Inssi olisi siis ollut puoli yhdeltä, lääkäri soitti perään
kun olin vienyt purkin että liikkuvia siittiöitä ei ollut.
Sanoi että on ihan normaalia että laatu vaihtelee hyvinkin paljon.
Aiemmin ei ainakaan ole ollut mitään vikaa ja yksi kohdunulkoinenhan
meillä on jo ollut pelkillä lääkkeillä.
Lääkäri ehdotti että mentäisiin suoraan keinohedelmöitysjonoon
jos ei nyt onnistu ihan kotikonstein,
ollaan jo kuitenkin yritetty lasta melkein 3,5 vuotta.
Kieltämättä takapakki alko kyllä masentamaan ja kyllähän
muutama kyynelkin vierähti,
mutta mietitään nyt viikonlopun yli että kokeillaanko kerran
inseminaatiolla vai ei..

Tietääkö muuten kukaan että jos päätetään mennä suoraan keinohedelmöutysjonoon niin eikö voida enää yrittää samaan aikaan inssillä yhtä kertaa?

Jaksamisia edelleen kaikille ja pahoittelut idealisti:hug:
 
Joo se on tutkittu aiemmin ja silloin siittiöitä oli paljon ja liikkuvuuskin hyvä,
piti olla kaikki paremmin kun hyvin.
Ja tosiaan se kohdunulkoinen raskaus oli tämän vuoden tammikuussa,
luulisi että ei voi niin äkkiä tapahtua tollasta huonontumista.
En tiedä voiko olla että näyte meni pilalle kun kesti sen vieminen vähän yli kolme tuntia, jossain luki että pitäisi olla kahden tunnin sisällä.
No nyt jo on mieli vähän pirteempi, eihän sitä koskaan tiedä jos vaikka onnistuisi kuitenkin ihan ilmankin.
 
Nojoo ei se voi huonontua näin lyhyessä ajassa, kysyin lääkäriltä siitäkin ku se testinäyte on annettu reilu vuos sitten, niin mietin että voiko vuodessa tapahtua radikaalia muutosta huonompaan niin lääkäri sanoi ettei voi, ellei sit ole vakavasti sairastunu ja joutunu sädehoitoihin tai jos on käyttäny steroideja tms... Mut meillähän tilanne oli päinvastoin, inssinäytteessä oli puolet enempi kavereita ku vuos sitten annetussa näytteessä, sitä kovasti ihmeteltiin!! Kun elämäntavat ei miehellä oo muuttunu tms... Eli on noissa näköjään heittoja!

Ja tosiaan peukut pystyyn että tärppäis kotikonstein!! =)
 
Viimeksi muokattu:
Voi henskula, kyllä teitä koetellaan! Loistavalla asenteella kuitenkin jatkat eteenpäin =)
Munkin käsityksen mukaan inssejä voi tehdä ivf-jonottamisen aikana kunhan lääkäri niin määrää, hyvä että pääsette jo jonoon niin ei sitten tuu turhaa taukoa kaikesta!
Meille sanottiin että purkki pitäis toimittaa tunnin sisään, ja mielellään lähellä kroppaa (takin sisällä tms) ettei kaverit hyydy matkalla. Saattaahan se olla että kato kävi siinä välissä, mutta minkäs teet kun koko maailma ei kumma kyllä aina pysähdy lääkärien käskystä!

Voimia kaikille odotuksen odotukseen!
 
Joo ei kyllä meillä ole edes mahdollista päästä tunnin sisällä,
kai sitten paikan päällä voi..

Kiitos teille kannustuksesta!
Tästä on uskomattoman paljon apua,
kun voi keskustella edes näin sellasten kanssa jotka
tietää mitä käy läpi=)
Oon kyllä miettiny että pitäisikö etsiä joku tukiryhmä / tukihenkilö,
täytyy tutkia mistä sellanen löytyisi.
 
henskula Voi harmi, uskon että ottaa päähän!:hug:
Ja idealistille pahoittelut negasta, samassa veneessä ollaan...: /
Mulla siis ylihuomenna se virallinen testipäivä, eli siihen asti pitäs lugeja vielä laittaa... Sunnuntaina siis se viiminen testi ja sitte loppuu luget jos edelleen nega. Tänäaamuna siis ihan tyylipuhdas nega, ei pienintäkään haamuviivaa tms. vaikka miten olis kytänny. Joten sitte vaan menkkoja oottelemaan:( Tosiaan ens kierto nyt ainaki vielä koitetaan, kattoo sit sen jälkeen ehtiikö vielä yhden ennen kesätaukoa vai ei. Katsotaan...
Eli seuraavana vuorossa vauvahaaveita, koita sä ees tuoda meille niitä plussauutisia!=)
 
Voi vitsi, oon niin pahoillani manuliina ja idealisti teidän puolesta :hug: Missä se meijän plussatuuli oikeen on?? Tuskin täältäkään plussaa tulee, huomen aamulla tuijotan myös tyylipuhdasta negatestiä : / Mulla on tällä viikolla kukkinu naama enemmän ku pitkiin aikoihin, melko varma merkki tulevista menkoista sekin.

henskula harmi jos siin on käyny niin et matkalla ehtiny menee huonoks! Ens kerralla sit jos tulee vielä inssi niin paikan päällä näytteenanto ni ei ainakaan jää siitä kiinni? Niin turhauttavaa kun tulee takapakkeja, miks tää on joillekin niiiin vaikeeta ja jotkut tekee lapsia tosta vaan. Muutamana päivänä tässä oon mietiskellyt muutamia läheisiä ihmisiä jotka on saaneet lapsen melkeenpä heti kun on ehkäsy jätetty, että he ei kyllä ymmärrä yhtään miltä tää tuntuu... Heille raskautuminen on itseestäänselvyys ja sellanen asia joka päätetään, nyt tehdään lapsi ja sitten se saa alkunsa ja sitten se syntyy, kun taas meille pelkästään ajatus siitä että raskaus vois ikinä edes saada alkunsa on mahdoton! Niin väärin! Ykskin kaveri kerran kysyi että no tuleeko teille koskaan vauvaa...... No siihenpä kun vastauksen saisin......
 
Viimeksi muokattu:
henskula Voi ei :( Meillä tais myös olla ohjeissa tunti rajana purkin toimittamisen kanssa...Kannattaa kysyä, mikä siellä on käytäntö inssien kanssa ivf-jonotuksen aikana, noissa on käsittääkseni eroja paikkakuntien välillä. Toivottavasti onnistuu, ettei tule turhia odotteluja!

idealisti ja Manuliina Pahoittelut negoista :( Täälläkään ei muuten tehty clomien kanssa mitään kontrolliultraa, käskettiin vaan tehdä ovulaatiotestejä! Mulla olikin kyllä annostuksena koko ajan se yksi tabletti. Vasta viimeisessä clomikierrossa ultrattiin, mutta sekin vasta loppukierrossa kun alettiin miettiä jatkosuunnitelmia...

Täällä ei mitään erikoisia tuntemuksia, musta tuntuu että lugejen sivuoireetkin on vähentyneet..Tai sitten mä olen vaan jo niin tottunut niihin etten kiinnitä huomiota :) Munkin pitäisi varmaan pari testiä ostaa, maanantaina ois pp 12 niin silloin vois kokeilla...Virallinen testipäivä tais olla 10.5.
 

Yhteistyössä