Inseminaatio-ensikertalaiset keväällä 2012

Mullakin huomenna siis pp12 ja meinasin aamusta testata. Ei kans juur mitään erikoisia tuntemuksia, vähän vihlonu alamahasta jos vaihtaa nopeesti asentoa mut sellasta nyt on ihan normaalistikin välillä, eli ei siis mitään normaalista poikkeavaa :)

henskula mä oon sun kanssa samaa mieltä siinä et tästä palstasta ja netistä ylipäänsä on paljon apua, mullakaan ei oo lähpiirissä oikeen ketään ketä oikeesti ymmärtäis näitä juttuja enkä siks jaksa näistä asioista puhuakaan... Miehen kanssa puhuminen on ihan erilaista ku täällä, ei se kuitenkaan täysin ymmärrä samalla lailla kun te jotka käytte ihan samaa läpi...
 
Noista kyselevistä kavereista.. Viime kesänä kerroin meidän tilanteesta kahelle sillon lapsettomalle ystävälle. Kumpikin reagoi paniikilla ja pisti vauvatehtaan pystyyn. Ensimmäisestä nappas. Kummallakin. Ja molemmat hirveissä kriiseissä kun eivät yhtään olleet valmistutuneet edes raskauteen saatikka vanhemmuuteen. Siinä sitten yrität tukea.. Lopuilla -tai siltä se ainakin tuntuu- ystäväpiirissä jo kakkoskierros käynnissä
Miehen kanssa voin onneks jutella ihan kaikesta, mutta välillä sitä tarvitsee heijastaa asioitaan uloskinpäin.

Mutta tuleehan se meidän (kaikkien) vuoro vielä kuitenkin jo melko pian! =)

Täällä ei vielä menkat oo alkanu, liekö luget jotka niitä vielä pidättelee -eilen viimenen. Jos ei viikonlopun aikana ala niin haen vielä yhen testin hoitajan ohjeitten mukasesti mutta pää on kyllä jo ihan kesälomalla.

Jännää Vauvahaaveita, kerrothan sitten!
 
No justiis, sehän oli sit järkevästi toimittu :D Mun lapsettomille kavereille ei ehkä ihan tollasta reaktioo oo tullu, ehkä laittanut vaan ajattelemaan että sit joskus kun alkavat yrittää niin ehkä se ei olekaan niin helppoa... Saako kysyä että minkä ikäsiä ootte idealisti? Entä toi adoptio, ootteko sitä pitkään miettinyt?

Testi nega niinkun arvata saattaa, pakko se uus testi tehä ens viikolla mut ei se siitä mikskään muutu. Nyt olen ihan vakuuttunu et mun munasoluissa ei oo soluja :D Aloin miettii et pitäiskö sitä siirtyy viimeistään ton seuraavan inssin jälkeen ivf:ään...
 
No voi pöh, olis sieltä saanu plussa tulla Vauvahaaveita! Inssin onnistumisprosentit kun on mitä on niin iiiihan vielä et voine itteäs soluttomaks tuomita =)

31vuotiaaks oon kerenny, joten se kuulu kolmenkympinkriisi saatto olla ratkasevana tekijänä niitten ikäisteni kaverienikin paniikkiratkasuissa. Kyllähän se on vähän itsetunnolle ollu vähän kolaus kun lapset on aina ollu ikäänkun "mun juttu", ja yhtäkkiä kaikki ympärillä onkin vanhemman roolissa asiassa expertteä.

Adoptio on mulla ollu takaraivossa ihan lapsesta saakka, ja miehen kanssa ollaan pidetty sitä vaihtoehtona jo pitkään ennen kun tiedettiin ongelmista. Jonkinlainen enne? Ollaan harkittu myös sijaisvanhemmuutta, mutta se saa odottaa muutaman vuoden että saadaan muut asiat (kämpät, työt) vähän parempaan järjestykseen.
 
Tosi hienoa että ootte pystyny miettii jo noin pitkälle! Tuleehan siitäkin pitkä ja rankka prosessi mut ainakin ootte miettiny sitä paljon. Ite en ihan vielä niin pitkälle osaa ajatella, en halua uskoa ettei ikinä ite onnistuttais :| No mutta aika näyttää... Toivotaan nyt kuitenkin ettei teidän tarvii siihen lähteä vaan saatte sen oman pienen=)
 
Nyt se on virallista: en ole raskaana. Testasin siis aamulla ja ihan selvä nega. Noh, jos jotain positiivista hakee tästä asiasta ni eipähän tartte enää tänään tunkee sitä palluraa tonne alapäähän!:$ Nyt sitte sais menkat alkaa tänään tai vasta mielellään ylihuomenna tai sen jälkeen, muuten osuu taas kp:t 13 ja 14 viikonlopulle...Siinä main mulla on meinaan yleensä ilman mömmöjä tullu ovis, ja viimeks inssi oli jo kp 12... Mulla on siis omat epäilykseni tosta ajotuksestakin. Tässä ku oikein näitä päässään pyörittelee ni saa jos jonkinlaista teoriaa kehiteltyä:popcorn:

idealisti ja Vauvahaaveita, noihin teidän keskusteluihin ystävistä ja adoptiosta...Mulla ei oikeesti ole enää lapsettomia ystäviä, mä olen ainoa, siis ainaki +/- 5 vuotta omasta iästäni(30v.). Toki niitä parikymppisiä vielä on jokunen lapsettomana ja vaikka ne osa on ihan hyviäkin ystäviä ni ei ne oo ollenkaan samassa elämäntilanteessa ku minä. Mutta tosiaan joillain kavereista on jo kolmekin lasta, jokusilla yks tai kaks. Ei siinä muuta mutta tosiaan on ystävyyssuhteetkin muuttuneet tän asian myötä, minä ainakaan en käy enää läheskään niin paljon esim. näiden ihmisten luona kylässä ku ennen, ihan vaan koska en halua enää lisää kiusata itseäni katselemalla muiden perheonnea josta itse on vaan haaveillu kohta kolme vuotta:'( Se on oikeesti surullista, mutta minkäs teet...Muutamalle kaverille olen toki yrityksestä ym.kertonu ja he koittavat tukea parhaansa mukaan mutta ku ei asiasta mitään ymmärrä ni vaikeetahan se tukeminenkin on!
Sitten siitä adoptiosta...Hienoa että on ihmisiä jotka on niin avarakatseisia että alusta asti pitävät senkin vaihtoehdon mukana. Ite lukeuden niihin jotka ei osaa asiaa omalle kohdalleen ajatella, ainakaan vielä. Mies on sanonu että kyllä hän on aina ajatellu että ei sekään mahdottomuus olis, mutta mä en vaan osaa ajatella itseäni siihen. Jo nää hoidot on ollu suuri mullistus mun ajatusmaailmalle, mä kun ennen ajattelin että jos ei lasta luonnollisella tavalla tule ni sit niin ei oo tarkotettu, että onhan sitä aina lisäännytty luomusti. Mutta...lapsenkaipuu on niin kova että on ollut pakko omista periaatteistaan joustaa, joka ei sekään niin helppoa ole ollut.
Tulihan selostus, ja tätä riittäisi vaikka kuinka! Mutta eiköhän tämä riitä tällä kertaa:D

Manuliina vetäytyy odottelemaan menkkoja ja seuraavaa ovista. Koitan kurkkailla muitten kuulumiset kuitenkin aina välillä! Tsempit kaikille!!:wave:
 
Olin tänäaamuna suunnitellut tekeväni raskaustestin (edellisen tein lauantaina, nega), mutta päätin sittenkin olla tekemättä. Ei jotenkin huvittanut. Keskiviikkona pitäisi menkkojen alkaa, joten päätin odottaa sitä. Testin ajattelin seuraavan kerran tehdä sitten, jos sellainen ihme tapahtuisi ettei ne alkaisikaan. Odotukset ei kyllä ole kovin korkealla... Mutta jos meistä ei tässä kierrossa raskaudu kukaan, niin tilastojen valossa seuraavasta kierrosta pitäis ainakin pari plussaa tulla. Sitä odotellessa.

Siitä keskustelusta ystävyyssuhteet/lapsettomuus. Meidän kaveripiirissä on muutamia lapsettomia. Muutama pariskunta on tehnyt lapset hoitojen avulla, toiset helpommalla, toiset pidemmän kaavan mukaan. Mullakin on ikää jo 36, joten joidenkin ystävien lapset alkavat jo olla kohta täysi-ikäisiä. Joidenkin ystävien kanssa yhteidenpito on todellakin melkein katkennut. Ystäväpiiri kyllä tietää, ettei tämä meidän lapsettomuus ole oma valinta. Sitä todellakin haluaa suojella itseään satuttavilta kommenteilta, kuten "ei meillä taida olla oikein mitään puhumista, kun sulla ei ole lapsia" yms... Jospa joskus meilläkin olisi lapsia, niin meidänkin kanssa voisi keskustella.
 
manuliina tehäänkö teille siis kuitenkin vielä inseminaatio seuraavaan kiertoon? En nyt muista ootko aiemmin puhunut mutta onko teillä suunniteltu miten monta inssiä ennen ivf:ään siirtymistä?

mariella76 pahoittelut sinullekin :( Kyllä on sitten paska tuuri meillä kaikilla ollut... No mut jos sitten toisella kierroksela tulis niitä plussia???

Mulla on tänään tasan 2 viikkoa inseminaatiosta, ei vielä tietoa menkoista, mut yleensä ne alkaakin sillai yhtäkkiä. Lugetkin tietty pidättelee, viikonloppuna unohdin yhtenä iltana laittaa, mut eipä sillä mitään väliä ole. Laitan vielä tänään ja huomenna, ke aamuna teen sen testin ku se on se virallinen päivä jollon lääkäri käski testata vasta ekan kerran, 2 viikkoa ja 2 päivää inssistä. Sitten lopetan luget ja odotan menkkoja ja seuraava inssiä. Mietin että jos kuitenkin yks vielä kokeltais ja sitten ivf. Siinäkin miettimistä että siirrytäänkö kunnan jonoon vai tehdäänkö se yksityisellä... Rahaahan siihen menee sitten hulluna jos päätetään yksityisellä mutta jotenkin se houkuttais silti enemmän. En tiedä, onneks on viel yhen kierron verran aikaa miettiä.

Aurinkoista alkavaa viikkoa kaikille =)
 
Pahoittelut Mariella ja Manuliina, ensi kuussa parempaa tuuria teille kaikille!!

Meille lääkäri soitti tänään ja päädyttiin nyt sitten koeputkihedelmöitysjonoon,
ei kuulemma saa samaan aikaan käydä inseminaatiossa.
Eli meille ei sitten ehditykkään tehdä yhtään inssiä kun siirrytään jo järeempiin hoitoihin. Vielä pienen pieni mahdollisuus jos olisi tärpännyt tässä kierrossa kotona, en kyllä jaksa uskoa mutta väkisinkin sitä elättelee edes hitusen toivoa.
Lääkäri varoitteli jo koeputkihoitojen rankkuutta ja pyysi nyt keräämään voimia tulevaan, laitto miettimään että miten tämä voi vielä paljonkin rankemmaksi tulla..

No nyt vaan nauttimaan kesästä ja tulevista häistä!

Aurinkoista kevättä ja kesää, käyn välillä katsomassa mitä
teille kuuluu:)
 
Vauvahaaveita86 Siis lääkäri sano sillon ekalla käynnillä että yleensä niitä kokeillaan pari-kolme, korkeintaan neljä. Eli ainakin nyt tää kierto vielä inseminaatiolla... Just tänään soitin sinne ja samalla annoksella Puregonit ja sit ens viikon ke labrat ja ultra. Ja tosiaan, just tänään sit niitten menkkojen pitikin alkaa! Eli todennäkösesti inssi tehään taas jo kp 12 ja mä luulen että se on liian aikasin, Pregnylistä huolimatta...: / Perr... niin mun tuuria!:headwall: Mulla kans siis alko noi menkat niin että ku la pistin viimisen lugen ni ma-aamulla alko vuoto. Eli suht täsmällistä on.

henskula Voimia sinne! Niitä varmasti tarvitaan, oli hoidot sitten mitkä hyvänsä:hug:

mariella76 Höh, halit sinnekin! Ja toivotaan että tilastot olis meitin puolella ees ens kierrossa sitte. Tai pistetään tilastot uusiks ja plussataan kaikki sitte!=)
 
Pahoittelut negoista Manuliina, Vauvahaaveita86 ja mariella76 :hug: Mäkin testasin tänään (pp12) ja puhdasta negaa täälläkin. Teen vielä torstaina varmistustestin ennen kuin lopetan luget, mutta en mä usko että sieltä enää plussaa tulee, kyllä kai testissä ois jotain jo näkynyt. Parempaa onnea meille kaikille seuraavaan kiertoon :)

henskula tsemppiä ivf:ään! Tiedätkö kuinka pitkä jonotusaika teillä on edessä?

Mun pitäis käydä seuraavassa kierrossa otattamassa LH- ja FSH-verikokeet kp 2-4 ja piikittely pitäis aloittaa kp 2 tai 3. Menopur sisältää just noita samoja hormoneja, joten ne verikokeet pitäis kaiken järjen mukaan saada otettua ennen ensimmäistä piikkiä...Joten täytyy toivoa, että menkkojen alku menis mieluiten vasta sunnuntaille niin pääsis maanantai-aamusta verikokeisiin ja kp 2 illalla alottaa Menopurin. Kävi siis ilmi että noi kokeet on mulla unohtuneet alkututkimuksissa kokonaan vaikka niiden pitäis kuulua ihan perustutkimuksiin :rolleyes:
 
Johan nyt oli epäonnen kierto meillä kaikilla, mietin kans mariella että tilastollisesti ainakin joku plussaa ens kierrossa!

Pahoittelut negoista ja voimia uuteen kiertoon!

Käsittämätöntä dani että möhlivät tolleen, toivottavasti kuitenkin hyviä arvoja tuloksissa!

Täällä menkat alko tänään, eli 18päivää inssin jälkeen. Lienenkö koskaan kokenu näin pitkää kiertoa.. mutta noista lugeistahan se tietty johtuu (vika pe.).

Meillä ei siis inssejä tämän enempää tuu tehtyä, siirrytään sitten uuteen ivf-jonoon kun ollaan saatu muutto pois alta. Kaikki on niin suhteellista, clomeja alottaessa ne tuntu niin isolta ja maailmaamullistavalta ("mitä jos meille tuleekin kolmoset!" ahahah =), ja nyt niille siirtyminen on ihan lomaa.

Mutta kattelen kuulumisia täällä sillön tällön jatkossakin jos vaan sopii?

Voimaa teille jokaiselle!
 
dani84 pahoittelut sullekin :hug: Ihan paskaa että kaikille tulee nega... Mulla alko menkat tekee tuloaan, eli eipä tarvi testailla enää keskiviikkona. Koko päivän ja illan mietitty tätä juttua ja aion huomenna soittaa klinikalle ja kysyä josko voitaisiin tehdä sittenkin ivf jo heti tähän kiertoon, en jaksa yhtään uskoa että noi inssit mitään tuloksia meille tuottaa... Kaikki oli niin hienosti, limakalvot kun oppikirjasta ja hieno folli ja miehen näyte todella hyvä ja siltikään ei edes yritystä hedelmöittyä, miks ois toisin ens kierrossa? : / Katotaan mitä mieltä lääkäri on...
 
Jonotusaika IVF:ään on noin puoli vuotta, onneks tässä on kesä edessä
niin menee varmasti nopeaan.
Ei meillä ole kuitenkaan mahdollista rahallisesti mennä
yksityiselle.

Onnea kaikille seuraavaan kiertoon!!
 
Vauvahaaveita86 Siis teillä jää nyt tää kierto väliin hoitojen suhteen vai? Meillä siis tosiaan koitetaan ainaki vielä tää toinen kerta, toivotaan että tärppää. Ylihuomenna siis alkaa piikittely, ja luulen että se inssi on sit pe 18.5. Varmuuden saan vasta viikon päästä ku ultrataan.

Nautitaan nyt keväästä ja kohta koittavasta kesästä vaikka täällä nyt ei mitään riemuvoittoja oo osunukkaan kellekään tällä kertaa...:cool:
 
Vauvahaaveita86 Oliko niin, että käytte yksityisellä? Kai siellä sen ivf:n saa kun sen omasta pussista maksaa :) Mut ehkä se on ihan hyvä pitää taukokierto ja mietiskellä, onhan se paljon rankempi sekä kalliimpi hoito. Meillä tulee seuraava inssi heti seuraavaan kiertoon. Meille tehdään inssejä yhteensä neljä ja kaikki ilmeisesti peräkkäisiin kiertoihin, jollei sitten kesälomat klinikalla vaikuta jotenkin. Meillä ei oikeen ole vaihtoehtoja, kun ei päästä ivf-jonoon ennen kuin on kokeiltu nää neljä inssiä :( On tää vähän turhauttavaa pistää insseihin rahaa, kun en mä usko näillä plussaa tulevan eikä lääkärikään kovin paljon toivoa antanut.

Täällä pp 14 ja näyttäis siltä että uusi kierto on alkamaisillaan, vähän jo tuhruaa.. Mulla ois tälle illalle vielä viimeiset luget, mutta turhaan mä niitä vissiin enää käytän? Nyt mä vaan pelkään, että kp1 osuu tietysti just perjantaille ja en pääse aloittamaan piikittelyä ajoissa, kun pitää odottaa verikokeeseen pääsyä maanantaille :headwall:
 
Meillä on myös tarkoitus tehtä uusi inseminaatio heti seuraavaan kiertoon. Tässä nyt vaan odotellaan niitä menkkoja alkavaksi, niin voi alkaa laskemaan päiviä lääkkeiden kanssa. Me ollaan yksityisellä, joten aika pitkälle saa itsen hommat suunnitella. Toki tietysti tulee kysyttyä lääkärin mielipidettä asioihin. Olen ajatellut, että jos ehtisi ennen klinikan kesälomaa vielä kaksi tekemään. Jos ei niistä tule tärppiä, niin loppukesästä voisi jo aloitella sen ivf:n. Tämä on siis minun oma suunnitelma, pitää keskustella vielä lääkärin kanssa, mitä se on mieltä. Se on jotenkin niin ylipositiivinen meidän onnistumisen suhteen, että ei varmaan sen takia ole vielä edes ottanut sitä ivf:ää puheeksi. Miehen kanssa ollaan tietysti puhuttu asiasta, se on antanut mulle aika vapaat kädet suunnitella, koska mulle kuitenkin tehdään suurin osa toimenpiteistä.
 
Ihana loytaa vertaisryhma! Olen kokoeilemassa ensimmaista inseminaatiota tassa kierrossa. Eilen kp 9 oli ensimmainen ultra josta nakyi etta kohdunlimakalvo vasta 3.3 mm ja rakkuloita 6+5 joista suurin alle 8 mm. Minulle ei ole maaratty kuin klomeja, joten en tieda tuleeko tasta mitaan... Maanantaina seuraava ultra mutta pelkaan etteivat rakkulat ehdi kasvaa tarpeeksi suuriksi. Mita vauhtia teilla muilla rakkulat ovat kasvaneet? Pelkaan etta ovat noi mun arvot jotenkin ihan toivottomat...?
 
Hei kaikki!

Ikinä en ole foorumeille osallistunut, mutta nyt koen siihen valtavaa tarvetta. Ihan hillittömän yksinäiseltä tuntuu taistelu näiden lapsettomuusasioiden kanssa.

Minulle tehtiin juuri toinen inseminaatio tiistaina. Käyn yksityisellä. Vai pitäisikö sanoa käymme? Mies nimittäin on kausityössä ja tulee kotiin vasta syksyllä. (Inssi tehtiin pakasteilla.) Puhelimessa näistä asioista puhuminen on usein turhauttavaa, kun kaipaan niin hirveästi toisen läsnäoloa ja syliä. Ikävä! :'( Minulla on ikää jo 35, ja lasta on yritetty melkein kolme ja puoli vuotta. Inseminaatioita tehdään vielä yksi, jos on tarpeen. Sitten tulevat ne ivf:t.:attn:

Ongelmana on minun onneton hormonituotantoni. Ikinä en vielä ole plussannut ov-testiä luomusti. Käytössä on luget, klomit ja Pregnyl. Ensi kierrossa alkaa piikitys (Gonal-F). Jotenkin en saa nyt itselleni sellaista toiveikasta mielialaa, kun odottelen raskaustestipäivää, joka on siis kahden viikon päästä. Edellinen nega otti todella koville. Mies ei ole jakamassa ajatuksiani ja tunteitani testipäivänä(kään).

Olen itkuinen ja väsynyt. Nukun surkeasti. Otin viimeisen Clomifenin ennen vappua, ja edelleen tulee kuumia aaltoja, etenkin öisin. Onko muilla ollut niitä yhtä pitkään? Minulla on masennus, joka osittain johtuu tästä tilanteesta, mutta paljosta muustakin. Eli ei ole helppoa, ei. Lasta haluan kuitenkin enemmän kuin mitään.

Tsemppiä teille hoitojen kanssa. :flower:
 
Moa2012 ja Sofianna tervetuloa joukkoon!:wave:

Moa Mulla ekassa kierrossa, kuten tässä toisessakin, on käytössä Puregon-pistokset, ja viime kierron kp 10 oli ultrassa molemmilla puolilla yks folli, toinen 13mm ja toinen 15mm. Limakalvot jotain reilu 10mm muistaakseni. Mutta sulla taitaa olla muutenkin hiukan pidempi kierto, mulla normaalisti 26-30 päivää. Ja viimeks siis inssiki tehtiin jo kp 12. Tulostahan se ei tuottanut mutta kuitenkin. Toivotaan nyt että kasvavat, on tässä vielä maanantaihin aikaa!=) Mut miten sulla noin hurjasti on noita rakkuloita?:confused:

Sofianna Et oo ainut jolla se toiveikkuus on nollissa. Pitkän, tuloksettoman yrittämisen jälkeen se lienee aika normaaliakin. Meillä myös liki kolme vuotta yritystä takana, ilman ainuttakaan plussaa raskaustestissä:ashamed: Ja toisaalta se on ehkä hyväkin ettei kauheen korkeelle sitä toivoaan nosta, ei sitten putoa niin korkeelta jos tuleekin nega. Näin mä olen sen järkeillyt ja ainakin toistaseksi selvinny... Päivä kerrallaan, ei siinä oikein muu auta. Voimia sinnekin:hug:

Huomenna alkaa piikittely. Laskeskelin tossa että periaatteessa pitäis ehtiä vielä se kolmaskin inssi tekemään ennen kesätaukoa(mikäli se alkaa juhannuksesta), jos kierto on siis yhtä pitkä ku viimeks. Sillon se kolmas inssi osuis just juhannusviikkoa edeltävälle viikolle. Hmm... Ai miten niin en usko onnistumiseen tässä kierrossa?:LOL:
 
Tervetuloa Moa2012 ja Sofianna :) Kiva saada lisää porukkaa tänne!

Moa2012 Mulla tais ekassa inssikierrossa olla vielä huonompi tilanne kuin sulla..Ekassa ultrassa kp 11 (ilman mitään lääkityksiä) ei ollut lääkärin mukaan oikein mitään tapahtunut. En sen tarkemmin follikkeleiden kokoa tajunnut kysellä, mutta niitä oli kuulemma useita pieniä eikä löytynyt selkeää johtofollikkelia. Samana iltana aloin pistämään Menopuria ja kolme follia rupes kasvamaan; Kp 14 ne oli ~10mm ja kp 20 ~20mm, jolloin tehtiin inssi. Limakalvon paksuutta en missään vaiheessa kysynyt, lääkäri vaan mainitsi sen olevan oikein hyvä...Normaali follikkelin kasvuvauhti on kuulemma 1-2mm päivässä. Onhan sulla tuossa välissä muutama päivä aikaa kasvatella, toivottavasti tilanne näyttäis maanantaina hyvältä :)

Sofianna Kurjaa kun ei oo mies vieressä, ei varmasti oo sama asia puhelimen välityksellä tunteita purkaa tälläsissa asioissa...Voimia :hug:

Täällä kp 1 eli toinen inssikierto aluillaan. Piikittelyn pääsen aloittamaan kp 4, kun saan ensin ma-aamusta sen verikokeen hoidettua pois alta. Vähän alkuperäisestä suunnitelmasta jouduttiin nyt piikittelyä siirtämään, mutta onhan toi kp 4 parempi kuin edellisen kierron kp 11, ehkä tällä kertaa saadaan ovulaatio vähän aiemmin aikaiseksi kuin kp 20 :D
 
Kiitos dani84 ja Manuliina vastauksistanne. Rauhotti hieman, ja eihan tassa muuta voi kun odottaa. Laakari ei vaikuttanut olevan moksiskaan, enka syo nyt mitaan laakitysta. Tuntuu silta etta ovis lahestyy, mutta mulle on joskus kynis sanonut etta se on mulla tyypillisesti kp 17. Joka sattuu nyt olemaan just helluntai.... joten katsotaan milta maanantaina nayttaa.

Ma olen vaan saanut sen kasityksen etta jos ovis on myohaan kierrossa ovat rakkulat myos huonomman laatuisia, ja siksi raskaaksi tulemisen mahdollisuus vielakin alhaisempi.

Sofianna sun mielialavaihtelut johtuu varmaankin clomeista. Ma nukuin kanssa tosi huonosti ja herasin hiesta markana parina yona, plus koko ajan oli pieni paansarky. Mutta taytyy sanoa etta mulla ne oireet meni ohi kylla melkein heti kun lopetin niin syonnin kp 6. Nyt kp 12 olo vain vahan turvonnut.
 
Hei Kaikille!
Minulla myös tarvetta vertaisryhmälle. Yksi tulokseton inseminaatio takana viime kierrossa. Tässä kierrossa mies on työmatkalla juuri kriittisinä päivinä eli nyt mennään luomusti ja tarkoitus olisi kokeilla kesäkuussa uudelleen.

Yritystä on takana nyt puolitoista vuotta ja sinä aikana on pari kaveria ja sukulaista sekä ns. aloittanut yrityksen että jo saanut lapsenkin kun meillä se yritys edelleen jatkuu... Tänään on mieli totaalisen maassa kun näin tutun, joka oli raskaana, ja kävi ilmi että raskaus oli vielä saanut alkunsa samantien kun oli lupa. Kun olisi joku varmuus että joskus onnistutaan niin kyllähän tätä sitten jaksaisi, mutta kun ei ole tietoa miten käy niin alkaa olla psyyke aika koetuksella. Pahinta on mielestäni se joka kuukausi tuleva pieni toivo ja sitten pettymys.

Tutkimuksissa on löytynyt mieheltä vähäinen määrä normaalimuotoisia siittiöitä ja nyt yllätykseksi inseminaatiossa pesun jälkeen oli myös pesun jälkeen selvinneiden siittiöiden määrä melko vähäinen (n.1milj) kun ensimmäisen tutkimuksen mukaan määrä ja liikkuvuus olivat kirkkaasti yli rajojen. Omalta osalta ei mitään selkeää vikaa ole löytynyt (ehkä hieman lyhyt luteaalivaihe), mutta ikää on jo päälle 30 eli kai se jotenkin voi vaikuttaa.

Tilanne alkaa kyllä vaikuttaa parisuhteeseen ja ystävyysuhteisiinkin. Käytännössä kaikilla kavereilla on pieniä lapsia ja tunne on niiin kovin ulkopuolinen. Tässä kierrossa (nyt kp4) tarkoitus oli yrittää unohtaa koko asia, mutta hyvinhän tämä alkoi kun päädyin itkukurkussa kotiin :( Toivottavasti mieli taas piristyy kunhan nämä menkatkin loppuisivat..
 
Vuoden päivistä varmaan omalla tavallaan raskain takana, äitienpäivä...Tästäkin onneks selviää aina ku vaan ymmärtää olla käymättä esim. facebookissa jossa kaikki kirjottelee miten ihanaa on olla äiti, ja muuta vastaavaa:ashamed: Jotenki vaan taas viime kierrossa sitä ajatteli että voi että sentään, mäkin saatan ehkä iloita tänä vuonna äitienpäivänä siitä että kenties ens vuonna sillon olen jo itekin äiti! Vaan ei, ei tullu iloa. Ehkä vielä joskus...

Rapu78 Niin tuttua tuo ulkopuolisuus! Ja vaikka ne ystävät varmaan ihan hyvää tarkottaa ni joskus kyllä pistää vituttaa niiiin raskaasti ne "kyl se teilläki vielä onnistuu" ja "meillä nyt vaan kävi tuuri ku tultiin niin äkkiä raskaaks" ja "kyl niit on tosi paljon ketkä on pitkään joutunu yrittää ennen ku on tärpänny"-kommentit...Itse olen tietoisesti siis tavallaan vältelly näitä "äiti-ystäviä", ihan vaan itseäni säästääkseni. Toki kun tavataan ni kyselen kuulumiset ym. mutta semmoset ns. ylimääräset kyläilyt on jääny. Harmi sinänsä mutta ei vaan jaksa.

JaMoa2012 tulehan sitte huomenna kertomaan miltä siellä näytti!=)
 

Yhteistyössä