Inseminaatio 2015

teillekin on noin epämääräisesti sanottu.. :/ kannattaa varmaan kysyä niitä tuloksia nähtäväksi jos haluaa tietää mikä tarkalleen on vialla. On olemassa ne jotkut yleiset raja-arvot, että mikä näyte on vielä normaali niin niihin olen vertaillut näitä meidänkin arvoja.. Mutta toiset sanoo että vähemmälläkin määrällä ja heikompilaatuisella on onnistuttu. Ärsyttää jos tiedetään että inseminaatio ei tod.näk toimi eikä laiteta parempiin hoitomuotoihin! no ei se auta ku katsoa tämä ja sitten kyselllä vielä mitkä ne todennäköisyydet oikeasti on...
 
Lisperi No se lääkäri oli sitä mieltä että ajoitus oli hyvä. Näin käsitin, kun sanoin että minulla on ne munasarjat kipuilleet aamulla niin se sanoi että se osuu varmaan nappiin. Mutta en minä ottanut kaikesta selvää mitä se sanoi kun ensin ultrasi minut. :D Kuulemma siellä oli joku litistynyt folli?? Sitten siellä oli joku 22mm joka oli vähän hassun muotoinen, mutta ei ollut puhjennut? :D otappa siitä sitten selvää mitä tämä tarkoittaa. Välillä kun niiltä kysyy jotakin niin saa ihmeellisiä vastauksia eikä ymmärrä :D
 
Viimeksi muokattu:
Hei, voisin liittyä joukkoon :) olen 35v ja olemme yrittäneet lasta nyt reilu 2,5 vuotta ilman minkäänlaisia tuloksia. Kummassakaan ei ole todettu vikaa. Ensimmäinen inseminaatio tehtiin 19.pv julkisella, ja nyt sitten odotellaan tuloksia... Tässä kierrossa clomifen ja Pregnyl apuna, kaksi follia oli täydessä iskussa, mutta eipä tässä paljon uskalla toivoa. Oviskipu tuntui jo inseminaatiota edeltävänä iltana joten toivottavasti inssi ei tapahtunut myöhässä. Tällä kertaa oviskipu kuitenkin jatkui siitä vielä pari päivää, mikä oli aika poikkeuksellista.
 
INSSILÄISET 2015

Torstai 26.2.





NimimerkkiIUIAjankohtaFolliuäLääkitysSyy
Am802.02/15-lzselitm.
Hulda841.03/159.3.cselitm.
Suvipilvi3.03/15-g+oselitm.
Inspis4.03/15-fselitm.
Vihdoinhoitoon2.03/15-c+pr-
Roope821.--t+g+okierto + siittiöt
Haaveilija864.---siittiöt
Nennalii2.--g+oselitm.

Neeeuska? Rulla85? HilleviHiiri83?

Lyhenteitä: c=clomifen, lz=letrozol, a=anazol, f=femar, pu=puregon, mp=menopur,
m=metformiini, g=gonal-F, pr=pregnyl, o=ovitrelle, l=luget, lt=lutinus, t=terolut, pri=primolut, ol=orgalutran, fos=fostimon, sy=synarela


PIINAILIJAT


NimimerkkiIUIInssipäiväTestipäiväLääkitysSyy
Lara_2.12.2.-lz+mp+prselitm.
Pupuska811.16.2.4.3.m+lz+prpco + siittiöt
Felis1.19.2.-c+prselitm.
Yaelle1.23.2.10.3.c+pu+prsiittiöt
Lisperi1.24.2.10.3.f+pr+lpco

PLUSSANNEET


NimimerkkiIUIPlussauspvmLääkitysHaasteet
Ruu841.6.1.c+pu+prselitm.
Madre-822.14.1.csiittiöt


Päivityspyynnöt korostettuna, kiitos!
 
Viimeksi muokattu:
Felis: Tervetuloa mukaan! Eikö muuten lääkäri ultrannut ja kertonut ovistilanteesta, kun arvelet että saattoi olla myöhässä?

Onnea matkaan sinulle ja muillekin piinailijoille!

Itse liityn myös piinailijoihin. Tänään oli inssi. Follikkeli oli kuulemma täysin kypsä ja valmis puhkeamaan (minulla meni siis näköjään ainakin hieman yli 36 h pregnylistä puhkeamiseen). Toimenpide ei sattunut tai mitään, mutta vähän tuli vaaleanpunaisia veritippoja sen jälkeen. Kyselin vielä sellaisesta, kun minulla on ollut koko ajan väli oviksesta kuukautisiin vain n. 12 päivää. Sain sitten lugesteroniin vielä reseptin, niin ei homma jää ainakaan keltarauhashormonista kiinni.

Olisin siis myös piinailijoissa. Inssi 24.2. Testi 10.3. Lääkkeinä aiempien lisäksi luget.
 
Viimeksi muokattu:
Tsempit piinailijoille! Pakko jo jollekin tulla tärppi :) jokainen tottakai toivoo sen tulevan omalle kohdalle ja pian. Pahoin pelkään että onnea ei taaskaan ole tähän taloon suotu. Kysymys: onko teitä kehotettu tekemään testi 2 vko inssistä vai odotteletteko sen yli? Itsestä tuntuu, että testiä turha mennä vielä ostamaan, nega on aina niin kamala nähdä..
 
Mulle ei ehdotettu mitään testiajankohtaa. Sanottiin vaan että jos tärppi käy niin 7-8 raskausviikolla pääsee vielä ultraan. Itse ajattelin odottaa 10.3 asti, jos menkkoja ei sitä näy. Eli 15 päivää inssistä jos oikein laskin. :) Mutta muakin kyllä kiinnostais onko siihen olemassa joku ohjeistus...
 
Mun pitää tehdä testi 10.3. sillä noi luget kuulemma pitää kuukautiset poissa vaikka tärppiä ei ois tullu. Sit jos testi on nega, niin pitää lopettaa keltarauhashormonit, että vuoto alkais. Ja jos taas oiskin positiivinen testi (voi kun oiskin!), niin sit jatkuis vielä kuuri loppuun.
 
Lisperi: Ei ultrattu enää inssipäivänä. Yritin vähän kyselläkin asiasta mutta siihen tuli juuri joku keskeytys (oli melko hektinen päivä) ja ajattelin sitten että kun kerran makaan jo siinä "asemissa", niin tavara sisään vaan ja piinaillaan sitten...

Mulle sanottiin että testaa kahden viikon päästä ja soittele sitten miten kävi.
 
Mun pitäis tehdä testi 4.3. (Inssi oli siis 16.2.), ellei menkat ole alkaneet siihen mennessä. Mä en saanut lugestronia olleskaan, olisko pitänyt sitä pyytää avuksi myös?
Ei sitä varmaan kannata ottaa, jos ei merkkiä luteaalivaiheen ongelmista. Mulla se vaan on hiukan lyhyt (12 pvää) ja lisäksi sitä ennen on päivän-pari tuhruttelua, niin siksi ne on mulle paikallaan. Ja hintakin on aika kallis, niin ei silläkään kannata turhaan niitä pyydellä. Tuo yksi kuuri oli 66 euroa. :(
 
Moikka!

Voisin liittyä myös tähän ketjuun :)
Ollaan kumpikin miehen kanssa kolmekymppisiä ja yritetty ensimmäistä lastamme suunnilleen kolme vuotta. Kummassakaan ei ole löydetty mitään vikaa, eli ollaan selittämättömästi lapsettomia. Yksi keskenmeno koettu 2/2014. Vihdoin sain miehenkin vakuutettua, että jotain pitäis ehkä yrittää, kun ei omin avuin näytä tulevan mitään.

Nyt olisi tarkoitus maaliskuussa mennä ensimmäiseen inseminaatioon. Meillä lääkkeinä käytössä ainoastaan clomifen, annostuksella 1 tabletti kiertopäivinä 3-7. Folliultra olisi ma 9.3 kp 12. Aikaa varatessa hoitaja pyysi tekemään jo sunnuntaina ovistestin ja soittamaan heti aamusta maanantaina jos siinä jo näkyy jotain. Ja julkisella puolella ollaan hoidoissa.


Listaan: Hulda84. IUI 1. ajankohta 03/15 Folliultra 9.3. lääkkeet clomifen. syy selittämätön
 
Tervetuloa Hulda84!

Felis: Hehee. :D

Itse täällä hajamielisyyksissäni unohdin laittaa tänään lugesteronin aamulla. Tuli sitten kamala päänsärky ja heikko olo päivällä -> olo parani kun töiden jälkeen laitoin lääkkeen. Yllättävän suuri vaikutus oli.

Onko teillä muilla muuten ollut sivuvaikutuksia clomeista, pregnylistä yms. lääkkeistä?

Minulla ei pregnyl tunnu missään (pistokohtaa toki hieman aristaa), mutta clomit ja femar aiheuttavat aivan tolkuttoman jatkuvan janon tunteen! Tosin ehkä nyt viime kierrossa ei ihan niin paha jano ollut. Ehkä elimistö alkaa tottua.
 
Mua kans kiinnostaisi tietää onko muille tullut lääkeistä sivuvaikutuksia? Vähän jännittää, huomenna pitäisi ottaa elämäni ensimmäinen clomifen ja mietityttää tuleekohan siitä heti jotain oireita.

Lara_ Mulle ainakin sanoivat, että kahden viikon päästä inssistä voisi tehdä raskaustestin. Ite en ainakaan varmaan pysty odottamaan sen kauempaa :)
 
Ei onnistunut toinenkaan kerta :'( Mieli nyt maassa mutta kai täältä taas noustaan. Todennäköisesti tehdään kolmas (viimeinen) tähän tulevaan kiertoon heti perään. Päivitys Lara_ 3.IUI 03/15.

Elämä tuntuu kovin epäreilulta juuri nyt.
 
Menkat alkoivat tänään, joten eipä tarvitse keskiviikkona testailla. Olisikin ollut aika mieletöntä, jos eka kerta olisi onnistunut! Mulla tulee nyt ens kuukausi taukoa, kun lähdetään miehen kanssa pariksi viikoksi lämpöön. Se sentään piristää mieltä ja saa ajatukset toisaalle :) Tsemppiä ja jaksamisia kaikille!
 
Viimeksi muokattu:
Lara_ Voi eiii....!!! :( jaksamista sinne :hug: Toivottavasti seuraavassa käy hyvin :) On varmasti inhottavaa käydä monta kertaa nuo hoidot ja lääkitykset... Ittellä ainaki kauhistuttaa se miten riittää hermoja ja voimia seuraaviin yrityksiin, mutta jospa se olisi sen arvoista ja saisi sitten sen oman pienen. :)


Lääkeoireita miettineille: Minulla ei tullut niistä clomeista, puregonista taikka pregnylistä mitään oireita, ainakaan että olisin huomannut. Pregnylistä (luulisin) johtuu varmaan että nännit kipeytyivät tossa dpo3.

ON: Jaa tässä olis itsellä DPO6 menossa ja tunsin tänään kovia vihlaisuja navan kohdalla ja vähän oikealla. En sitten tiiä...... Ei jaksa piinailla.. Tissit ovat kipeytyneet, mutta niin on joskus normaalikierrossakin, että viikkoa ennen ku menkat alkaa niin tissit kipeytyy. Voi ku malttais... : /
 
Kalleinta on ollut meillä Puregon ampullit, n. 150 e/ampulli, ja yhteen hoitokiertoon riitti se yksi ampulli meillä. Pregnyl -irrotuspiikki ei ole kun 5 euroa. Ja clomit oli sen 66e.
Sitten käynnit polilla ovat olleet aina sen n. 30 e/kerta. Hoitokierron aikana käyntejä tulee kaksi, ainakin meillä (folliultra ja inseminaatio).
Yhteensä hoitokierto maksaa meille noin 300 e.

Lääkkeiden omavastuuosuus on vuodessa sen joku vähän päälle 600 euroa. Omavastuuosuuden ylittyessä kaikki lääkkeet maksavat vain 1,50e/ lääke.
 
Miehen ekoista siemennesteanalyyseistä (pakollinen) tuli hintaa n. 100 e.

Sen jälkeen tuo n. 30 e/käynti polilla (inssissä 2 kpl). Femar on suunnilleen clomien hinnoissa, mutta sitä ei minulla mene kuin 5 tablettia kierrossa, eli ei koko purkillista. Pregnyl 5 e ja Luget 66 e.

Meillä siis tässä inssikierrossa meni nyt n. 150 euroa. Ilman lugeja olis ollu vain n. 85 e.
 

Yhteistyössä