Inseminaatio 2015

Ruu84: Sydämelliset onnittelut sinulle ja miehellesi! :heart: Vastoinkäymisten kautta voittoon! Ajatella, että epäonnistuneestakin inssistä voi seurata mielipahan ja epätoivon lisäksi myös hyvää: polyyppi tuli havaittua ja poistettua ennen raskautta, kenties lisätiedot kohdun rakenteestakin hyödyllisiä ja jospa ne ekan hoitokierron hormonitkin olisivat vaikuttaneet tuleviin kypsyviin munasoluihin (eivätkä vain senhetkiseen johtofolliin). Onnellista raskausaikaa! :hug:
 
INSSILÄISET 2015

Lauantai 10.1.





NimimerkkiIUIAjankohtaFolliuäLääkitysSyy
Inspis3.01/155.1.fselitm.
vauvayritys7.01/1512.1.g+oselitm.
Haaveilija863.01/1515.1.-siittiöt
Am801.01/15-lzselitm.
kiia-s2.01/15-pco
_Lilja_1.02/15-pu+pr+ltselitm.
Vihdoinhoitoon1.02/15---
Lara_2.--lz+mp+prselitm.
lz+g+pr

Neeuska? Yaelle? Rulla85?

Lyhenteitä: c=clomifen, lz=letrozol, a=anazol, f=femar, pu=puregon, mp=menopur,
m=metformiini, g=gonal-F, pr=pregnyl, o=ovitrelle, l=luget, lt=lutinus, t=terolut, pri=primolut, ol=orgalutran, fos=fostimon, sy=synarela


PIINAILIJAT


NimimerkkiIUIInssipäiväTestipäiväLääkitysSyy
HilleviHiiri831.5.12.---
Madre-822.30.12.14.1.csiittiöt

PLUSSANNEET


NimimerkkiIUIPlussauspvmLääkitysHaasteet
-----


Päivityspyynnöt korostettuna, kiitos!
 
Viimeksi muokattu:
TAULUKON PÄIVITTÄMINEN

Tapoja on varmasti monia, mutta oma tekniikkani on seuraava:

1) Valitsen "Lainaa".
2) Kopioin kaiken tekstin ja siirrän sen tekstinkäsittelyohjelmaan (mobiiliversiolla suoraan lainattuun taulukkotekstiin voi kyllä yksittäisiä muutoksia tehdä, isompi päivitys turhan työlästä ja virhealtista).
3) Poistan alusta ja lopusta ”QUOTE”-osat.
4) Selailen edellisen taulukkopäivityksen jälkeistä keskustelua ja teen parhaani mukaan muutoksia taulukkotekstiin.
5) Lopuksi kopioin kaiken ja siirrän keskusteluun. Ennen lähettämistä valitsen Muotoile & esikatsele, joka paljastaa mahdolliset ”koodausvirheet”. Itse en kyllä osaisi moista taulukkoa rakentaa, mutta valmiin taulukon muokkaaminen on loogista.

--> Ei muuta kuin rohkeasti kokeilemaan! =)

Jätin nyt taulukosta pois v. 2014 plussanneet; riittänee, että ne on koottu tämän uuden ketjun ensimmäiselle sivulle. Taulukko kun on tuollaisenaankin varsin pitkä.
 
Moikka kaikille!

Siirryin taustalle marraskuun alussa kun meille tuli muutaman kuukauden hoitotauko. Nyt kuitenkin takaisin hommiin eli IUI numero 3 tulossa tammikuun loppupuolella, folliuä 19.1. ja samoilla lääkkeillä mennään kuin aiemminkin lz+mp+pr+l.. Suurta toivoa en aio tähän viimeiseen inseminaatioon laittaa, mutta tehdään nyt pois alta, että päästää etenemään toivottavasti vielä kevään aikana IVF:ään :) Meillä siis yritystä takana 2,5v. ja vika minussa: epäilyä lievästä endosta ja pco-tyyppisyydestä sekä munasolun kypsymishäiriöistä + kuukautisia edeltävä tiputtelu vielä siihen päälle. Lääkäreiden mukaan kaikki näistä ongelmista on kuitenkin niin lieviä, että uskovat vahvasti onnistumiseemme joko hoidoilla tai ilman, varsinkin kun miehen näyte ollut aina priimaa ja olemme melko nuoria. Itse en osaa olla yhtä positiivinen, mutta uskon, että tämä vuosi ja IVF:t viimeistään ratkaisevat meidän tulevaisuuden - suuntaan tai toiseen.

Täällä on paljon uusia nimiä joita ei vielä lokakuussa ollut mukana. Lämpimästi siis tervetuloa ja toivotaan niitä parhaita mahdollisia tuloksia ihan jokaiselle teistä, niin uudet kuin vanhatkin :heart:

Ruu84, ihana uutinen! Oikein paljon onnea :heart:
 
Tervehdys taas :)

Eli tämän viikon tiistaina tuli ovistestiin plussa. Keskiviikkona tehtiin inseminaatio puolenpäivän aikaan, jolloin isompi munarakkula oli jo puhjennut. Aamuyöllä olin tuntenut vatsassa hieman kipua ja epäilen tämän olleen ovulaatiosta. Ovistestikin näytti ke aamuna negatiivista. Toinen 19mm munarakkula oli hieman litistynyt ja lääkäri sanoi sen puhkeavan myöhemmin saman päivän aikana mikäli on puhjetakseen. Nyt siis jännätään 21.1. asti, että josko kolmas kerta toden sanoo =)

Ihmettelen suuresti miksi kunnallisella puolella ei käytetä Pregnyliä ovulaation ajoittamiseksi arkipäivälle? Tai miksi ylimääräisiä munarakkuloita ei voida punkteerata? Luulisi sen säästävän enemän kun hoidetaan potilaat kerralla kunnolla, eikä roikoteta ihmisiä pitkissä hoitosuhteissa :/ Ikävää, jos menee kierto ns.hukkaan kun osuu vknlopulle. Tästä syystä itsekin mennyt sivussa yksityiselle ja kaikki kolme inseminaatiota tehty yksityisellä. Maksaahan se n.400€ kerta, mutta on niitä tyhmempiäkin asioita mihin rahojaan laittaa.

Jos tämä inseminaatio ei tuota tulosta seuraavassa menemme kunnalliselle, jotta pääsemme IVF jonoon, mikäli heidän vaatimansa neljäs IUI ei onnistu. IVF kuitenkin jo paljon kalliimpaa yksityisellä, enkä tiedä onko meillä siihen varaa :/

Uskon, että tulemme saamaan vielä lapsia, mutta sitä miten se tapahtuu en tiedä. Ei voi muuta kuin toivoa parasta ja yrittää keskittyä positiivisiin ajatuksiin ja asioihin, joista on kiitollinen :) Toivon vilpittömästi, että jokainen meistä pääsee yhteiseen päämääräämme <3

Ja siitä päämäärästä puhuen .... =)
SUPER PALJON ONNEA RUU84 !! Ihania uutisia <3

Madre-82 Karppaus on todella tehokas tapa laihduttaa, mutta kannattaa olla varovainen, ettei tee kilpirauhaselleen sillä hallaa. Itsellä kilpirauhasen vajaatoiminta ja minulla arvot heitti ihan päälaelle :O Kannattaa siis huolehtia riittävästä hiilareiden saannista. Kyse on enempi siitä mitä hiilareita syö. Itse jättänyt viljat ruokavaliosta kokonaan ja ylimääräinen turvotus sekä nesteet ovat hävinneet saman tien :)
 
Heippa kaikki!
Liittyisin mielelläni mukaan porukkaan! Oon jo n. 2v sivusta seurannut täällä eri ryhmiä ja nyt vasta uskaltaudun mukaan. Yritystä takana yli 2v. Ensimmäinen inseminaatio tulossa heti kun menkat viittii saapua (siinä yks ongelmista). Lääkityksenä tulevassa hoidossa gonal-f ja ovitrelle. Me ollaan naikkarilla asiakkaina. Ongelmina siis mun kierto ja miehellä hippasen hitaat siittiöt!

Kiva kun on paikka missä muitakin samassa tilanteessa olevia!


Sent from my iPad using Tapatalk
 
Joo nuo onnelliseen loppuun päässyt tarinat aina luo toivoa että ehkä vielä mekin onnistutaan :)

Ultra mulla kp 12 eli 14.1 mulla on tosiaan vähän hitaat munasolut nii luultavasti viel toinenki ultra tulee..Toivottavasti kuitenki päästään inssiin viimeksi meinas ongelmana olla kun lääkärin mukaan sielä oli miljoonia rakkuloita kasvamassa no lopulta kuitenki oli 2 isompaa ja yks niitä vähän pienempi.Ja lääkkeenä tosiaan lz+g+pr.
 
Onnea Ruu!

Terveiset 2014 ketjusta. Ehdin olla siellä kovin vähän aikaa, mutta olen vielä lueskellut, mitä tänne kuuluu.

Inspis, mietit miksi Pregnyliä ei käytetä ovulaation ajoittamiseen. Jokaisella induktiohoidolla on oma tavoitekoko munasoluille, jolloin ne katsotaan kypsiksi ja irroituspiikin voi antaa. Suomenkielistä dataa on vaikea löytää ja käytännöt voivat vaihdella. Osoitteesta http://www.fertilityplus.com/faq/iui.html löytyi kysymyksiä ja vastauksia IUIsta, jossa seuraavat mitat:

Q: At what size are follicles considered mature?
A:
-unmedicated 20-24mm
-clomiphene citrate 20-24mm
-FSH-only meds 17 or 18mm minimum
-FSH+LH would be 16 or 17mm minimum.
It is possible for slightly smaller follicles, 14-15mm, to contain a viable egg.
Onnea kaikille vuoteen 2015!

-Ninuka 11+6
 
Nyt kävi sitten niin että ei pystytty tekemään inseminaatiota. Kuten arveltiinkin niin ovulaatio oli ollut viikonloppuna. Meidän oli alunperin tarkoitus päästä vielä kahteen inseminaatioon, mutta lääkäri totes että siirrymmekin nyt IVF-hoitoihin. Ensi kuukautisista lähtien, jotka ovat siis tässä kuussa vielä, pääsemme IVF-hoitojonoon joka on julkisella puolisen vuotta. Jätän siis tämän inseminaatio ketjun kahdeksan hoidon ja kuuden inseminaation jälkeen.

Toivon teille kaikille kovasti onnea ja voimia!

Päivitys: Vauvayritys voi poistaa listoilta kokonaan.
 
Viimeksi muokattu:
Moi kaikille!

Ite tosiaan jo viime vuoden ketjuun kirjoittelin loppupuolella, että ensimmäiseen inssiin ollaan menossa nyt vuoden alusta. Yritystä on takana yli 2,5 vuotta ja mulla ikää 25 ja miehellä 30. Syynä tähän mennessä todettu miehen siittiöt (siellä on jotain poikkeavuutta). Mulla on epäilty endometrioosia ja joudun syömään vahvoja kipulääkkeitä menkkojen aikana ku tulee niin hirveitä kramppeja. Mitään ei oo kuitenkaan löytynyt (paitsi että laparoskopiassa en oo käynyt).

Olemme menossa nyt seuraavasta kierrosta inssiin, eli vasta helmikuun aikana. Lääkitys on silloin c+pu. Mua on nyt alkanut jännittää että kuinkahan käy. Eniten jännittää se ajoitus, että osuuko edes kohdalleen kun mulla muutenkin tuntuu olevan vaikeutta löytää se ovulaatioajankohta. Vauvayritys Harmi että teillä meni tilaisuus sivu suun, mutta toivotaan että IVF-hoidot onnistuu!

Inspis, kiia-s ja muut insseilijät toivottavasti tärppää!

_Lilja_ ja Vihdoinhoitoon, ollaan menossa sitten samoihin aikoihin ja ensimmäiseen inssiin! Tsemppiä teillekin :)
 
Am80 Toivottavasti käy hyvin! :) Jännittikö inssi ja menikö se vaivattomasti? Itse en oikein tiiä että minkälainen se koettelemus on kun eka kerta on vasta tulossa.

Voisin kokeilla kyllä tuota listan päivittämistä, yritin jo eilen mutta ajatus ei oikein pysynyt mukana.

Roope82 Alkoi kiinnostamaan, että mikä kierronpäivä sulla on menossa? Ootko kauankin jo joutunut odottamaan inssiin pääsyä? Toivottavasti ne menkat sieltä alkais pian :)
 
INSSILÄISET 2015

Perjantai 16.1.





NimimerkkiIUIAjankohtaFolliuäLääkitysSyy
Inspis3.01/155.1.fselitm.
Haaveilija863.01/1515.1.-siittiöt
Am801.01/15-lzselitm.
kiia-s2.01/1514.1lz+g+prpco
_Lilja_1.02/15-pu+pr+ltselitm.
Vihdoinhoitoon1.02/15---
Lara_2.--lz+mp+prselitm.
marianna873.01/1519.1.lz+mp+pr+lendo+pco
Yaelle1.02/15-c+pusiittiöt
Roope821.--g+okierto + siittiöt

Neeuska? Rulla85?

Lyhenteitä: c=clomifen, lz=letrozol, a=anazol, f=femar, pu=puregon, mp=menopur,
m=metformiini, g=gonal-F, pr=pregnyl, o=ovitrelle, l=luget, lt=lutinus, t=terolut, pri=primolut, ol=orgalutran, fos=fostimon, sy=synarela


PIINAILIJAT


NimimerkkiIUIInssipäiväTestipäiväLääkitysSyy
HilleviHiiri831.5.12.---
Madre-822.30.12.14.1.csiittiöt
Am801.16.1-lzselitm.
Inspis3.5.121.1fselitm.

PLUSSANNEET


NimimerkkiIUIPlussauspvmLääkitysHaasteet
-----


Päivityspyynnöt korostettuna, kiitos!
 
Hiukan jännitti ja huonosti tuli nukuttua, mutta kaikki meni nopeasti. Edellisenä päivänä olin pitkään ylitöissä enkä muistanut lukea ohjeitakaan, mutta hyvin meni. Käytän tästä edes vain tuota digitaalista testiä, ei tarvii arpoa
 
Nyt on käyty kp 12 ja 14 ultrassa ja inssi on 19.1. Ensin oli kuten viime kerrallakin 7 samankokosta follia ja pistin pari päivää lisää gonal f:ää nii kolme oli jatkanu kasvua. Toivotaan vielä että yksi jäis viikonlopun aikana jälkeen kasvussa eikä peruttais koko hommaa.
Am80 stemppejä piinailuihin =)
 
Noh jos en laske tuhruvuotoja kunnon menkoiksi niin nyt kp 74, tosiaan välissä 2 kertaa jakso joilloin sis tuhrua eli en niitä kunnon menkoiks ees laske kun en oikeen edes suojaa tartte. Nyt turvottaa sen verta josko ne menkat tulis. Jos ei tuu pian ni soitan naikkarille ja varmaan terolut kuurin nappaan sit. Kunnon vuoto viimes siis joulukuussa.

Tää odottelu on pahinta. Inssii ei oo tarvinnu oottaa kun naistenklinikan ekasta käynnistä seuraavaan kiertoon oli tarkotus tehdä. Ja sitä kiertoo tässä ootellaan. ????

Et sillai kai.


Sent from my iPad using Tapatalk
 
Nuo pitkät kierrot on niin ärsyttäviä Terolut kuuri tosiaan kannattaa ottaa nii pääsee jatkamaan :)

Ääh eilen tuli hymynaama ovulaatiotestiin ja inssi vasta huomenna toivottavasti ei ehi mennä ovis ohi, tosin ku on tuo pco ja niitä rakkuloita munasarjat täynnä nii ilmeisesti voi antaa vääränki positiivisen,et toivoa on, mut pisteli siihen malliin munasarjoissa et piti varmistaa testillä..
 
Hyvä Inspis kun mainitsit tuosta karppaamisen ja kilppariarvojen yhteydestä. Mä tosiaan karppasin viime keväänä tosi ketoosidieetillä ja oli pelkästään positiivisia vaikutuksia (paino laski, jaksaminen oli huipussaan, ei turvotuksia ja vatsan toiminta normalisoitui). Homma lähti lipsumaan kesällä kun tuli otettua vähän alkoholia ja sit hiljalleen tuli muitakin huonoja hiilareita mukaan. Mulla ei varsinaista kilpirauhasen vajaatoimintaa ole todettu, mutta näiden hedelmöityshoitojen aikana aloitettiin Thyroxin-lääkitys.

Mulla oli toisen inssin jälkeinen testipäivä 14.1. ja sain liuskatesteillä haamuviivoja ennen testipäivää ja testipäivänä digitaalisella myös positiivisen tuloksen. 16.päivä kävin vielä verikokeessa ja hcg oli 1034. En voi uskoa tätä todeksi enkä uskalla iloita ennen kuin on ensimmäinen ultra 3.2. ja selviää onko sykettä ja elämää oikeassa paikassa. Olen tehnyt testejä valehtelematta kymmenittäin ja nyt päätin vain rauhallisesti odottaa tuota ultraääntä. Oireina on kuukautisten poisjäänti, rinnat on pikkusen herkät sivuilta ja pari kertaa päivässä tulee äkillinen alavatsakipu, joka sitten hellittää yhtä nopeasti kuin alkaakin.
Peukkuja meille kaikille mitä vaihetta kukin jännitetäänkin :heart:
 
Todella paljon onnea madre-82 Pidän peukkuja, että kaikki menee hyvin :)

Itsellä ei tullut hyviä uutisia tälläkään kertaa. Todella turhautunut ja surullinen mieli.. Kyllä se mieli tästä taas kohenee ja toivo nousee kun kierto lähtee käyntiin. Vielä pitäs tehdä 4. inseminaatio, jotta tarvittaessa pääsee IVF jonoon. Tässä kierrossa pääsis taas kunnalliselle puolelle. Pahasti vaan näyttää siltä, että ovis saattaa mennä tässä kierrossa vknlopulle.
Puuh... :headwall:
 
Joo mun munasarjat elää miten sattuu,huoh. Tänään piti olla inssi mutta ultrassa näkyki kuulemma 10-15kpl 15mm rakkulaa. Mä oon jo nyt kyllästyny insseihin ja haluan jo ivf jonoon 3 kertaa yritetty inssiä ja kerran onnistuttu. Meillä kun sinne inssi toimenpidepaikkaan on 3tunnin ajomatka ja pitää aina lainata auto kun ei omaa omisteta nii turhauttaa tuommoset turhat reissut ja tietenki muutenki..Lauantain ovis plussan takia tuli vaan sillon kotona yritettyä joten lääkäri oli vähän huolissaan että mitä tästä tulee. No mut eipä ne ollu ku 15mm ja viime inssissä oli jo 24millisiä nii ei ne varmaan ole vielä irtoamassa.. :saint:
 
Onnea madre-82 :) toivotaan kaikkea hyvää ja ihanaa raskausaikana!

Täällä katse kohti ekaa inssiä. Välivuodot alkoivat taas vikkko ennen kuukautisia joten luomuraskaus ei yllätys yllätys taaskaan onnistunut. On tää kyllä nyt niin syvältä kun olla ja voi! Ens viikon torstaina selviää saadaanko aikaa inssiin. Pelkään niin et kaikki ajat on varattuja ja hoidot hyppää taas kuukaudella eteenpäin :/
 
Onnittelut madre -82!

Mulle tehtiin tänään kolmas ja viimeinen inseminaatio. Ajoituksen kanssa oli hieman aikataulullisia haasteita ja tänään toimenpiteen yhteydessä lääkäri totesi ovulaation ja tapahtuneen. Tosin ovisplussasta ei ole vielä ihan kahta vuorokautta joten voihan olla et munasolu on edelleen hengissä ? mitään odotuksia ei ole, odotellaan vain pääsyä ivf:ään..
 
Viimeksi muokattu:
Hiljaiseksi on mennyt.. mut täällä menoss pp 13ja tosiaan ihan luomukiertoon tehty inssi. Huomenna ois testipäivä ja menkkojen alkamispäivä. Eilen olin jo varma et peli oli pelattu kun vihlo niin kovasti mut ei alkanut ja yleensä tuhruttaa jo paria päivää ennen nyt on päästy jo pitkälle :)
 
Haaveilija1986 tuohan kuulostaa jo lupaavalta! Ilmoittelehan kun selviää miten kävi, pidän peukkuja :) Itsellänikin menkkoja edeltävä tiputtelu vaivana (usein jopa viikon verran) ja luomukierroissa jo pelkästään tiputtelun siirtyminen mahdollisimman lähelle menkkoja ilahduttaa, kun tuntuu, että edes jokin omassa kropassa menee normaalimpaan suuntaan. Nyt tosin lugejen kanssa tiputtelu poissa, joten ei voi päätellä mistään mitään :confused:
 

Yhteistyössä