Inseminaatio 2015

Nennalii, muuten mulla on oireita vähän joka kierrossa, mut tällä kertaa oli (muiden oireiden lisäksi) samanlaista kohdun pistelyä kuin sillä ainoalla kerralla ku oon ollu raskaana. Erilaisia, välillä suht voimakkaitakin, "nippailuja" oli dpo 4-9. Plussakierrossa mulla oli todella runsasta valkovuotoa, mutta sitä ei tällä kertaa ollut, eli sen oireen puuttuminen piti nyt jalat edes osittain maassa.
 
Hei kanssasisaret, älkää toivoanne menettäkö.
Tulin kurkkaamaan tänne vanhaan ryhmään pitkästä aikaa. Meillä siis selittämätön lapsettomuus (tosin miehellä vähänlaisemmin siittiöitä ja mulla lyhyt luteaalivaihe, vaikka lääkärissä sanoivat monesti, ettei vaikuta). Meille tehtiin kaksi inssiä perättäisiin clomi-kiertoihin syksyllä ja toinenhan niistä tuotti tuloksen lokakuussa. Keltarauhashormonin avulla. Se on siis mahdollista, uskokaa vaan!

Muistan kyllä, että ekan epäonnistuneen jälkeen olin epäileväinen onnistumisen suhteen, mutta niin vaan kävi. Suvipilvi, oltiin kanssa NK:lla, joten sielläkin voi aikataulut ja muut onnistua. Tai meille oli tähdet kohdillaan.

Nennalii, se kierto jolloin raskauduin kp 25 alkoi verenvuoto ja ehdin jo sitä surra ja itkeä, kunnes se loppuikin yhtäkkiä parin tunnin päästä. Odottelin siitä vielä kolmisen päivää, kunnes tein positiivisen testin ja siitäkös ne oireet vasta alkoi. Etova olo lähinnä. Ennen testaamista en siis saanut mitään muuta "viestiä", kun sen vuodon. Siinä lähinnä odottelin vaan menkkoja kunnolla alkavaksi, mutta kun ei kuulunut mitään, olihan se testattava.

Nyt raskausviikolla 20, eli puoliväliin päästy ja rakenneultrassa kaikki oli hyvin, joten jos tässä alkais pikku hiljaa uskomaan, että loppuun asti päästään! Niin ja yks on tulossa, vaikka oli siellä inssissä ultrattaessa parikin follikkelia! Tai siis toinen oli jo puhjennut.

Tsemppiä ja jaksamista kaikille!!
 
Kiitos Illa Tuu tsemppauksesta. Lueskelin viime syksyn kirjoituksiasi ja huomasin, että sinä pidit itseäsi "vasta 32 vuotiaana" eli niin nuorena, ettei vielä ollut hoitojen suhteen kiirettä. Itse taas ajattelen olevani "jo 32". Pitäisi kai rauhottua. :D Esim Clomittarissa oli niin paljon minua nuorempia, toista, kolmatta tai neljättä lastaan yrittäviä, että pääsi jotenkin ikäkriisi yllättämään. Ei kai pitäisi verrata itseä niihin, joilla on asiat paremmin, vaan keskittyä omaan itseensä ja olla hiukan positiivisempi.
 
Nennalii jännä jos noiden follien takia sanottu et ei tekis kun itsellä oli ekassa inssissä 2 24mm follia ja sitä vaan sanottiin hyväksi..

No mut tänään oli kp 12 ultra ja molemmissa munasarjoissa näky jotain epämäärästä lääkäri ei ollu varma oliko se vuotanut(?) keltarauhanen eli ovis jo menny vai sit kysta verikokeella ja ultralla seurataan mitä tapahtuu mut joka tapauksessa meijän inssit oli tässä yks vaan saatiin tehtyä ja 4 kertaa yritetty eli liian hankalaa saaha munsarjat yhteistyöhön joten päästiin ivf jonoon..Eli heihei toivottavasti muilla menee paremmin :flower: =)
 
kiia-s, tsemppiä IVF:ään! Meille ainakin sanottiin, että IVF:n ennuste on parempi, kun folleja on paljon. Itselläkin oli (ei PCOta) liian innokkaat munasarjat, mutta meillä oli onnea ja h16+jotain on menossa.

terv. Ninuka vuoden 2014 ketjusta
 
No Suvipilvi, kyllä tunnustan, että pientä hätäilyä iän kanssa on ollut välillä.
Mutta oma ystäväpiiri ja elinpiiri on vähän semmonen, että lapsia on lähdetty tekemään kolmenkympin huitteilla ja ehkä tilitin asiasta lähinnä niiden lapsettomien ystävieni kanssa, niin tottahan siellä oltiin sitä mieltä, ettei kiirettä ole. :)

Mutta oikeesti siis jos sullakin on muutama vuosi vielä jopa 35-rajaan, niin hätäilyt sikseen. Paljonhan noita lapsia saadaan yli neljänkymmenen ikäisenä hoidoilla ja ilman. Ikä on asenne, eiks vaan ;)
 
Hipsunpöpsy, mä tiedän järjellä ajateltuna, että tässä ei oo mitään kiirettä, ja aikaa on vielä yli kymmenenkin vuotta, mutta tässä asiassa mä en oikein osaa ajatella järjellä. Varsinkin kun mun suvussani ollaan erittäin hedelmällisiä ja lapset on "hankittu" jo nuorena. Tää on mun oma kriisini.

Pahoittelut jos aiheutan muille samanlaista mielipahaa, jota oon itse kokenu.
 
Viimeksi muokattu:
Nega :headwall: eilen alkoi vuoto ja makasin koko päivän sängyssä. Ja tää oli eka inssi kerta. Jos toinenkin menee yhtä huonosti, ni mut varmaan löytää jostain autonromusta kallionjuurelta :'( Ens kuu jää taas välistä ku ovis on viikonloppuna. Että eniten vituttaa kaikki. :headwall:

kiva kun on taas vilkasta täällä, mut nyt ei kyl jaksa lukea muiden kuulumisia. Itsekäs oon tällä kertaa. Mut tervetuloa kaikki uudet ja toivottavasti muut on valoisammalla mielellä kuin minä..
 
Minä hieman ihmettelen näitä "ovulaatio osuu viikonloppuun" juttuja... minulle on tuossa tilanteessa todettu, että pregnylin avulla ovulaatiota voi aikaistaa kun follikkelikin on riittävän iso, ja inssi on tehty perjantaina viikonlopun sijaan. Kysykää lääkäriltä onnistuisiko tämä myös teillä.
 
Pahoittelut Vihdoinhoitoon negasta. Nää jatkuvat pettymykset kyllä vetää välillä tosi synkkiin aatoksiin, mutta pakko se on vaa jaksaa nostaa pää pystyyn ja jatkaa kohti uusia pettymyksiä. Sain juuri tietää, että mulle ollaan suunniteltu enää korkeintaan kahta inssiä. Näihin tulee tietty välikierrot ja hoitaja sanoi, että kannattaa varautua siihenkin, että joka kiertoon ei välttämättä osu vapaita lääkäriaikoja. Todellinen kärsivällisyysharjoitus... Tsemppiä kaikille!

Muoks. Lääkäri soittikin mulle uudestaan ja sanoi, että mun lääke vaihdetaan Menopuriin kun Gonal ei selvästi sopinu mulle. Ja inssejä tehdäänkin enää vaa yks. Oisin päässy halutessani jo nyt IVF jonoon, mutta päätin et kokeillaan tää vielä! Hyvä testata näin kevyemmin ni ei mee eka IVF hukkaan... En ois viikko sit uskonu kieltäytyväni oikoreitistä IVF-jonoon!
 
Viimeksi muokattu:
Heippa!
Vielä olisi muutama piinaava päivä odotusta ja jännitystä edessä (maanantaihin). Mieli on kyllä jo valmiuksia ankea, en vaan tiedä miten kestän jos ne sieltä taas tulee.

Lähes kaikki oireet on tipotiessään, ainut ero edellisiin kuukausiin on se, että en ahmi kaikkea vastaantulevaa suuhuni, eikä liioin ole nälkä. Välillä myös närästää pahasti. Siinäpä kaikki.

Kuinka aikaisin te plussanneet ootte tehneet testejä?

Vihdoinhoitoon, oon niin pahoillani ????
 
Täällä ilmoittautuisi uusi kirjoittelija.

Hieman taustaa: Olen 33-vee, mies 34. Kiertoni on ollut epäsäännöllinen aina. PCO-maisuutta todettu vuonna 2010. Siihen sain lääkkeeksi clomifenit, joiden avulla jokunen kierto, kunnes tauko, josta tulin yllättäen luomusti raskaaksi. Yksi 3,5-vuotias lapsi meillä siis on.

Toista kovasti toivoisimme, ja yritystä nyt takana 1 v 2 kk. Elokuusta lähtien olemme olleet julkisen puolen hoidoissa. Yllättäen enää ei ollut verikokeissa eikä munasarjoissa merkkejä PCO:sta, mutta silti ei ole raskautuminen onnistunut. Hoitona on ollut ovulaation induktio. Ensin clomit + pregnyl 4 kiertoa, sitten yksi välikierto, ja nyt tokaa kiertoa menossa femar+pregnyl -yhdistelmällä. Tämä toinen femar-kierto on nyt ensimmäinen inseminaatiokierto.

Kävin tänään follikkeliultrassa (kp10). Johtofollikkeli oli 15-16 cm halkaisijaltaan. Sunnuntaina (kp12) pistän pregnylin ja inssi olisi sitten tiistaina aamupäivästä (kp14).

Vähän jäi hämäämään, kun en muistanut kysellä tarkemmin pregnylin ajoituksesta. Inssi on klo 11 tiistaina, joten ehkä piikki kuuluisi sitten pistää sunnuntaina klo 23, niin olisi 36 h aiemmin. Onko muilla kokemusta?
 
Hei!
Pääsenkö mukaan keskusteluun?
Vähän taustoja meistä, olen 33v ja mies 32v. Syynä lapsettomuuteen on mun pco ja myös miehen suht heikko siittiötilanne. (Miehellä kuitenkin lapsi ed.suhteesta) Lasta olemme yrittäneet kohta kaksi vuotta. Olen syönyt metformiiniä elokuusta alkaem ja letrozoleja nyt kaksi kiertoa. Ekasta kierrosta ei löytynyt folikkelia, mutta nyt viimeisemmästä sellainen bongattiin, kun söin letrozoleja enemmän (7,5mg/päivät 3-7). Viime sunnuntaita pistin pregnyl-pistoksen ja olin ensimmäisessä inseminaatiossa maanantaiaamulla. Tyhmänä ja malttamattomana tein raskaustesti jo tänään, vaikka tiedän, että pregnyl näkyy testeissä kai 10-14 päivän ajan. Testin tulos oli negatiivinen, onko toivo siis ihan kokonaan menetetty, koska testi näyttää negatiivista jo näin pian pistoksen jälkeen? Tiedän, että oli ihan hölmöä tehdä testi jo nyt, mut olis ollut kiva nähdä jossain testissä joskus plussa, kun ovistestitkään eivät tunnu toimivan... :D
 
Pupuska81: En usko, että Pregnylin poistumisnopeudesta voi tehdä mitään johtopäätöksiä. Ne varoajat on varmasti annettu aika lailla varman päälle, joten nopeammasta poistumisesta tuskin on haittaa. Pidetään peukut pystyssä, että reilun viikon päästä näyttää positiivista. :)

Aika jännä muuten, että meillä on inseminaatio ajoitettu pregnyl piikistä vasta seuraavasta seuraavalle päivälle, kun teillä oli jo piikin jälkeisenä päivänä.
 
Meille lääkäri sanoi, että piikki on hyvä antaa 24h aikaisemmin inseminaatiota. Hän sano, että mielummin ollaan aikaisemmin liikkeellä, kun liian myöhään. Hän suositteli myös peittojen heiluttamista ma-iltaan, niin saataisiin kaikki hyöty irti.
 
INSSILÄISET 2015

Lauantai 21.2.





NimimerkkiIUIAjankohtaFolliuäLääkitysSyy
Lara_2.02/1510.2.lz+mp+prselitm.
Yaelle1.02/1518.2.c+pusiittiöt
Lisperi1.24.2.20.2.f+prpco
Am802.02/15-lzselitm.
Suvipilvi3.03/15-g+oselitm.
Inspis4.03/15-fselitm.
Vihdoinhoitoon2.03/15-c+pr-
Roope821.--g+okierto + siittiöt
Haaveilija864.---siittiöt

Neeeuska? Rulla85? HilleviHiiri83?

Lyhenteitä: c=clomifen, lz=letrozol, a=anazol, f=femar, pu=puregon, mp=menopur,
m=metformiini, g=gonal-F, pr=pregnyl, o=ovitrelle, l=luget, lt=lutinus, t=terolut, pri=primolut, ol=orgalutran, fos=fostimon, sy=synarela


PIINAILIJAT


NimimerkkiIUIInssipäiväTestipäiväLääkitysSyy
Nennalii1.02/1523.2.g+oselitm.
Pupuska811.16.2.-m+lz+prpco + siittiöt

PLUSSANNEET


NimimerkkiIUIPlussauspvmLääkitysHaasteet
Ruu841.6.1.c+pu+prselitm.
Madre-822.14.1.csiittiöt


Päivityspyynnöt korostettuna, kiitos!
 
Täällä nyt kehissä Terolutit ja vuodosta sit soittoa naikkarille.. Odottavan aika on pitkä. Kunnon menkkoja ei siis tullut muutamaan kuukauteen. Noh josko sit reilun viikon päästä. ???? tsemppiä kaikille!


Sent from my iPad using Tapatalk
 
Kävin keskiviikkona folliultrassa ja oikealla puolen johtofolli oli 14mm ja kaikki muut oli 9-9,5mm. Pistin eilen illalla pregnyl irrotuspiikin ja maanantai-aamuna on inssi. Lisperi Mulla kans tulee tuohon väliä noin 36-38h. Että en tiedä sitten onko hyvä asia vai ei... vai ajoittuuko mun ovis jotenki huonosti viikonlopulle että onkohan myöhäistä, huomenna selviää..

Tuo pregnylin pistäminen oli sitten kamala kokemus neulakammoiselle.. Mutta selvisin vaikka muutaman kyyneleen tirautin pistämisen jälkeen. mies kehui reippaaksi :D Puregonin pistäminen ei ollut ollenkaan paha kun neula on ohut mutta pregnyyyyllin neulanen olikin paksumpi..: /

Nennalii ja Pupuska81 tsemppiä piinailuihin ja toivottavasti käyp hyvin :)
 
Tervetuloa uudet, toivottavasti käytinne jää lyhyeksi!

Päivitykset jääneet, mutta IUI 2. oli 12.2 .
Mahaa nippaillut tänään aika kovasti, mutta niin oli viimeksikin syksyllä.

Tsempit kaikille!
 
Nennalii Voi eiiii.... :( Voimia sinne!!

On kyllä masentavaa kun niin monella menee mönkään... :(

Lara_ Sullahan testipäivä jo lähestyy, toivottavasti tärppi on käynyt :)

Meillä oli tänään inssi ja nyt on vähän haikea fiilis. Viime syksynä saimme tietää miehen spermanäytteen tulokset puhelimitse ja meille sanottiin että siellä oli keskimääräistä enemmän epänormaaleja siittiöitä.
Nyt sitten tänään inssissä pyysin nähdä sen syksyisen tulospaperin ja siellä lukeekin että epänormaaleja on 100%!!!!!!
Tämän päivän spermassa katsottiin vaan liikkuvuutta joten ei ole tietoa epänormaalien määrästä. Tiedämme että sinne lähti kuitenkin pesun jälkeen 9 miljoonaa siittiötä joissa 80% liikkuvuus. Mulla on ollut koko aamun kipeät munasarjat ja jomotellut niin, ettei oo kyllä koskaan ovulaation aikaan ollu tämmösiä kipuja. Mutta nyt sitte toivotaan vaan parasta.
Mietin vaan että onko tämä hoitomuoto meille ihan turha jos yksikään siittiö ei kykene pääsemään munasolun sisälle... :( Mieskin on nyt ihan maassa..
 
Mekään ei olla koskaan saatu sperman tuloksia paperille, on vaan sanottu, että heikosti on. Mutta mikä on heikkoa, määrä vai liikkuvuus vai mikä? Kamalan kurjaa, jos touhu on ihan turhaa :( Meille lääkäri sanoi, jossain vaiheessa, että pitää olla tarkkana ettei, lapsi mene inseminaatiossa pesuveden mukana... Tarkoittanee siittiöiden vähäistä määrää. Jännä jotenkin, että ainakin Tyksissä vastaanoton lyhyys ja vauhti on aikamoisia, että tuntuu etten ehdi kysymään kaikkea. Tsemppiä kaikille! Toivottavasti joku onnistuisi, niin tulisi uskoa tähän touhuun... :)
 
Viimeksi muokattu:
Nennalii: Tsempit sinne! Kurjaa! :(

Yaelle: Onpa ikävä juttu nuo syksyiset tulokset. Silti peukut ja tärppionnet sinne! Aika outoa muuten, että teille ja Pupuska81:lle ei ole tulospapereita aiemmin toimitettu. Ja ihan kaikkia tietoja. Meille ne toimitettiin ensin kotiin ja sen jälkeen käytiin läpi lääkärikäynnillä. Outoja eroja käytännöissä.

Yaelle: Teillähän oli tuo pidempi väli piikin ja inssin kanssa myös. Miltä näytti sen suhteen? Sanoiko lääkäri mitään, että oliko ovis vielä tapahtunut?

Meillä tosiaan huomenna eka inssi. Vähän jännittää!
 

Yhteistyössä