Moikka, mahtuuko mukaan?
Olen kirjoitellut kaksplussalla pitkään, eri ketjuissa, välillä raskausketjussa ja välillä milloin missäkin, mutta tämä olisi nyt kaiketi paikkani.
Taustaa sen verran että olen 36 vuotias, kesällä 4-vuotta täyttävän tytön äiti. Eka lapsi sai alkunsa 4kk yrittämisen jälkeen, ensimmäisestä Clomikerrasta.
Toista lasta on yritetty 11/11 lähtien ja taipaleelle mahtuu 3 keskenmenoa, joista pisimmälle ehtinyt 9/13, rv 12. Olen ollut erittäin maissa, paitsi tämän jatkuvan yrittämisen kanssa, myös noista keskenmenoista, erityisesti tästä viimeisestä, jonka jälkeen ei ole ollut pienintäkään raskautumisyritystä.
Olen käyttänyt Clomifeneja, Letrozoleja, Primoluteja, Proveraa, Metforemia, Tyroksiinia.. Kilpirauhasen vajaatoiminta todettiin tyttären syntymän jälkeen, kun lääkäri halusi katsoa arvot, kun raskautta ei kuulunut.
Olen ollut yksityisellä hoidossa aina ja vuoden 2014 alussa vaihdoin yksityistä ja sain lääkärikseni naisen, joka hoitaa myös julkisella lapsettomia.
Kävin vuoden yksityisellä ja hän laittoi meille lähetteen julkiselle ja nyt olemme siis suuntaamassa kohti ensimmäistä inseminaatiota, jonka pitäisi tapahtua piakkoin.
Ongelmana on, että asumme Vaasassa ja inseminaatioita tehdään Tampereella.
Mulla on huomenna folliultra ja siinä kaiketi nähdään, mitä tapahtuu, jos tapahtuu. Tässä kierrossa otin Letroja annoksella 1+2+1+2+1 kp 3-7 ja ainakin vielä näyttää testit negaa. On todella hankalaa lähteä toiselle paikkakunnalle lapsen kanssa ja yrittää saada miehelle töistä äkkiä vapaata. Eihän sitä voi tietää, koska se mahdollinen inssi on, jos ylipäänsä on? Tänään on kp 9 ja ensi keskiviikkona, kp 15 miehellä on töissä joku juttu, "mistä ei mistään hinnasta voi olla pois" eli mulla on hyvin vahva tunne, että vituiksi menee, niinsanotusti.
Mulla on ollut järjetön painonpudotusurakka sitten syyskuun. Vaasassa BMI- raja on 35 ja mulla oli syyskuun lopussa BMI vielä 39 tienoilla. Olen siitä saanut tiputettua painoa 11kg ja tänään mun BMI on 35,09. Voiko mahdollinen inssiin pääseminen jäädä noin vähästä kiinni, kun lääkäri sanoi että BMI on oltava 35 tai alle?
Mua pelottaa tuleva, mua pelottaa miten saadaan aikataulut järjestymään ja miten kaikki menee. Meidän on pakko ottaa lapsi mukaan Treelle, sillä emme ole tästä hoitojen aloittamisesta puhunut kenellekään, enkä aio puhuakaan, vielä.
Kaikki on itsellekin niin raskasta, että ei vaan jaksa vastailla kysymyksiin ja uteluihin.
Ollaan kaikenlisäksi kipeinä koko jengi, mulla influenssa, lapsella oli viime viikolla kurkunpääntulehdus ja vielä hirveä yskä ja nuha, miehelle tulossa koko arsenaali.
Valakaa muhun nyt jotain uskoa
kiitos.
*muoks* lisään riviä sitten kun tiedetään, meneekö tää kierto syteen vai saveen.