Inseminaatio 2013

Tarana: mekin mentiin yksityiselle eli väestöliittoon ja tällä viikolla oli siellä kolmas inssi. Tarkoitus on mennä julkiselle inssien jälkeen tarvittaessa.

Tänään laitoin ensimmäisen Lugestern kapselin. Kyllähän se vähän sattui, mutta ei niin pahasti kun kuvittelin. Tosin en ole ihan varma onnistunko laittamaan sen oikein. Tarkoitus olisi ihan kohta ottaa toinen. Yritän nyt suunnilleen samoihin aikoihin päivästä niitä laittaa. En tiedä onko pakko näin tehdä, mutta se auttaa myös mua muistamaan niiden laittamisen.
 
Kiitos teille kaikille kannustuksesta irrotuspiikkeilyyn ja inssiin!!! :heart:

Kasenja, kiitos kommenteista koskien e-hormonien sivuvaikutuksia. Se on tosi kumma, miten pieni pilleri voi saada pään ihan sekaisin.

ON: Täällä on ihan hyvät, etten sanoisi tosi hyvät tunnelmat. Irrotuspiikin laitoin perjantaina, ja tähän mennessä (3 pvää pistämisestä) oireita ei ole ollut kuin nimeksi! Parina päivänä päänsärkyä ja väsymystä, yhtenä päivänä hetken kumma olo. Yhtenä yönä hikoilin niin, että peitto oli aivan märkä. Nämä oireet kestää miten päin vaan, no problem. Olen niin iloinen, että vihdoin uskaltauduin kokeilemaan!

Eilen aloitin keltarauhashormonin ja toivon kovasti, ettei mitään kummempaa sivuoiretta ilmaannu. Suoraan sanoen en kuitenkaan usko, että olisi tärpännyt. Se ei nyt tunnu ylenmäärin haittaavan, koska olen niin iloinen siitä, että olen uskaltanut ottaa ratkaisevan askeleen hormonien suuntaan! Tämä askel parantaa joka tapauksessa raskaaksi tulemisen mahdollisuuksia. vauvayritys, tsemppiä sullekin keltarauhashormoniaikaasi! (Mulla on käytössä Lutinus, joka on tosi helppo laittaa, koska paketissa on mukana asetin, vähän kuin Tampaxissa: toimintaperiaate sama, vaikka asettimen ulkomuoto onkin erilainen.) Miten paljon käytät Lugeja vuorokaudessa? Mulla on toistaiseksi alhainen kokeilumäärä, 100 mg/vrk. En tiedä, nostetaanko sitä jatkossa, jos tämä nyt sujuu hyvin.

Lääkäri kirjoitti jo mukaan clomi-reseptin. Tunnustelen täällä, uskaltaisinkohan hyvästä alusta rohkaistuneena ottaa ensi kierrossa clomit mukaan... Tällä hetkellä ajattelen, että uskallan. :) Koska olen pienikokoinen, kokeillaan aluksi annostuksella 0,5 tbl/päivä kierron 3.-7. päivä. Voin lopettaa tabujen nappaamisen sit välittömästi jos ylitsepääsemättömiä ongelmia ilmenee. Pikkaisen absurdia, mutta odotan jo menkkoja, että pääsisin kokeilemaan clomien vaikutusta munasarjoihin... :confused: Tää vaan kertoo siitä, miten vähän uskon mahdollisuuksia tässä kierrossa olevan. Dpo 3, joten odottamista on vielä päivä jos toinenkin!

Tsemppiä kaikille piinailijoille ja tervetuloa mukaan Tarana!
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: tarana ja hanzku_91
Kiitos Fiia:) Sullekin kovasti energiaa hoitoihin!

Tuo Lutinus on varmasti paljon parempi. Tässä ei ollut mitään asetinta mukana, kapselit vain ja olen kokenut sen vaikeaksi laittaa. Soitin tuossa Väestöliittoon siitä kun osa vaikutti valuvan pois, mutta sieltä sanottiin että sen kuoren on tarkoituskin valua pois eli ihan normaalia (se tarvittava osa imeytyy kyllä limakalvoille). Mullakin on muuten 100mg, mutta kahdesti päivässä eli yhteensä 200mg/vrk. Sitä kohtaa tuolta alhaalta särkee mihin sen olen laittanut. Ei ole kiva kokea kipua seuraavat pari viikkoa, vaikka vauvan saamiseksi tekisinkin miltei mitä vain. Mietinkin jos soittaisin ja yrittäisin kysyä et jos sen vois ottaa suun kautta.
 
Moi vauvayritys, ikävä kuulla, että Luget kettuilee! Tuosta suun kautta ottamisesta: mulle lääkäri puhui jotain siitä, että limakalvolle laitettuna keltarauhashormonista tulee vähemmän sivuvaikutuksia ja on suht' heti perillä siellä, missä pitääkin. (Mulle määrätty Lutinus on emätintabletti, vain vaginaaliseen käyttöön.) Heräsin yöllä mahakipuun, mutta se meni ohi vähän ajan päästä, ehkä johtui Lutista, ehkä jostain muusta, selvinnee ensi yönä, kun taas illalla asennan tabletin. :) Päättelin tuosta sun 200 mg /vrk annostuksesta, että ilmeisesti lääkärini kokeilee mulla puolitettua annostusta kaikista hormoneista (Lutinus ja mahdolliset clomit) aiemman hormoniyliherkkyyden ja pienen elopainoni vuoksi.

Mietin vauvayrityksen kokemuksia lukiessani, että mikä muu on Lugen ja Lutinuksen ero kuin se, että Lugeja ei määrätä pähkinäallergikoille? Kun kerran Lutinuksessa on asetin valmiina ja sen on helppokäyttöinen, miksi Lugeja ylipäätään määrätään? Onkohan hinnassa jotain eroa? (Lutinus maksoi 35,20e /21 tablettia.)
 
Viimeksi muokattu:
Fiia: kiva kuulla, että hormoneista ei ole tähän mennessä tullut mitään mahdottomia sivuvaikutuksia ja että lääkärisi on ottanut herkkyytesi huomioon ja määrännyt tavallista pienemmät annokset. Tsemppiä piinapäiviin!

Itse olen siis käyttänyt Anastrozolia, Pregnyliä ja Lugesteronia. Näistä Lugesteron on aiheuttanut pahimmat sivuvaikutukset, sillä olen huomannut sen vaikuttavan mielialaan ja pahentavan masis-tunnelmia ennen menkkoja. Itse käytän sitä alakautta ja onhan se vähän ikävä laittaa ja valuttaakin ärsyttävästi, mutta kyllä Lugejen kanssa pärjää ja mielialanvaihtelutkin on vaan kestettävä (myös mies saa niistä tietty osansa).

Omaa päivitystä: ultra takana ja huomenna edessä kolmas ja samalla viimeinen inssi. Eli jos se ei tulosta tuo, niin lääkäri päätti, että mun kanssa siirrytään sitten IVF:ään, mistä oli jo alustavasti viime käynnillä puhetta. Ja koska yksityisellä ollaan, niin hoito voidaan aloittaa heti seuraavasta kierrosta. Tosin täytyy kysyä, sotkeeko pääsiäinen mahdollisesti aikatauluja. Toki toivoisin kovasti, että IVF:ään ei tarvitsisi mennä, kun se on taloudellisestikin aika iso paukku kaiken muun stressin lisäksi, mutta jos ei inssit tehoa niin kai se sitten täytyy sekin kortti katsoa.. Onneksi alkaa kevätaurinkokin pikkuhiljaa paistelemaan, niin saadaan vähän valoa elämään:)
 
Moikka Tiuku ja muut,

Tsemppiä Tiuku huomiseen inssiin ja kiitos kannustuksesta piinailuun. :) Tuntuu jotenkin niin hoopolta ja fantastiselta, kun kuukausien pelkäämisen jälkeen hormoneista ei ole toistaiseksi ollut mitään sanottavaa haittaa mulle. Ei tunnu niinkun yhtään miltään, ei satu, ei kiristä, ei purista (sen paremmin ylä- kuin alapäässäkään). Mahan seudulla on aivan hiljaista (dpo4), mutta hoitaja sanoi, että ei tässä vaiheessa usein mitään tunnukaan vaikka raskaana olisikin (ja sitä minä nyt tuskin olen).

Nyt tulee omaa napaa kun ajatukset vaan kiertää. Olen jäänyt miettimään viime kierron inssin jälkeisiä tuntemuksia. Dpo 1-2 oli paljon tuntemuksia ja ikäänkuin kirvelyä vasemmalla puolella (ajattelin, että johtui siitä, että munasolu irtosi vasemmalta puolelta ja ehkä kohtuun ruiskutettu liuos siittiöineenkin jotenkin "ärsytti"?) Dpo 9-11 palelin hirveästi iltaisin, mutta iho oli aivan tulikuuma nukkumaan mennessä ja yöllä hikoilin kovasti. Mittasin kohonneen lämmön 37.1-37.3 noina päivinä. Sitten dpo 13 munasarjatuntemukset loppuivat kuin seinään. Tämä kaikki siis luomukierrossa. On tietenkin mahdollista, että lämpöily liittyi johonkin pöpöön, jota vastaan kroppa taisteli (muuten en tuntenut olevani kipeä).

Olen kuitenkin miettinyt tuota tuntemusten loppumista kuin seinään ja samassa kierrossa tehtyä s-prog-koetta, joka näytti liian alhaista arvoa, jotta raskauden jatkuminen ylipäätään olisi voinut olla mahdollista. Olisiko jotain voinut koittaa tapahtua... (siis eli haaveilen täällä turhanpäiväisiä....) Lääkäri kehui ovulaatiolimoja optimaalisiksi tuolloin, tässä kierrossa tehdyssä inssissä hän ei asiasta maininnut, enkä itsekään mitään erityistä ovislimaa havainnut. Jotenkin tuntuu siltä, että homma meni ihan harakoille tässä kierrossa eikä ovulaatio ollut kunnollinen. Oma intuitio sanoo, että munasolu oli jotenkin vajaasti kehittynyt, koska kunnon plussaa en saanut ovistestiin, mutta munarakkula oli kuitenkin mennyt kasaan (havaittiin inssiultrassa). Oliko siellä rakkulassa siis yhtään ketään vai luhistuiko rakkula vaan omia aikojaan...?

Eli piinapäiviä selvästi näemmä täällä eletään.....:headwall:
 
Mun pitääkin kysellä lääkäriltä tuosta Lugen ja lutinuksen erosta, rahallisesti maksoi kyllä suunnilleen saman verran näköjään. Jos on tarpeen mun vielä käyttää lugeja niin kysäisen kyllä sitten lääkäriltä että oisko toi lutinus mun kohdalla yhtä hyvä vaihtoehto. Asettimen kanssa olis kyllä varmaan paljon helpompaa. Mulla ei todettu mitään sivuvaikutuksia Gonal F:n kanssa, Pregnylin kanssa pientä vatsakipua, mut se ei haitannu. Se voi olla syy miksi lääkäri uskaltaa pitää mulla luget 200mg/vrk. Kyllä näihin Lugeihinkin on nyt ihan tottunut ja tietenkin se tavoite on koko ajan mielessä niin pienistä ei enää hätkähdä. Se mua nyt pelottaa kun on ollut hyvin vähän oireita että mitä jos ei onnistunutkaan...sillä ekalla kerralla kun onnistui (mutta meni saman tien kesken) oli kovat alaselkä ja alavatsakivut, nyt vain vähän noppailuja ja muutama kiputuntemus. Kunpa vaan tietäis jo...

Kovasti voimia piinailijoille ja muille hoidoissa oleville!
 
Moi vauvayritys, on musta hyvä idea kysyä lääkäriltä, voisitko saada mieluummin Lutinuksen, koska sen laittaminen on helpompaa, ja sulla on ollut Lugejen kanssa ei-niin-kivaa. Lutinusta on mun ymmärtääkseni markkinoitu myös esittämällä, että se on miellyttävämpi käyttää, kun se ei valu. Kahden päivän kokemuksella tää pätee ainakin mun kohdalla. Käyttökokemukset voi tietty vaihdella paljonkin henkilöstä riippuen.

Piinaillaan vauvayritys aika samaan tahtiin, ja suht' samat on näemmä olotkin. :)
 
No niin, nyt on 3. inssi ohi. Ja ei mennyt kivuttomasti niin kuin kaksi ekaa, vaan oli jotain ongelmaa kohdunkaulan kanssa ja sattui kyllä jonkun verran ja melkein huono olokin tuli. Eli inssi ei aina ole kivuton, kuten tähän mennessä tuudittauduin ajattelemaan. No nopeastihan siitä kuitenkin toivuttiin. Ja ultrassa näkyi, että ovulaatio oli jo tapahtunut. Nyt siis vaan odotellaan ja jos positiivista tulosta ei tule, niin tiedossa yksi välikierto ja sitten tositoimiin, eli IVF. Mutta ensin tsemppiä kaikille kohtalotovereille piinapäiviin!

Tiuku_2013.........................3. ins. 27.2........................testipäivä 13.3.
 
Fiia: niin taidetaan tehdä ja samanlaisia ajatuksia piinailusta=)

Tiuku_2013: Mullakin oli tässä kolmannessa inssissä enemmän kipuja kun aiemmin. Aikaisemmissa vain vähän nippaili, mutta tässä en pystynyt rentoutumaan ja sattui oikein kunnolla. Tsemppiä kovasti, toivottavasti kolmas kerta toden sanoo!

Tämän inssin jälkeen olen ehkä miettinyt tulosta kaikista vähiten. Ehkä odotan seuraavaa inssiä ja sen tulosta. Varmaan osaksi siksi kun seuraava on neljäs ja vika inssi ainakin yksityisellä. En uskalla toivoa yhtään mitään. Ajatusten pois viemisessä on työnteko auttanut hyvin. Aiemmilla kerroilla olen ollut poissa töistä juuri inssin jälkeen. Ehkä olikin nyt parempi että olin töissä, koska sitten ei ole tarvinnut päivisin kärvistellä ajatusten kanssa. Aiemmilla kerroilla olen myös nukkunut huonosti inssin jälkeen kun on ollut niin paljon ajateltavaa öisin, kun taas nyt taas olen nukkunut kuin pieni possu. Loppuviikolle on järjestynyt paljon tapaamisia ja menemisiä että varmaan vie taas ajatukset muualle. No, eipä tässä ole enää kuin ehkä noin viikon verran kun saan tietää miten meni. Ainakin pidän kovasti peukkuja ja varpaita pystyssä.
 
Viimeksi muokattu:
Tiuku, ikävä kuulla, että inssikokemus ei ollut erityisen positiiivinen. Olen huomannut, että piinapäivien ajaksi kannattaa järjestää jotain kivaa toimintaa, jota odottaa, niin unohtaa hetkittäin koko piinailun. Toi töissä olo on varmasti vauvayritys myös hyväksi samasta syystä. Kulkee ajatukset välillä jossain muussakin kun siinä samassa ja toistuvassa.

Tämä "piinailu" on aika ristiriitaista aikaa sen vuoksi, etten ajattele olevani raskaana (monellehan se on siksi, että ajattelee olevansa, mutta jos ei kuitenkaan...). "Tyhjän odottelusta" tulee pöljä olo. Koitan olla odottelematta, ja välillä hyvin onnistunkin. Taidan enemmän odotella sitä seuraavaa kiertoa, jotta pääsisi uudestaan kokeilemaan. Tätä taustaa vasten tuntuu oudolta käyttää koko keltarauhashormonia tämän parisen viikkoa. Toisaalta koitan ajatella, että kuuri tekee hyvää mun kropalle joka tapauksessa, jos kerran mulla on keltarauhasen vajaatoimintaa. Äh. Jospa tekisin töitä vaihteeksi.
 
Mulla alkoi tänään menkkamaiset kivut, aivan samana päivänä inssin jälkeen (tasan viikko inssistä) kuin viime kerralla. Eli mitä luultavammin en siis ole raskaana. Siksi mulla on ihan sama kuin sulla Fia että odottelen enemmänkin sitä seuraavaa kiertoa ja inssiä. Enkä ole kyllä tällä kertaa kokenut hetkeäkään olevani raskaana. Tämän vuoksi tuntuukin hassulta laittaa niitä Lugeja. Noh, eipä niistä haittaakaan voi olla. Nyt vaan sitten odottelemaan tätiä kylään. Luultavasti kuitenkin tulee taas ensi viikon puolivälin paikkeilla. Olen kyllä jo varautunut siihen että piikittäisin taas itseäni ensi kierrossa yms. Odotan vaan kovasti että pääsisin taas yrittämään.
 
vauvayritys, odotellaan vielä. Ymmärrän kyllä asenteesi, vaikka näin sanonkin. :)
Mulla tänään dpo7, ja äsken "pullahteli" jotenkin kummasti vasemman munasarjan kohdalla. Vaikea tosin on tietää, milloin kyse on suolen liikkeistä, milloin jostain muusta... kuten esimerkiksi Lutinuksen aiheuttamista tuntemuksista [huokaus].

Täällä mietin sitä, että keltarauhashormoni voi lykätä vuodon alkamista (lääkäri mainitsi tästä, ettei sitten turhaan toiveet herää, kun raskaustesti näyttää negaa, mutta kuukautiset ei ala). Tuli vaan mieleen, että toivottavasti kuukautiset ei Lutinuksella lykkkäänny niin paljon, että pääsiäinen estää seuraavan kierron clomi- ja inseminaatiokokeilun. En haluaisi yhtään lykätä asiassa etenemistä.
 
Moikka kaikille. Ajattelin liittyä ketjuun =). Eka inseminaatio tehtiin viime torstaina ja nyt jännitetään josko olisi tärpännyt.

Taustoja pikaisesti:
10/2011 pillerit pois
03/2012 hoitovirhe. Luulivat salmonellaksi tmv. eivätkä tutkineet. Kysymys olikin erittäin pahasta munasarjatulehduksesta.
08/2012 aukiolotutkimuksessa selvisi, että vasen munatorvi tukossa.
12/2012 laparoskopia, jossa poistettiin toinen munatorvi.
02/2013 eka inssi.

Mulla on säännöllinen kierto, yleensä 28-30 päivää. Ovulointi tapahtuu ja endoa ei ole. Eli kaikki muu asia kunnossa paitsi toinen tuuba poissa.

Alla muutama sananen inssistä:
Seuraavaan tekstiin liittyen olen inho-realisti, mutten pessimisti.

Minä typerä en hankkinut Clearbluen ovistestiä, vaan tikutin kotona olevilla liuskoilla keskiviikko ja torstai aamuna eli jätin keskiviikko-illan tikuttamatta. Ei kahta viivaa. Ja pahus jätin sen illan tosiaan testaamatta..
Lääkäri ultrasi ja ei nähnyt isoa munarakkulaa, vaan "lytyssä" olevan sekä nestettä kohdun takana. Tämä viiittaisi siis siihen, että munasolu oli jo matkalla. Jos näin, niin hyvähyvä, mutta kun ovistesti ei näyttänyt plussaa. Höh ja murrrr. Kuitenkin merkit kertovat sen, että munarakkula on puhjennut ja se on mennyt lyttyyn, kuten vesi-ilmapallo hajotessaan. Inssi tehtiin, ei tuntunut missään. Paaaaljon helpompi kuin aukiolotutkimus :)

Inho-realisti olen siksi, että ovista en tosiaan koskaan bongannut ja tämä voi hyvinkin olla ettei koko ovista ole tapahtunut. Lääkäri tosin sanoi, että LH-arvo on voinut olla hetkellisestkin koholla silloin ke-iltana. Eli tottakai inssi tehtiin vaikka ovista en saanutkaan bongattua.

Toivon kaikille onnea insseihin, plussatuulia kovasti! :whistle:
 
Tervetuloa llady 1979! Kiva, että ketjuun liittyy joku samaa vuosimallia oleva=) Kovia olet joutunut kokemaan kyllä viime aikoina. Ikävältä kuulostaa tuo hoitovirhe:| Ja sitä seurannut laparoskopia munatorven poistoineen. No, onneksi sinulle aloitettu nyt hoidot ja toivottavasti ne toisivat toivotun tuloksen. Meillä melkein sama ajoituskin insseissä, mulle tehtiin viime ke eli nyt meneillään dpo 6.

Mulla ollut myös insseissä stressiä siitä, että tapahtuuko ovis. Kahdessa ekassa en edes tikuttanut, vaan pistettiin vain Pregnyl, mutta silti mulle jäi epäilys, tuliko ovulaatiota. Ennen viimeisintä inssiä tein ovulaatiotestin, joka näytti plussaa jo 2 päivää ennen inssiä. Silti pistettiin Pregnyl ja inssin yhteydessä tehdyssä ultrassa mullakin oli follikkeli mennyt jo lyttyyn eli ovis oli tapahtunut ennen inssiä.

Mites Fiia ja Vauvayritys, oletteko jo testailleet? Teillä ilmeisesti piinapäivät lähenee loppuaan.. Täällä tuntuu alavatsassa jotain pientä vihlontaa, mutta se voi toki johtua Lugesteronistakin.
 
Moi Lady, tervetuloa ja kovasti paljon onnea ja myötätuulta raskautumisyritykseen aiemmista huonoista kokemuksista huolimatta!!

Lady ja Tiuku, myös minä olen tässä kierrossa miettinyt, mahtoiko inssi myöhästyä liiaksi. Folli oli mennyt jo kasaan kun inssi tehtiin. Lääkäri sanoi, että "hyvä hetki, munasolu matkalla", mutta en kyllä suoraan sanoen uskonut. Ajattelin, että tuskin hän olisi sanonut minulle kun makasin siinä pöydällä ja spermanäyte odotti vieressä, että taidettiin myöhästyä... Jäin ihmettelemään myös sitä, miksi irrotuspiikin laittamista lykättiin inssipäivään, miksi en laittanut sitä esim. päivää ennen. Munasolu oli varmasti ehtinyt irrota ennen piikkiäkin, eikä se nyt auttanut mitenkään munarakkulan/solun kehittymiseen ennen irtoamista. Tiedän, että piikki tukee jotenkin limakalvojakin ovulaation jälkeen, mutta silti on vähän sellainen olo, että liibalaaba, turhaa touhua.

Tiuku, mulla tänään dpo 11, ei mitään tuntemuksia. Eilen illalla vihloi ekan kerran tässä kierrossa kohdun kohdalta oikein kunnolla parin tunnin ajan. En tiedä, mitä se oli, todennäköisesti Lutinuksen sivuvaikutuksia - vaikka pakko myöntää, hirveä toivo rynni suoniin heti kun tuntemukset alkoivat. Toivo on tärkeä asia, mutta niin raastava silloin, kun se herää pienimmästäkin asiasta ja toistuvasti aivan turhaan... Miten paljon muuten käytät Lugeja vuorokaudessa? (Mulla annostus edelleen se 100mg/vrk.)

Koitan olla testaamatta ennen mulle annettua virallista testipäivää, joka on su 10.3. (=16 dpo). Jos kohtutuntemuksia tulee lisää, sitten varmaan testaan jo aiemmin, mutta jos ei mitään kummaa ilmaannu, odotan sunnuntaita. En usko olevani raskaana, mutta nämä 11 päivää ovat olleet kyllä käsittämättömän pitkät!
 
moikka murut!
täältä hetken oon ollu poissa,kaikenlaista tekemistä itselleni keksinyt näihin piinapäiviin,laivalla käyntiä yms. fiia meillä onkin sit testipäivä melkein sama mulla nyt dpo 12 menossa ja ei kans oo ollu mitään tuntemuksia :/ eli tuskin tämäkään inssi tuotti tulosta:( te laitatte inssin jälkeen jotain lutinusta yms,onko sille jokin syy?ajattelin kun meille ei sellaisista oo puhuttu mitään.vielä olis edessä ainakin yksi inssi ja sitten odotteleen ivf:ään. halit kaikille <3
 
Mulla on itse asiassa testipäivä jo ylihuomenna, tänään dpo 13 jos laskin oikein. Mutta menkkakipuja on aina välistä siihen malliin että huomenna saattaa alkaa vuoto eli ei välttämättä tarvitse edes testailla. Viimeisen kolmen kuukautiskierron aikana on vuoto alkanut 2/3 kerrasta keskiviikkona, näinä kertoina juuri kahden viikon päästä inssistä. Joukossa yksi luomukierto joulun vuoksi. Myöskään mitään raskausoireita ei ole. Olen kyllä valmis taas uuteen taistoon. Nyt ei enää edes tarvitsisi jännätä pistämistä tai kapselin laittoa. Ainoastaan Pregnylin valmistaminen pistoskuntoon pitäisi vielä opiskella ettei miehen tarttis sen kanssa auttaa. Myös minulla oli tunne (sama kuin edellisessä inssissä) että liian myöhään tuli inssi. Voimia koko porukalle!
 
Tervehdys siskot,

Hyvä Tuija, että olet keksinyt itsellesi ohjelmaa. :) Mun ohjelma on ollut surffailla kaikilla mahdollisilla kaksplus-palstoilla lueskelemassa miten ah niin moni on tuntenut alkion kiinnittymisen ja kaikenlaisia mahdollisia nippailuja, pistelyjä, elohiiriä, hipellyksiä, jomotuksia, vihlontoja, juilintoja, repiviä kipuja ja raastavia kipuja ja ollut varma, että nyt tärppäsi. Ei mitenkään kauhean kehittävää toimintaa. :| Parempi olis ollut vaikka lähteä laivalle, kuten Tuija.

Tuija, Lutinus ja Lugesteron on keltarauhashormonia, jota käytetään ovulaation jälkeen paikallisesti (=emättimeen) tukemaan kropan omaa keltarauhastoimintaa ja parantamaan raskauden alkamisen ja jatkumisen mahdollisuutta. Jos ovulaation jälkeen munarakkulan paikalle kehittyvä keltarauhanen ei eritä tarpeeksi hormonia, ei raskaus voi jatkua, vaikka se olisikin alkanut. Keltarauhashormonitasoja mitataan verikokeella ovulaation jälkeen ja jos arvo on liian alhainen, voidaan keltarauhastuki ottaa mukaan. Muitakin syitä keltarauhashormonilääkitykseen päätymiseen lapsettomuushoidoissa on, tässä kerrottuna yksi. En esimerkiksi tiedä, otetaanko keltsu rutiininomaisesti mukaan kaikissa inssiä stydimmissä hoidoissa, kun en tunne sitä puolta yhtään.

Hienoa, että katsot vauvayritys myös jo eteenpäin, vaikka tätä hetkeä eletäänkin. Tuuthan sitten kertomaan, miten kävi!

Tänään dpo 12 ja mulla ei ole mitään oireita, ei siis kerrassaan mitään. Alkaa suoraan sanoen vituttaa tämä kohtuuton energiamäärä ja aika, joka tyhjän pohtimiseen joka helvetin kuukausi menee. :mad: Anteeksi kielenkäyttöni, nyt oli pakko päästellä.
 
Viimeksi muokattu:
Teillä ketjukavereilla testipäivät lähestyy. Vauvayritys, Fiia ja Tuija83 kaikki tässä kolmen-neljän päivän sisään? Vaikka kaikki enteilette, että ei olisi tärppi käynyt, jotenkin ihan sivullisena täällä silti jännittää että olisiko sittenkin. (Minunkin pitäisi ehkä hankkia muuta tekemistä kuin luuhata Kaks Plus -palstalla. Jos kävisi kirjastosta hankimassa jonkin Get A Life -oppaan...)

Tiuku2013 ja Lady79 testaavat ilmeisesti noin viikon kuluttua - tsemppiä piinailuun.

Tänään oli itsellä ultra. 2 follia, 17mm molemmat. Tänä iltana pregnyliä ja perjantaina sitten eka inssi. Nyt on siis kp 12. Limakalvo oli 5mm - eikö se ole vähän ohuenlainen tässä vaiheessa? Ehtii tietty vähän vielä kasvaakin.

Meillä mies on muuten nyt alkanut stressata. Tai ehkä "vouhottaa" olisi oikea termi. Kyttää omaa ruokavaliotaan, tekee aikataulua seksin harrastamiselle, yms.
 
Mäkin käyn täällä useita kertoja päivässä katsomassa että jos joku ois taas kirjoitellut:)

Juu eli tänään oli testauspäivä eikä kuukautisia vielä ole näkynyt. Tietenkin testi oli niin negatiivinen kuin vain negatiivinen voi olla, kuten arvasinkin. Voi olla että tuo lugesteron on aiheuttanut sen että vuoto viipyy. Lopetin sen ottamisen keskiviikkona kun oli niin selkeät oireet että kuukautiset alkaisi ja lääkärin kanssa sovittiin että käyttäisin sitä vain testiin asti. Harmittaa kun ei ole vielä alkanut kun haluaisin jo ryhtyä yrittämään uudestaan. Myös eka ultra pitäisi ilmeisesti ajoittaa taas kp 3-5 päivä (hormonien pistämisen vuoksi) ja näillä näkymin se olis mun työpäivänä. Oikeastaan vain aamulla onnistuisi sitten, mutta tähän mennessä on hoitopaikassa oltu erittäin joustavia, mistä olen hyvin kiitollinen.

Muoks..katselin just tuossa että milloin oli viimeksi alkanut kuukautiset ja silloin oli kp 32 ja nyt on vasta kp 30, joten voihan olla että kuukautiset alkavat vasta parin päivän päästä.
 
Viimeksi muokattu:
Hei,

löydettyäni tämän mainion ketjun, päätin liittyä mukaan, kun asia on meillekkin ajankohtainen. Lapsettomuutta on takana kohta 4 vuotta, mutta yksityiselle hakeuduimme hoitoihin vasta tässä hiljattain. Perustutkimukset on tehty pari vuotta sitten julkisella puolella.

Jos kaikki menee hyvin, odottaisin inssin tapahtuvan tässä aivan lähiaikoina - joko la tai ma, mutta se selviä huomenna. Kp 10 näkyvissä oli yksi 13 mm folli ja tosiaan huomenna olisi tarkoitus käydä katsomassa, mitä sille kuuluu. Sitä kasvattamassa oli Clomit 100 mg kierron 3-7 päivinä. Edellisen kierron 50 mg kun ei jaksanut kasvattaa niitä tarpeeksi reippaaseen tahtiin.
 
Moi kaikille. Arvaatkaas vaan..
Mullehan tehtiin se inssi viime viikon torstaina ja silloin en saanut ovistesteihin plussaa. Lääkäri kuitenkin totesi, että munarakkula oli puhjennut ja muutenkin viittasi siihen, että munasolu oli jo matkalla. MUTTA, tein eilen illalla ihan huvikseen ovistestin ja niin vahvat kaksi viivaa tuli ettei ole koskaan tullut! Tein uudestaan ja sama juttu! Mitä hittoa? Ei satu kierto kohdillee, että ovis voisi laskelmien mukaan olla... Nyt aamulla vielä tikutin ja PAM, kaksi todella tummaa viivaa. Ei muuta kuin klinikalle soitto ja tänään inssiin. Miten tämä voi olla näin? Kellään muulla vastaavaa? Outoa ja kummallista....hmmmmmmmm....
 
vauvayritys, käyn myös täällä useita kertoja päivässä - on kiva lukea, mitä muut ovat päivittäneet. Tervetuloa sammalkivi mukaan kirjoittelemaan!

Lady, oho. Ihan mielenkiinnosta kysyn: mikä sai sut tekemään ovulaatiotestin tuossa vaiheessa kiertoa? Kuulostaapa mielenkiintoiselta, tuuthan kertomaan, mitä lääkäri tilanteeseesi kommentoi.

ON: Jaahas, tänään on sitten kp1, ei yllätä yhtään. Lopetin keltarauhashormonin ja alan latautua clomin nappaamiseen. Jännittää, sekooko niistä mielialat... Mun annostus on "kokeiluannostus", eli 25 mg/pvä (puoli tablettia). Vaikutukset on kovin yksilöllisiä, toivottavasti tällä miniannostuksellakin saadaan munarakkuloihin jotain liikettä aikaiseksi. (Esim. Marjaana, joka tältä palstalta siirtyi plussanneisiin kirjoitti, että yhdellä tabulla kasvoi kolme munarakkulaa, mikä on tosi hyvä saldo.)

Mietin, että jos clomi-vaikutus ei ole kaksinen, jätettäiskö koko inseminaatio tässä kierrossa tekemättä ja käytettäis pelkkiä kotikonsteja. Vosi sitten kokeilla uusiksi suuremmalla clomi-annoksella, jos tällä ei kasva kuin se normi yksi munarakkula, joka kasvaa muutenkin, koska ovuloin luomunakin. Tulee meinaan aika kalliiksi hypätä yksityisellä joka kierrossa, ei tätä enää tällä inssi-setillä kyllä kovin montaa kertaa oo järkeä tehdä. Ja IVF ei toistaiseksi ainakaan ole mun juttu. Että tässä ne vaihtoehdot sit on.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä