Inseminaatio 2012

Je
Voi harmitus kaikkien neganneiden puolesta! :( Kyllä se niin joka kerta vetää maton alta ja romuttaa heränneet unelmat.

Jaksamista kaikille kovasti, toivottavasti kaikilta löytyy olkapää johon nojata.

Mulla menossa pp5 ja toiveet on taas katossa :) mä olen ihan varma et tästä tulee tärppi!

Yhdeksän päivää ois vielä odotettava, et voi testin tehä. Ei sillä et kukaan päiviä laskis täällä :D

Koitetaan tytöt nauttia keväästä kaikkien näiden vaikeuksien keskellä!
 
Tännekin risukasaan vähän pilkistää aurinko :) Eli soitin negasta tänään hoitajalle ja samalla kyselin ivf-jonon tilannetta. No, julkisella siis ollaan ja sanoi, että vähintään puoli vuotta olis tällä hetkellä, eli elo-syyskuuhun ainakin. No, sitten hän kuitenkin sanoi, että sairaala on juuri tehnyt sopimuksen Tampereen AVA-klinikan kanssa, että maksusitoumuksella pääsisi osa sinne hoitoon jo ennemmin, jotta jonoa saataisiin lyhennettyä. Eli nyt meillä on siis mahdollisuus päästä jo ennen kesää tai kesällä ensimmäiseen ivf-hoitoon, joko AVAlle tai julkiselle, riippuen muista, jotka ovat jonossa ennen meitä. Ainut huono puoli AVAssa on se, että kaikki käynnit tehdään siellä eli n. 5 käyntiä tulisi ja kaksi tuntia ajomatka yhteen suuntaan..:/ mutta se on pikkuseikka, tämä uutinen piristi huomattavasti! Onnea myös teille piinailijoille, koettakaa kestää :)
 
Hyviä uutisia Peikko89 ja tosiaan asenteella noita ajomatkoja menee mielellään :)
Amele ja Jonsku88, nyt tehdään triplaplussaukset!!!
Je myös meidän mukaan plussaamaan!!
Mulla rinnat arkana, muuten ei erityisiä oireita ilmaantunut.
Mut toi rintojen arkuus kait voi johtua niistä lääkkeistäkin?
Pääsiäiseksi ollaan lähdössä reissuun, mut jos pakkais varmuudeks raskaustestin mukaan ja toivois et sitä joutuis käyttää :)
 
Täälläkin pieni toivonkipinä nostaa vielä päätään... Tänään (pp14) on koko päivän ollut metallin maku suussa ;). Vaik voihan se toki johtua jostain muustakin. Voi kun sais selvyyden, missä mennään!

Hienoja uutisia muuten Peikko89 :)

Amele, Jonsku88, Toivoriina, Je plussaonnea!!
 
  • Tykkää
Reactions: Jonsku88
Joo-oh. :(

Olisihan se ollut liian hyvää ollakseen totta, että Clomit olisi toiminut kuin unelma mun kropassa.. Ei sillä, kyllä vastetta oli..

Oikealla puolella folleja:
1 kpl 8-10mm
1 kpl 17 x 18mm
4kpl <7mm
kystia

Vas. puolella folleja:
1 kpl <7mm
1 kpl 8-10mm
1 kpl 11-12mm
kystia ja se 1 kpl Megalomaamisen kokoinen 33 x 40mm kysta!:eek:

Lääkäri vähän ihmetteli, ettei kysta ole oireillut ja onko muka kasvanut noin isoksi Clomeilla. Teki mieli vastata, että mitä sitä multa kysyt, sinähän se lapsettomuuteen erikoistunut lääkäri olet! Arg! Ilmeisesti mitään estettä kystasta ei inssiin ole, taikka sitten lääkäri haluaa vain rahat, että ihan sama miten noille käy, vaikka tietää hoidon epäonnistuvan. Ei ollut oma, hoitava lääkäri.

Koska toi johtofolli on jo ton kokoinen niin eiköhän inssi olekin sitten huomenna eli kp 11!! Tulee muuten ennätyslyhyt kierto:O. Pregnylin pistin tänään klo 12. Sinänsä mahtavaa, että inssiin päästään, mutta jotenkin on niin luovuttaja olo. Endom. on vain 5,1mm eli tukilääkitys (Luget) ja estrogeenit peliin huomenna. En edes jaksanut alkaa kysymään siitä suun kautta otettavasti tukilääkityksestä, kun pidättelin vain itkua turhautumisesta. Ite aloin juomaan greippimehua.. Ihan ku sillä muka jotain merkitystä on, mutta olenpa stn ainakin tehnyt kaikkeni, että raskautuisin.

Oma, tuttu lääkäri oli kipeä, joten vieras lääkäri oli tosiaan tällä kertaa. Sinänsä ihan mukava, mutta jotenkin masentava. Hän kysyi yrittämisemme pituutta ja vastasin sen 1,5 vuotta. Siihen tokaisi, että kun ollaan näin nuoria (3-kympin puolin ja toisin) ja yritystä jo takana tuollainen aika eikä stimulaatiot oikein onnistu (vain 2/6 hoidosta on "epäonnistuneita" stimulaatioita), hänen mielestään paras vaihtoehto meille olisi ivf.

Kuukausi sitten kun keskustelin sen meidän oman, hoitavan lääkärin kanssa, hän sanoi, että meillä on hyvät mahkut saada lapsi kevyemmillä hoidoilla. Noh, kuukausi eteenpäin ja toinen lääkäri on heti vetämässä ivf mukaan. Mitähän tässä pitäisi ajatella?

:'(

Parit itkut tuli kotona. Harmittaa niin, ettei saa edes hengitetyksi kunnolla. Huomenna reippaana inssiin...
 
Ei tullut tärppiä lääkkeettömästäkään oviksesta. Miksipä olisi..
Mies soitti sitten eilen väestöliittoon kun päätettiin, että mennään vielä yks kuukausi lääkkeettömästi ja sen jälkeen vielä 4.inssi. Kesä omasta tahdosta taukoa ja heinäkuun lopusta, elokuun alusta sitten kun VL aukeaa, tehään IVF.. että näin meillä
 
Minä taas täällä pohdin ihan omiani. Nyt on siis kolmas inssikierto käynnistynyt tuttuun tapaansa clomeja popsimalla. Vaan aloin pohtimaan, että onkohan siitä haittaa jos syö ns. väärään aikaan clomit ja pistää ne pistokset? Kun viime torstaina vuoto alkoi ja koin illalla tilanteen semmoiseksi, että ei tämä nyt voi vielä kp.1 olla. Soittelin sairaalaan tilanteesta perjantaina ja sielläkin kätilö oli sitä miltä, että jos vuoto ei ole ollut runsasta to, niin tämä perjantai on sitten kp.1. Joten aloin syömään clomeja eilen, kp. olisi pitänyt olla silloin 5.

Iski nyt silti pieni huoli, kun tuntuu, että vuoto alkaa olla loppumassa eli olisiko kuitenkin pitänyt laskea, että se torstai olisi ollutkin kp.1 ja maanantai kp.5. Noh tätä vahinkoa ei voi enää muutttaa. Toivottavasti ei ole haittaa jos syön clomit siis kp.6-10 ja pistelen päivät kp.11 - 15 vaikka nuokin olisi pitänyt olla kp.10 - 14.
Toivon mukaan ei. Koska se vuoto oli kumminkin sen verran niukkaa minusta torstaina, että en kyllä tuota olisi kp.1:seksi laskenut. Saa nähdä mitä tästä seuraa vai seuraako mitään? Yleensä minulla follien kasvu on kuitenkin ollut sen verran hidasta, että ei luulisi tästä tulevan ja olevan mitään haittaa.
 
Tännekin risukasaan vähän pilkistää aurinko :) Eli soitin negasta tänään hoitajalle ja samalla kyselin ivf-jonon tilannetta. No, julkisella siis ollaan ja sanoi, että vähintään puoli vuotta olis tällä hetkellä, eli elo-syyskuuhun ainakin. No, sitten hän kuitenkin sanoi, että sairaala on juuri tehnyt sopimuksen Tampereen AVA-klinikan kanssa, että maksusitoumuksella pääsisi osa sinne hoitoon jo ennemmin, jotta jonoa saataisiin lyhennettyä. Eli nyt meillä on siis mahdollisuus päästä jo ennen kesää tai kesällä ensimmäiseen ivf-hoitoon, joko AVAlle tai julkiselle, riippuen muista, jotka ovat jonossa ennen meitä. Ainut huono puoli AVAssa on se, että kaikki käynnit tehdään siellä eli n. 5 käyntiä tulisi ja kaksi tuntia ajomatka yhteen suuntaan..:/ mutta se on pikkuseikka, tämä uutinen piristi huomattavasti! Onnea myös teille piinailijoille, koettakaa kestää :)
Meillä on ensimmäiset tutkimukset tehty täällä avalla ja se on todella kiva paikka ainakin olla hoidoissa.(jos nyt kivaa paikkaa tämmöselle on...)Ittee silloin vähän mietitytti kun se on siinä Keskustorilla heti, pelkäsin aina että kaikki näkee kun meen sinne. Nyttimmin ei kyllä haittais, pikemminkin arvostaisin sijaintia kun se Taysin klinikka on siä kaiken takana ja aivan liian kaukana bussipysäkistä :D
 
  • Tykkää
Reactions: Peikko89
Kiitos tuesta!:) Eilen oli jo parempi mieli. Aika robotilla meni koko päivä, kun yritti pitää ajatukset kasassa.

Johtofolli ja toinen pienempi folli olivat vähän vielä kasvaneet ja paikoillaan, mutta lääkärin mukaan irtoaminen tapahtuu 1,5 vrkl Pregnylin pistämisen jälkeen, joten ajoitus osui tällä kertaa nappiin. Inssi onnistui, tosin se vähän kesti ja tuntui ikävältä, kun ei se lääkäri saanut katetria kohdunkaulasta kohtuun, joka on tosi paljon kallistunut taaksepäin ja vähän vielä vasemmallakin :D Lääkäri lohdutteli, ettei sillä ole mitään merkitystä, kun onhan meillä kaikilla erikokoiset aivotkin. En voinut kuin nauraa ja irvistellä epämukavuudesta vuorotellen. Oli jotenki niin tragikoomista.:LOL:

Kaverit (yli 400milj!!!:cool:) pääsi sitten alkionsiirtokatetrilla kohtuun:) Saatiin katsoa näytöstä, miten ne sinne levisi:) Eikä sieltä tavaraa ole valunut ulos paljoa mitään. Ekan inssin jälkeen tuntui koko satsi tulleen samantien pihalle.

Kaikista paras uutinen oli, että kohdun limis oli ottanut kasvuspurtin ja kasvanut siitä 5,1mm:stä 6,8mm eli estrogeenilääkitystä en tarvinnut=). Varmaan follit tuotti tarpeeksi keltarauhashormonia, mutta jaksan uskoa, että greipin/greippimehun nauttiminen auttoivat kans vähän:p Luget aloitin tänään eli piinapäivät alkoivat. Oik. puolella jomottelee, varmaan niitä irtoamiskipuja. Aika hyvä mieli kaikenkaikkiaan.

Sopla ja toiveissa86: Jaksamista:hug:

Toivoriina: Voihan olla, että vuoto olisi kiinnittymisvuotoa... :hug:

Tupasvilla: Tuskinpa yhden päivän heitto haittaa. Jos se vuoto oli to vielä niukkaa ja pe enemmän, ni kyllähän se runsaampi vuodon alkupäivä on kp 1. Tsemppiä kiertoon!:)

waninka: Hyvä homma, jos tykkäät hoitopaikasta:) Ei sitä kannata miettiä, että jos joku näkee sun sinne menevän. Onhan siellä paljon muitakin palveluita kuin lapsettomuushoitopaikka. Oliko teillä suunnitteilla ivf?
 
Viimeksi muokattu:
Heippahei! Saiskos liittyä porukkaan? :) Meillä edessä ensimmäinen inseminaatio tässä kuussa, pistelyt alotan maanantaina... Lyhyesti taustaa; yritystä 06/10 alkaen, takana 6 clomikiertoa tuloksetta yksityisellä, siirryttiin kunnan puolelle joulukuussa 2011 mutta siellä vaan jahkaillaan joten kylllästyneinä mentiin takas yksityiselle (väestöliitto), siellä olis tehty jo viime kiertoon inseminaatio mutta löyty viiden sentin kysta vasemmalta puolelta. Mulla taipumus noihin kystiin, syksyllä samanlainen jättiläinen puhkes ja vei mut sairaalaan järjettömien kipujen vuoksi... Nyt sitten kuivatettiin e-pillereillä tämä kysta ja eilen ultrassa nähtiin et pillerit tehny tehtävänsä ja maanantaina tosiaan saan alottaa pistelyt, jännää =) Mahdollisuutena on myös että hoito voi muuttua äkkiä ivf:äksi jos lääkkeet tehoo liian hyvin ja rakkuloita alkaa kasvaa liikaa, PCO:n takia mulla "herkät" munasarjat...

Kiva että tällanen ketju löyty jossa samassa tilanteessa olevia ihmisiä. Ja kun itsellä ei vielä aiempaa kokemusta näistä hoidoista niin kiva lukea mitä on odotettavissa :)
 
Juu pp 14 muuttu sitten kp 1.. Maanantaina pitäs alkaa pisteleen Puregonia taas.. just sain ajan seuranta ultraan ja lupasivat laittaa irrotusaineen reseptin mulle postissa kun pregnyliä ei vissiin saa :/ onkohan se vastaava sitten kalliimpi ???
 
Heippa taas naiset,

Peikko89 olipa kiva lukea vähän positiivisia uutisia. Jos teillä on mahdollisuus päästä ivf-hoitoon jo ennen kesää tai kesällä, niin sehän on jo ihan pian! Tsemppiä.

Mippe tervetuloa mukaan porukkaan, toivottavasti sinun käyntisi tällä palstalla olisi pikainen plussauksen ansiosta. Tsemppiä ensimmäiseen inssikiertoon ja pistelyihin. Mitä aloitat pistämään ja millaisin annoksin?

Tupasvilla jos vuoto alkaa illalla, niin olen saanut ohjeeksi laskea vasta sen seuraavan päivän kp1. En usko, että sillä on niin suurta merkitystä, että meneekö päivä sinne tai tänne. Minulla on aina vaikeaa määrittää sitä kp1, koska kuukautiset on olleet viime kierroissa tosi niukat ja kunnon vuotoa ei ole alkanut juuri lainkaan, niin siinä saa arpoa, että mikä on nyt se eka päivä. Uskon, että toimit ihan oikein, eikä se niiiiin tarkkaa voi olla.

Mohair ihan hyvältähän tilanne siellä vaikuttaa. Hieno juttu, että limis oli kasvanut ja simppamäärä mainio! Nyt peukut pystyyn, että tärppää. Minä olen kanssa välillä litkinyt tuota greippimehua, mutta ei ole ollut huomattavaa vaikutusta mihinkään, mutta eipä haittaakaan. :)

Jonsku88, Toivoriina ja Toiveissa86 pahoittelut halien kera kaikille. Millaisilla fiiliksillä olette?

Täällä on pp13 ja nega testattu tänään, joten ei tärpännyt täälläkään. Mieli on allapäin. Tuntuu jotenkin niin turhauttavalta ja kurjalta. Tätä asiaa ei pääse pakoon hetkeksikään. Surku. :'( Taidan lopettaa luget tänään ja jäädä odottelemaan niitä kuukautisia (alkaa yleensä 2-3 päivää lugen lopettamisesta). Tästä sitten vain hiljalleen ajatukset kolmanteen ja viimeiseen inssiin...

Toivottavasti joku toisi pian iloisia uutisia tälle palstalle. :) Mukavaa pääsiäistä teille kaikille.
 
Pahoittelut negoista :( Oispa kiva tosiaan lukea täältä onnistumisista! Itsellä usko onnistumisesta on nollassa, eikä se paljoa nostanut sitä kun lääkäri sano et inseminaatiossa onnistumisprosentti ois n. 15%... Mies ainakin lannistu siitä täysin vaikka ei noit pitäis silleen ottaa, se joko onnistuu tai ei.

Amele alan pistelemään Gonal-F:ää ja 50 yksikköä on annos... Onko teille tullu jotain sivuvaikutuksia noista pistelyistä? Ja tyhmänä kysyn että mitä toi pp meinaa, tai siis mistä noi kirjaimet tulee? Meinaa ilmeisesti siis päiviä sen inssin jälkeen vai? Oon törmännyt vaan dpo:hon, toi pp on uus mulle =)
 
Pahoittelut Jonsku88, Toiveissa86 ja Toivoriina. Ja Amele myös, jos siltä vaikuttaa, et menkat alkaa :(. Jaksamisia! :hug:

Mippe tervetuloa piinailemaan :) pp on siis piinapäivä ja lasketaan tosiaan inssistä tai muusta toimenpiteestä.

Täällä ei oo vieläkään menkat alkanu, huomenna viimeistään pitäis. Tänään on jomotellut ja pistellyt oikealle puolelle vatsaa, ihan uudenlaista jomotusta mulle. Tässä tulee ihan hulluks, ku vieläkin ilmaantuu uusia oireita, vaik testit näyttää negaa. Onks kellään muuten kokemusta Pregent Stick -testistä? Paketissa ei lukenut mitään sen herkkyydestä, halvalla ostin Prismasta. Täytyy varmaan ostaa joku "parempi" testi, jos menkat ei nyt pääsiäisen kunniaks ala... ;) On tää kauheeta, kun joka toinen päivä on ihan epätoivoinen olo ja joka toinen taas toivoa täynnä.

Tsemppiä ihan kaikille! :heart:
 

Yhteistyössä