Inseminaatio 2012

Voi Peikko89, olisin niin toivonut sulle plussaa! Paljon haleja ja jaksamista :hug: Ootteko te jo ivf-jonossa vai siirryttekö vasta, jos ei neljättä inssiä tehdä?

Itsekin alan olemaan ihan hermoraunio... Mun ei pitänyt tehdä testejä ollenkaan tässä kierrossa vaan odottaa, et alkaako menkat vai ei. Mut nyt tekis kuitenkin jo mieli ruveta testaamaan. Onkohan p11 liian aikaisin, ehkä sieltä joku haamu vois tulla? Ääh, mä en kestä! En edelleenkään usko plussaan, mut ainahan sitä kuitenkin kovasti toivoo.

Huomenna pitäis mennä juhlimaan raskaana olevaa kaveria, jolle oon tosi katkera. Sain tietää (tai oikeastaan nähdä) tän kaverin raskaudesta vasta, ku se oli jo puolivälissä, ku ei olla nähty kovin usein. Pelottaa vähän, et mitä siitä huomisesta tulee... :( Jos sais aamulla haamulaisen, ni vois olla hyvillä mielin, mut sit taas toisaalta voi tulla entistä paskempi fiilis : /.

Tsemppiä kaikille! Olis jo aika saada plussa tähän ketjuun.
 
Kiitos haleista :) Meidät laitettiin ivf-jonoon helmikuun alussa, ja jos jono on puoli vuotta niin kai joskus elokuussa pitäis päästä. Tuntuu ikuisuudelta, siihen on vielä 4 kk:tta!!! Meillä inssit ei vaikuta jonotteluun, joten luultavasti 4. inssi tehdään vielä, vaikkakin siitä ei tuskin ole mitään hyötyä. Mutta en halua jättää mitään mahdollisuuksia käyttämättä ja jos siitä tärppäisikin, niin ei tarvisi lähteä kalliisiin ja raskaisiin hoitoihin pitkän matkan päähän..

Sopla voin sanoa että ei kannata testata liian aikaisin. Itse ajattelisin että korkeintaan vasta pp13 ekan kerran, jos ei millään malta odottaa. Tsemppiä, olisi kyllä tosiaan aika jollekin taas tulla plussa testiin. :)
 
Peikko: Voi harmi! Yritä jaksella ja ota sitä saikkua jos siltä tuntuu. Tää tuntuu vaativan niin hirveästi henkisiä voimavaroja.

waninka: Hyvä, että ilmaiset mielipiteesi lääkityksen suhteen. Joskus hoitohenkilökunta ei tajua, miten hiton turhauttavaa se on ravata lääkärillä, olla tökittävänä, toivoa ja vielä kerran toivoa, että hoito auttaisi.

Itellä alkoi Clomit tänään. Mulla ehti vuoto jo muuttua tiputteluksi, mutta tänään pari tuntia Clomin ottamisen jälkeen, verta oikein holahti pyttyyn ja se tiputtelu on muuttunut vuodoksi. Sama juttu oli sen Anastrozolin jälkeen.. Vähän vain mietityttää, että onko normaalia? Ensi viikon tiistaina on uä-kontrolli. Mä oikeasti hajoan, jos tää lääke ei auta. : /

Piinailijoille tsemppiä!:)
 
Sitä itse taas mietin hoidoissa, että miksi inseminaatioita tehdään vain se 3 kpl? Meille kun tässä hoitokierrossa tuli yllätyksenä se, että keväällä 2009 tehty inseminaatio lasketaankin ensimmäiseksi. Tämä siis oli toinen ja sitten on nyt edessä se kolmas. Kyllä ainakin yritän ehdottaa, että eikö voisi vielä toukokuussa tehdä neljännen, kun luultavasti ei tästä uudestakaan hoitokierrosta ole mitään apua. Itsehän me ne polimaksut ja lääkkeet maksamme, luulisi heillä olevan aikaa tehdä ne ultraukset ja inseminaatio.

Enkä edes tiedä milloin sitten mahdollinen IVF-hoito meillä edes alkaisi, kun ei meitä ole minnekään IVF - jonoon edes laitettu vielä. Tosin en kyllä kovin riemulla tuonnekaan ole ryntäämässä. Minulle on aikanaan (-02) tehty jo 1 IVF - hoito ja se ei kyllä ollut mitään herkkua, en muistele toimenpidettä kyllä hyvällä.
 
Mohair mulla ainakin aina muuttuu vuoto tiputteluksi viimeistään pari tuntia ensimmäisen clomin jälkeen :eek: Aika erikoiselta kyllä kuulostaa, ootko kysyny lääkäriltä tuosta?

Ja oikein tällaisen riemukkaan päivän kunniaksi alkoi tietenkin rusehtavaa vuotoa tulla, vaikka lugen otin eilen. Eiköhän se vuoto sunnuntaihin mennessä ole alannut, jos ei niin teen uuden testin maanantaina.
 
Ja Tupasvilla kai se on laskettu jotenkin, että keskimäärin kolmen inssin jälkeen mahdollisuudet onnistua inssillä huononee, siksi kai kolme, koska monessa paikassa ei pääse ivf-jonoon kun tehdään inssejä, niin turha yrittää niin montaa kertaa... Mutta eiköhän lääkäri suostu neljänteen inssiin, teistähän se on kiinni.
 
Pahoittelut muillekin neganneille :( No parampi onni ens kerralla, ei kait tässä auta muuta miettiä.

Tänään oli suunnittelukäynti siis ja nyt sovittiin että clomifeenit jää pois ja piikitän suoraan Gonalia. Menopuriin ei siis kumminkaan vaihdettu. Ilmeisesti se on juuri tuo klomifeeni joka ohentaa sitä limakalvoa niin paljon. Myöskin Lugesteronit sain kinuttua itselleni. Jotenkin kyllä ihmetyttää mikseivät ne osaa niistä papereista katsoa, koska mulla menkat on alkanut inssien jälkeen, miks se tarvii mun ite valitella asiasta moneen kertaan. No toivotaan että tällä nyt onnistuisi. IVF jonossa en ole edelleenkään, mutta jos tällä hoidolla saa kunnon limiksen aikaan ja normaalimittaisen luteaalivaiheen, niin haluaisin että inssejä tehtäisiin tämän kolmannen jälkeen vielä yksi ainakin.

Tupasvilla Mulle on ainakin sanottu että se inssien määrä riippuu ihan tapauksesta. Eli kyllä ne niitä varmasti tekevät enemmän kuin kolme jos katsovat että edelletykset onnistumiselle ovat olemassa.
 
No kai se pitää malttaa mielensä vielä muutama päivä... Menin kuitenkin ostamaan testit valmiiks, pahus! ;)

Mulle ainakin ois tarkotus tehdä vielä kolme inssiä tän ensimmäisen perään, jos ei nyt onnistu. Kai se riippuu ainakin osittain lääkityksestä, ku ei niitä hormoneja voi mielin määrin käyttää. Mulla siis clomeja jäljellä vielä kolmeen kiertoon, ku syön vaan puolikasta annosta.
 
Peikko: Täytyy varmaan soitella sinne klinikalle, jos vielä tänään verta holahtelee. Alavatsaa kourii, mutta se kai on normaalia oireilua.

waninka: Mä olen kans saanut vaatia Lugeja tukemaan kiertoa, koska mulla tiputteluoto alkaa siinä kp 20 tienoilla ja varsinainen vuoto n. kp 28 eli mukavat kaksi viikkoa kuukaudesta on siteet käytössä. Joo, ihan normaalia kuulemma on lääkäreiden mielestä.:stick:

Jos tässä kierrossa päästään inssiin asti, ajattelin pyytää suun kautta otettavan tukilääkityksen. En enää kestä noita Lugeja ja jotain tukea tarviin sanokoot lääkärit mitä tykkäävät. Oon tosi pitkään sanonut tosta tiputteluvuodosta, mutta lääkäreiden mielestä sillä ei ole merkitystä, koska "jos hedelmöitys tapahtuu, jää vuoto pois". Jaa, tiputteluvuotokin? Mutta jos tiputteluvuoto alkaa ennen kuin se solukasa ehtii edes kiinnittymään, eihän sillä ole mitään mahkuja pysyä matkassa. Mutta jos hedelmöitys on tapahtunut, mutta ei vielä ole kiinnittynyt, pitääkö se hedelmöittynyt solukasa sen tiputteluvuodonkin poissa? Täh häh? Mitä mä tässä kuviossa en tajua? :headwall:

Pyöritteleepä miten päin näitä asioita, ei se fakta muutu miksikään, että on ilman lasta. Ihme ketutus iski vaihteeksi:|

Plussatuulia!:)
 
pahoittelut peikko!

mulla oli hyvin erilainen inssikierto tämä kuin aiemmat . kärsin koko viikon pahoinvoinnista ja väsymyksestä, tänään pp14 ja testi negatiivinen, mutta menkat eivät ole vielä alkaneet. niitä odotellessa.

meillä lähtee viimeinen kierto taysissa, sen jälkeen on mietinnässä kävisimmekö IVF-jonon aikana kokeilemassa kerran yksityisellä vai odottelemmeko kaikessa rauhassa syksyyn.

plussatuulia, mukavaa viikonloppua naiset !
 
Voimia neganneille ja plussatuulta piinailijoille :hug:

Waninka minkälaisella annoksella aloitat pistämään? Täällä löytyi sopiva vaste 50ky.

Tänään 2. inssi, onnistui kivuitta kun oli osaava lääkäri asialla. Siimahäntiä saatiin 13miljoonaa matkaan, munasolu oli irronnut ja kohdun limakalvo hyvä. Kaikki pitäisi olla kunnossa, tästä tulee varmasti piiiiitkä pari viikkoinen.
 
Heippa taas :) pitkästä aikaa kirjottelen tänne, tauko on tehnyt ihan hyvää. Täällähän ollaan kovasti jälleen kirjoteltu :)

Mulla nuo clomifeenit teki sen, että vuoto loppu tyystin. 3:tena päivänä kun otti ensimmäisen, menkat loppu siihen.. aika jännä kun ne menkat kestää yleensä sen 5-7 päivää niin clomien aikana sen 3..
Meille lääkäri sanoi, että kun vaste lääkkeille on hyvä, voijaan 4 inssi tehdä jos niin halutaan. 3 inssiä on se suositeltu, mutta jos itse haluaa onnistuu 4:kin, jos vaste on tosiaan hyvä. Näin ainakin meille sanoi lääkäri.

Täällä nyt odotellaan menkkoja alkavaksi ja taukokuukausi siten lusituksi. Pongasin lääkkettömän inssin viime maanantaina, kiertopäivänä 13 :) Nyt odotellaan miten se vaikutti, nyt siis kiertopäivä 24, eikä tiputtelusta vielä tietoa. Nyt jos menkat alkaa pitäis päättää se, että tehdäänkö 4inssiä vai mennäänkö IVF jonoon.. huoh näitä päätöstentekoja..
 
anna_83 mulla ihan samanlainen kierto! lisäksi tissit on ollu jo viikon arat, yleensä ei oo kuin pari päivää..

DronttiEdvard peukkuja piinailuun :)

toiveissa86
mulla käy clomien kanssa samalla lailla. Aina kolmantena päivänä pari tuntia clomin oton jälkeen loppuu menkat, tosin mulla tulee sitte tuhrua vielä pari kolme päivää.. Ilmeisesti tarkoitit lääkkeettömän oviksen, et inssiä :) Ainakin siis kroppa toimii lääkkeittäkin, jospa vaikka tulis sitte ylläri ;)

Täällä alkoi eilen tuhruttelu, edelleen sitä samaa, mutta samanlaisia menkkakipuja ei ole vielä ollut kuin viime kierrossa (mullahan ne tulee siis aina ennen menkkoja). Vielä kuitenkin nostaa päätään PIENENPIENI toivo, josko kuitenkin menkat jäisi tulematta, mutta aika epätodennäköistä.. Ajattelin tehdä uuden testin aprillipäivän kunniaksi sunnuntaina :) Ajatelkaa, jos tuliskin plussa niin saisin "aprillata" läheisiä että raskaana ollaan, uskoisko ne ollenkaa :D
 
DronttiEdvard Mulla menee ny 50 ky kun clomit jäi pois mutta aikasemmin mennyt 50 ky ja sitten myöhemmin 75 ky.

MohairJoo munkin mielestä tuntuu hassulle että sinne mitään muka pystyis kiinnittyyn, jos se limakalvo heti valuu ulos? Mä en ees tienny että noita olis ollu suun kautta otettaviakin? Minkä hintasia ne on?

Onko muuten muille sanottu siitä Pregnylistä että se on loppu ja pitää korvata jollain paljon kalliimmalla versiolla?
 
Meillä on alkamassa kolmas inssihoitokerta. KK:set alkoivat torstaina ja uusi hoitokierros menee nyt näin, että kp.5-9 syön Clomit. Kp.10-14 alan pistelemään Puregonia 50 ky ja eka UÄ on kp.14. Tähän kiertoon tosin tulee Ovitrelle, irrotuspiikiksi, kun se Pregnyl on loppu. Ovitrelle on tosin kallis piikki ja siihen ei saa KELA-korvausta. Silti halusin nyt hoitoja kuitenkin jatkaa, en jaksa pitää taukoa. Pääseepähän hommissa eteenpäin. Sitäkin tosin tässä kanssa mietin, että pitäisikö nyt ostaa niitä ovistestejä? Onkohan noistakaan mitään apua?
 
Mulla pamahti eilen aamulämmöt yli 37 asteeseen ja siellä pysyi koko päivän. Tänään oli lämpö vähän laskenut eilisestä (luultavasti päänsärkyyn ottamani särkylääkkeen takia), mut silti normaalia korkeampi. Aikasemmissa kierroissa lämpö ollut korkeintaan 36,8. Jännää ;) Toiveet nousi entistä korkeemmalle, toivottavasti ei taas tuu pettymystä... Aattelin maanantaina pp14 tehdä testin.

Mulla ei oo clomit (25 mg kp 3-7) vaikuttanu menkkoihin, normaalin 5 päivää kestävät. Ja Luget sain heti, kun pyysin 8 päivän luteaalivaiheen takia. Tiputtelua mulla ei tosin juuri ole, joskus alkaa päivää ennen menkkoja.
 
Tupasvilla suosittelen CB digiovistestiä, sillä saa selkeän tuloksen. Netistä saa tilattua vähän halvemmalla, ku mitä maksais apteekista ostettuna. En nyt muista sun hoitohistoriaa, onko sulla siis saatu aiemmin ovista aikaiseksi ja inssiä tehtyä lainkaan? Toivottavasti uus lääkitys sun kohdalla toimii :)
 
Sopla, meillä on takana jo 2000-luvun alussa tehtyjä lapsettomuushoitoja - ilman tulosta. Yllätysraskaus 2004. 2009 tehtiin näin keväällä 1 inseminaatio, jäätiin sitten jälleen hoitotauolle.

Nyt lähdettiin uudestaan hoitoihin, takana 2 inseminaatio - tuloksetta. Tälläkin kertaa inssipäivänä lääkäri sanoi, että 2 kypsää follia löytyy, mutta ne eivät ole puhjenneet. Lääkäri kuitenkin sanoi, että kyllä ne tämän päivän aikana puhkeavat. Sitten inssipäivänä myöhemmin iski kovat alavatsavaivat ja alavatsakipua oli myös lievänä 3 päivää inssin jälkeenkin. Sen jälkeen ei ollut mitään oireita. Tärppiä ei sitten tullut.
 
waninka:Lääkkeen nimi ei tiedossa, eikä hintakaan. Luin jostain, että tukilääkitys voi olla suun kauttakin otettuna, mutta parempi vaikutus ja teho olisi alateitse otettuna. Tosin mun mielestä otettu lääke - oli sitten suun kautta tai ei - auttaa aina. Viime kesänä mulle määrättiin tiputteluvuotoon Primolut-Nor 10mg 1 tbl kp 15-24. Ekasta kuurista ei ollut hyötyä, toisesta oli (tiputtelua vähemmän ja menkat pv:n lyhyemmät). Kolmannesta liuskasta otin 5 tbl kp 15-19, kun päätin lopettaa kuurin sen sopimattomuuden takia (pahoinvointi, väsymys, ärtyneisyys tasoa psyko, itkuisuus, turvotus). Kyselen tiistaina lääkäriltä asiasta tarkemmin.

Pregnylin onnistuin itse viikko sitten ostamaan Tampereen yliopistollisesta apteekista, eikä siellä mainittu, että lääke olisi loppu/loppumassa. Ihan syvältä, jos vastaava lääke kalliimpi ja eikä siitä saa kela-korvausta:( Noh, maksoi noi Clomitkin mukavasti, aina vaan kalliimmaksi käy nämä lääkkeet. Mitähän sitä ei maksaisi omasta kääröstä.

Clomeista ei pahempia oireita ole tullut. Eilen nippaili kunnolla munasarjojen kohdalta ja alavatsassa vähän kipuili, mutta ei mitään sellaista, etteikö kestäisi. Vuotokin on loppunut. Yöllä olen heräillyt muutaman kerran, kun on tullut kuumahkoja aaltoja. Toivon tosiaan, että lääkkeellä vastetta. Jännittää tiistainen follikontrolli.
 
Täällä on useammalla riesana tuo tiputteluvuoto, se on kyllä varmasti harmillista. Minulla sitä ei ole koskaan ollut, joten jotain hyvää tässäkin kropassa. Lääkäri on aina automaattisesti määrännyt mulle luget, vaikkei tiputteluvuotoa olekaan ja luteaalivaihekin ennemminkin pitkä kuin lyhyt. On lääkäreiden toiminnoissa kyllä eroa. Itse sain ostettua vielä puregonin reilu viikko sitten, ompa ihan kurjaa, jos se on nyt apteekeista loppu!? Aika kummallista.

Mulla on näiden hoitojen myötä kuukautiset niukentuneet ja lyhenneet, nyt kestää 1-2 päivää. En enää ole syönyt clomeja, joten nekään eivät ole syynä tähän, niin kuin täällä jotkut kertoivat. Ja vuoto tosiaan loppuu aina ennen kuin edes ehdin kp3 aloittaa pistoksia. On tämä monimutkaista.

Peikko testasitko tänään uudestaan? Mitenkäs anna83 ovatko menkat pysynyeet poissa? Sopla siellä vaikuttaa lämpöjen nousu hyvältä merkiltä, toivottavasti saat aamulla kaivatun plussan!

Täällä meneillään pp9 eikä mitään oireita! Plääh. Tuntuu ihan samanlaiselta kuin aina ennenkin tässä vaiheessa kiertoa, joten melkein sitä jo suuntaa taas katsetta uuteen yritykseen ja siihen viimeiseen inssiin. No mutta katsotaan tämä nyt ensin edes hiukan toiveikkaana loppuun saakka ja masistellaan vasta sitten myöhemmin. :)
 
Amele, enpä ole testannut, kun tänään alkoi sitten menkat.. Eli kp1 tänään ja tästä lähtee nyt hoitotauko ja keskityn kesän ajan nyt oman kroppani hoitoon, eli laihdutan muutaman kilon, toivottavasti se auttaa. Syksyllä sitten ivf, myös neljäs inssi mahdollinen vielä ennen sitä, mutta katsotaan.. Tsemppiä kaikille ja käyn kyllä täällä lukemassa edelleen :)
 
Enpähän sitten malttanut vaan tein testin jo tänään - negahan se oli :'( Eikä noi lämmötkään enää oo koholla ja muitakaan oireita ei ole... Ja menkkoja joutuu varmaan vielä oottamaan melkein viikon eli piinasta toiseen, huoh :(.
 
Peikko pahoittelut ja tsemppiä hoitotaukoon. Koitahan rentoutua ja keskittyä elämän hyviin, ainutlaatuisiin ja kauniisiin asioihin. Pidä huolta itsestäsi ja käy kertomassa täällä kuulumisiasi. Tsemppiä syksyn ivf kuvioihin.

Sopla ikävä juttu, pahoittelut! Pieni toive elää niin kauan kun menkat pysyy poissa...

Nyt kaivataan kyllä onnistumisia tälle palstalle!
 

Yhteistyössä