Inseminaatio 2012

Tänään tuntuu taas vahvemmin, että menkat ne sieltä on tuloillaan.. Oireita ei oo, mutta nää tunteet.. höh :( jotenki vain tuntuu koko ajan etten voi olla raskaana.. Viimeksi alko pp13 nyt pp10 mutta eikait se auta olla luopumatta toivosta, ennenku omin silmin näkee että ne menkat oikeasti alkaa.. Mukavaa viikonloppua kaikille piinailijoille ja odottelijoille. Koitetaan nauttia ja rentoutua ja vähäksi aikaa unohtaa tuntemukset ja maholliset odotukset..
 
toiveissa86,Mulla kanssa samat olot.:( Ihan tunne,että menkat alkaa viimeistään
huomenna.:((((Sellainen lievä paineentunne vatsassa,ei vielä voi jomotukseksi sanoa,
mutta tuttu vanha tunne.Tissit on kyllä vielä kipeät.(mutta kuten sanottu,lugejen vuoksi)
Onneksi mulla on huominen vapaa.Voi sitten rauhassa surra kotona..
Eli pp 10 täälläkin..
 
Heissan kaikille!

Pahoittelut niille jotka ovat huonoja uutisia saaneet.. Ja Rotta09, onnea inssiin! Piinailijat, toivotaan että edes joku teistä monesta saisi nyt plussan!

Täällä edelleen odotellaan ultraa, suhteellisen rennosti. Sorruin kylläkin vauvanvaatteiden hypistelyyn kauppareissulla, mutta vielä en ole ostanut mitään, tuntuu että siitä seuraisi vain huonoa onnea :eek: Nyt vähän stressaa kun aloitan uudessa työssä maanantaina ja heti ekalla viikolla ultra ja mahd. inssi.. Mutta ehkä on hyväkin, että pitää myös keskittyä työn tekoon, niin aika menee nopeampaa?! :) Työn aloittaminen vain jännittää ja tuo vähän lisää stressiä, ei hyvä...
 
  • Tykkää
Reactions: rotta09
Solsolet :hug:

Täällä kans piinailut päättyivät pettymykseen ja tänään kp1. Perjantaina alkaa uudet piikitykset ja kp11 folliultraan. Viikolla 8 on sitten seuraava inssi.

Tsemppiä muille piinailijoille! Toivottavasti edes joku toisi iloisempia uutisia :)
 
Solsolet ja Tunafish-78, halauksia ja myötätuntoa :hug:. Suru lähtee suremalla ja sitten hiljalleen alkaa taas aurinko paistaa ja alkaa uuteen yritykseen keskittyminen. Pettymys ei onneksi kestä ikuisesti.

nalle-maijalle tervetuloa joukkoon!

Täällä elellään välikiertoa. Sen verran olen pannut merkille, että ovulaatio lähestyy, ja luultavasti se tulee myös hyödynnettyä, vaikkakaan en aio testata eikä odotuksia tämän kierron osalta ole. Tuntuu helpottavalta saada pieni hengähdystauko ja lomaa lapsettomuuskuvioista, enkä siksi ole täälläkään aktiivisesti ollut. Lähinnä olen keskittynyt niihin asioihin, mitkä tuottavat hyvää oloa. Ensi kierrossa sittent taas mitä todennäköisimmin toisenlaiset tunnelmat.

Kovasti odottelen plussauutisia minäkin! Pidän peukkuja kaikille piinailijoille!
 
solsolet ja tunfish-78 täältäki halaukset :hug: tuntuu nii epäoikeudenmukaiselta kun odottaminen päättyy pettymykseen :( nyt vain nokka pystyyn ja kohti seuraavaa. Ennemmin tai myöhemmin se plussa tulee, sen on tultava.

tervetuloa nalle-maija ja onnea tuleviin viikkoihin!

susan78 miten siellä menee? Täällä pp12 ja ei vielä mitään poikkeavaa.. vielä. Alamahassa on elohiiriä, iltaisin kovastikki, mutta päiviä on vielä liian paljon jäljellä.. pelottaa ajatella tätä ja huomista päivää jos kuitenkin ne menkat alkaa.. Yllättävän hyvin hermot silti kestäny.. normaalia räjähdysalttiutta ei ole ollu ja mieskin on tuumannu, miten sitä niin hyvällä tuulella ollaanki :LOL: saapas sitten nähhä
 
  • Tykkää
Reactions: rotta09
Pahoittelut Solsolet ja Tunafish-78 ja onnea seuraavaan yritykseen! Varmasti onni vielä potkaisee ;)

Tervetuloa nalle-maija! Me piinaillaankin tässä kierrossa samoihin aikoihin, minä just tulin ensimmäisestä inssistä. Odottavainen mieli piiiitkästä aikaa, simpat tosi hyvät (87% eteenpäin liikkuvia, 150 milj/ml) ja johtofolli oli lääkärin mukaan täydellinen :) Lääkäri antoi ohjeeksi olla luottavainen, onhan mahdollisuudet paremmat nyt kuin luomuyrityksellä.. Miten ihmeessä sitä jaksaa odottaa 2 viikkoa???? Täytynee kehitellä kaikkea mahdollista tekemistä, jottei ala liikaa tuijotella oireita ja keksiä niitä :LOL:
 
Heipä hei taasen ja tuoreita kuulumisia ultrasta. Kyselin lääkäriltä jatkoa, ellei tässäkään inssissä tärppää, ja vastauksena oli ainakin pari-kolme inssiä vielä täällä julkisella puolella. Siinä mielessä hyvä, että paineet tän inssin suhteen vähenee ja kukkaro saa vähän aikaa yrittää täyttyä ennen järeämpiä ja todella kalliita hoitoja.

Kysta oli edelleen paikoillaan reilun 5 cm kokoisena, ja lääkäri vähän vihjaili, että ellei syksyinen kesken mennyt vasemmalta puolelta alkanut raskaus todistaisi muuta, olisi taas aukiolotutkimuksen paikka... Varoitteli myös, että IVF vaatii todennäköisesti laparoskopian kystan ja mahdollisesti koko vasemman puolen poistoa, mikä tietysti alkoi pelottaa. Kerroin, että viimeksi samalla "tekosyyllä" olin melkein vuoden leikkausjonossa ja toipumisen jälkeen alkaneen ja heti kesken menneen luomuraskauden jälkeen kysta oli taas paikoillaan. Väittivät, ettei jono ole yhtä pitkä, mutta vaikea sitä on uskoa, koska viimeksikin käskivät perumaan kaikki lomat ja pitivät mua valmiustilassa kuukausikaupalla :(

No, toivotaan nyt sitten, että joku näistä "ylimääräisistä" insseistä onnistuu. Puregon-annostus kaksinkertaistettiin 150:een ja huomenna alkaa piikitykset. Harmi, ettei Tunafish-78:kaan tärpännyt, mutta saadaan nyt sit toisistamme jännäyskaverit seuraavalle kierrokselle. Toivottavasti muilla piinailijoilla käy paremmin :)

Ja tervetuloa myös nalle-maijalle :)
 
pistin kp 10 ton pregnylin ja nyt on kp 20 menossa. Näkyykö pregnylin aineet raskaustestissä? Muilla kokemuksia? Mulla tuli aamulla "haamu" viiva :eek: Lääkäri sanoi että ei ole mahdollista tulla raskaaksi tässä kuussa (clomit ohensi kohdunlimakalvoa sen verran) ja menkkoja nyt odotellessa että ekaan inssiin pääsis :eek: Näitten hoitojen ja tikkujen kanssa hajoaa pää :/
 
Viimeksi muokattu:
Juliet83 -> ei tää kivaa ole joo, mut toisaalta pitää vaan ajatella että turhempaa olis se luomusti yrittäminen kuin tää, vaikka vastoinkäymisiä tuleekin. :) Mulla oli follit kooltaan 18 & 19mm ja pienemmät 15mm. Aika veikeä homma kun kumminkin ultra oli 11pv ja normaalisti ne on ollu just 14 tai 15mm sillon. Että mitä lie täällä mun elimistössä tapahtuu, ovistesti on näyttäny nyt 2pv plussaa mutta vieläkään ei ole ollut sitä perinteistä järkyttävää irtoamisjomotusta, mut alamaha on arka ku liikkuu ja tekee äkkinäisiä liikkeitä. Että otappa selkoa tästä nyt sitten......
 
Josmose.. Mulle lääkäri sanoi tänään inssin yhteydessä että 10 pv näkyy Pregnyl raskaustestissä. Eli on varmaan siinä ja siinä et näkyykö sulla piikin hormoni vai ihan oma ;) Toivotaan parasta, ilmoittele ihmeessä miten käy. Minä oon melko vasta liittynyt teidän seuraan enkä muista ootko koti-inssiläinen vai ihan "oikea"-inssiläinen?
 
Pahoittelut kaikille,joilla alkoi uusi yritys.:(

Toiveissa86:Täällä vielä piinaillaan.Oon ihan varma,että menkat olis alkaneet ilman
noita lugeja.Eilen ja tänään ollut ajoittain lievää menkkajomotusta.Tänään kiukkukohtaus
ja päänsärkyä päivittäin.Myös vatsa nippailuja on ollut ja niitä pidän oikeastaan ainoina
hyvinä oireina.Usko plussaan on silti kovin heikko..
Aion testata lääkärin määräämänä päivänä eli torstaina,jos menkat ei ole lugejen läpi
alkaneet..Nyt pp12 täälläkin.
 
Tervetuloa nalle-maija! Sulle ja rotta09:lle tsemppiä nyt piinailuun :) Minä liityn luultavasti tällä viikolla samaan porukkaan, huomenna tietää kun on ultrassa käyty.

Solsolet ja Tunafish-78 pahoittelut ja jaksamista. Solsolet, toivotaan tosiaankin että sulla joku insseistä onnistuis kun niitä vielä tehdään noinkin monta. Varmasti ärsyttäis, jos joutuisit taas pitkäksi aikaa jonoon, ivf-jonoon tai/ja laparoskopia-jonoon, varsinkin kun viimeksi siitä ei tainnut olla juuri apua..

Toiveissa86 kuulostaa kyllä ihan hyvältä nuo sun oireet, aivan mulle tulee sellainen olo, että plussaat tästä kierrosta :)

Mulla on clomien syönnin aloituksesta on kovasti tuntunu vihlaisuja oikeassa munasarjassa, toivottavasti siellä köllisi huomenna kaksi mukavankokoista follia :)

Tänään tulee sitten se Hiljaa toivotut tv1:ltä 21.30, täytyy kyllä katsoa, itkuinen ilta tiedossa?
 
Viimeksi muokattu:
Pahoittelut solsolet ja Tunafish-78 :hug:

Josmose On kyllä vielä mahdollista että se on sen Pregnylin hormoni mikä siinä näkyy :/ Uutta testiä vain muutaman päivän päästä, vaikka se odotus onkin niin tuskaa aina.

Omista kuulumisista sen verran että mulla tänään ultrassa löyty kaksi alle 10 mm follia, joten Gonalin piikitys jatkuu annoksella 75 ky kerran päivässä. Minkälaisella annoksella teille muille menee toi Gonal ja kuinka monta päivää putkeen? Että mua ottaa päähän kun ei mun kroppa tunnu reagoivan oikein mihinkään nyt. Tänään olin kyllä hieman paremmalla tuulella kuin viime tiistaina jostain syystä.
 
Mulla oli toi Gonal 75 yksikköä kierron 4.-7. päivä. Kävin ultrassa kp9 ja lääkäri sanoi että voin piikittää vielä kp9 ja kp10 samat 75 yksikköä, kun kynässä oli jäljellä (apteekista loppunut Gonal 300, niin piti ottaa Gonal 450).
 
Huomenia! ja pahoittelut Solsolet ja Tunafish-78 ja muut pettyneet :( On se niin ikävää aina pettyä ja pettyä....

josmose, minulla on sen verran kokemusta että pari kertaa oon tehnyt testin niiku liian aikaisin, ihan uteliaisuuttani sekä tietty malttamattomuuttani....niin negaa on näyttänyt jo tuossa vaiheessa missä oot. Eli ei paljon pregnylin vaikutusta enää ole ollut havaittavissa. Mutta sekin varmaan on hyvin yksilöllistä... kenties?

Itsellä menossa pp7 tänään ja eilen oli jo havaittavissa normaaleja pms-oireita jotka alkavat kuin nakutettuna noin viikkoa ennen menkkoja. Eli pettymystä luvassa todennäköisesti täälläkin :( yritin ottaa rennosti tän inssi nro 4:n, mutta jos totta puhutaan niin toki toivoin/toivon että "neljäs kerta toden sanoo". Ja tiedän että se on valtava pettymys jos menkat tästä sitten alkaa...

Eilen katsottiin se Hiljaa toivotut mieheni kanssa, oli ihan hyvä dokkari, mutta hieman kritisoin sitä ettei siinä mielestäni tarpeeksi tuotu esille sitä kuinka raastaava on odotusaika inseminaatiosta tai alkion siirrosta testipäivään. Se ei ihan realistisesti tuonut sitä tuskaa ja ajatuksia esille mitä tässä normielämässä on. Mutta hienoa että asia on tuotu esille dokumentin tavoin tavisten nähtäväksi.
 
Viimeksi muokattu:
Tsemiä Peikko89 ultraan! Toivottavasti pääset piakkoin inssiin ja sitte piinailemaan tänne seuraksi ;) Voi taivas näistä tulee mun elämän pisimmät 2 viikkoa :LOL: Susan78 ja Toiveissa86, täällä peukut pystyssä teidän puolesta!

Tuliko teillä katsottua Hiljaa Toivotut? Me ei sitten uskallettu katsoa eilen, juuri kun eka inssi takana ja toiveet tietenkin korkeammalla kuin pitkään aikaan. Tallennettiin se kuitenkin, jospa sen joskus uskaltais katsoa :) Oliko se kuinka ahdistavaa katsottavaa teidän mielestä, jotka samassa tilanteessa porskuttavat?
 
Luru73 Sun viestis oli tullut sillä välin kun kirjottelin omaani ja vastasitkin jo Hiljaa Toivotut -kysymykseen ainakin osittain ;) Sun viestistä saa käsityksen, ettei se ihan järkyttävän ahdistavaa katsottavaa ollut. Uskaltaiskohan itsekin? :)
 
rotta09, no kyl se itketti, niissä kohdin kun nekin itki. Mutta en sit tiedä olinko reippaamalla tuulella kun mies katsoi seurana. Olisinko yksin nyyhkyttänyt enempi, heh :) Mutta joo, kyl sen uskaltaa katsoa. On se siis tunteita herättävä mutta itse jäin vain kaipaamaan sitä "raadollisempaa" puolta.
 
susan78 täälläki esiintyny ajoittain menkkamaista oireilua :( ihmeen kauan menkat pysyny poissa, verrattuna aiempiin kiertoihin. Mitenköhän kauan nuo lugit vaikuttaa kiertoon? Mulla on vielä yks täys liuska ottamatta ja huomenna olis lääkärin mukaan testipäivä jos ei ole siihen mennessä alkanu. Tuleeko ne vain sitten lugeista läpi kun ovat alkaakseen?

Oon nyt mittaillu eilen ja tänään lämpöjä ja ne vaihtelee 37,5-37,3 välillä. Onko se sitten hyvä vai huono? en ole lämpöjä ennen mittaillu. Tänäaamuna ja eilettäin oli kuuma nukkua, niinku yleensä mulla menkkoja ennen..
 
Viimeksi muokattu:
Mitä ootte mieltä noiden Lugejen käytöstä, et jos tuntuu siltä ettei tärpännyt ja kaikki oireet viittaa negaan, niin mitäs jos ne lopettaa niin tekeekö jotain hallaa jollekin? Siis onko mahista että siel oliski jotain tapahtunut, kiinnitymisyritystä tms ja sit lopettaa Luget, niin päättyykö se kiinnittymisyritys siihen? Lähinnä sen vuoksi vaan mietin että nehän on tarkoitettu vain tukemaan omaa keltarauhashormonituotantoa. En kyl nyt ole lopettamassa kesken, mutta oon sen joskus tehnyt....
 
Tuliko teillä katsottua Hiljaa Toivotut? Me ei sitten uskallettu katsoa eilen, juuri kun eka inssi takana ja toiveet tietenkin korkeammalla kuin pitkään aikaan. Tallennettiin se kuitenkin, jospa sen joskus uskaltais katsoa :) Oliko se kuinka ahdistavaa katsottavaa teidän mielestä, jotka samassa tilanteessa porskuttavat?
Me käytiin se Niagarassa katsomassa viime talvena tai sillon kun se tuli. Leffan jälkeen itkin hirveesti ja saatiin miehen kanssa aikaan massiivinen riita, jotta ei ollut kyllä kovin kivaa katottavaa. Hyvä dokumentti joka tapauksessa ja aion katsoa uudestaan sitten kun tää homma on mun osalta ohi tavalla tai toisella.
 
Eilen katsottiin se Hiljaa toivotut mieheni kanssa, oli ihan hyvä dokkari, mutta hieman kritisoin sitä ettei siinä mielestäni tarpeeksi tuotu esille sitä kuinka raastaava on odotusaika inseminaatiosta tai alkion siirrosta testipäivään. Se ei ihan realistisesti tuonut sitä tuskaa ja ajatuksia esille mitä tässä normielämässä on. Mutta hienoa että asia on tuotu esille dokumentin tavoin tavisten nähtäväksi.
Olen samaa mieltä Lurun kanssa tuosta dokumentista. Se toi enemmänkin esille sen, millaista on saada negatestejä ja keskenmeno, ei niinkään sitä, kuinka pitkä ja piinallinen odotus se on.. Toivoa antavaa oli toki se, että molemmat parit lopulta saivat oman lapsen. rotta09 - minua se ei ainakaan niin hirveästi raastanut, johtunee siitä, että emme ole niin pitkällä hoidoissa vielä, joten kyllä mielestäni voit sen hyvin katsoa :)

ON. Tänään ultrassa kp14 löytyi oikealta (paremmalta puolelta) johtofolli 19mm ja pari pientä. Vasemmalle oli jäänyt pieni kysta viime kierrosta, kuulemma häviää itsekseen parin kierron sisällä.. Limis oli 9 mm ja lääkäri sanoi että hyvältä näyttää ja määräsi pregnylin huomiseksi ja inssi perjantaina kp17. Pyysin myös luget käyttöön ja lupasivat ultrata vielä inssipäivänä kun viimeksi sitä ei tehty. Aika hyvältä tuntuu nyt, kaikki tuntuu sujuvan ainakin vielä :)

Meidät laitettiin myös ivf-jonoon!! Lääkäri ihmetteli miksei mitään tapahdu vaikka meillä puitteet on niin hyvät ja arvaili, että siittiöt mahdollisesti hylkivät munasolua (tai toisinpäin..), joten hoitomuoto joko ivf tai icsi. Ja jonotusaikana saamme tehdä vielä tämän jälkeen ne kaksi inssiä. Olin ihan ihmeissäni, että "nyt jo" laitetaan jonoon, mutta toisaalta hyvä, niin saa mahdollisesti syksyllä jo siirtyä rankempiin hoitoihin, ei tarvi odotella välillä niin pitkään.
 
  • Tykkää
Reactions: Luru-73
Hienoa Peikko89 että teillä hoidoissa edetään vauhdilla. Ootteko yksityisellä vai julkisella? Joissain paikoissa julkisella ei nimittäin IVF-jonossa tehdä mitään hoitoja. Tsemppiä perjantain inssiin!

Mä täällä jännään teidän parin viikon takaisten inssiläisten tuloksia! Eikös tänään olisi hyvä testipäivä? Toiveissa86 sulla ainakin oli tosi lupaavasti ne lämmöt koholla!

Mä ihan suoraan sanottuna olin aika pettynyt tuohon Hiljaa toivotut -dokkariin. Ei kyllä edes silmäkulma kastunut sitä katsoessa. Toki sympatiat oli kovasti se sen pitkään yrittäneen parin puolella mutta sen tumman naisen parkuminen ja naurettava show niiden testien kanssa lähinnä nolotti ja ärsytti. Mutta tosiaan hienoa että aiheesta on tehty dokumentti!
 

Yhteistyössä