Inseminaatio 2012

mulla on alkanut oviksesta heti tissikivut, mutta vielä ei niistä ole tietoa..
jos pitää paikkaansa se 36 tuntia, niin pregnylin pistin tiistaina ja keskiviikkona oli inssi, joten ovis on toivottavasti tapahtunu tuossa ajassa tai viimistään torstaina. Inssissä ei ollu vielä follit irronnu
 
Je
Onnittelut plussanneille!

Täälläkin hölmönä kuitenkin toivon jossain mielen sopukoissa et jos meille kävis ihme tässä kuussa ihan kotikonstein. (vaikka se ei ole mahdollista) on se ihmismieli kummallinen...

Mulle määrättiin luget siinä toisessa inseminaatiossa sen takia, että oli Pregnyl käytössä. Ilmeisesti ne kulkee käsi kädessä ainakin Tyksissä
 
Mulla ei ole ennen luteelivaihetta ollut tiputtelua,en ainakaan muista että olis ollut. Nyt olenkin ollut ihmetellyt,että miten on sitten alkanut Lugesteronista tiputtelemaan. Ajattelin kyllä ottaa puheeks ensi kerralla kun saan varattua ajan uuteen ultraan.
 
Ihanaa Albus - onneksi olkoon!!! Kiva kun listan eka plussa tuli noin nopeasti ja vielä luomusti, ja nyt vaan odottelemaan, että plussa-aalto tempaa muitakin mukaansa, kun plussat usein tulee rykelminä näillä listoilla :)

Pahoittelut samalla KarKIlle negasta - mutta onko tädistä vielä tietoa? Ja tervetuloa uusille!

Täällä ei mitään uutta -oon yrittänyt rentoutua ja pitää mielen muualla, ja olla kuulostelematta vihlaisuja ja muita mukamas-oireita. Kiukunpuuskat on tuttuja täälläkin, mutta nehän voi johtua melkein mistä vaan... Omalla hoito-osastolla tietääkseni keltarauhashormonia määrätään kaikille hoidoissa olijoille, eikä siitä varmaan haittaakaan ole. Kapselit voi ottaa ylä- tai alakautta, ja kun kerran lääkärit on vakuutellut vaikutuksen olevan sama, oon pitäytynyt napsimaan niitä suun kautta.
 
Onnittelut minultakin plussanneille :)
Taidanpa yrittää puhua lugeja meillekin, kun menen ultraan perjantaina. Ei niistä varmasti ainakaan haittaa ole. Eilen pistettiin eka Gonal-F-piikki, eikä toistaiseksi ole mitään "sivuvaikutuksia" tullut ja toivottavasti ei tulekaan... mieli muutenkin ailahtelee laidasta laitaan tämän lapsistressin takia niin en kyllä kaipaisi (eikä varmasti mieskään) enää lisää vettä myllyyn ;)
On muuten uskomatonta kuinka moni tulee lopulta raskaaksi hoitotauolla tai juuri ennen hoitojen aloitusta :) Siitä voi kyllä päätellä, kuinka paljon stressaaminen raskautumiseen vaikuttaa. Sitten kun on "luovuttanut" vähäksi aikaa, viivoja alkaa pärähdellä tikkuihin ;)
 
Aivan ihana uutinen Albus! :heart: Oikein paljon onnea! =)

Tuosta Pregnylistä, mulla ei tullut siitä minkäänlaisia sivuoireita... Ainoastaan tunsin oviksen tosi selvästi parin päivän päästä pistämisestä. Ja ei ne vissiin ihan mene käsi kädessä lugejen kanssa, kun mulle ei ole niitä määrätty vaikka pregnyl pistettiin... Mulla ei kyllä koskaan mitään tiputtelu vuotoa ole ollutkaan vaan menkat kun on alkanut ne on alkanut kunnolla! ;)

No niin nyt sitten tämän päivän ultra kuulumisia... Elikkäs sieltähän löytyi sitten yksi 13mm oikealta ja ja jopa neljä 10mm vasemmalta!!! :O Lääkäri ihmetteli kun ei ollut yhtä selvää johtofollia ja eivät olleet kovin isoja... Meni kyllä ihan erilailla kuin viimeksi, kun silloin kasvoi kaksi follia todella hienosti jo kp10 ja nyt oli jo kuitenkin kp11! Mulla onkin juilinut viime päivät tosi kovasti tuonne vasemmalle puolelle, mikä sai nyt selityksen kun noin monta follia siellä puolen kölletteli... Limakalvo oli kuitenkin hyvän paksuinen, niin lääkäri vähän ihmettelikin kun follit ei sit oikeen vastanneet kiertopäiviä. No nyt sitten tehdään uus uä ke ja katotaan olisko joku selvästi muuttunut johtofolliksi ja ettei vaan kaikki 5kpl jatka kasvuaan! Kun viitosia ei kuulemmaa tähän maailmaan haluta, enkä halua kyllä minäkään! ;) Nyt sitten vaan jännittää, että jos inssi peruuntuukin tästä kierrosta ihan kokonaa liian monen munarakkulan takia...:'( Pitää nyt toivoa, että sieltä ainakin kaksi häviäisi keskiviikkoon mennessä!
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos hurjan paljon onnitteluista Luru, Jypy, toiveissa86, -karKKI-, susan78, Juliet83, aurinkoa79, Solsolet, Tunafish-78, Je, rotta09 ja Mirdav! Toivottavasti en nyt unohtanut ketään.

Odotuspuolelleko, Jypy? Kerään vähän rohkeutta ja tulen sitten :O

Olen tosiaan edelleen onnellisen epäuskoinen. Kolmen inseminaation jälkeen taukokierrolla tärppäsi. Ja näiden myöhäisten munasolujen (ovulaatio oli nyt kp 21-22) pitäisi olla jotenkin sekundalaatua vielä. Olen aina suorastaan vastustanut ajatuksia stressin vaikutuksesta tärppäämiseen, mutta nyt tuntuu, että voihan siinä olla jotain perää.

Voi kun nyt kaikki menisi hyvin!
 
Voi Albus, ihanaa ja onnea paljon! Toivon että teillä menee kaikki hyvin :) :heart:

Tsemppiä solsolet ja muut piinailijat :) Luru-73 onnea inssiin, aika aikaiselta kuulostaa toi kp11 :O

Itse odottelen aika rauhallisin mielin ens viikon ultraa, mielenkiintoista nähdä onko sama vai eri tilanne kuin viimeksi. Sain pienen romahduksen eilen, kun miehen kanssa tapeltiin jostain tyhmästä ja yhtäkkiä vain tuntui että on ollu hirveästi stressiä ja väsymystä tämän lapsettomuuden takia.. Mutta se teki ihan hyvää ja yritän nyt ajatella kovin positiivisesti, että meillä on vielä paljon aikaa yrittää lasta. Miehellä ei kuulemma stressiä, hän on niin kovin kärsivällinen ja jaksaa kyllä odottaa, toisin kuin minä.. :)
 
Eipä tälläkään suunnalla mitään uutta. PP6 taitaa tänään olla mutta kuitenkin vasta DPO5. Tunsin todella selvästi ovulaation torstaiaamuna. Mulla normaalistikin ovulaation jälkeen kaikkea kivaa oiretta kuten päänsärkyä johtuen kohonneesta lämmöstä, tissikipu joka pahenee iltaa kohti, lievää yökötystä ja närästystä. Normaalisti mua palelee myös ihan hulluna mutta tässä kierrossa on ennemminkin tullut kuumia aaltoja. Tässä kierrossa mulla on sieltä ovulaatiosta alkaen ollut tämä ovuloinut oikea puoli todella kipeä. Luulin toissayönä jo että mulla on umpisuoli tulehtunut :O Pissatessa oikeaa puolta vatsasta sattuu tosi paljon vieläkin ja nippailuja on muulloinkin. Tiedän että mulla on just toi oikea munasarja jotenkin keskemmällä vatsaa ja se saattais olla just siellä virtsarakon lähistöllä joten siitä varmaan toi kipu virtsarakon tyhjentymisen yhteydessä.

Luonteeltani olen tällainen melkoisen tasainen joten mitään ihmeempiä kiukunpuuskia ei ole hormoneistakaan mulle tullut. Teroluteista taisi mieli olla tosi matalalla. Pregnylistä tai Menopurista ei mitään oireita.

Mua kans jotenkin jo etukäteen surettaa nähdä se nega tälläkin kertaa siinä testitikussa. Paras vaihe kierrosta on tämä onnellinen tietämättömyys kun joku mikroskooppinen mahdollisuus on muka olemassa ;)
 
Tervehdys kanssasisaret, nyt on takki ihan tyhjä. Olo on totaalisen voipunut ja väsyttää.... Masentaakin aika mukavasti :(
Siis mitään maata mullistavaa ei ole tapahtunut, tuntuu vain että olen piipussa. Tulin äsken 4.:stä inseminaatiosta, eli siitä viimeisestä mitä minulle ikinä tehdään. Jo se vetää mielen matalaksi ja hieman kaihoisakin tunne että klinikalla ravaaminen jääpi nyt hetkeks tauolle.

Folli oli lähes 2 senttinen ja kohdun limakalvokin oli ehtinyt paksuuntua hieman, eli se oli 7,8 mm. Ovulaatio oli alkamassa, folli vasta hieman kupruili ja lääkäri arvioi että vuorokauden sisään ovulaatio on tapahtunut. Simpat täydellisiä, kuten aina. Kaikki hyvin ja onnea toivoteltiin matkaan...MUTTA miuta itkettää jo valmiiksi se pettymys mikä tästäkin seuraa kahden viikon kuluttua :( Itkin koko ajomatkan töihin, ja itkin äsken miehellekin. Ehkä se tauko tekee hyvää, sillä en jaksais enää yhtään pettymystä lisää.
 
Tunafish-78 ja Luru-73 Älkää nyt vielä toivoa heittäkö! :hug: Yrittäkää kestää nämä kaks viikkoa ja toivottavasti sieltä se toivottu tuloskin sitten tulisi... Lähtökohdat ainakin kummallakin kuullostaneet hyviltä! :) Mutta tiedän kyllä niin tuon tunteen... : /

Mua jännittää ihan pirusti huominen ultra, olen ihan varman että inssi peruuntuu tässä kuussa... :'( Jotenkin vaan sellanen tunne! Ja yrityskieltohan me saadaan, jos sieltä ei paria follia ole kadonnut. Tuosta mahan juilinasta joka jatkuu siis vieläkin voi kyllä jo päätellä ettei oo mihinkään kadonneet... Ärsyttää! :mad:
 
  • Tykkää
Reactions: Luru-73
Eipä mitään uutta täällä, ei oikeastaan oireita, paitsi että väsymys jatkuu. Turvotustakin on, mutta se saattaa johtua siitä, että oman mielenrauhan vuoks jätän kaiken ylimääräsen liikkumisen piinaviikkojen ajaks. Viime päivinä sydäntäkin on tykytellyt, mutta se liittyy varmaan tuohon normiväsymykseen. Ainakin viikko vielä pitäis siis jaksaa kärvistellä, ja sitten se täti varmaan tapansa mukaan kolkuttelee ovella... tai siis toivottavasti ei, mutta todennäköisesti kyllä... Toivotaan, että tammikuussa plussanneet Scarleth ja Albus nappaa meidät muutkin mukaansa plussajunaan :)
 
Toivotaan Solsolet näin :)
Mulla on tänään viimeinen Gonal-piikityspäivä. Jonkin verran alamaha turvoksissa, kuulunee varmaan asiaan? Toivottavasti. Mulla luomukierto toimii aikalailla oppikirjojen mukaisesti, joten hieman jännittää, ettei folleja kasvaisi liiakseen kuten täällä on monella käynyt.. No perjantain ultrassa se selviää.. Muita oireita ei ole toistaiseksi tullut piikeistä eli helpolla olen tainnut selvitä :) Toivottavasti Julietilla ei inssi peruunnu, pidän peukkuja kovasti!
 
  • Tykkää
Reactions: Juliet83
täällä painontunnetta on ilmennyt alamahassa ja oikealta nivusta juilii.. Tämä eka viikko on menny suht rauhallisissa merkeissä verrattuna viimekertaseen, että tuntuu ihan mukavalta, ettei ressaa.. mutta silti pitkä viikko on vielä eessä, jonka aikana voi tapahtua ihan mitä vain
tsemppiä Julietille ja Luru-73, älä luovu toivosta!!
 
  • Tykkää
Reactions: Juliet83
Mää en oo kauheesti ehtinyt käymään,joten hieman pihalla saatan olla ketjun jutuista :ashamed: Omista kuulumisista sen verran että Femarit ei tehnykään enää yhtään mitään. Tiistaina kävin ultrassa ja mitään munista ei näkynyt ja limakalvokin oli ohkanen, joten nyt sitten alotan Gonalin tähään samaan kiertoon ja kokeillaan mitä sillä tapahtuu sitten. Että mua suoraan sanottuna vitutti siä lääkärissä :mad: Tiedä sitten kuinka kauan tätäkin taas jaksaa selväjärkisenä. Taisin olla hiukan liian töykee sille lääkärillekin, eihän se sen vika oo ettei mun kroppa toimi...

Onnea vielä plussanneille ja tsemppiä meille muille :)
 
Hei kaikille!
waninka,Voi harmitus,kun munista ei ollut.:( Halaus.Ja voimia jaksaa..

Luru73,Pidän kovasti sulle peukkuja,että nyt vihdoin onnistuisi. <3 Voimia sullekin.

Muile myös paljon terveisiä..Hitsi kun en muista teidän kaikkien nimimerkkejä vielä.Vaikeaa kommentoida,kun ei muista.

Omista oireista..Mullahan alkoi tissikipu heti seuraavana päivänä inssistä ja aaltoillen on jatkunut.Välillä ovat ärhäkän arat välillä ei.Epäilen pregnylin aiheuttaneen oireita aluksi ja nyt lugesteronia.Sen haittavaikutuksissa on tuo rintojen pingotus ja päänsärkykin.Mitään kiinnittmiseen viittaavaa en ole huomannut.:(Toiveet plussasta aika heikot..en tiiä miksi.:( Nyt siis pp7.

Mites muiden oireet??
 
Hei!

Pahoittelut waninkalle... tiedän tunteen kun ei mitään ole tapahtunutkaan... turhauttavaa jännittää aina seuraavaa kotrolli ultraa ja saada aina hiukan huonoja uutisia, itselleni kävi juuri näin tässä inssissä joka oli meidän ensimmäinen sekä viimeinen.
Tällä hetkellä on pp6, mutta ei mitään erikoisempia oireita ole ollut. Olen kyllä niin negatiivisella asenteella liikkeelläkin tämän inssin suhteen, joten en putoa korkealta reilun viikon päästä kun menkat alkaa. Me jatketaan hoitoja IVF muodossa seuraavaksi, mulla oli niin huono vaste hormoneille, ettei ole järkeä alkaa kasvatteleen toista kertaa kahta viikkoa yhtä vaivasta munasolua joka ei kasva sitten millään... Mulla oli puregon käytössä 75-150IU annoskella. Inssi päivänä ei näkyny enään koko pallukkaa... oli irronnut itsestään, joten irrotuspiikit jäi ottamatta. Lääkäri kysyi joka ultran jälkeen et halutaanko jatkaa, ja mitäs siihen paljon muuta voi sanoa kuin et mitä mieltä lääkäri on, kannattaako meidän jatkaa...? Kuitenkin lääkäri sitten aina tuumas et eiköhän sitä kannata kokeilla jatkaa ja niin sitten tehtiin, eihän tässä mitään menetettävää ole.. (...paitsi rahaa...) Elikkäs semmonen oli tämä meidän tarina, hieman sekava mutta sellainen taitaa olla kirjoittajakin... =)
 
Viimeksi muokattu:
Nyt ku susan78 otit puheeksi lugesteronin vaikutukset, niin oon itelläki huomannu rintojen pingottuneisuutta(ei siis yhtä kipeät ku normaalisti oviksen jälkeen) ja pienosta pään jomotusta on ollut liikkeellä nyt parina päivänä, lugit alotin perjantaina.
 
Hei täältäkin!

Luru-73, voimia sulle ja onnistumisen mahdollisuus kuitenkin on, joten toivotaan vaan parasta (ja pelätään pahinta). Voin myös jo itselläni kuvitella tuon tilanteen, kun pelottaa mittä sitten tapahtuu jos inssit ei tehoa. En ole yhtään varma edes että halutaanko me muita hoitoja, joten toivotaan että joku inssi onnistuis.

Juliet83, mites meni ultrassa??

waninka, pahoittelut ultran huonoista uutisista, toivotaan että sieltä vielä jotain saadaan kasvamaan! Minulla on ollut käytössä metut jo yli vuoden ja sanottiin, että plussan mahdollisesti pärähtäessä tikkuun ne pitää lopettaa. Otan 1 tbl aamuin illoin. Olen tykännyt niistä, koska ne ovat pitäneet painon samassa, joten on myös helpompi tiputtaa painoa..

Piinailijoille rentouttavia päiviä ja ei saa stressata (hyvä mun on sanoa kun olin ihan hermoheikko viimeksi....).

Itse otin eilen viimeiset clomit ja ensi tiistain ultraa odotellessa. Mulla on jo pari päivää juilinu oikeaa munasarjaa, joten siellä kai jotain kasvaa :) Vähän hermostuttaa kun minulla ehkä työpaikka tiedossa ja mietin, että mitä selitän jos heti melkein ensimmäisenä päivänä olen aamusta poissa ja sitten toisen kerran kun on inssi...:eek:
 
  • Tykkää
Reactions: Luru-73
Kiitoksia tsemppauksista kaikille...:heart: Mutta niinhän siinä sitten kävi että inssiä ei tehdä! :'( Munsoluista yksikään ei ollut jostain syystä jatkanut kasvamistaan eli samankokoisia oli kuin edellisessä ultrassa...:O Katsottiin parhaaksi ettei enää yritetä niitä kasvatella ettei vaan rupea kaikki 5 sitten kasvamaan. Mutta eipä tuo lääkäri puhunut mitään ettei luomuna sais yrittää...;) Mutta tuskin sieltä yksikään irtoaa, kun jäivät niin pieneksi! :|

Nyt sitten odotellaan taas menkkoja... Huoh!!!:mad: Seuraavassa kierrossa sitten kokeillaan, että syön clomea 2tb 3-7pvä ja Fostimon-piikki 8-9pvä. Saapa nähdä mitä se saa aikaiseksi, vähän pelottaa että jos munasarjat aivan villiintyy... Ei nämä kierrot näköjään ikinä ole samanlaisia ja yllätyksiä tapahtuu! Mutta taas pitää vaan jaksaa odottaa ja odottaa!!!

Tsemppiä kaikille piinailijoille! =)
 
Äsken pistin ekan piikin Gonal kynästä ja yks annos meni hukkaan kun mukava hoitaja täti neuvoi mua erilaisella kynällä joka oli samanlainen kun insuliinikynä. Toi kynä olikin erilainen tossa on TODELLA sekava se mitta asteikko. En nyt sitten yhtään tiiä menikö sitä 75 vai 150 yksikköö mutta nyt vituttaa niin paljon ettei ees jaksa kiinnostaa. Toivottavasti toi kynä nyt ees siihen viiteen annokseen riittää.

Luru Mulla on ihan samanlaiset fiilikset vaikka tää on vasta eka inssi. JOtenkin ärsyttää masentaa ja on ihan toivoton olo ja stressaa kun tää on niin hankalaa. Alotettiin vasta uudestaan tauon jälkeen ja jo nyt mulla on semmonen olo että en v***u jaksa!! Hoh hoh. Mistähän sais vähän positiivisempaa asennetta itselleen.
 
Meilläkin takki tyhjä ja epäonnistuminen TAAS edessä. miehen simpat alkaa oleen aika kehnoja. tiedä mistä johtuu että hiirenhäntänä mennään alaspäin. simppamäärä tänään inssissä enää nippa nappa miljoona. eli ilmeisesti melko turhaan tekivät. Sitten varmaan siirrytään jonotteleen ivf:ään tämän kierron jälkeen.

Kun ei jaksa niin ei jaksa :/ olis varmaan paljon helpompi vaan luovuttaa.
 

Yhteistyössä