Inseminaatio 2012

Joo niin tarkotin :D Taitaa olla aikamoista oppimista tämä homma ;) On ollu jännäilyä,kyn töissäkin näköjään käy supinat. Kai musta näkyy sitten päällepäin ja nyt hävettää kun on joutunut olla pois,aaarrrkkk.

Heippa!

Täältä liittyisi yksi lisää inssiläisiin. Meillä eka inssi tulossa ensiviikolla tai seuraavalla viikolla. Taustatietona sen verran, että vuosi yritystä takana ja hoitoihin lähdettiin kun minulla endoa tiedossa jo aikaisemmin ja kierrot pitkiä ja epämääräisiä. Puregonia pistelty nyt muutaman päivän ajana ja kontrolli ultra ensiviikolla. Hieman jännittää, mutta aika tyynenä olen omasta mielestäni pystynyt olemaan... =)
Minulla on entisestä liitosta yksi lähes teini-ikäinen lapsi. Joten toivoa on että sitä kykyä lisääntymiseen kuitenkin vielä olisi jäljellä, vaikka siihen nyt avustusta täytyykin ottaa lekureitten hoivista...

Olen aika paljon jo lueskellutkin teidän muiden juttuja, ja päätin sitten itsekin kirjoittaa, vertaistuen toivossa :) Tuntuu että naisille tämä asioiden ja tunteiden purkaminen on paljon tärkeämpää kuin miehille. Ainakin meidän perheessä.

Mukavaa lauantai iltaa kaikille!

Niin, ja ONNEA kaikille plussanneille, toivotaan että pysyvät kyydissä määränpäähän saakka!!

Viimeksi muokattu:
No niin, täälläkin ollaan nyt sitten takaisin inssikuvioissa. Eilen KP1, huomenna alkaa pistelyt ja jos vanhat merkit pitävät paikkansa niin inssi on siinä perjantain 27.1 kieppeillä (mulla yleensä KP15, 16 tai jopa 17). Eli melkein samaan sumaan kuin Amalia Armas, Tunafish-78 ja toiveissa86. Eilisessä ultrassa tosin siinä mielessä vähän ikäviä uutisia, että vasemman puolen kysta näyttää kasvaneen hieman, ja sen vieressä nökötti ihme kyllä reilun 16 mm folli, mitä siis tässä vaiheessa kiertoa ei pitäisi siellä olla. Viikon päästä perjantaina taas seurantaultra, eli katsotaan, miten hormonit vaikuttavat tilanteeseen. Sinänsä kurjaa, koska mulla just toi vasen puoli on aina ollut hedelmällisempi...

Tsemppiä piinailuun Aurinkoa-79, Peikko89 ja KarKKI ja Luru-73:lle ei pidä vielä lannistua: pms- ja alkuraskausoireet kun voivat usein olla lähes samanlaisia ;)

• Tykkää
Reactions: Luru-73
Solsolet olikin ehtinyt ensin kirjoittamaan saman mitä mun piti kommentoida Lurulle; ainakin mulla raskausoireet oli hyvin samanlaisia kuin menkka- / pms-oireet. Nyt jälkikäteen tajuan että jotain erilaisiakin oireita oli, mutta ei niitä tosiaan vielä alkuviikosta olisi osannut menkkaoireista erottaa. Joten toivoa on niin kauan kuin ei menkkoja näy ;)

Huomenia... Testasin tänään, salassa mieheltä, aamupissasta ja puhdas nega tuli :( Tänään on kiertopäivä 25 ja edelliset kaks kuukautta on kierto ollut 27 pv. Piinapäivä, ja mielestäni dpo:kin, on 12. Selkeitä menkkakipuja ollut eilen ja hiukan tänäänkin. Joten eiköhän tää ollut tässä. Kiitoksia kuitenkin miuta tsempanneille :) Jospa sitten ensi kerralla olis arvonnassa parempi onni...

Voi harmi Luru :| Nyt mä tietysti voin sanoa että sulla vasta DPO12 ja että onhan se voinut kiinnittyä vasta myöhemmin eikä hgc ole siksi vielä noussut tarpeeksi. Tiedät toki itsekin varmasti nämä faktat! Toivotaan parasta :hug: Niin kauan on toivoa kun menkat pysyy poissa!

(.) Menopuria piikitelty täällä torstaista alkaen ja huomenna ultraan katsastamaan oisko joku folleista tykännyt tästä. Samalla varmaan sit selviää se inssipäivä. Vähän elättelen miehen puolesta toiveita että inssi olis jo perjantaina. Ollaan lauantaina menossa laivalle ja jos inssi on vasta maanantaina niin miehen osalta reissusta tulee hyvin kuiva. Siis juomien puolesta. Mä nyt en muutenkaan juurikaan ota niin mulla ei paljoa vaikuta.

• Tykkää
No tänään taas tämmönen masis päivä kun yksi parhaista ystävistä laitto tekstarin et oottaa vauvaa ja saavat sen elokuussa jos kaikki menee hyvin.. yritystä heillä alle puol vuotta.. eihän se multa oo pois mutta ahistaa ku ite on omaa pientä kolme vuotta toivonut tuloksetta tähän asti..

Tänään aloitin piikitykset. Lääkkeenä siis Puregon ja annos 50mg. Lääkäri ultrasi, että kummalakin puolella olisi kolme aihiota, joista munasolu voisi lähteä kehittymään. Toivottavasti tuolla annostuksella saataisiin kaksi solua.

Jonsku88 mullakin on nyt viime aikoina tullut joka puolelta vauvauutisia. Oon jo turtunut niihin ja joidenkin puolesta olen ollut jopa iloinen. Jotenkin mua satuttaa eniten ne, jotka ilmoittavat saavansa toisen lapsen. Ehkä johtuu siitä, että meille se toinen olisi haaveissa. Esikoisen odottajat eivät niinkään aiheuta harmia. Tässä juuri kyläilin ystäväni luona, ystävälläni on laskettuaika tässä kuussa, joten raskausjuttuja puhuttiin paljon. Ystäväni tietää tilanteeni ja puhuttiin myös meidän hoidoista. Pyysin häntä yskimään päälleni, että saisin tartunnan :D Saa nähdä auttoiko.

Iloista viikkoa kaikille!

Jonsku88, minulla myös viime viikolla paras ystäväni ilmoitti odottavansa, se on hänen toisensa. heilläkin yritystä alle puoli vuotta, ensimmäinen tuli vahingossa, joten odotus alkoi toki hänellekin olla turhauttavaa, huom. alkoi.. Ymmärrän siis tuntemuksesi, se on niin epäreilua..:(

Huomenta kaikille! Jos vähän kuulumisia tuun tänne kertoilee... Hiukan outoa kun näitä menkkakipuja, siis munasarjojen vihlontaa, nivuskipuja ja kaikkea sitä mitä menkkojen alkaessa tulee, on ollut nyt jo viikonlopusta lähtien :( Vaikka tänään onkin vasta kp27/pp13 niin ikinä ennen ei ole näitä kipuja näin aikasi tullut. Ja niin muute, maanantaina kun luulin et on jo pp12 ja tein testin niin oli siis vasta pp11, heh :) Ajantaju menee jo täs touhus :D
Et jotain häikkää tuntuu alakerrassa olevan, vai enteileekö tämä vuosisadan kaameimpia menkkoja. Edellisessä inssissä oli jo ihan tarpeeks rajut oireet ja vuoto jotain megamaanista et nyt ei kiitos samaa. Kävin illalla hiihtääs hyvän lenkin ja menkkasäryt vähän hellitti mut nyt ne taas palaa... ilman menkkoja. Alkais jo niin pääsis suunnittelee inssi nro 4:sta.

Me muuten taidetaan ottaa toinen koira! :) Mies on puhunut siitä jo pitkään, varmaan hänen tapansa käsitellä tätä lapsettomuutta... se puhuu enemmän uudesta koiravauvasta kun meidän mahdollisesta tulevasta ihmisvauvasta. Varmaan siks et toi eka on ainakin varmasti mahdollinen saada. Ite oon vaan naureskellut sen jutuille, mutta en tiiä... ehkä se olis hyvä keino saada tää vauvakaipuu taustalle ja vois antaa sillä välin paljon rakkautta ja hellyyttä koiravauvalle kun odottelee ihmisvauvaa :) Kyllä tätä hellyyttä ja rakkautta piisaa kaikille.

Minä vielä.... en tiiä mut nyt alkaa jännittää. Hitto! Yritän pitää ajatukset kurissa mutta on kyllä ihan helkutin vaikeeta. Ei olis ikinä pitänyt mennä googlettaa ihmisten kirjoituksia liian aikaisista menkkaoireista. Liian moni on sitä mieltä että ne ovat raskausoireita. Argh, alkais nyt menkat niin pääsis tästä piinasta :(

Voi Luru toivon tosiaankin, ettei nuo sun oirees enteilis menkkoja vaan jotain ihan muuta :D Niin kauan kun ei ole menkkoja on toivoa ja pidän peukkuja, että menkkoja ei sulla näkyskään sellaseen about vuoteen!

Itse tässä pistin tänään kolmannen pistoksen puregonia ja vähän huolettaa, kun ei ole mitään oireita... Pitäskö siitä tulla jotain? :) Tai siis mulla on kyllä niin minimaalinen annos, että siitä varmaan johtuu. Jotenkin nyt kokoajan mietin, että voinko tehdä tätä ja voinko tehdä tuota ja mitä kannattaa syödä, että onnistumismahdollisuus kasvaisi. No tiedän, kyllä, että ei kai tässä poppakonsteja ole. Tuurista onnistuminen on varmaan kiinni 90 prosenttisesti.

Ollaan tultu miehen kanssa siihen tuloskeen, että yritetään saada toinen inssi heti tähän perään, jos tämä eka ei tuota tulosta.

näin siis. Tsemppiä kaikille!

Perjantaina kait testaan.... ;) On kyllä hyvin outoa kipua, vihloo alavatsaan sillai miten ei koskaan ennen oo vihlonut. Ja se tuntuu nimenomaan tuolla synnytysosastossa :D Voi hitto sentään täs alkaa ajatukset lentää. Tahtoisin tehdä testin heti!

Lurulle tsemppiä ja toivotaan parasta.

Itselläni luultavasti perjantaina kp1, tänään eka päivä ilman pillereitä. Sunnuntaina aloitan Femarit ja 31.1 katotaan sitten onko solu lähtenyt kypsymään. Jos kaikki ok ja siellä kypsä solu on tulossa niin sitten tehdään mun eka inssi tähän kiertoon. Jäskättää ja odotukset tarpeettoman korkeella.

Amalia Armas, ei mulla ole tullut pistoksista mitään oireita, ainakaan muistaakseni. Pistelin Menopuria. Mulla nuo ajatukset siitä, mitä "saa" tehdä, liittyvät erityisesti piinapäiviin. Mutta aika tavallista elämäähän sitä kai pitäisi yrittää elää.

Solsolet, onnea matkaan! Jännä tuo follikkeli tuohon aikaan kiertoa, kerro sitten mitä sille on tapahtunut kierron edetessä.

Edit79 ja waninka, tervetuloa!

aurinkoa79, hienoa että toinen folli oli vielä jäljellä, enkä usko sen toisenkaan kauas ehtineen. Hyvää piinailua!

Peikko89 ja -karkki- myös onnittelut hyvistä inssikuulumisista ja hermoja piinailuun!

Itselle tuli tänään kp 21 aamulla Clearbluen digitaaliseen ovulaatiotestiin hymynaama :) Lähinnä tämä on riemastuttavaa siksi, että nyt kuukautiset varmaankin tulevat ajoissa, että päästään helmikuussa inseminaatioon. Meillä on lomamatka helmikuussa, ja aikataulu on melko täpärällä, ehditäänkö inssi tehdä ennen sitä. Laskeskelin, että jos uusi kierto alkaa viimeistään 1.2., inseminaatioon päästäisiin. Mulla on ollut luonnollisissa kierroissa aina lyhyt luteaaliaika, joten luotan nytkin, että eiköhän ne kuukautiset sieltä tule hyvissä ajoin. Tähän kiertoon ei ole mitään odotuksia, mutta silti "hyödynnetään" ovulaatiotestin plussa - se on nykyään jo aivan refleksinomainen reaktio :D

Voi harmi Luru :hug:

Amalia Armas Mä oon pistänyt Menopuria nyt neljättä kiertoa enkä mitään oireita ole siitä saanut. Luulen että ainkin se hyperin vaara on sitten niillä tosi isoilla annoksilla. Ja PCO taisi lisätä myös sitä hyperin vaaraa. Itsekin pistän kuitenkin melko isoa annosta 150iu. Ihan normaalia elämää oon elänyt enkä erityisesti varonut rasitusta. Mulla kyllä tämä lääke vaikuttaa positiivisesti halukkuuteen (oon kokoajan miehen kimpussa) ja olo muutenkin tuntuu tosi energiseltä!

Albukselle mukavia oviksen hyödyntelyitä ja toivotaan että sulle tulee samanlainen välikierron yllätys kuin Scarlethille ;)

(.) Meillä inssi vähän siirtyi eteenpäin eli pistän Menopuria sunnuntaihin saakka ja sitten maanantaina ultraan. Aikaisintaan inssi voisi siis olla tiistaina.

tervetuloa myös minun puolesta kaikille uusille tulijoille :)
täällä ollaan flunssan kourissa ja huomenna olis menopurin pistos. Onko kukaan joutunut perumaan inssiä flunssan vuoksi?
Luru-73 toivotaan, että siellä tärppää kaikesta huolimatta!!

Voi vitsi, pp6 ja oon jo hermoraunio! Oon ollu kaks päivää kotona ja hulluus iskee pian kun aika ei kulu sitte millää :S Tuos aiemmin luin jotain keskustelua kuvitelluisra raskausoireista ja varmaan jokaisen oireen tunsin sitä mukaa kun luin kommentteja :D Mieliala vaihtelee kiukusta toivoon ja epätoivoon.

Toiveissa86 - en usko että itse ainakaan kovin helposti peruisin inssiä flunssan takia, ei kai se inssin tulokseen vaikuta? Toki ehkä sitten jos vaikka korkea kuume tai jotain.. Särkylääkettä vain ja tuulta päin :D

Luru-73 tsemppiä ja toivotaan vielä parasta :)

Tänään alkoi vuoto... Mutta se nyt oli odotettavissa. En tiiä miks tää ei vaan onnistu. Mieskin eilen negatiivisen testin jälkeen sanoi että miten se raskaaks tulo voi olla näin vaikeeta! ...ja hetken kuluttua tuli halaamaan ja sanoi että rakastaa paljon, jatketaan hoitoja, kyllä se sieltä vielä tulee. Ei siihe muuta voinu sanoa kun et "toivottavasti!"

Tsemppiä kaikille tällä hetkellä piinaileville, tiedän että aika matelee ja hermot on riekaleina - mutta koittakaa naiset jaksella. Liikkukaa paljon, lukekaa, katselkaa leffoja. Siis hurjasti puuhaa ettei koko ajan mieti (helpommin sanottu kuin tehty) :)

Luru-73 :hug: ei voi muuta sano kun uusi yritystä ja positiivinen ajatuksia:).. niin kuin keroin jo että ivf.. pelotti minua aivaan paljon mutta silti yritin olla rohkea ja ilmoitaudun sinne ja kaikki hoidot olisi alkanut, mutta eipä tarvinut aloitaa kun tulin luomuna raskaks mitä en varmasti odotanut ikina..usko ja luota itseasi niin kaikki on mahdollista.. olen todela pahoilani Luru lähetän sulle kovasti halauksia..:flower:

• Tykkää

Yhteistyössä