Inseminaatio 2012

Kiitos Juliet :) Mulla on huomenna ultra ja mielenkiinnolla ootan onko Purgonista ollut hyötyä,vai jatketaanko. toivottavasti ei olis nyt sitten hyperstimulaatioita. Täällä päässä alkaa taas jännittämään inssi,onko siitä hyötyä. kun meille sanottiin että luvut on tilastotietoa,mutta kaippa sitten halutaan olla realistisia noissa asioissa,joten täällä ollaan jalat maassa.
 
  • Tykkää
Reactions: Juliet83
Niin sehän mun piti sanoa vielä tuosta Pregnylistä, että ei ollut vaikaa pistää...:) Minulla vähän samat ajatukset, että mieluummin pistän itse kuin annan miehen tökkiä mua! :LOL: Mutta ei sitä tarvii jännittää hyvin se menee eikä satu yhtään neula on niin ohut, vaikka vähän pitempi mutta sillä ei merkitystä.... =)

Onnea Karkille tämän päiväiseen ultraan! =) Kerro sitten miten kävi?

Onhan tuossa inssissä vähän huonommat prosentit olemassa, mutta periaatteessa sama prosentti kuin luomuyrityksissä sellaisilla joilla ei mitään vikaa ole... Me saadaa vaan vähän avustusta! ;) Mutta on tässä välillä toivo hukassa, mutta aina se jostain kuitenkin onneksi löytyy...:D
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos Juliet83 rauhoittelusta sekä puregon-annoksen että pregnylin pistämisen suhteen! Ja KarKKI:lle onnea matkaan tämänpäiväiseen ultraan! Monesko päivä kierrosta sulla on nyt meneillään? Olisipa kiva, jos sielläkin saataisiin inssiaika varattua ja saatais jännittä yhdessä!

Tänään vielä yksi puregon-pistos ja huomenna sitten pregnyl. Tulisipa jo perjantai!
 
  • Tykkää
Reactions: Juliet83
Heips ja Tervetuloa uudet! :) Kiva että meitä jännääjiä on taas nin paljon :)

Mitä Teille on muuten sanottu tuosta Pregnylin pistosajasta, montako tuntia ennen inssiä pistätte? Ja mikä on ollut kiertopäivä pistospäivänä?

On tää kyllä niin piinaavaa aikaa odotella, nyt niikus meneillään pp5. Eilen, siis jo pp4 oli jänniä, hieman viiltäviä kipuja nivusissa ja ehkä munasarjoissa... tietenkin olin jo sitä mieltä että ne on varmasti kiinnittymiseen liittyviä! Mutta jos järjellä ajattelee....et mahdollisesti hedelmöittynyt munasolu liikkuu kohtuun 3-5 pv ja kiinnittyy sinne vasta noin 5-7 pv, niin eihän minun tuntemukset millään voi johtua kiinnittymisestä :( Hitto et tulee taas pitkä piinisaika. Eihän täs enää ole ku 11 päivää testiin :D
 
Hyvin meni ja 1 14mm folli kasvussa ja limakalvot hyvällä mallilla,P: sain jatkaa ovikseen asti ja to alkaa sitten oviksen tikuttelu. 31/9pp menossa viime kierron mukaan ja itse kysyin pregnylin ajankohdasta,eli heti kun ovulaatio on huipussa niin saman tien pregnyl pistetään ja varataan aika inssiin seuraavalle päivälle. Meillä on sama lääkäri ollut kokoajan ja vaikuttaa tästämälliseltä.
 
  • Tykkää
Reactions: Juliet83
Heissan! Tänään saatu klinikalta lääkärin suositus tehdä inssi tähän kiertoon, joten pöllämystynyt ja yllättynyt vauvakuumeilija täältä kirjoittelee tänne inssiketjuun. Olemme mieheni kanssa yrittäneen pykätä esikoista maailmaan jo toista vuotta siinä onnistumatta. Takana on 4 hoitokiertoa yksityisellä lapsettomuusklinikalla. Hoitokierroista kaksi voi laskea onnistuneiksi (lääkkeillä oli hyvä vaste ja ovulaatio todistetusti tapahtui). Miehellä simpat ainakin viime syksynä olivat vielä huippulaatua. Ongelmia meillä ollut saada minulle ovulaatio aikaiseksi. Menopur + Pregnyl -yhdistelmällä toteutettu nuo onnistuneet hoitokierrot ja samalla kaavalla jatketaan tässä inssikierrossa.
Mitäpä muuta mä kertoilisin? No ikää itselläni on kohta 34v., mies on vuoden nuorempi. Perussairauksina itselläni II-tyypin diabetes joka toistaiseksi hoidettu vain Metformiinilla. Lisäksi mulla on kohonnut veritulppariski (etenkin nyt hormonihoidoissa) ja pistelen ainakin hoitojen ja toivottavasti tulevan raskauden ajan Klexanea. Asustellaan melko lähellä pk-seutua ja käynkin klinikalla Helsingissä. Mies on hoitsu ja itse teen asiantuntijatehtäviä rakennusalalla. Ei ihan perinteinen asetelma :D
Mulla on nyt meneillään kp3 ja Menopur-pistokset aloitan ylihuomenna torstaina ja seuraava uä olisi ensi tiistaina 17.1. Todennäköisesti inssi olisi sitten ensi viikon lopulla tai seuraavan alussa.

Onko teillä ketkä inssissä olette aikaisemmin olleet käytetty mitään tukilääkitystä kiinnittymistä tai luteaalivaihetta tukemaan? Kyselin tästä lääkäriltä, mutta en saanut oikein vastakaikua.
 
Mulle sanottiin pregnylistä, että 34-36 tuntia ennen inssiä, eli keskiviikkoillalla kun perjantaina on inssi.. ja mulla siis keskiviikkona kp16. Täällä onkin kyllä ollut paljon erilaisia aikoja jokaisella :eek:

-KarKKI- nyt tsemppiä sullekin, hyvältä ainakin vielä kuulostaa :)

Tunafish-78 tervetuloa mukaan!

Itse murehdin tällä hetkellä sitä, ehtiikö munarakkulat kasvaa tarpeeksi ja ajoittuuko ovis perjantaille.. Myös se mietityttää, millaiset on miehen simpat perjantaina, kun ne on tutkittu viimeksi vuosi sitten.. Täällä vauvakuumeen lisäksi myös koirakuume, joten kovasti jo kiehutaan!:)
 
Tervetuloa Tunafish-78 minunkin puolestani!

Onpa tosiaan erilaisia ohjeita, johan tässä menee pää pyörälle. Mulle annettiin ohjeeksi pistää pregnyl 36-40 tuntia ennen inseminaatiota, taidan siis tähdätä lähemmäksi tuota 36:tta, jos toisille se on ollut maksimiaika. Mulla siis pregnyl kp12 ja inssi kp14, tämä naistenklinikalla. Ymmärsin lääkärin puheista, että kätilöopistolla tehdään inseminaatio heti pregnylin jälkeisenä päivänä. Eli eroja on.

Olen havainnut hyväksi asenteeksi itselleni muistuttaa itseäni siitä, etten voi näihin asioihin vaikuttaa. Joko tärppää tai ei, nyt tai myöhemmin tai ei koskaan. Viimeinen vuosi on osoittanut sen, että mulla ei ole näihin asioihin juuri kontrollia, joten itsestäni on helpottavaa luovuttaa siitä vähäisestäkin ja ajatella, että asiat yksinkertaisesti menevät niin kuin menevät, riippumatta omasta tahdostani ja toiveistani.

Joskus tuo on helpompaa, toisinaan vaikeampaa, mutta siihen pyrin.
 
  • Tykkää
Reactions: Juliet83
Tervetuloa Tunafish-78! :)
KarKKI Sinullahan näytti ultrassa sitten hyvältä, nyt vain inssia odottamaan! ;)

Tuosta Pregnylin pistämisestä... Olen paljon lukenut keskusteluista, että näköjään yleensä pistetään ennen inssiä. Mutta mulla meni hieman erilailla eli se pistettiin inssin jälkeen tai siis samana päivänä toimenpiteen jälkeen... :eek: Eli kp14 oli inssi! Tiedä sitten, mutta 1.inssi ei ainakaan onnistunut!

Olen Aurinkoa 79 samoilla linjoilla sun kanssa ja yritän just ajatella, että en voi asiaan itse mitenkään vaikuttaa... Ja meille tulee lapsi jos niin on tarkoitettu! Adoptiota en tosin ole kokonaan pois sulkenut, mutta miehen kanssa siitä on toki kans sit puhuttava jos tulee ajankohtaiseksi...;)

Mutta onneksi meillä on kaksi karvalasta, joihin saa purkaa hellyyden puuskiaan! :heart: Toinen on otettu vielä tämän projektin aikana, koska välillä tuo vauvankaipuu on ollut niin suuri.... Että piti edes joku "vauva" saada! Vaikka eihän ne ikinä ihmisvauvaa korvaa se on selvä!
 
Viimeksi muokattu:
Jee, täällähän on ihmisillä hyviä hoitokuulumisia! Kiva :) Itse tulin vaan hengaamaan tänne, mulle ei kuulu kerrassaan mitään, menkkoja odottelen alkavaksi ihan parin-kolmen päivän sisään, jotta päästäisiin seuraavaan inssikiertoon. On tätä odottelua riittänytkin. Onneksi mopo ei ole lähtenyt keulimaan eli en edes kuvittele, että tässä kierrossa olisin voinut tulla raskaaksi. Eli pitkästä aikaa menkat tulee olemaan pelkästään positiivinen tapahtuma :D
 
Viimeksi muokattu:
Julielle kiitokset,hiukkasen alkaa jo jännittämään. Ei niitä munasolun kasvuja kannata hirveesti jännätä,vaikka tiedän kyllä että helpommin sanottu,kuin tehty. Välillä raastaa kun sitä vaan toivoo sitä omaa pienokaista ja plussia testiin:) Mulla on jalat maassa,etten pety jos ei ekalla onnistu.Meille lääkäri sano,että siittiöiden laatu vaihtelee ja jostain myös luin,että vaihtuvuus on n.72vrk. ;)
 
Hei kaikki!

Täällä jännätään THE kierron käynnistymistä. Todellakin jännitän, koska mulla normi kierto on 23 päivää (nyt kp 20). Tilanne on kuitenkin se, että lääkärikäynnillä sain viimeksi vain reseptit käteen, enkä mitään ohjeistusta lääkkeiden annostukseen tai ottamiseen... Ainoostaan vaan, että pistely alkaa kierron kolmas (toisen lääkärin mukaan viides) päivä.

Nyt oon sitten ihan ulalla, että kumpana päivänä pistely alkaa, puhumattakaan siitä, että mikä on annostus ja miten koko pistoshomma tapahtuu... ARGH.

Seuraava lääkäriaika on 16. päivä ja tuolloin ilmeisesti on aikomus käydä läpi nuo em. asiat. Tässä vaan nyt toivon, ettei kierto jostain syystä jäisi tavanomaista lyhemmäksi...silloin tuo 16. päivä on nimittäin liian myöhäinen aika aloittaa pistely. Nyt on menkkatuntemuksia, joten pahoin pelkään, että huomenna alkaa...

No täytyy toivoa, että uusi kierto käynnistyisi aikaisintaan vasta perjantaina. Täytyy pitää jalkoja ristissä siihen saakka.

On tosi hankalaa, kun ollaan hoidossa kahdella eri klinikalla ja kumpikaan klinikka ei siis ole 100 % tietoinen meidän tapauksesta. Aikoja on vaikea saada oikeisiin aikoihin kahdesta eri paikasta ja lisävaikeutta tuottaa se, että nuo kaksi klinikkaa eivät tunnu kommunikoivan toistensa kanssa.

Minä kiertopäivänä teillä on alkanut puregonin pistely?
 
Onpa teillä Amalia Armas tosiaan hankalaa, jos noin huonosti tieto kulkee. Toivotaan siis, että menkat alkaa mieluummin myöhään kuin aikaisin (mitä ne kai usein tekeekin jos vähän jännittää tai stressaa)! Mä aloitin pistokset kp5, mutta ymmärsin, että ne aloitetaan kierron päivinä 3-5, eli 3. ja 4.kin olisivat käyneet.

Ja Juliet83, meillä myös 2 karvaista kaveria hellittävänä! Tulleet kyllä molemmat jo ennen tätä "projektia", mutta nousseet arvoon arvaamattomaan tämän prosessin myötä. Siis ovathan ne aina olleet rakkaita, mutta viime syksynä ilahduttaneet erityisesti.

Katsoin tänään Hiljaa toivotut -dvd:n, ootteko nähneet? Tuli vaan nyt mieleen siitä, että siinäkin molemmilla dokumentin seuraamilla pareilla oli koira ;) Oli se kyllä koskettava, mutta en itkenyt mitenkään ihan silmiä päästäni kuten olin etukäteen veikannut. Pakotin miehen katsomaan sen myös ja uskon, että sille se saattoi olla avartava. Se kun ei tiedä näistä hommista muuta kuin sen mitä kerron (kun ei pyöri netissä yms.). Ja olen yhden pidempään tahattomasta lapsettomuudesta kärsineen ystävän neuvon mukaisesti yrittänyt antaa miehelle vähän happea ja olla puhumatta mitenkään jatkuvasti näistä asioista.

Viimeinen puregon-pistos meni tänään. Pakkauksen mukaan siinä oli 300 yksikköä, mutta lääkärin mukaan 400 yksikköä, joten tosiaan toivon, että siitä vielä tällekin päivälle jotain riitti... Huomenna sitten se pregnyl. Mulle ei määrätty mitään lääkettä loppukiertoa tukemaan, mikä vähän huolettaa (erityisesti, koska mulla on tiputtelua ja keltarauhashormoni matala ihan labrojenkin perusteella), mutta ehkäpä ne ehditään kirjoittaa vielä perjantaina inssissä. Täytyis muistaa kysyä. Mutta tämä menee taas siihen kategoriaan turha stressaaminen. Kaipa ne lääkärit tietää.
 
Oletko Aurinkoa79 ostanut tuon Hiljaa toivotut -dvd:n omaksi vai tiedätkö että sitä saisi vuokrata jostain? Näkyi olevan myynnissä omallakin klinikalla.
Mä kans stressaan noista "tukitoimista" kun mieluummin käyttäisin vaikka jotain tukilääkitystä turhaan kuin arpoisin että johtuikohan nega nyt sitten mun heikosta keltarauhasesta tai muusta lääkkein korjattavasta syystä. Mun lääkäri ei näe niistä mitään hyötyä ja sanoi että hedelmöittyneellä solulla on kuulemma taipumus kiinnittyä jopa liiankin herkästi, koska kiinnittyvät jopa epäsopiviin paikkoihin (kohdun ulkopuolelle). Se oli sitten sen tukilääkityskeskustelun loppu.

Saanko kysyä Amalia Armas miksi teitä hoidetaan kahdella eri klinikalla? Varmasti hankala saada aikoja kahteen paikkaan samaan aikaan! Mulla piikittelyt aina alkaneet kp5, mutta uskoisin että aloituspäivä voisi vaihdella kierron pituudesta riippuen. Sulla se vois hyvin olla toi kp3 koska 23pv on aika lyhyt kierto. Toivottavasti menkat pysyisi poissa perjantaihin saakka!

Edit.Löysin tuolta toisesta ketjusta maininnan että tuo Hiljaa toivotut tulisi reilun kuukauden kuluttua telkkarista: TV1 27.2. klo 21.30
 
Viimeksi muokattu:
Juu, mie oisin kans kiinnostunut tietämään mistä ton leffan vois lainata.

Tosta Puregonista sen verran että kyllä se kynä ilmoittaa ellei koko yksikkömäärä mennyt mitä olit laittanut (esim.50IU), ja itse laskeskelin että siinä on noin 360-380IU:ta sitä lääkettä, siis 300:n ampullissa.

Ja Pregnylistä... sen verran huonoa kokemusta että ekassa inssissä pistin 24 h aiemmin ja tulos oli se että folli oli jo puhjennut, eli ovulaatio tapahtunut. Silti jotkut (myös lekurit) ovat sitä mieltä että se voi vielä siellä johtimessakin hedelmöittyä. Toisessa viisastuneena pistin 20 h ennen inssiä ja tilanne oli se että se oli juuri puhkeamaisillaan, eli täyskymmpi (silti nega). Tässä kolmannessa, joka tehtiin muutama päivä aiemmin kuin nuo edelliset, pistin 24 h ennen, jolloin follit olivat vielä inssissä täysin ehjät eikä puhkeamisesta tietoakaan. Mutta tähän lääkärit sanovat että on parempi tilanne, sillä kaikkihan tietää että simpat elävät jopa 5 vrk, eli ne saavatkin olla sielä valmiina odottelemassa ovulaatiota. Ja kyllähän toi kaikista järkevämmältä kuuulostaakin. Mielummin olla etuajassa kuin jälkijunassa. Mutta on se aika arpapeliä, kun ei koskaan voi tietää miten kroppa reagoi mihinkin. Jos joskus on mennyt toisin, ei se välttämättä enää seuraavalla kerralla mene samalla tavalla.

Meille muuten sanottiin että ehdottomasti kerrottava jos siirtyy yksityiselle ivf-hoitoon ettei kahdessa paikassa saa olla. En sitten tiedä miksi....ajattelin aluksi että vois kokeilla ivf-hoidon ykstyisellä ja jos ei onnaa niin jatkaa julkisella sitten kun sinne pääsee. Jyrkkä kielto tosin tuli. Mutta tarvitseeko siitä sitten välttämättä kertoa... :)

Lisään vielä että jokaisen inssin jälkeen määrätty Lugesteron 1 x 2 pv tukemaan luteaalivaihetta 14 vrk ajan.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Juliet83
Heippa kaikille!

Käyn edelleen lukemassa teidän kuulumisia ja ajattelin tulla toivottamaan teille kaikille plussatuulia *puuuuuuuh*

Kävimme tänään lääkärin toiveesta vielä toisessa varhaisraskaudenultrassa katsomassa että kaikki on kunnossa. Siellähän se pikkuinen köllötteli sydän kovasti pamppaillen. Jotkut aamujumpatkin näyttivän olevan menossa :D Pituutta hänellä on tällä hetkellä 22,6 mm.

Ensi viikolla sitten ensimmäinen neuvolakäynti ja reilu 3 viikon kuluttua np-ultra & verikoe. Jännittää tuo np ihan kauheasti...

Olette kaikki rakkaat kohtalotoverit ajatuksissani päivittäin :hug: (Mä rupeen kohta itkemään...) Voimia teille kaikille ja ennenkaikkia niitä positiivisia plussauutisia! :) Voikaa hyvin!

Rakkaudella Jypy & Murmeli 8+2 (mittojen mukaan 8+6)
 
Tunafish-78 meitä hoidetaan kahdella klinikalla, koska asutaan Keski-Suomessa, ollaan siis varsinaisesti oman poliklinkan asiakkaita. Miehelläni on syöpätausta (josta azoospermia) ja miehen syöpähoidot on tehty Helsingissä. Ennen syöpähoitoja mieheltä pakastettiin spermaa ja tuo sperma on Naistenklinikalla Helsingissä. Lääkärien mielestä ei ole järkevää alkaa siirtämään spermaa meille päin vaan on järkevämpää, että me kuljetaan hoitoihin Helsinkiin.

Näin siis itse toimenpiteet (inssi, ivf) tehdään Helsingissä ja kaikki muut (ultrat yms yms) omalla polilla. Todella monimutkaista. Mikään tieto ei ilmeisesti kulje näiden kahden klinikan välillä ja kun meille määrättiin Helsingistä inssi (joulukuun puolessa välissä) tammikuun alkavaan kiertoon en päässyt ilmoittamaan tätä tietoa omalle klinikalle joulusulun takia kuin vasta tämän kuun alussa.... ARGH. Tuo tuli tietysti omalle klinikalle vähän äkkiä ja aikoja ei tahtonut enää saada.

Olisi jokseenkin helpompi, jos klinikat kommunikoisivat näistä asioista keskenään, etenkin kun olen asiassa täysin ensikertalainen, enkä varmasti osaa ottaa kaikkia asioita huomioon.

Nyt tuntuu, että olen kummalakin klinikalla vähän sellainen ylimääräinen potilas, joka mielellään sysättäisiin kokonaan toiselle klinikalle.

Tämmöinen valitusvirsi siis tähän väliin :D
 
Voi Jypy, ihanaa kuulla että kaikki on kunnossa :) Kiva kun käyt välillä moikkaamassa.

Tänään on muuten joku itkupäivä...en saa yhtään töitä tehdyksi, surffailen netissä ja luen lapsettomuusblogeja, joissa on sekä huonoja että hyviä loppuja. Ja jokaisessa niissä silmät kostuvat. Yhtäkkiä tuli taas pelko...pelko että jääkö lapsettomaksi hoidoista huolimatta. Suunnittelemani loppuelämä lapsen kanssa perheenä uudessa kodissa, joka sekin mitoitettu perheelle...jääkö kaikki haaveeksi? Ja mitä ihmettä sitä sit tekee loppuelämällä?
 
  • Tykkää
Reactions: Jypy
Kuulostaa tosi haastavalle Amalia Armas! Mun miehellä kans syöpätausta, tosin sairastettu lapsena, eikä onneksi ole näillä hoidoilla ollut vaikutusta siittiöihin. Voimia teille noiden kahden klinikan pyörityksessä :hug: Niinkuin ei muutenkin olisi tarpeeksi hankalaa ja henkisesti raskasta nämä hoidot. Me tuskaillaan vaan noiden kalliiden hoitojen kanssa tuolla yksityisellä (oon niin paksu etten pääse vielä julkiselle :ashamed:). Toistaiseksi palvelu on kyllä pelannut mallikkaasti mutta rahanmeno vähän hirvittää. Käydään nää inssit varmaan vielä yksityisellä mutta jos IVF:ään tiemme vie niin sit julkiselle (ja minut sitä ennen jollekin superdieetille).

Kaikkea hyvää Jypylle masun kasvatteluun! Mukava kuulla teistä onnistujista!

Ihan samanlaisia tunteita on täälläkin Luru. Meillä ei kyllä vielä ole sitä perheasuntoa hankittuna. Mä olen itse ihan 100% varma että adoptio ei ole vaihtoehto omalle lapselle, joten lapsettomiksi sitten jättäydymme mikäli näistä hoidoista ei ole apua meille. Aika selkeästi vika on minussa ja joskus käy mielessä että mitäpä jos mies alkaakin kaivata omaa lasta niin kiihkeästi että jättää minut :'( Tuntuu sille että olemalla hedelmätön vien mieheltänikin sen mahdollisuuden isyyteen ja mieheni vanhemmilta mahdollisuuden isovanhemmuuteen. En tiedä pystynkö elämään sellaisen syyllisyyden taakan kanssa. Kamala kun tuli taas synkisteltyä mutta onneksi täällä on siihen mahdollisuus!
 
  • Tykkää
Reactions: Jypy
Minä tilasin sen dvd:n Simpukasta, en tiedä onko jossain lainattavissa. Mutta kohtahan sen sitten näkee telkkaristakin, ja sen jälkeen varmaan vielä netistäkin!

Tänään on sellainen tunne, että ovulaatio tapahtuu just nyt, eikä odottele inssiin asti. Limat on sellaiset, ettei ole ollut pitkään aikaan (sorry eritekuvaus)... Ja kun illalla vielä pistän pregnylin, niin pahoin pelkään että perjantain inssi myöhästyy :( Taas stressaan vaikka ei pitänyt... Vai onko teillä muilla ollut näitä ovisoireita jo muutamia päiviä ennen ovulaatiota? Voiko ne limat olla nyt vaan runsaammat kun on ekaa kertaa stimuloitu hormoneilla? No mutta, jos tämä kerta epäonnistuu, niin seuraavassa olemme tätä kokemusta viisaampia.

Kiva kuulla, että joku on onnistunut raskautumaan! Onnea Jypy! Kyllä nuo plussauutiset täällä virtuaalimaailmassa ainakin itseäni vain piristää ja tuo toivoa, toista ovat ne reaalimaailman omaan lähipiiriin osuvat plussat, joihin onkin sitten vaikeampi suhtautua...

Tunafish-78, jaan tunteesi, joita viestisi lopussa kuvaat. Minäkin olen tuntenut ja tunnen syyllisyyttä ja surua siitä, että vien mieheltäkin mahdollisuuden. Meille adoptio on tosin ihan realistinen mahdollisuus, ajoittain se vaihtoehto tuntuu meistä molemmista todennäköisemmältä kuin biologisen lapsen saaminen. En osaa nähdä itseäni raskaana, sen sijaan adoptioäitinä kyllä. Mutta silti surettaa miehen puolesta se, että minun takiani hän ei ehkä tule näkemään lapsensa ensimmäistä hymyä, kuulemaan ensimmästä sanaa jne. En kuitenkaan pelkää (ainakaan tietoisella tasolla), että mieheni jättäisi minut, sillä minä olen ollut tässä lapsiasiassa se aktiivinen osapuoli, hänellä on kestänyt tottua ajatukseen ja edelleen hän tulee ikään kuin vähän perässä tässä asiassa. Hänelle lapsen saaminen ei siis tunnu niin tärkeältä (ainakaan tässä vaiheessa) kuin itselleni, mikä tässä tilanteessa on helpottavaa, vaikka hänen suhtautumisensa aiheutti melkoisen kriisin itsessäni silloin kun yrityksen aloittamista suunniteltiin (siis minä suunnittelin ja suostuttelin häntä). Näin ne asiat menee, kummallisesti joskus, sillä nyt olen kiitollinen siitä, että hän pitää tärkeimpänä elämän jakamista minun kanssani, eikä lapset näyttele hänen elämässään niin suurta osaa.
 
  • Tykkää
Reactions: Jypy
Mukava kuulla Jypyn kuulumisia ja toivotaan, että kaikki sujuu oikein hyvin! :)

Luru-73 Juuri tuolla tavalla ne omalla klinikallakin perustelevat sitä että pregnyl pistetään vasta inssi päivänä... Koska siittiöt ovat siellä sit valmiina odottamassa irtoavaa munista. Toki minulla ei ole löydetty mitään syytä etteikö irtoaisi ihan luomustikin, mutta pregnyl kuitenkin annettiin varmistamaan irtoaminen!

Minulla ei mitään tukilääkitystä luteaalivaiheeseen. Tosin minulla verikokeet ok, eikä keltarauhasen toiminnassa ole vikaa. Kuukautisetkin ovat olleet siitä asti, kun ovat alkaneet todella säännölliset, tämän projektin aikana välillä se on ärsyttänytkin jolloin tapaa... :| Joskus vaan niin vaikeeta, kun mitään selvää syytä ei ole lapsettomuuteen löytynyt! Tosin mulla 10kg ylipainoa, että se voi vähän vaikuttaa... Uusi vuosi onkin alkanut laihdutusprojektilla tämän projektin lisäksi, tällä hetkellä jo n.1kg viikossa lähtenyt! ;) Ehkä se tästä, kesäksi bikinikuntoon! :LOL:

Ja tosiaan on siihen vaan jotenkin yritettevä etukäteen valmistautua, että entä jos ei tulekaan biologista lasta ollenkaan... Vaikka meilläkin on tällä hetkellä asunto ollut mitoitettuna perheelle jo sen 4vuotta! :ashamed: Meillä on ollut vähän samanlainen tilanne kuin teillä aurinkoa79 eli jouduin hieman miestä suostuttelemaan tähän lapsi asiaan. Itse olisin ollut valmis jo ajat sitten... Olemme olleet yhdessä melkeen 9v, niin siinä on monet keskustelut keritty käydä! Tosin nyt kun lasta ei kuulukaan tuosta vaan, niin on vähän miehen asennekin muuttunut... Eihän se suoraan sano, mutta kyllä sen toisesta vaistoaa milloin joku asia satuttaa! :'( Minä olen aina ollut sitä mieltä, että voisin adoptoida, jotenkin ollut nuoresta asti sellainen tunne etten tule helposti raskaaksi tai en ollenkaan... Miehelle tosin vielä vaikeaa ajatella, että kasvattaisi ei biologista lasta. Mutta alussahan tässä vasta ollaan näissä hoidoissa, yritän sitä koko ajan pitää mielessä. Vasta 1.inssi takana...

Tulipa taas vuodatettua! Ihanaa että olette kaikki täällä olemassa! :hug:
 
  • Tykkää
Reactions: Jypy ja Luru-73
Uusille siis vielä hieman taustatietoja minusta eli ed. liitosta kaksi todella helposti tärpännyttä luomulasta, uudella miehellä ei lapsia. Nyt uudessa parisuhteessa yritystä takana 9/2010 alkaen ilman ensimmäistäkään haamua tai plussaa. Kummastakaan ei löytynyt mitään selkeää syytä tälle lapsettomuudelle. Olin jo lyönyt hanskat tiskiin kun kolme inssiä ei tuottanut tulosta. Lääkäri käski vielä miettimään neljättä inssiä sillä aikaa kun selviteltiin olisiko ivf vaarallinen minulle (verenvuototauti). Olin itse tuota ivf:ää vastaan koska pelkäsin ihan valtavasti. No, siinä odotellessa ja mietittäessä tehtiin vielä se neljäs inssi vaikka itse kovasti epäilin että onko se nyt enää kovin järkevää... ja se sitten onnisti :)

Joten jatkan taas tätä puhaltamista *puuuuuuhhhhhh* :D

Jypy ja Murmeli 8+2 (tai jotain sinnepäin...)
 

Yhteistyössä