Inseminaatio 2012

Voi että, scarleth, ISOT onnitteluhalit täältä!:heart:

Täällä jännitetään huomista inssiä :) pregnylin pistäminenkään eilen ei ollut ollenkaan hankalaa, kun kerran sain niin hyvät ohjeet hoitajalta :) Sekavat fiilikset on kyllä ollut, saappa nähdä miten onnistuu sitten piinapäivät huomisesta eteenpäin, kun vain odotellaan.....
 
Oi oi oi Scarlet ihanaaaaaaaaa... ja paljon Onnea.. minähän sanoin että jokainen ylättys tule meille kaikille joku uskot?? hehehe...melkein sama ylättys kun mulla mutta eipä tuossa mitään väli ennä.. Pluuuuuuusssssa :D
Albus mun ultra on vasta 24 tätä kuutta ilmoitan sitten miten käy:)
Mitäs Luru-73 milloin sulla on testi päivä?
ja kaikki uusi Tervetuloa...
Jypy miten jaksat tästä alkuraskaus? minä olen tänään 6+4 ja vässyttä aivan paljon voin vain nukuu:) ruoka ei maistuu ja jos syön niin narrastaa...
kiitos teille kaikille että jaksatte jakaa asioita täällä... puuuuuh puuuuuhhh puhalaan plussaaaaaaaaaaa...
 
  • Tykkää
Reactions: Scarleth
Mirdav, mulla pahoinvointi alkoi jouluviikolla. Kaikki hajut käyvät nenään (esim. saippuoista jää musta kauhea lemu käsiin), kaikki maistuu pahalta, mitään ei tee mieli syödä eikä juoda. Huono olo on 24/7, pahenee iltaa kohti. Tämä viikko on ollut ihan kauhea. Iltaisin en voi tehdä muuta kuin maata selälläni. Oksentanut en ole (ainakaan vielä), mutta tällä viikolla on oksennus pari kertaa ollut aika lähellä.

Palelu on ehkä hieman helpottanut. Ensin alkuun piti istua sohvalla iltaisin paksun peiton alla.

Väsymys on myös aika kova. Aamuisin on vaikea nousta ylös sängystä ja lähteä töihin. Eikä iltaisin tarvitse kauaa unta odotella. Yöllä pitää käydä pissalla 1-2 kertaa. Inhottavaa kun uni katkeaa.

Seesteisempaa aikaa odotellen :LOL:
 
Mirdav, kiitos :) Pakko tässä on uskoa ihmeisiin ;)
Jypy ja mirdav, onko tuolla plussanneiden puolella jotain ketjua, jossa te olette ja johon vois tulla jatkamaan juttua? Tosin en ihan vielä uskalla laskea itseäni kuuluvaksi plussanneisiin, mutta jos tässä jossain vaiheessa.... olisi kiva turista noista oireista ja muista jutuista jossain...
 
Scarleth, elokuun epeleiden keskusteluja olen seurannut, mutta en kuulu listalle. Jotenkin en ole vielä uskaltanut siirtyä tuonne odotuspuolelle :LOL: Ja kun luen listaa niin keski-ikä kirjoittajilla taitaa olla joku 23 v, joten tunnen itseni kalkkikseksi tai toiselta planeetalta olevaksi :LOL:

Hoidoista raskaaksi tulleille taitaa olla joku oma lista, mutta muistaakseni on kesän ja syksyn aikana onnistuneille. Mietin että pitäiskö aloittaa sinne uus lista meille talvikaudella onnistuneille...?

Jypy & Murmeli
 
  • Tykkää
Reactions: Luru-73
Joo jypy, meinasin itse ehdottaa vastaavaa listaa :) Pitäiskö se olla inssiketjusta plussanneet vai laajemmin hoidoista plussanneet talven aikana? Perustaisitko sä tällaisen ketjun, sinne uskaltais ehkä jo tulla, vaikka ei oikein osaakaan vielä uskoa tähän plussaan.....
 
Scarleth, SYLINTÄYDELTÄ ONNEA!!! :) Ihanaa että plussasit <3
Mutta arvaas mitä, mie jo veikkasinkin noin käyvän... en vaan kirjoittanut siitä mitään. Mutta kun vakuuttelit itsellesi että tämä kierto ei onnaa ja oot valmistautunut tulevaan jne.. niin koko ajan mielessä oli että Scarleth kyllä plussaa tässä kierrossa. Joten hirmu yllätyksenä ei tullut :D On kyllä todella hienoa. Ajatella että nyt te kolme ns.vanhaa ketjulaista olette plussanneet samoihin aikoihin, sinä, Jypy ja Mirdav. Kauheasti onnea kaikille. Toivottavasti sama tuulenvire jatkuis :)

Minulla testipäivä vasta ensi lauantaina, joka on siis jo pp16, en tiedä miksi lekuri sen päivän merkkas. Olisko kuitenkin tarkoittanut perjantaita pp15? Jos meni laskut loppiaisen vuoksi sekaisin. EI kyllä mitään tuntemuksia ole ollut niiden alkupäivien jälkeen. Rinnat arkana koko ajan, mutta johtunee Lugeista. Enpä usko että taaskaan onnistuu :(
 
  • Tykkää
Reactions: Scarleth
Ihania uutisia täällä! Paljon onnea matkaan Scarleth :heart:

Ja Peikolle inssiin kaikkea hyvää!

(.) Täällä eilen vasta alkoi Menopur-piikit. Jos menee samalla lailla kuin viime kierrossa niin inssi olisi maanantaina 23.1. Vähän kyllä toivon että olis jo perjantaina. Tsemppiä follit niin ehitte perjantaiksi!
Äsken miehen kanssa käytiin niissä tautitesteissä. Nekin mokomat maksoivat Kelakorvauksen jälkeen yhteensä 300€. Toivottavasti vastaukset ehtii tulemaan inssiin mennessä.
 
  • Tykkää
Reactions: Scarleth
Scarlet ja jypy en minäkään ole käynyt tai uskalla viellä mennä siihen plussaneet keskusttelu kun ei tässä vielä oiken voi riemusta ennen kun se km vaihe on ohi..
Jypy me vähän niinkuin yli 35 niin voidaan me perustaa oman keskustelu..
Luru-73 varpaat ja sormit on edeleen ristissa :)
IHME tule meille kaikille:D
 
Peikolle tsemppiä inssiin! (Vai jokohan lienee kohta takanakin...) Tulehan kertomaan miten meni.

Luru!! :D Mä NIIN nauroin täällä tuota sun ennustusta :) Kaikkein huvittavinta on se, että oikeesti en itse uskonut tippaakaan että näin voisi käydä. Mies oli saanut mut yhtä pessimistiselle kannalle kuin hän itsekin on. Siis sun oma testipäivä olisi vasta viikon päästä lauantaina, ei nyt huomenna, niinkö? (Sorry, en jaksanut lukea keskusteluita taaksepäin kun ei millään pysy mielessä kaikkien aikataulut..)
Mulla näkyi plussa eilen jolloin lieni dpo 13, en tiedä olisiko näkynyt aikaisemmin. Apteekin raskaustestissä viiva oli vielä selvästi hennompi kuin kontrolliviiva, ehkä päivää ennen olis jonkinlaisen haamun saattanut saada. Vaikuttaako sun lääkkeet jotenkin niin, että aikaisemmin voisi tulla virheellinen plussa? Aattelin vaan, että kai nyt muuten uskaltaa vähän aikaisemminkin testata ;) Voi kun tulis nyt se plussa jo sinullekin!!

Mirdav ja Jypy, odottajien puolella näytti olevan yli 35 v. odottajille joku oma ketju. Musta olis tavallaan kiva aloittaa joku oma meille just plussanneille, pääsis sitten täältä nuoremmatkin mukaan samaan ketjuun ;) Tokihan sitä tulee itsekin varmaan käytyä useampaankin ketjuun kirjoittelemassa...
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Luru-73
Scarleth: Heh...joskus sitä kuitenkin vaistoaa jotain rivien välistä, en tiedä miten mutta vaistoaa vaan :)

Juu, testipäivä olis siis viikon kuluttua lauantaina, eli vielä monta päivää edessä. Ehkä testaan kyl jo about pp14, eli ens torstaina. Se olis kiertopäivä 28/28. Mies kyllä on sitä vastaan että liian aikasi testailen, mutta en pysty hillitsee itseäni :D

Ihanaa viikonloppua kaikille! <3 Scarlethilla menee varmaan viikonloppu sulatellessa asiaa hymy huulilla :) Kuten muillakin plussanneilla.
 
Scarleth ja Mirdav, avasin uuden ketjun nimeltään Talven 2011-2012 aikana lapsettomuushoidoista plussanneet. Ajattelin että jos saadaan parempi keskustelu aikaan jos otetaan myös "järeämmillä" keinoilla "raskautuneet" :)

Tuolla näyttää olevan myös yli 35-vuotiaiden keskusteluketju. Tietysti siinä ketjussa toiset ovat jo pidemmällä, mutta sinnekin voitais kirjoitella :)

Hitto, meillä töissä verkko on jotenkin ihan syltyssä ja näiden viestien kirjoittaminen kestää puoli tuntia saada näkyviin :mad:

Eka kertaa moneen viikkoon juo muuten tässä samalla teetä. Jotenkin sekin maistuu nykyään ihan p***alta :LOL:
 
Täällähän on taas keskustelu ollut vilkasta, että tovi menee näitä lueskellessa... :)

Ja aivan ihania uutisia täällä olikin... Sylin täydeltä onnea Scarleth ja pikkuiselle tarrasukkia! :heart: Meinasinkin, että ehdotan testaamista, mutta kun luin eteenpäin niin olitkin jo niin tehnyt! ;) Toivotaan oikein kovasti, että me muut täällä tullaan perässä plussajunaan joka täällä nyt menee... :D

Minä täällä odottelen menkkoja ja yritän olla tulkitsematta mitään oireita... Reilun viikon päästä pitäisi alkaa! Sit pääsis aloittamaan 2. inssi kiertoa...
 
Onnittelut Scarlethille plussasta!!! Olikin oikein mukava uuden vuoden aloitus!

Täällä tilanne on se, että menkat alkoivat tänään ja maanantaina alkaa sitten puregonin pistely. Lääkkeet hain tänään ja apteekin täti jo huolekkaana opasti mulle lääkkeiden pistämisen saloja. No maanantaina lääkärissä sitten varmaan saan lisää ohjeita ja ekan piikin nahkaani.

Kahden viikon päästä inssin pitäisi olla tehty ja pääsen pitkästä aikaa jännäilemään :D Ei olekaan syyskuisen diagnoosin jälkeen tarvinnut tätä raskausasiaa jännitäellä.
 
Täällä inssi takana. Yksi munasolu oli vielä paikallaan, toinen oli joko irronnut tai muuten vaan kadonnut. Epäilen, että irronnut, koska ovulaatio-oireet oli tosiaan kovin voimakkaana jo keskiviikkona. Mitään tietoa ei ole miltä limakalvo näytti tai kuinka iso se yksi jäljellä ollut rakkula oli, koska lääkäri ei näistä puhunut. Mutta inssi saatiin tehtyä, mikä oli iloinen yllätys :)

Huonommat uutiset oli sitten ne, että miehen sperma ei ollutkaan enää mitään huippulaatua. Alkusyksyn tutkimuksissa se oli vielä erinomaista, mutta nyt vain juuri raja-arvot ylittävää niin että sillä kuitenkin kannatti inssi tehdä. Ehkäpä tämä diagnoosin saamisen aiheuttama kriisi on stressannut miestäkin sen verran, että tavaran laatu on päässyt heikentymään.

Hyvä uutinen on myös se, että jos tästä kierrosta ei natsaa, niin pääsen uusiin verikokeisiin. Eli FSH- ja AMH-arvoni halutaan testata uudelleen, koska lääkärin mukaan munasarjojeni ultrakuvat eivät vastaa hormoniarvojani (siis arvojen mukaan munasarjojen pitäisi olla hiipuneet, mutta ultran mukaan näin ei ole - onneksi!). Tämä on hyvä juttu, koska itseänikin kovasti kiinnostaa, mikä hormoniarvojen tilanne on nyt. Olen mm. lopettanut tupakoinnin (vaikuttaa FSH:hon), käynyt akupunktiossa, toki stressannutkin ihan valtavasti (nostaa FSH:ta) yms. millä voisi olla vaikutusta arvoihin. Ainakin tuo FSH kuulemma vaihtelee kierrosta toiseen normaalistikin. Yksityisellä puolella lääkäri kertoi, että joillakin naisilla FSH lähtee nopeaan nousuun ja edessä on ennenaikaiset vaihdevuodet, myös tämän takia haluaisin siis nähdä miten omalleni on käynyt.

Mutta paremmalla mielellä. Nyt on sellainen fiilis, että sen olen tehnyt mitä voin, nyt se on vähän niinku "herran haltuun".

Miten Peikon inssi meni?
 
Aurinkoa79, hienoja inssikuulumisia! Toivotaan nyt kovasti onnea.

Kiitokset myös vielä kaikille plussaonnitteluista. Olette ihania, kun oman lapsettomuushoitoprosessin aikana jaksatte vielä iloita toisen onnistumisesta :heart:
 
Noniin toinen inssiaika varattu 23 päivälle. Harmi vain, että meijän oma lääkäri on sairaana ja nyt on sitte joku uus :( oma lääkäri on kuitenkin oma lääkäri, mutta eiköhän ne muutki asiansa osaa tehä. Tänään siis kierron varsinainen eka päivä, mutta menkat on taas omituiset. En tiiä, onko edellisen inssin hoidot vaikuttanut jotenki kiertoon, toivottavasti ei ainakaan niin, ettei uutta inssiä voiskaan nyt tehä..
 
No niin, vihdoin ehdin kirjottelemaan. Eli inssi täälläkin nyt takana. Mulla ei jostain syystä ultrattu ollenkaa, eli en tiedä mikä oli munarakkuloiden tilanne..:eek: Se jäi vähän häiritsemään. Mutta muuten meni tosi hyvin, miehellä oli oikein priimatavaraa, 35 milj. siittiötä joista A ja B luokkaa yhteensä 96 %. Hoitaja sanoikin, että harvemmin näkee näin hyviä lukemia :D Mies oli ainaki ylpeä ;) Ja sanoivat että on tosi ideaali tilanne, kun mulla sillon maanantaina ainakin oli kaks munarakkulaa ja pistin pregnylin. Toimenpide ei sattunut ja sellasen 10 min. makasin vielä paikoillani ruiskutuksen jälkeen. Nyt sitten toivotaan parasta!

Hyvä uutinen oli myös se, että saan jatkaa hoitoja suoraan seuraavassa kierrossa, jos nyt ei tärppää. :) Kuulemma se on minun jaksamisesta lähinnä kiinni, joten minä mieluummin jatkan heti perään kun odottelen taas yli kuukauden seuraavaa hoitoa, kun kierto on niin pitkä..

Aurinkoa79 -mitenkäs saadaan nämä pari viikkoa nyt sitten kulutettua oikein nopeasti? :D Tsemppiä sulle ja muillekin piinailijoille :)
 
Kiva kuulla Aurinkoa79 ja Peikko89 että inssit menivät hyvin! Hengessä mukana täällä jännäillään teidän tuloksia!

Mulla vasta ens tiistaina on seurantaultra, jossa sitten määritellään inssipäivä. Jos mennään kuten aikaisemmissa kierroissa eli 10 päivää follit vaativat Menopuria ennen irrotusta, niin sitten inssi olisi samana päivänä kuin sulla toiveissa86.

Miestä ei näytä hirveesti huolettavan toi simppojen kunto ainakaan päätellen tuosta kaljan ja tupakan määrästä. Murr.... :kieh:
 
voi voi ja voi... :( Eilen oliki taas sellainen päivä et ei selkeämpiä pms-oireita vois olla. Eli aika varma juttu että menkat alkaa viikon sisään. Voi tätä ärtyneisyyttä, kiukkua ja samalla masentuneisuutta...huoh. Noh, ajatukset vaan sitten seuraavaan inssiin, nro 4. Meinasin heti perään sen kyllä suorittaa.
 
Peikko-89:lle onnittelut onnistuneesta inssistä! Sulla näyttäisi ainakin todennäköisyydet hyvältä; tuplamahis ja laatusperma ;) Sitä en sitten tiedäkään, että miten nämä 2 viikkoa pitäisi kuluttaa, että voisi ottaa mahdollisimman rennosti... Onko konkareilla vinkkejä? Toistaiseksi on huojentuntu fiilis ja tämä odottelu - ainakin vielä - tuntuu helpommalta kuin se piinailu ja oireiden kyttäily ennen inssiä. Mutta kaipa tämä tästä piinallisemmaksi muuttuu sitten, kun jotain oireita voisi oikeasti olla havaittavissa, nythän niitä ei ei vielä voi ollakaan.

Luru-73:lle tsemppihalit. PMS-oireet on ikäviä. Kestämistä sinne siis!
 
Mukava kuulla et siellä onnistuneesti inssit takana Aurinkoa-79, peikko89 ja KarKKI!:D Täällä ollaan hengessä mukana ja jännäillään teidän puolesta... Oikein paljon plussatuulia! :)

KarKKI tarkoitit varmaan kp13 eli kiertopäivä! ;) pp on sit niitä piinäpäiviä inssin jälkeen...
Toivottavasti et suutu huomautuksesta! :LOL:
 

Yhteistyössä