Inseminaatio 2011

Joo kyllä mulla oli juuri tuollaista oireistoa, ikävä kyllä meillä oli nega tuloksena noiden tuntemusten jälkeen, mutta kai ne clomit sitten aiheuttaa tuollaista vaikka mitään ei olisikaan tapahtunut. Toivottavasti sulla kävis toisin. Mä jänskään nyt kun hieman eri aikaan käytiin inssissä, kk sitten testasin ti aamuna positiivisen ovistestin niin inssi tehtiin ke päivänä, ja silloin kai meni vähän ajoitus pieleen, nyt olin ennalta viisas ja testailin kaks kertaa päivässä, nyt ke aamuna ei näyttänyt vielä mitään mutta ke iltana ja to aamuna tuli hymynaama ja to päivällä siis tehtiin inssi. No eilinen iltana oli sellaista jomotusta vasemmalla puolella ja koko lantio oli tulessa, ihan menkkakipuihin verrattavaa ja myöhään illalla loppu kipuilu. Onko teillä muilla ollu clomien takia noin kovia oviskipuja vai onko ne jotain irtoamisen jälkeistä kipua vai mitä ihmettä?? Mä nyt todella toivon että jos se folli on lähteny liikkeelle illalla että simpat olis pysyny sen 9h "hereillä" ja tekis sen mitä pitäiskin.
:D Toivotaan toivotaan.......
 
Muistaisin kyllä oviksen aikoihin olleen tässä ja viime kierrossakin melko voimakastakin nipistelyä. Viime kierrossa kuvittelin jälkikäteen huomanneeni myös ehkä jonkinlaisen kiinnittymiskivun, eli tosi voimakkaan vihlaisun joka kesti ehkä minuutin verran. No, mistäpä näistä toisaalta tietää - kaikenlaisia vihlaisujahan sitä tuntee kun koko ajan tarkkailee itseään....

Sen verran vielä piti itsekin harrastaa liiallista oirekyttäystä, että mittailin lämpöjä. Satutteko kukaan tietämään, että onko lämmön koholla pysyminen aina ihan normaali loppukierron ilmiö, vai voiko siitä päätellä jotain?
 
Mulla oli lämmöt koholla viime kierrossa, niinku kirjoitinkin että 37,0 pitelee koko ajan ja se kesti menkkojen alkuun asti. Sen jälkeen en ees jaksanu mittailla ku meni hermo. Mulla on ollut viime ja tässä kuussa ne oviskivut just kuin menkkakipuja, viimeks oli oikee puoli ihan turtana ja nyt vasen. Hmm... :/ Mulla kans eilen iski sellainen sähköshokki tuonne sisuksiin mutta eiköhän se oo parempi ettei liikaa nyt taas kyttäile mitää...
 
Jade, mulla oli inssin jälkeinen ilta ihan täyttä tuskaa. Ovulaatiota ei ollut tapahtunut vielä aamulla inssissä, joten ovulaatiokipua se ilmeisesti oli. Clomit ja Pregnyl olivat käytössä.

-nipa, malta hetki. Mulla raskaus näkyi tikkutestissä vasta, kun menkat oli useita päiviä myöhässä. Siksi pelkäsin hirveästi, kun päivää ennen menkkoja oli saatu veritestistä plussa ja sen jälkeen herkätkin testit olivat aina negoja.

ON Se plussa varmistui tänään pikkuruiseksi, noin 16 millin "tyypiksi", jonka sydän pamppaili hirmusta tahtia. Ensimmäisestä inssistäkin voi siis onnistua, mutta vielä pitää jännittää. Tänään oli menkoista laskettuna 7+6, mutta uä:n perusteella 8
+2. Minä poistun nyt tästä ketjusta muualle ja puhaltelen kaikille plussatuulia, puuh, puuh :)
 
Nyt kun jälkeenpäin mietin, niin inssipäivänä oli hirveän kipeä alavatsa. Sen jälkeen yhdyntä sattui, tai tuntui, että "meni liian syvälle", ainakin pari viikkoa ;) Välillä piti pitää mahasta kiinni, etteivät sisuskalut heilu :)

Melkein heti aloin kärsiä nukahtamisvaikeuksista ja sitten, jos onnistuin nukahtamaan, heräilin hirveisiin painajaisiin. Sitä tapahtui melkein joka yö, mutta saattoi johtua muustakin. Nälkä oli kova eli söin kaikkea epäterveellistä - lähinnä sipsejä. Jano oli vielä sitäkin kovempi! Vähitellen viini, jota olin lipittänyt joka ilta siihen surkeuteen, ettei taaskaan onnistunut, alkoi maistua pahalta. Se oli tosi outoa. Kai luonto jotenkin suojelee alkavaa elämää.

Vatsaan mulla ei oikeastaan koskenut ennen kuin silloin, kun kuukautisten olisi pitänyt alkaa. Silloin maha turposi älyttömäksi palloksi! Mitään vuotoja ei ollut. Kerran lenkin jälkeen luulin, että oli tullut tippa, mutta ei se tainnut olla sittenkään verta. Joku punainen nöyhtä oli löytänyt tiensä pöksyihin.

Iltaisin pikkuisen vilutti, mutta lämpöjä en seuraillut. Välillä tosin tuntui, etä olin tulossa kipeäksi, mutten tullutkaan. Hassuinta tässä on se, että kun raskaus alkoi näkyä testeissä, kaikki pienetkin oireet katosivat ja vasta tällä viikolla on etonut ihan kaikki ruuat, eikä päivästä selviä ilman päiväunia. Vatsassa ei ole tuntunut koko aikana juuri miltään. Silloin, jos on hirveä pissahätä, tuntuu, että rakko jotenkin muljahtaa tyhjetessään. Muistelen, että joskus virtsaputkentulehduksessa oli samanlaisia tuntemuksia.

Että eivät ne varhaiset raskaustestit tai -oireet saatika sitten oireettomuus näköjään kerro mitään.

Puuh, puuh plussajuna puksuttaa ja keräilee lisää matkustajia kyytiin!
 
mulla oikeestaa oireet alko pp6 tosi kovalla vihlonnalla tuolta jostai emättimen sisästä, kesti pari päivää. sitte on oon ollu iha sika väsyny, voisin vaan nukkua koko ajan enkä jaksa tehä mitään,hyvä että töissä jaksaa olla muutaman tunnin. ja ne sipsit yms herkut, niit on pakko saada joka ilta. lisäks myös iltasin tuntuu ku ois kuumetta tai tulossa kipeäks, mää niin toivon sitä plussaa.....

niin ja sitte hengästyn tosi helposti! tuntuu että syödessäki hengästyy. ja aika hoikka kuitenki oon eikä pitäs kovin huono kuntokaan olla.

oon koko illan lukenu tätä ketjua alusta alkaen että mitä kaikkea teille ihmisille on tapahtunu :)
 
Viimeksi muokattu:
kävin tänään kp9 seurantaultrassa ja lääkäri (taas eri..) totesi heti alkuun, että "jaahas täällähän onkin sitten ooikein monirakkulaiset munasarjat". Muodostelma ei hänen mukaansa ole PCO:lle tyypillinen helminauhamainen, vaan enemmänkin MFO (=multi follicular ovaria tjsp). Tätä tukee korkea AMH-arvo. Lisäksi FSH 8.3, jonka olen pitkällisen googlaamisen jälkeen liian korkeaksi 26-vuotiaalle naiselle. Puregon-piikittelyiden tuloksesta ei tietoakaan, uusi ultra ensi tiistaina. Nyt näkyi vain lukuisia pieniä. Aikaisempi selittämätön lapsettomuutemme on muuttumassa hyvinkin selitykselliseksi. Onko se sitten hyvä vai huonoa asia, en tiedä. Tosin dg vaihtuu samaa tahtia kuin lääkäri :D Sekavat fiilikset. Toivottavasti Puregon kasvattaisi tiistaihin mennessä mallikkaan johtofollin tai kaksi :)
Plussaonnea nipa-lle ja muillekin, kenellä testipäivä lähestyy!
 
mökkelö, mun piti oikein googlata MFO ja sen ero PCO:hon nähden. Mulla on diagnosoitu PCOS. Mä en ole itse koskaan nähnyt mitään helminauhoja, kun munasarjoja on ultrattu, pieniä munarakkuloita on vain aina paljon. Mutta hormonimittaukset ja insuliiniasiat taitavat kyllä vahvistaa, että mulla on PCO. Samoin akne vaivaa mua aina, kun en käytä e-pillereitä.

Mä olen nyt tässä syksyn mittaan laihduttanut noin 8 kg, ihan sen takia, että jos se auttaisi raskaaksi tulemisessa. Nyt painoindeksi on 22,7 eli hyvinkin normaali, ja olen alkanut hidastaa painon putoamista niin, että se melkein pysyisi paikallaan. En tiedä mikä olisi ollut vaikutus ovulaatioon, kun samaan aikaan on tehty ovulaation induktiota pistoshoitona. Ovulaatio näyttää ehkä vähän aikaistuvan: ensimmäinen inseminaatio tehtiin kp 17, toinen kp 16 ja tämä kolmas näyttäisi menevän kp 15.

Follikkeliultrassa eilen kp 10 näkyi siis yksi rakkulla vasemmalla 13-14 mm halkaisijaltaan. Inseminaatio tehdään keskiviikkona, ellei sitä ennen ovulaatiotesti muutu positiiviseksi liian pian, enkä edellisten kiertojen perusteella usko, että niin kävisi.

Tilasin netistä Clearbluen digitaalisia testejä, ja ne ovat aina tulleet nopeasti. Tällä kertaa sitten ilmeisesti postin jouluruuhkien takia eivät ehtineetkään ajoissa testitarpeeseeni! Ostin marketista PregCheckin testejä sitten tilalle, kai nekin asiansa ajaa, ja tosiaan en odota positiivista tulosta ennen irrotuspistosta.

Oireista. Muistuttakaa mua tästä omasta lausunnostani sitten kun pian piinapäivien aikana selitän täällä oireitani :D Ainakaan niissä kierroissa, joissa on Pregnyl (irrotuspistos) tai Lugesteron käytössä, en luottaisi mihinkään oireisiin tai oireettomuuksiin. Vasta testi sen sitten näyttää.

Testauksiin onnea kaikille!
 
Ihania kuulumisia Clomiinalta! Mahtavaa, että kaikki on hyvin. Onnea odotukseen!

Albus, toi oli kyllä hyvä :D Mä yritän muistaa muistuttaa sua omasta lausunnostasi, ja palauttaa sut maan pinnalle sitten kun vouhkaat täällä "oireinesi" :D Oon todennut kyllä saman, että loppuviimeksi mistään ei kovin varmaksi voi päätellä mitään, paitsi testituloksesta. Heh. Tiedän, että en malta pitää näppejäni erossa testistä ainakaan keskiviikkoa pidempään, vaikka silloin on vasta pp12...
 
menkkoja ei näy vaikka mekkatuntemuksia kyllä on mutta yhteenkään testiin en oo saanu haamun haamua. tosin huomenna vasta virallinen testipäivä mutta..... ei oikee enää oo odotukset korkeella mutta silti toivoo
 
nipa-, voihan se vielä periaatteessa plussaksi kääntyä, joten älä luovuta vielä :)

Itse oon kyllä kieltämättä ollut luovutusmielialalla tänään. Jotenkin olen NIIIN varma, että sieltä ne menkat taas alkaa. Olo vaan on sellainen. En oikein edes odota testipäivää, kun en jaksaisi pilata viikonloppuani pettymyksellä. :/
 
-nipa, millä testeillä olet testannut? Entä onko sulla Lugesteron käytössä? Sehän usein pitää kuukautiset poissa. Tietysti toivon, että syy on se toivottu!

Scarleth, oletko testaillut vai mistä mielialan muutos?

Itse odottelen Pregnyl-pistosta tässä. Mulla on nyt eri lääkäri kuin kahdella viimeisellä kerralla, ja huomasin nyt vasta, että tämänkertainen oli määrännyt Pregnylin 36 tuntia ennen inseminaatiota, kun aiempi määräsi 38 tuntia ennen. Jäin vähän miettimään, että onko se virhe, mutta tuskin, ehkä vain erilainen hoitokäytäntö? Ja ei kai se parista tunnista ole kiinni, joten pistän nyt joka tapauksessa ohjeen mukaan 36 h ennen.

Sen lisäksi olen vähän hermoillut ovulaatiotestejä. Olen tehnyt niitä aamuin illoin ja tänään aamulla viiva oli jo lähellä yhtä vahvaa. Kuitenkin mielestäni kontrolliviiva oli selkeästi testiviivaa vahvempi. Tänään illalla testiviiva oli paljon haaleampi. Nyt vähän pelottaa, että jos kuitenkin se huippu meni jo, ja munasolu karkaa ennen inseminaatiota. Lohduttaudun kuitenkin sillä, että olen tehnyt ja tulkinnut testejä ohjeen mukaan ja ne ovat olleet negatiivisia. Eikä mulla ole koskaan ollut LH-huippua näin aikaisin. Saa nähdä nyt sitten miltä siellä näyttää inseminaatiopäivänä.
 
Albus, en ole testannut, tuntuu ettei tarvikaan, kun olo on niin "normaali" eikä oikein mitään sellaista ole, mitä vois parhaalla tahdollaankaan vakavissaan kuvitella raskausoireeksi. Lähestyvien menkkojen oireita sitä vastoin kyllä alkaa olla... masentavaa :(
 
ei oo ollu mitään muuta ku clomit 3.-7.kp, ei es sitä irrotuspiikkiä. kierto on 25pv ja nyt 27kp, kaikki testit testattu :D ja ei mitään :( mutta ei näy kyllä menkkojakaa vaikka juilimista mahassa on ollu jo 3pv
 
Toivotaan nipa- että plussajuna korjaisi sut nyt kyytiinsä ja menkat pysyisivätkin poissa :) Ja samat sanat Scarlethille!!
Ajoitus ei taida olla meidän juttu, kävin tänään ultrassa ja siellä oli kyllä kasvanut hieno johtofolli, mutta sen verran hitaasti että vaikka kuinka laskee niin ovis menis viikonlopulle. Näin ollen inssi jäisi tietenkin tekemättä. Sain kuitenkin puhuttua niin, että tehdään inssi perjantaina ja pistetään Pregnyl vasta torstaina.. Täytyy sanoa että olisi ihan oikeesti harmittanut aivan sairaasti jos tää kierto nyt olisi mennyt "hukkaan". Ja tosiaan näköjään julkisella on aikalailla eri meininki, jos en olis ollut tiukkana niin inssi olis jääny tekemättä. Mutta hyvä näin :)
 
Vitsit, nipa- !! No, niin kauan kuin menkkoja ei näy, on toivoa. Ei kai se niin harvinaista ole, että plussa näkyy vasta myöhemmin, vrt. esim. Clomiinan tarina.

Mökkelö, hyvä että olit tiukkana ;) Parempi kai inssi vähän huonommallakin ajoituksella kuin ei inssiä ollenkaan.

Jade, sullahan kanssa alkaa olla inssistä viikon päivät, eikö? Mites menee? :)

Mulla testipäivään nyt 4 pv, edelleen joku oma sisäinen tuntemus on vahva, että ei olisi vielä tälläkään kertaa onnistanut. No, ainoa normaaleista menkkaoireista poikkeava asia on se, että mahaa vihloo aika tavalla, siis ei sellaista kouristelevaa tuntemusta vaan kipeitä vihlaisuja ylös noustessa, rappusia kävellessä tms. ja joskus ihan muutenkinkin vaan, vaikka paikallaan istuessa. Joo ja normaali menkkoja edeltävä naaman kukkiminen puuttuu :D Nuo molemmat saattavat tietysti olla täyttä sattumaa. Toki salaa toivon, että olisivat oireita raskaudesta. Mutta esim. mitään tavallista loppukiertoa pahempia rintatuntemuksia ei ole (paitsi kohta tissit varmaan on kipeät ihan siksi, että tökin niitä koko ajan halutessani selvittää aristaisko ne yhtään :LOL: ) Keskenmenoon päätyneessä viime yrityksessä mulla tuli plussa vasta hyvin hailuna kun menkat jo oli pävän myöhässä, lieneekö sitten taipumusta hitaaseen hormonitason kohoamiseen, joten yritän senkin vuoksi olla testaamatta turhan aikaisin. Kunpa malttaisi vaan odottaa menkkojen alkua, ja testata vasta sitten jos ne selkeästi ovat jokusia päiviä myöhässä...
 
Siitä on hetki kun olen kirjoitellut, en edes yritä erikseen kommentoida :) Mutta ilmeisesti ei ole plussatuulia ollut kellään vielä varmasti, toivossa on hyvä elää ! Toivotaan nyt jokaiselle kovasti jouluyllätystä, lahjoista parhain <3

Minulla siis luomukierto meneillään, noin viikko oletetusta oviksesta. Mulla on ollut ovispäivistä asti runsasta ja pistävän hajuista valkovuotoa. Hiivaa olen miettinyt, mutta en ole saanut ajalliseksi käydä tohtorilla kun työt sekoittaa aikatauluja.. Nyt tänään olen tuntenut omituista vihlontaa/pistämistä alavatsassa ja kuvittelen tietenkin kaikenlaista, vaikka raskautuminen on todella epätodennäköistä... Kun nyt vain pääsisin mahdollisimman pian inssit aloittamaan!
 
peikko89 mullaki oli vihlontaa(6-8päivää inssistä ja on ollu sen jälkeenki satunnaisesti) ja samoin mulla oli hiivan oireet! mutta nut kp27/25 ja 14pv inssistä, ei menkkoj, ei positiivista testiä(es haamua), ei hiivan oireita. Tosin nyt löytyy rintojen arkuutta ja jonku verran menkkamaista kipua mutta mitään ei tuu, ja oon iha älyttömän väsy ollu viimeiset pari viikkoa. voi kyllä johtua vuodenajastaki. nii ja peikko89, ollaan sun kans samaa vuosimallia :D
 
Scarleth, joo mulla on nyt 6pv inssistä, no rinnat on vähän arat, tai nännit oikeestaan mutta vähemmän ku viime kierrossa joten vaikuttaisko clomien annostuksen puolitus asiaan... Muuten on täysin normaali olo, ainut mitä eilen oikeesti säikähdin kun pesin hampaita niin ikenistä vuotaa verta... tämä oire oli edellisten lasten kohdalla ja sairaalaan asti. hui! Tai sitten tämä ihana pintaan puhkeava viisuri aiheuttaa sen.... Kun en nyt halua vöyhkätä liikoja.... Voi mä niin toivon että sielläkään suunnalla ei menkkoja kuulu ja hurjan paljon onnea clomiinalle!!!!!
 
nipa-, mua NIIIIIN jännittää tuo sun tilanne!! Voi kun olisit nyt vaan raskaana. :) Onhan tuo menkkojen pois pysyminen kuitenkin ihan lupaava juttu.

Jade84, toivotaan myös että tuo ienverenvuoto olis myöskin raskausoire!

Tässä itsekin ihmettelen olojani. Tai paremminkin olon puuttumista. Pari päivää sitten mulla oli sellainen fiilis, että menkathan ne sieltä alkaa lähestyä, mutta nyt ei oikein ole mitään tuntemuksia mihinkään suuntaan. Mahaa on vihlonut melko jatkuvasti koko alkuviikon, mutta tällä hetkellä ei tunnu varsinaisesti sitäkään. Testipäivään aikaa 3pv, tosin ajattelin että jospa vaan odottelisin vielä pidempään eli viikonlopun yli, ja testaisin vasta JOS käy niin, ettei menkkoja siihen mennessä oo kuulunut.
 
Scarleth, aiotpa olla rautahermoinen! Kunnioitan tuollaista! Mä olisin jo testannut tuossa vaiheessa :)

Digitaalisen Clearbluen pitäisi olla melko varma jo vähän etuajassakin: "Digitaalisella Clearblue-raskaustestillä saatiin seuraavat tulokset testattaessa kliinisesti alkuraskauden näytteitä: 55 % naisista sai tuloksen ”raskaana” 4 päivää ennen, 86 % naisista 3 päivää ennen, 97 % naisista 2 päivää ennen ja 99 % naisista päivää ennen kuukautisten oletettua alkamispäivää." Tuo kolme päivää ennen kuukautisten oletettua alkamispäivää on 11 dpo, eikö niin? Ja plussista pitäisi 86% näkyä jo silloin. Mun tekisi tietysti kovasti mieli testata jo 10 dpo, koska silloin on jouluaatto.

Tänään tehtiin inseminaatio. Yksi iso follikkeli vasemmalla, ja kuulemma juuri puhkeamassa inseminaatiohetkellä, eli ajoitus oli hieno. Hyvä mieli!

nipa, mitä testirintamalle kuuluu? Jännää!

mökkelö, onpa hienoa, että pystyit olemaan tiukkana! Uskon, että on hyvät tärppimahdollisuudet, varsinkin, jos syy teillä oli ovulaatio-ongelmat?
 
Scarleth, aiotpa olla rautahermoinen! Kunnioitan tuollaista! Mä olisin jo testannut tuossa vaiheessa :)
No joo.... rautahermot on kyllä hieman koetuksella, nimittäin eilen juuri kun olin päässyt täällä vaahtoamasta oireettomuuttani, alkoi älytön alavatsakipu (ja vähän alaselkäkipukin) joka kesti koko päivän. Olin IHAN varma, että kohta vuotaa kuin härän kurkusta, mutta ei. Nyt taas tuntuu mahassa pientä nipistelyä, mutta eilisen kaltainen kipu on poissa. Jos oikein yrittää, voi kuvitella tissit vähän kosketusaroiksi, mutta tää on "oire" jota en varmaan edes huomaisi, ellen jatkuvasti kyttäisi oloani :D

Mulla tuohon testin lykkäämiseen on oikeastaan se syy, että jos käy kuten viimeksi eli tulee varhainen keskenmeno, en ehkä edes halua nähdä sitä varhaista plussaa siinä välissä. Siksi tekis mieli rauhassa odotella menkkoja, ja testata vasta sitten, ellei niitä viikonloppuna kuulu. Muutenkin mun mielestä alkavat menkat on pienempi pettymys kuin negatesti, jostain kumman syystä, vaikka kyse on ihan samasta asiasta. Ehkä menkkojen alkaessa se pettymys tulee kerrasta, kun taas testatessa v***uttaa ensin se nega, sitten vielä toiseen kertaan v***uttaa menkkojen alkaessa :D

Hienoja inssikuulumisia sulla itselläsi Albus, nyt siis peukut pystyyn ja toivottavasti saat joululahjaplussan!!

Nyt kyllä vähän alkoi houkuttaa tuo Clearbluen digitesti..... siis onks se se, mikä näyttää ihan tekstinä "raskaana" tai "ei"?

Mitäs kuuluu nipa-:lle? Me täällä uteliaina odotellaan!! =)
 

Yhteistyössä