Inseminaatio 2011

On kuulemma syynmukainen hoito, koska minulla on ovulaatiohäiriö. Ei ole perustelua lähteä IVF-hoitoon. No eikö siinä nyt ole perustelua kerrakseen, että kolme inssiä EI ole tuottanut tulosta!? Grr. Neljännen nyt vielä ymmärtäisin jotenkin, mutta yhteensä kuusi!!

Moikka moi :) mulle tehtiin inssi 18.11 ja tänään sit testasin ekan kerran ja negahan sieltä rävähti nooh harvemmin kai ekalla inssillä onnistutaan mut oishan se ollu ihanaa no teen pe viel yhen niin saa varmuutta sit viel :) Olishan se ollu ihanaa onnistua itekin pitkän haaveilun jälkeen mut ei auta näillä mennään mitä meille annetaan..

mökkelö, kuulostaa tosi omituiselta, ei kai sillä oo väliä minkä kautta inssit on tehty, ja eikö olis reilua, että periaattees teillä olisi jotain valtaa siihen, mihin hoitoihin haluaa rahansa laittaa :eek:

Minä sain kerrottua meidän yrityksestä omille vanhemmilleni. He sanoivat sen jo arvanneensa ja tiesivät, että ei välttämättä onnistu ihan helposti. Toisaalta aika huojennus kertoa, ei tarvi miettiä niin paljon sanomisiaan enää. :) äiti oli aivan innoissaan kaksosmahdollisuudesta :D

Kp1. Olis nyt edes alkanut aamulla niin että olisin päässyt jo tänään soittamaan sinne polille (todeksani sen, etten saa aikaa kierron 3.-5.:lle päivälle). Tää oli vielä niin veemäinen aika senkin puolesta et ens maanantai olis käytännössä ainoo mahollisuus ees mennä sinne polille kun toi vkl. Olisin valmis tekemään vielä yhden inssin yksityisellä vaikka sitten piikkien kanssa, mutta en voi olla varma otettaisiinko sitäkään huomioon näissä kolmessa uudessa inssissä, mitä meille nyt suunniteltiin julkisella. Parempaa onnea teille muille!

Tsemppiä mökkelölle :hug:

Omia kuulumisia: eilen tehtiin inssi nro 2. Munasoluja oli kaksi, joten jouduttiin ihan tosissaan keskustelemaan miehen kanssa myös kaksosraskauden riskistä. Mä olen lähinnä onnellinen paremmista tärppimahdollisuuksista, mies shokissa pelkästä kaksosten ajattelemisestakin :D Kaikki olosuhteet näytti muutenkin otollisilta. Joten nyt taas odotellaan, odotellaan ja odotellaan... testipäivä on 17.12.

Uusi kirjoittelija ilmoittautuu!

Olen seurannut keskusteluja jo jonkin aikaa taustalta, ja nyt kirjautumiskynnyksen ylitti Menopurin (ainakin 600 IU paketti) loppuminen apteekeista. Laitoin oman viestin asiasta, jotta tieto tavoittaa mahdollisimman monen. Löysin itselleni vielä paketin eräästä yliopiston apteekista pääkaupunkiseudulta.

Kaksi inseminaatiota on tehty loka- ja marraskuussa. Niistä tulos oli valitettavasti nega, ja kolmatta kierrosta aloittelen, ovulaation induktio ja inseminaatio. Nyt kp 4 ja huomenna alkaa taas Menopurin pistäminen. Lääkkeinä Menopur (50 IU päivässä), Pregnyl 5000 irrotuspistoksena ja Lugesteron.

Olen tosiaan seurannut taustalta, ja viime kierrossa Luru oli melkein samoissa piinapäivissä kanssani. Kiinnostaisi kuulla, miten kävi?

Tervetuloa mukaan Albus! Aika samoissa mennään, minulla on tänään kp 4 ja kuin ihmeen kaupalla onnistuin saamaan huomiseksi ajan, joten näillä näkymin pääsen pistämään Puregonia jo tähän kiertoon. Kohti neljättä inssiä siis :)
Mites Jonsku88, testasitko perjantaina? Toivottavasti täti on pysynyt poissa..
Ja loistavia uutisia Scarleth! Teillä on nyt tuplamahdollisuus onnistua :) Tsemppiä piinapäiviin!

Scarlethille paljo onnea, tuplamahdollisuus ja tuplienmahdollisuus ;D kyllä se mies siihen sitte tottuu ajan kans, jos tuplat tulee ;) ja Albus tervetuloa mukaan ja tsemppiä taas uuteen yritykseen!

Meillä nyt mahdolliset ovulaatiopäivät menossa ja pupuillaan muutama päivä :D ei siis vielä mitään hoitoja. Lapsettomuudesta on nyt kerrottu molempien vanhemmille, molemmat suhtautui aika hyvin, miehen vanhemmat ei ehkä oikein ymmärrä, kuinka raskas asia tämä voi olla, mutta eiköhän se valkene, jos ei lasta rupee edelleenkään kuulumaan.. Mua vaan se ärsytti - molempien vanhemmis- että ne heti sanoi että, no jos teilä ei sitte se oma onnistukaa niin ainahan voi adoptoida tai olla sijaisvanhempi tms.. ARGH! Mua ei tällä hetkellä sellanen kiinnosta, koska haluan sen lapsen olevan ihan biologisesti oma, en halua vielä ajatella, että mitä jos sitä omaa ei tule, koska muuten masennun entisestään, sitä mietitään sitten kun on sen aika.

Viimeksi muokattu:
onko teillä ollu piinapäivien aikaan(mulla nyt pp6) vihlovaa kipua kohdun alueella? ainakin luulen sitä aluetta kohduksi missä on tänään ollut iha järkyttävää vihlontaa ja puskee hien pintaan ku nii paljon sattuu..

meillä siis ensimmäinen inssi tehty viime viikolla

Tervetuloa uusille kirjoittajille! nipa-, ettei tuo nyt mitään kiinnittymiskipua sitten olisi ;-) Toivotaan parasta!

Itselläni on kyllä tiedossa melko pitkät piinapäivät - inssistä 3 vrk ja olen jo nyt ihan sekopää jännityksestä :) Ensimmäisellä kerralla ei ollut oikein mitään odotuksia, mutta kun silloin tärppäsi (vaikka heti kesken menikin), niin nyt tietysti odotukset on toisesta kerrrasta vähän turhankin korkealla...

Kiitokset tervetulotoivotuksista! Tosi kiva saada munasolun kasvattelu- ja sitten piinailuseuraa sinusta, mökkelö! Koska sulla on seuraava ultra? Mulla pe eli kp 10. Aiemmat kaksi inssiä on tehty kp 17 ja kp 16. Jos samalla aikataululla mennään, inseminaatio olisi ensi viikon torstaina tai perjantaina.

Scarleth, tsemppiä piinailuun. Mulla itsellä on näissä kahdessa tehdyssä inseminaatiossa ollut vain yksi follikkeli, eli ei ole tarvinnut kaksosraskauden mahdollisuutta miettiä. Kieltämättä toivon kahta follikkelia, mutta en niinkään kaksosraskauden mahdollisuuden takia, vaan ajattelen, että sillä lailla tärppäisi paremmin. Peukut pystyyn teille!

Peikko89, vanhemmat tarkoittavat varmasti hyvää, vaikka ymmärrän toki ärsyyntymisesi. Vanhemmat ovat ehkä hädissään, kun lapsella on jokin vastoinkäyminen, eivätkä he pysty mitenkään auttamaan. Siitä ehkä tuollainen pikapiristysyritys? Mutta jos positiivisia puolia haetaan, he tukevat teitä kaikissa mahdollisissa tavoissa saada lapsi, ja se on paljon se!

Hei ystäväiset,

Tänään ensilumen ja itsenäisyyspäivän siivittämänä tein kolmannen inssin testin lääkärin määräämänä päivänä ja negahan sieltä tuli, kuten ounastelinkin. Eli siirryn jatkossa luultavasti IVF-joukkoon. Tosi paljon tsemppiä teille kaikille, yhdessä ja yksittäin!

Syys77 suurimmat pahoittelut negasta :( IVF:llä sitten huomattavasti paremmat mahdollisuudet onnistua, tsemppiä rutkasti :heart:
nipa- mulla ei kyllä ihan tollasta vihlomista oo inssien jälkeen ollu, lähinnä sellasta menkkajuilimista, eli sanoisin että hyvältä kuulostaa :) Toivotaan parasta! Tsemppiä myös Scarlethille piinapäiviin, joiksi niitä ei turhaan sanota :D

Mä alottelin eilen Puregonin pistämisen, perjantaina on seurantaultra ja inssi toivottavasti ens viikolla. Tosin meitä jo valmisteltiin siihen että jos yli kaks kasvaa niin sitten vaan liinat kiinni ja kondomi käyttöön. kivakiva. Aika arpomista se taitaa olla noiden hormonien kanssa, mikä toimii kenelläkin. Siinä sitten sain myös sivussa kuulla, että mulla on hieman PCO-tyyppiset munasarjat, mikä sitten selittäneekin tämän ovulaatiohäiriön. Tavallaan helpottunut olo, kun löytyy joku selitys mutta sitten tavallaan ei kuitenkaan kiva juttu. Oon täysin normaalipainoinen, joten mikään painonpudotus ei auta mun tilanteessa eikä se kuulemma kovin pahalta näyttänytkään. Että semmosta tänne.
Hyvää itsenäisyyspäivää kanssasisaret!

Syys77, pahoittelut ja voimahali negan johdosta myös täältä. AIka nopeasti teillä lopetetaan inssit, onko siihen jokin erityinen syy vai oletteko itse halunneet nopsasti IVF:iin? Kyselin itse juuri 2. inssin yhteydessä, että miten pitkään näitä jatketaan, ellei tulosta tule. Lääkäri puhui jopa kuudesta, kun kuulemma vaste ja olosuhteet on kuitenkin niin hyvät, ja "jos vaan oma hermo kestää" :)

Omat piinapäivät ne vaan muuttuu piinaavammiksi. Pelokas ja toiveikas mieliala vaihtelee. Mitään oireita ei ole vaikka miten yrittäisi kuvitella, mutta eipä kai vielä pitäiskään, kun inssistä on kuitenkin vasta se 5 päivää... :D

Olen uusi kirjoittaja ja olen jo jonkin aikaa lukenut viestiketjua. Meille tehtiin ensimmäinen inseminaatio nyt maanantaina ja kyllä jännitys on käsin kosketeltava! Toisaalta ei halua miettiä, ettei pety karvaasti mutta toisaalta myös toivoo :) nyt on maha kimmosa ku pallo ja rinnat tuntuu raskailta, mutta johtuu mitä ilmeisemmin clomeista ja menopuurista.. Milloin teille on tullu ensimmäiset raskausoireet inseminaation jälkeen? Yleensä lukee aina siitä, että eka inssi ja useammatkaan inssit eivät ole onnistanu, mutta ihana lukea myös niistä harvoista, jotka ovat plussanneet jo ekan inssin jälkeen :) toivottavasti voi itsensä laskea myös tähän kategoriaan muutaman viikon päästä

Onpa taas paljon uusia nimiä ketjussa, tervetuloa kaikille tasapuolisesti!

Meillä menossa kp 28. Laskeskelin, että jos kierto on mun normaalimittaa eli 30 pv, niin ovulaatio osuisi juuri jouluaatto viikonloppuun, eli ei inssiä seuraavastakaan kierrosta. Huoh. Toisaalta vähän huvittaa että monta kuukautta on roikkunut inseminaatio -ketjussa vaikkei yhtään inssiä ole tehty :p No, toivottavasti ei haittaa teitä muita. Alkaa vaan tuntua, että se inssiin pääseminenkin on jo saavutus sinänsä, raskaudesta puhumattakaan.

Tervetuloa minunki puolestani, toiveissa86!

KarolinaM, sulla on kyllä kerrassaan huonoa tuuria ajoituksen suhteen. No josko sitten jo joulun jälkeen vihdoin.... laskeskelin itsekin, että jos viime perjantainen inssi ei tuo tulosta, seuraava h-hetki taitais mennä juuri uudenvuoden kieppeille, ehkä JUST uuden vuoden yli. Nyt onkin pari kiertoa käynyt hyvää tuuria eli ovulaatio osunut aina arkipäivään. Tuskin tämäkään tuuri loputtomiin jatkuu :)

Moikka,

Kiitos toivotuksista, Mökkelö ja Scarleth. Scarleth, kysyit inssien määrästä. Mulla on aukiolopulmaa toisessa torvessa, elikkä sen takia inssit ei meikäläiselle ollenkaan paras metodi. Koska lääkkeet ei myöskään ole aiheuttaneet sivuoireita, tuntuu että olemme valmiita IVF:ään. Mitä määrää inssejä teille muille on suositeltu?

Enpä olekaan muuten huomannut kysyä, että miten kävi Jonsku88:lle? Testasitko vielä uudelleen,ja mikä oli tulos? Tuo eka testisi kun oli kuitenkin kai aika varhaisessa vaiheessa tehty :)

Syys77, sittenhän on tosi hyvä että IVF tulee jo nyt ajankohtaiseksi. Mulla itsellä on jotenkin hirveä korvienvälinen kynnys siirtyä "järeämpiin" hoitoihin, joten luulen että jaksan ravata näitä inssejä vaikka kaikki lääkärin mainitsemat 6 kpl.... no, mistä sitä tietää miten tuo henkinen kantti kestää, eli jos tulosta ei ala syntyä niin voi mieli muuttua IVF:ienkin suhteen.

Kp20, dpo 6. Miksi aika kuluu näin hiiiiitaaaaastiiiiiiii......

Hyvää huomenta kaikille uusille, Nipa, Albus, toiveissa86 ja ketä teitä muita olikaan :) sekä vanhoille kanssasisarille! :)

Täällähän on lomani aikana ollut oikein vilkasta, mutta ei kuitenkaan plussajuna ole noutanut ketään uutta pois, se on ikävää... :( Halit niille jotka ovat negailleet <3
Itsellä ne menkat alkoivat kp 27:nä eli hieman liian aikaisin. Ja voi sitä vuodon määrää ja kipua :( Mukava lisä tietenkin se että olimme ulkomailla. Olin niin varma ettei näitä menkkoja enää tulisi, mut aina ei voi voittaa.

Saman viikon aikana saimme kuulla myös että talo josta olimme tehneet tarjouksen ehdollisena, myytiin täydellä hinnalla nenämme edestä :(
Nooh, loma kuitenkin oli ihana ;) Ikävät asiat unohtuivat onneksi loman ajaksi.
Eilen sitten kävimme IVF-suunnittelussa julkisella, eli puolen vuoden jonotus edessä. Saamme kuitenkin tehdä vielä kaksi inssiä jonotusaikana.

Joku kyseli kaksosten mahdollisuudesta, niin kyllä olen itsekin ajatellut asiaa eikä se pahalta kuulosta. Yllättävältä kylläkin ja raskaalta, mutta otan vastaan minkä luoja suo. Itseasiassa se ei olisi edes hirmuinen yllätys, sillä äitini sekä mummoni ovat kaksosia... :)

nipalle toivotan hurjasti tsemppiä, kuulostaa aika lupaavilta noi tuntemukses :)

Hei vain ,terveisiä täältä suunnalta jälleen, me mennään taaskin Scarleth aika samoissa, mä kävin tänään inssissä, ja yks folli sinne oli kasvanut koska lääkäri määräs puolikkaan 3-5pv. Viimeksihän oli kaksi isoo ja yks pieni sillä yhden annostuksella. Ja vielä ultrassa tuumas että on se vaan uskottava että sulla toimii tuo puolikaskin hienosti. :) Öö... no toimii luomustikin. Toiveissa86: Mulla oli kans inssin jälkeen clomien takia rinnat tosi kipeet ja muutenki oli ihme oireistoo, ramppasin vessassa ja lämpö oli koholla ja ihme palelua. Joten nyt päätin että tyhjennän pääni nyt näiden piina 2vk ajaksi ettei tuu mietittyy liikaa. Mä oon niiiin odottanu että jollekkin kuuluisi kivoja uutisia, että joku edes täältä sakista plussais, mut ei auta ku pitää lippu korkeella ja toivoo parasta eikös?? Hyvät joulunodotukset!!

on tää vaan tympeetä oottaa että päivät kuluu ja saa testailla. pp6-8 oli tosiaan hirmuista vihlontaa tuolla jossain alakerrassa :D ihan niin että hiki valu. sitte oon ollu uskomattoman väsyny, en tee töiden lisäksi mitään muuta paitsi nukun.

näkyisköhän niillä herkillä testeillä jo pp10, onko teillä kokemusta?
oisha nii ihana saaha elämäsä ensimmäiset 2viivaa monen vuoden yrittämisen jälkeen

niin ja pp8 tais tulla hiiva, mikä on tosi erikoista mun kohalla(ollut kerran elämän aikana) tai sitte vaan on älyttömän runsasta valkovuotoa

Viimeksi muokattu:
Jade84, aika samoissa tosiaan mennään. Hyvä että on piinailuseuraa ;) Koska sulla onkaan testipäivä?

nipa-, mä muistaisin kyllä lukeneeni, että pp10 kohdalla jo joku on saanutkin mahdollisen plussan tai ainakin haamun näkyviin. Mutta jos siinä vaiheessa saa negan, niin sitten ei varmaan vielä kannata täysin lannistua :) Itselläni tänään pp7 ja veikkaanpa, että jo joskus ensviikon puolivälin paikkeilla saattaa tulla testattua, vaikka vasta lauantaina olisi The Päivä...

ON. Vähän kuukautisten alkamista muistuttavaa jomottelua alamahassa, ei mitään ihmeempiä varsinaisia tuntemuksia siis. Toivotaan että nuo tietäisi hyvää :)

Yhteistyössä