influenssarokotteet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pakko kysyy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pakko kysyy

Vieras
tyttö sai tänään kausi-influenssarokotteen,ens vk.n torstaina saisi sikapiikin. onko kellään muulla saanut viikon välein. mä en halunut että laitetaan yhtä aikaa,mutta onkohan tästä nyt jotakin haittaa kun laitetaan näin..kokemuksia tai tietoa onko kellään..

Alkuperäinen kirjoittaja pakko kysyy:
tyttö sai tänään kausi-influenssarokotteen,ens vk.n torstaina saisi sikapiikin. onko kellään muulla saanut viikon välein. mä en halunut että laitetaan yhtä aikaa,mutta onkohan tästä nyt jotakin haittaa kun laitetaan näin..kokemuksia tai tietoa onko kellään..

En tiedä, mutta miksi ihmeessä otit kausiflunssa-rokotteen ensin, kun sikalenssuepidemia jyllää pahimmillaan ??

Ei niillä meidän terkan mukaan ainakaan mitään väliä ole millaisilla väleillä laitetaan. Meillä tyttö saa 3vk välillä, koska ensin sai sikapiikin, sitten 1v rokotteet neuvolassa ja nyt sitten myöhemmin kausi-influenssapiikin, kun en halunnut että annetaan kolme eri piikkiä noin samaan syssyyn :(

Meillä kysyttiin halutaanko ottaa 2-vuotiaalle molemmat vai se kausi-influenssapiikki vasta 2v- neuvolan yhteydessä. Oltiin siis sillon sitä sikapiikkiä menty ottamaan.
Itte vähän emmin, mut otettiin sitten kuitenkin molemmat samaan aikaan.

että vaikuttaako se sian vaikutukseen jos niin pian pistää tämän perään. mä en halunu yhtaikaa,kun jotenki aattelis että kaks tautia yhes tekee kovemman reaktion

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
että vaikuttaako se sian vaikutukseen jos niin pian pistää tämän perään. mä en halunu yhtaikaa,kun jotenki aattelis että kaks tautia yhes tekee kovemman reaktion

Eli ei vaikuttane, kun ihan samalla kertaakin tarjolla molemmat.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Niin siis ei pitäisi olla vaikutusta. Ne voi antaa yhtaikaa, piikit tökätään vaan eri käsiin/jalkoihin, tai sitten voi olla päiviä tai viikkoja välissä. Neuvolassa sanoivat ettei kuulemma ole tullut sen enempää reaktioita lapsille yhtaikaa otettuina kuin pelkästä toisesta. Ihan oma päätös. Eihän sitä kuitenkaan tiedä tuleeko omalle lapselle mitään/jotain.

Alkuperäinen kirjoittaja IhanaValo:
Meillä kysyttiin halutaanko ottaa 2-vuotiaalle molemmat vai se kausi-influenssapiikki vasta 2v- neuvolan yhteydessä. Oltiin siis sillon sitä sikapiikkiä menty ottamaan.
Itte vähän emmin, mut otettiin sitten kuitenkin molemmat samaan aikaan.

Tuliko mittään ihmeempää reaktiota?

meillä rokotettiin tänään kolme muksua possua vastaan,yhelle tuli kuume melkei 39 nyt illalla.Muille ei mittää muuta kun rokotuskohta kippee...liekkö normaalia tuo kuume?Kun ei särkyä missään sen kummemmin...

Alkuperäinen kirjoittaja Chala:
Ei niillä meidän terkan mukaan ainakaan mitään väliä ole millaisilla väleillä laitetaan. Meillä tyttö saa 3vk välillä, koska ensin sai sikapiikin, sitten 1v rokotteet neuvolassa ja nyt sitten myöhemmin kausi-influenssapiikin, kun en halunnut että annetaan kolme eri piikkiä noin samaan syssyyn :(

Meillä taas sanottiin että 4 viikkoa pitäisi olla väliä jollei yhtä aikaa laiteta. Tänään sai kausi- ja sikainfluenssarokotteet. MPR siirtyi myöhemmäksi joulukuuta.

Yhteistyössä