Viimeaikaisia kokemuksia 220 energiasta?

  • Viestiketjun aloittaja Kilpailuttaja
  • Ensimmäinen viesti
elmerit
Laskuttivat Tammikuun laskun kahteen kertaan, eivätkä sovinnolla suostu palauttamaan rahoja!! Mutta ei siinä mitään kun tein uuden sopimuksen toisen yhtiön kanssa, niin pari viikkoa sitten tuli lasku, jossa yrittävät laskuttaa koko viime vuoden kulutuksen uudelleen ja lisäksi ennakkoon toukokuun loppuun asti yht. 924,80€!! Eli kaikki vähintään kahteen kertaan ja alussa mainittu lasku tulisi siten kolmeen kertaan. TÄYSIN POSKETONTA TOIMINTAA... VAROKAA!!
Eikö viranomaiset todellakaan kykene puuttumaan tällaisen huijarifirman toimintaan?
 
Sähköinsinööri
Kiertäkää tämä yritys kaukaa. Venkoilevat todella kekseliäästi maksuturvavakuutuksilla, laskuttavat helmikuussa jo kesäkuun ennakoita ja lähettävät kokonaan vääriä laskujakin. Asiakaspalvelun viive on neljä päivää ja vastaukset (painokelvoton ilmaus)...
 
kikiki
Irtisano 220-huijareiden sopimus seuraavasti, toimii:

1, Ilmoita, että muutat Brysseliin ja joudut irtisanomaan määräaikaisen sopimuksesi.

2. Vaihdat sähkösopimuksen puolison nimiin, sähkösopimus jonkun rehellisen sähköyhtiön kanssa.

3. Rehellinen sähköyhtiö voi hoitaa puolestasi irtisanomisen kun 220-huijareiden asiakaspalvelu ei vastaa mitenkään.

4. Ennakkoon maksamiasi rahoja et saa, 220 ehtii mennä konkurssiin kesään 2015 mennessä.
 
"hölömö"
toihan on niinku suomen energiayhtiö..otin puolenvuoden määräaikaisen sopimuksen ja olikin se ennakkolaskutus, laskut paljon isompia mitä kun maksettu kulutuksen mukaan. Muutettiin tuon puolen vuoden aikana naapuritaloon ja kun sopimus loppui irtisanoin sen ja sain odotella arviolaskujen ylimääräisenä maksettuja euroja kauan. Syy se kuulema että ennakkolaskutuksen erotus oli "jäänyt vanhaan osoitteeseen". Sitten piti vielä lähettää heille sotu ja muitatietoja jotta pystyivät maksamaan sen..En olisi rahoja saanut jos en itse olisi huomannut ettei ole rahoja tullut vaikka heiltä tuli lappu jossa sanottiin summa mitä on maksettu ekstraa ja sanoin että voivat hyvittää sen seuraavassa laskussa, eivät hyvittäneet..prkl.
 
OT-symp
Laskuttivat Tammikuun laskun kahteen kertaan, eivätkä sovinnolla suostu palauttamaan rahoja!! Mutta ei siinä mitään kun tein uuden sopimuksen toisen yhtiön kanssa, niin pari viikkoa sitten tuli lasku, jossa yrittävät laskuttaa koko viime vuoden kulutuksen uudelleen ja lisäksi ennakkoon toukokuun loppuun asti yht. 924,80€!! Eli kaikki vähintään kahteen kertaan ja alussa mainittu lasku tulisi siten kolmeen kertaan. TÄYSIN POSKETONTA TOIMINTAA... VAROKAA!!
No jo on!
 
Entinen asiakas
Alkuperäinen kirjoittaja sähöhörhö;30601944:
Jep, hörhö putiikki. Sain myös laskun vakuutuksesta jota en ole ottanut ja olen jo aiemmin kolme kertaa kritisoinut, että he yrittävät harhauttaa vakuutuksen ottoon. Laskuissa oletuksena oleva viitenumero tilaa vakuutuksen ja moni ei varmasti tuota hoksaa.

Soitin heille eilen ja kohtelias haista paska arroganttiasenne heillä on. Sain kuitenkin heti korjatun laskun. Myös sähkön hinta on pikkuhiljaa kohonnut ja aiemman kuukausimaksuttomuuden sijaan perusmaksu on nyt 2 €/kk.

Minua varoitettiin kyllä näistä hörhöistä kun parivuotta sitten heille vaihdoin, mutta aattelin katsoa pelin. Ihmetyttää miten tälläinen putiikki saa jatkaa touhujaan. Tassä olisi tutkivan zuurnalismin paikka, esim. mitä suhteita näillä hörhöillä on.
Ainoa tapa, mikäli koette tulleenne petoksen uhriksi on tehdä rikosilmoitus sekä vaihtaa sähköyhtiötä.

Itselläni oli pari vuotta sitten ongelmia ks. yrityksen kanssa. Kesälomastani meni pari viikkoa asian selvitykseen huonoin tuloksin. Otin kuluttaja-asiamieheen, energiamarkkinavirastoon ym. yhteyttä ja huomasin ettei heillä ole mitään keinoja puuttua toimintaan.

Mutta se tuli yllätyksenä ettei kahdessa vuodessa ihmiset olleet äänestäneet jaloillaan. Informaatiota ks. yrityksestä on ollut ennennäkemättömän paljon. Tässä maassa virkamiehet eivät ole veronmaksajia varten vaan veronmaksajat ovat virkamiesten olemassaolon ja palkanmaksun edellytyksenä.

Usean vuoden aikana ehtii ennakkolaskuttaa aika paljon tuhansilta jollei kymmeniltä tuhansilta + muut mahdolliset epäselvyydet.

ps. asiakaspalvelu lupaa mitä lupaa muttei tee mitään kun asiakas lopettaa puhelun.
 
Entinen asiakas
Alkuperäinen kirjoittaja Sitkeä Sissi;30635316:
Aloitin taistelun kyseisen 220 energian kanssa kesäkuulla 2014.Laskutuksen monimutkaisuuden vuoksi otin yhteyttä heidän puhelinpalveluun.Halusin siirtyä reaali aikaiseen laskutukseen,ja noin puoli tuntia asiaa vaadittuani sain tahtoni viimein läpi.
Sisään oli kertynyt ennakkomaksuja (lainaa ilman korkoa) niin paljon,että seuraavat 3 kuukautta menivät negatiiviseen laskutukseen.
Reaaliaikaisen laskutuksen ensimmäinen maksu alkoi syyskuulla 2014.Laskuun ilmestyi n,s reaalilaskutus lisä 2,49e/.Olin lähettänyt heille kuukauden aikana 3 sähköposti kyselyä,että mihin sopimukseemme tämä lisä perustuu.En tietenkään saanut mitään yhteydenottoa k.o firmasta.Eilen käytyäni ensi kerran näillä sivuilla otin puhelun asiakaspalveluun.Annoin heidän lankapuhelimen hälyyttää n.5 minuuttia kunnes siihen vastattiin.Sitkeän neuvottelun jälkeen luvattiin poistaa k.o.maksu tästä eteenpäin.Vaadin myös hyvitystä jo maksetuista laskuista,joka ei kuuiemma ole mahdollista! Koska tämän reaalilisän perintä on sopimuksen vastainen en aanna perksi.
Onnea ja menestystä taisteluusi. Pelkään vain, että kulutat suotta aikaasi, energiaasi sekä hermoja.

Koitetaan saada joku muutos tähän maahan. Toivottavasti kaikki äänestätte eduskuntavaaleissa. Älkää vain olko niin sinisilmäisiä. Myönnän että, olin kyllä itsekin. Tulipahan opittua kantapään kautta jälleen kerran.
 
Erkki E
Tammikuun puolivälissä vaihdoin yhtiötä, kun alkoi epäilyttämään. Perivät jo toukokuun laskua... Eipä ole loppulaskua tahi jo maksettuja helmi huhtikuun palautuksia.
Todella sekavaa toimintaa. Tammikuussa tuli 3 laskua.
 
Pettynyt entinen asiakas
Minulta kanssa yrittivät laskuttaa vakuutusta. Viitenumerona laskun pääsivulla sellainen viitenumero
jota käyttämällä ottaakin samalla vakuutuksen.
Heillä näyttää nyt olevan uutena kikkana laskuttaa vielä sopimuksen päättymisenkin jälkeen ns.
Shop-hinnan korjausta vaikka sähkönmyynti ei ole enää heidän asiansa.
Heiltä ei vastata sähköposteihin eikä puhelimeen vaikka kuinka yrittää ottaa yhteyttä heihin.

HEILLÄ EI OLE SINAPINSIEMMENEN VERTAA REHELLISYYTTÄ KAUPANKÄYNNISSÄ, JOTEN
VIISAINTA KIERTÄÄ KAUKAA JA INFORMOIDA LÄHIMMÄISIÄÄN HEISTÄ.
 
Fbnn
Itse haksahdin firmaan pikaisella kilpailutuksella taustoja tarkistamatta. Tuli otettua kiinteä vuoden diili. Kaikki näyttää kyllä vielä olevan ok. Laskut tulee toki etuajassa joka kuukausi mutta ovat olleet oikein. Mitään ylimääräisiä ei ole mennyt.
 
"Teppo"
Minulla on vielä hetken määräaikainen sopimus 220 Energian kanssa. Alkujaan he laskuttivat kuukauden etukäteen mutta jossain vaiheessa siityivät 3kk etukäteislaskutukseen. En reagoinut muutoskirjeeseen joka olisi huomata. Nyt kun aloin miettimään näitä maksettujen ennakkolaskujen palautuksia törmäsin tähän viestiketjuun. Viestiketjun innoittamana lähdin tarkistamaan oman kulutuksen oikeellisuutta, mutta laskustahan ei voi mistään tarkistaa mittarin laskutuskauden alkulukemaa ja päätöslukemaan !! Ainoastaan mitä laskulla näkyy on nettokulutus eli itse et voi tarkistaa heidän laskutustaan mistään mittarista muuten kuin koko sopimuskauden ajalta ylläpitämällä manuaalista exceliä. Samoin määräaikaisuuden päättymispäivää ei ole missään laskussa mainittuna. Mikä mielestäni on kuluttajaviranomaisten ohjeiden vastaista. Jos et vielä ole asiakas, älkää sotkeutuko tähän firmaan
 
Hermo laulaa
[QUOTE="puudeli";30601295]Ja niin tuli tännekin kotiin tänään samanlainen lasku maksuturvan kanssa, vaikka nimenomaan en sitä ottanut, kun syksyllä puoliväkisin tarjosivat. Siskolleni kävi muuten ihan samoin muutaman päivä sitten eli kyseessä on firman tietoinen yritys rahastaa hölmöä kuluttajaa. Eikä ollut minullakaan ensimmäinen kerta, kun on ongelmia laskutuksessa.

Laitoin tänään sähköpostia asiakaspalveluun, katsotaan miten vastaavat. Huomenna soitan kuluttajaoikeusneuvojalle, niin saavat ruveta selvittämään tämän firman uusimpia metkuja. Eli välttäkää tätä firmaa, huonoa palvelua ja kusetusta vai tarjolla![/QUOTE]

Meille tuli pari päivää sitten samanlainen lasku, jossa olimme "mukamas" hyväksyneet tuon maksuturvan. Se on ujutettu ovelasti virallisen sähkölaskun viitenumeroon. Jos et ole tarkkana ja maksat virallisen sähkölaskutietojen perusteella, aktivoituu tämä maksuturva automaattisesti. Tämä on väärin. Virallisessa (siinä ensimmäisellä sivulla oleva) laskussa tulee olla kaikki maksuun liittyvät tiedot esitettynä eikä viitenumerolla voida aktivoida asiakasta sitoutumaan lisäpalveluihin, joihin hän ei ole halunut. Tosin näin 220Energia toimii. Soitto asiakaspalveluun, kerroin jo soittaneeni sekä kuluttajaviranomaisille että lakimiehelleni tarkistaakseni maallikkona oikeuteni, olin oikeassa näin ei voi toimia. Noh kaveri puhelimessa lupasi poistaa tämän vakuutusturvan ja samalla irtisanottiin sopimus. Onneksi oli toistaiseksi voimassa oleva 14d irtisanominen. Tosin tämä piti tehdä kirjallsesti.
PYSYKÄÄ EROSSA ja vähintään TARKKANA VIITENUMEROIDEN KANSSA laskua maksaessa, ettette AKTIVOI tuota vakuutusturvaa !
 
Hermo laulaa
Alkuperäinen kirjoittaja Sähköinsinööri;30679152:
Kiertäkää tämä yritys kaukaa. Venkoilevat todella kekseliäästi maksuturvavakuutuksilla, laskuttavat helmikuussa jo kesäkuun ennakoita ja lähettävät kokonaan vääriä laskujakin. Asiakaspalvelun viive on neljä päivää ja vastaukset (painokelvoton ilmaus)...
Soitin Kuluttajaviranomaisille tästä maksuturvavakuutuksesta. Olivat ihmeissään ja kummissaan. Pyysivät antamaan palautetta https://kuti.kkv.fi/Kutiweb/kuluttajat/KuviLomake.aspx
tällä lomakkeella. Mitä enemmän saavat palautetta sitä parempi syy puuttua tähän. Heidän käsityksensä oli, ettei tämä agressiivinen markkinointi kestä päivän valoa!!
 
"Sähköjänis"
Älkää nyt hyvät ihmiset sekaantuko tähän firmaan. Tietää kymmenien ja taas kymmenien sähköpostien lähettelyä, kun saatte ihmetellä kuinka laskuja satelee koko ajan ja laskuista ei saa mitään selvää. Rahojen takaisin saaminen sopimuksen päätyttyä on tuskallisen vaikeaa. Tällä hetkellä taistellut kaksi kuukautta jo maksetuista ennakoista, eikä firma ole tehnyt elettäkään palauttaakseen mitään!
 
itsepäinen
Pyysin poistamaan "vakuutusmaksun",auliisti luvattiin,mutta kun pyysin lupauksen sähköpostiin,sanoi laittavansa 2-3 min.sisällä.Tietenkään ei sähköpostia tullut,siitähän olisi jäänyt dokumentti minulle.Ovelaa ja häikäilemätöntä toimintaa.Jännityksellä odotan minkälainen lasku seuraavaksi tulee,todennäköisesti Collectionilta (saman tahon omistama perintäyhtiö)
 
Petosepäily
Alkuperäinen kirjoittaja Pääsekö eroon;30602781:
Mulla on määräaikainen sopimus 220 Energian kanssa, pääseeköhän firmasta eroon ollenkaan, ja saako etukäteen maksettuja maksuja takaisin ollenkaan ? Vähän alkaa nyt kyllä hirvittämään... eikös seuraava sähköyhtiö hoida irtisanomishommat vanhan sähköyhtiön kanssa

Tarkkana kun olet, voit tuosta firmasta eroon päästäkin sopimuskauden jälkeen. Se, että todennäköisesti olet maksanut ennakkoja kuukausimäärin etulkäteen ja olet sitten saamisessa tuolta puulaakilta, onkin jo toinen juttu. Itse olen ollut useampaan kertaan yhteydessä 220 energian "asiakaspalveluun" ja muutaman satasen ylimääräiset maksut on luvattu palauttaa jo useampaan kertaan, vaan eipä ole rahoja tililläni näkynyt!

Päätinkin marssia poliisin juttusille rikosilmoitusta tekemään. Hyvin vahvasti kun on alkanut epäilyttää, että petoksella rahojani pimitetään!

Nimimerkki "Sähköjänis" on aivan oikeassa. Laskuista ei tahdo saada mitään tolkkua. Keino kusettaa asiakasta tuokin! Ja sama tilanne näkyy meillä olevan muutoinkin! Loikihan sinäkin sähköjänö poliisin puheille!
 
ssssertyuiop
eikös seuraava sähköyhtiö hoida irtisanomishommat vanhan sähköyhtiön kanssa

KYLLÄ:

===Pyydä tulevan, rehellisen sähköyhtiön asiakaspalvelua kirjoittamaan 220-energialle, jotta sähköyhtiö vaihtuu määräaikaisen sopimuksesi päättyessä xx.zz.2015 ja vain siihen asti laskutus, ei päivääkään enempää etukäteislaskutusta.

===Huijari-220 noteeraa muiden yhtiöiden yhteydenotot. Määräaikaisasiakkaille 220 valehtelee kaiken aikaa ihan mitä tahansa valhetta.

===Tietenkin voit 220:lle kertoa, jotta muutat Moskovaan ja sopimus loppuu heti.
===Sitten vaihdat sopimuksen rehellisen yhtiön kanssa puolison nimelle. Esim. Nordic Green Energy on minulla. Ja hyvin ja joutuisasti toimii kaikki, eikä sähkökään ole kalleinta jos ei halvintakaan.



===Pitikö vaihtaa 220:aan kun netistä löytyy 220:n huijauksesta tietoa yllinkyllin ?
 
vesa
Joo yrittää laskuttaa ennakkoon 3kk ennen kuin on wattiakaan toimitettu. Ennakkoon maksettuja ei saa takaisin - ainoastaan selityksiä asiakas"palvelulta" tyyliin maksetaan tänään.
 
Tester13
Oletteko kukaan lukeneet edes toimitusehtoja. Itse olen ollut tyytyväinen asiakas, mutta otinkin käyttöön pohjautuvan laskutuksen. Teille kaikilla on tuo ennakoiva laskutus, se lukee ihan sopparissa selkeästi. Turhaa nillitystä sanon minä.
 
Tester13
Suora lainaus heidän toimitusehdoista, jotka kuka vaan voi tarkistaa nettisivuilta

"Saat sähkölaskun kuukausittain käyttöpaikan arvioidun sähkönkulutuksen mukaan. Ensimmäisessä laskussa laskutetaan kolmen kuukauden arvioitu sähkön käyttö. Seuraavissa laskuissa tasataan edellisen toimituskuukauden sähkömaksut toteutuneen käytön mukaan, ja veloitetaan edellisen laskun arvio-osuuden jälkeisen kuukauden arviomaksu. Kuukausittaisena arviona käytetään 1/12 arvioidusta vuosikulutuksesta. Jälkeenpäin kulutus tasataan mittarilukemien ja yleisen kulutusprofiilin mukaan. Tasauslaskussa kulutus tasataan jakeluverkonhaltijan ilmoittamien mittarilukemien mukaisesti. Välttääksemme suuria tasauslaskuja talvesta, jolloin pääosa vuoden kulutuksesta tapahtuu, käytämme talvikuukausista arviona alla olevia tietoja."

Tosiaan kuka vain voi ottaa myös reaaliakaisen laskutuksen, jossa ei makseta ennakkoja, vaan lasku napsuu jokaisen kuukauden jälkeen postiin.
 
HG
Sain 220 Energialta laskun, jossa on eräpäiväksi merkitty 2015-05-04.

Säikähdin, että sehän on mennyt jo vähän aikaa sitten vanhaksi, olenko unohtanut maksaa?Muiden laskujen perusteella ilmeni kuitenkin, että 05 tarkoittaa kuukautta ja 04 päivää. He siis käyttävät "yhdysvaltalaista" tapaa päivämäärän merkitsemiseen, eli kuukausi ilmoitetaan ennen päivää. Tällähän ei ole merkitystä, jos päivä on 13 - 31. päivä, koska silloin sen tietenkin tunnistaa päiväksi, kun kuukausia on vain 12.

Miksi he käyttävät näin epäselvää järjestelmää?

Keksin kaksi syytä:

1. Ihmiset jättävät laskun maksamatta, kun sekoittavat kuukauden ja päivän ja luulevat että eräpäivä onkin paljon myöhemmin. 220 Energia saa laskuttaa maksuhuomautuskuluja.

2. Toisissa tilanteissa ihmiset maksavat laskunsa liian aikaisin, kun sekoittavat kuukauden ja päivän. Näin 220 Energia saa ilmaista luottoa, kun lasku onkin maksettu esim 3 viikkoa eräpäivää aikaisemmin.

Tälläkin pienehköllä asialla yritys netonnee useita tonneja ylimääräistä vuodessa suomalaisilta kuluttajilta. Kun asiakkaita on paljon, yhtiön ilmoituksen mukaan noin 50 000, muutama vedätetty euro per asiakas tarkoittaa jo satojen tuhansien voittoa.

220 Energian omituiset toimintatavat eivät ole sattumaa, vaan ne on älykkäästi kehitetty johtamaan kuluttajia harhaan. Ne lienee kehittänyt alan mestari, toimitusjohtaja Håkan Gustafsson.
 

Yhteistyössä