Soitettiin ja meilattiin 220 aspaan siitä mitätöidystä laskusta. Kaveri otti vähän kierroksia siellä, vaikka esitin heidän virheen asiallisesti. Kävin vanhoja laskuja läpi ja vilkaisin vielä huvikseni alkuperäistä sopimusta. Sopimuksessa seisoo, että laskuttavat kuukauden etukäteen, hups vaan, tainnut unohtua heiltä tällainen koska laskuissa mangutaan kolmea kuukautta etukäteen. Vanhoista laskuista selvisi, että ovat mitätöineet toisenkin laskun ja hyvittäneet sen kokonaan seuraavalla. Toisesta mitätöidystä laskusta hyvittivät vain puolet, eli n. 200 euroa meni varmaan aspan kahvikassaan. Arvioitu kulutus on meillä nostettu 47 000kw/h vuodessa, tällaista lukemaa ei löydy sähkönsiirtäjältä, eikä mistään muualtakaan. Sähköyhtiö on nyt vaihdettu ja kaikki laskunmaksu lopetettiin tuohon kusetuslaskuun mikä tuli perintäyhtiöstä. Laskin, että ovat meille pystyssä 800 euroa vähennettynä tammikuun kulutuksella. Saas nähdä kuinka Tollon käy. Mutta vinkkinä muillekin, syynätkää ne laskut ja hyvitykset, tai soittakaa aspaan ja kysykää kuinka monta laskua on mitätöity ja sen jälkeen syynäätte taas ne hyvitykset, lukujen pitää olla yksi yhteen, ei jotain sinnepäin.
Ja Krutin kommetteihin sen verran, se on ihan totta, ettei kuluttaja-asiamies voi muuta kuin lähetellä suosituksia vaikka päivittäin 220 energiaan. Suosituksille 220 voi viitata kintaalla, ne on pelkkiä suosituksia.