Viimeaikaisia kokemuksia 220 energiasta?

  • Viestiketjun aloittaja Kilpailuttaja
  • Ensimmäinen viesti
Kilpailuttaja
Halpahan tuo yhtiö on mutta lyhyt googletus nosti pintaan hiukan negatiivista kyseisestä yhtiöstä. Onko kellään tuoreita kokemuksia miten homma pelaa noin käytännössä? Laskutus? Tuolla oli, että ennakkolaskutuksessa ollut jotakin ongelmaa mutta ainakin nyt siihen näyttäisi saavan kulutuksen mukaisen laskutuksen. Kellään tästä tietoa?
 
"Hanski"
Tein netissä 2 vuotisen sopimuksen. Valittavissa oli jälkikäteen laskutus jonka valitsin sekä tuotteen vaihto sopimus joka oli 1,99€/kk jonka myös valitsin. No kirjallinen sopimus tuli vasta pyytämisen jälkeen ja laskutus lähti 2kk ennakkolaskutuksena eli ei toimi. Sähköyhtiö voi katsoa että henkilöllä ei ole maksukykyä ja muuttaa laskutuksen ennnakkolaskutukseksi tämä luki sopimuksessa jonka sain reilun kuukauden sopimuksen alkamisesta (tätä ei ollut mainittu nettiversiossa) Itsellä vuosituolot 150k€ eli pitäisi maksukykyä olla (muttei kykyä näköjään selvittää kenen kanssa toimii. Reklaamaatiooni vastausta odottelen...
 
KariVäätäinen
hei.minulla on energia 220 vuoden määräaikainen sopimus päättyy 31.07.2014 .Olen kilpailuttanut sähkösopimuksen netissä ja tein Loiste Oy.lle uuden sopimuksen.Olen soittanut ja lähettänyt s.postia Energia 220 eivät meinaa ymmärtää,että sopimus päättyy ,sopimuksen mukaan olen maksanut noin 1000KWH enemmän kuin on kulutus siitä huolimatta. velottavat jo elokuu,syyskuu ennakkoon,vaikka minulla ei ole heidän kanssa. uutta sopimusta,todella kieroo touhua,mutta kyllä tässä pärjätään.luultavasti seuraava vaihe on,että tulee karhu lasku vaikka sopimusta,ei ole heille tehty.Annan palautetta kun asia etenee.T.Pet
 
"arska"
220 ilmoittaa ettei ole ennakkolaskutusta. sellainen vain näytti olevan ja reilusti. itselläni oli toistaiseksi voimassa oleva. ilman ennakkoilmoitusta hinta yhtäkkiä nousi n.20 prosenttia. kuukausimaksu myös nousi. Minulle riitti ja vaihdoin yhtiötä.Itselle jäi hieman epävarma olo ennakkolaskutuksen suhteen,että jäiköhän rahoja sisälle.
 
"Kari"
Tein sopimuksen ja multa laskutettiin ennakkoon samalta ajalta.
Laskutuskuvio muutenkin sekaisin siellä.
Vaihdoin yhtiötä ja nyt odottelen yli 300euron palautusta, saa nähdä kauanko menee. Jos ei kohta ala tuleen hyvitys niin marssin tekeen rikosilmoituksen huijauksesta

Eli ei kannata hypätä pelkän hinnan mukaan siihen kelkkaan, niin kuin minä tein.....
 
Kari taas
Niin, multa siis laskutettiin ennakkoon samalta ajalta useaan kertaan, en maksanut....

Joopa joo, luotettava firma!

http://www.kkv.fi/Ajankohtaista/Tiedotteet/2014/kuluttaja-asiamies-vei-220-energian-markkinaoikeuteen-lainvastaisesta-sahkosopimusten-myynnista/
 
Mulla oli vuoden määräaikainen soppari niiltä, en ole tarkastanut onko laskut menneet oikein mutta ihan maksettavia summia sieltä kai on tullut...

Määräaikaisuus loppui tämän vuoden keväällä ja jatkui siitä toistaiseksi voimassaolevana, ja kun katkaisin sopimuksen tänä syksynä muuton yhteydessä, niin ne väittivät että määräaikaisuutta on jäljellä ja katkaisuilmoitusta ei hyväksytä. Sain kuitenkin asian perille toistamalla, eli varmaan tapahtui vain yksittäisen työntekijän virhe.
 
suivaantunut
Tein ko lafkan kanssa sopimuksen sähkön ostosta 01.11.2014 eteenpäin. Tällä hetkellä olen saanut jo kolme laskua heiltä. Ensin lasku 1.11-31.1 ajalle, maksoin sen, se tuli jo lokakuun lopussa. Siitä meni pari viikkoa tuli sama lasku uudelleen, eräpäivä parin päivän päässä. Ilmoitin että ei käy ja siihen vastattiin ihan ystävällisesti. Mutta eilen tuli taas lasku. Se kattaisi helmi-maaliskuun sähköt ensi vuonna ja eräpäivä ensi maanantaina. Täysin tajutonta sekoilua ja maksatusyrityksiä kuukausien päästä käytettävästä sähköstä. Todella epärehellistä toimintaa, johon jonkun pitäisi puuttua.

Tein heidän kanssaan kahden vuoden sopimuksen. Jokohan nämä maksatusyritykset antaisivat mahdollisuuden purkaa sopimus. Sopimusrikkeitähän noi yritykset ovat.
 
suivaantunut
Lisäänpä vielä sen, että yhtiön kanssa tekemässäni sopimuksessa on Laskun maksuehto 14 vrk.

Siitä huolimatta kaikissa laskuissa (joista siis kaksi kolmesta on ollut ylimääräisiä maksatusyrityksiä), eräpäivä on merkitty vain muutaman päivän päähän laskun saapumisesta.
 
suivaantunut
Ko firma tarjoaa ensi sijaisena vaihtoehtona arviolaskutusta, joka siis toimii miten toimii. Oikein pelottaa. Jos haluaa reaaliaikaisen laskutuksen, siitä pitää maksaa lisää noin 3 euroa/kuukausi. Siitä huolimatta taidan siirtyä siihen. Ei ole mitään mieltä maksaa maaliskuun laskusta etukäteen marraskuussa ja samalla pelätä saako ko lafkalta koskaan takaisin ylimääräisiä maksuja. Myös eräpäivien kanssa sekoilu on tosi ikävää. Jos pankkiin lähetetään e-lasku, jossa on pari päivää maksuaikaa ja päällä on automaattinen maksu (joka ei vaadi asiakkaan kuittausta), raha menee ennenkuin huomaakaan...
 
tomm
Itselläni on sopimus heidän kanssa ollut kohta 2v ja aika ihmeellinen on heidän laskutus juttu. Ennakkoon laskutetaan jos jonkinlaisia summia ja sitten taas tulee kulutuksen mukaan. Aina saa olla tarkastamassa laskuja, että onko laskutettu liikaa. Itse en kyllä enään heidän kanssa sopimusta tee. Onneksi sopimus päättyy ensi vuoden Tammikuussa.
 
"Jartsa"
Sopimukseni alkoi 1.5 2014, kaksi laskua ehdin maksaa. He olivat vaan unohtaneet ilmoittaa edelliselle sähkönmyyjälle sopimuksesta. Myönsivät kyllä virheen ja lupasivat palauttaa rahat, mutta lukuisista kehotuksista huolimatta näin ei ole tapahtunut. En ole enää heidän asiakkaana enkä suosittele kenellekkään 220 Energiaa!! Rehellisyydestä maksan mielelläni vähän ekstraa. Asian annoin kuluttaja-asiamiehen hoidettavaksi.
 
"Tollo"
Pakko tulla varoittamaan tästä yhtiöstä. Meillä spot sähkö ja ennakoita pitää maksaa 3kk eteenpäin. Tammikuun alussa piti maksaa ennakoita maaliskuun loppuun. Sitä ennen oli tullut lasku mitä ei ole edes olemassa. Maksettiin se aikaisempi (olematon) lasku ja kun tässä tammikuun laskussa yritetään uudestaan lypsää rahoja jo maksetusta (olemattomasta) laskusta, selvisi aspaan soitettua, että ovat mitätöineet aiemman laskun ja pitäneet rahat. Olematon lasku selvisi siten, että se tuli perintäyhtiöltä, 220 energialta sanoivat, että selvitelkää itse se sotku perintäyhtiön kanssa. 220 antanut siis toimeksiannon perinnälle laskusta jonka ovat mitätöineet ja nyt meidän pitää selvittää heidän aiheuttamansa sotku. No, nyt vaihdoin sähköyhtiötä, uudessa yhtiössä ihmettelivät koko ennakoita, siksi ne etäluettavat mittarit seinässä on, ettei ennakoita enää maksella vaan käytön mukaan. 220 energian arviokulutuskin koko vuodelle on aivan päätön, ei perustu mihinkään järjelliseen lukemaan. Mutta joo, rikosilmoitus tehdään jos ei ala mitätöidyn laskun rahoja ja selvitystä perintäsopasta löytymään. Varmaan aika sekava stoori, mutta koko yhtiön laskustus on niin sekava, ettei siitä tämän tolkullisempaa kertomusta saa.
 
Tarkka
Tässä taustaa hämäräyrityksestä: http://www.talouselama.fi/uutiset/hamarat+sahkokauppiaat+yrittavat+nyt+ihan+uudella+yrityksella/a2148785
Älkää menkö huijarin kelkkaan.
 
"Lahest"
Etukäteislaskutus ok kunhan sopii 1kk etukäteen laskutettavaksi, mutta mutta hinnathan muuttuu ihan itsekseseen ylöspäin ilman enakko ilmoitusta. Sitten netistä energiamarkkinaviraston sivuilta näkee että hinnat ovatkin pudonneet..soitto 220 energialle ja hinta putoaa entistä alemmaksi, no sehän käy mutta kusetuksenmaku suussa voimistuu. Noh nyt sit spot hinta sopimuksen mukaan Ruotsissa on ydin voimala remontissa ja hinnat nousee hah hah.. Varmaan kohta tuuli lakkaapuhaltamasta ja aurinko sammuu nin tää EKO sähkö 220 energia firma nostaa hintoja ja saatte maksaa 6kk etukäteen..
En suosittele..
 
"mauri"
Meille tulla pärähti tänään kova sähkölasku 220 Energialta. Tarkemmin kun katselin laskua, niin siellähän olla napottaa ylimääräisenä maksuna lähes 70e jotain makstuturvavakuutusta :O
Soitin asiakaspalveluun, että en ole moista kyllä ottanut itselleni... asikaspalvelija väitti kivenkovaan, että kyllä te olette kesäkuun laskulla valinneet sellaisen viitenumeron, joka aktivoi tämän maksuturvavakuutuksen, siis mitä??
Minä sitten aloin etsiväksi ja katselin kaikki heille maksetut laskut, tulostin jokaisen kuitin pankin sivuilta - ja oikeassa olin, minä EN ole valinnut viitenumeroa niin että aktivoisin tuollaisia vakuutuksia, vaan ihan maksanut sillä viitteellä, jolla maksetaan vain sähkönosuus. Soitin uudelleen asiakaspalveluun ja siellä sanotaan "en voi asialle oikein mitään..."
Saapa nähdä mitä tapahtuu kun asiasta nyt kirjallisen reklamaation teen!!

Ja tarkastakaa jokainen jolla on kyseinen sähköyhtiö - se maksuturvavakuutus on aktivoitunut varmaan aikamonella muullakin, vaikka viitenumero olisikin oikea!!!
 
Guukero
Itsellä sama homma. 55 € pamahti maksuturvavakuutusta vaikka en ole missään vaiheessa siihen kusetusyritykseen mennyt. Itse asiassa viime viikolla olin puhelimessa "asiakaspalvelun" kanssa sopinut, että jatkossa mun laskuissa ei ole 2 eri maksupohjaa (toisella maksamalla "saat" itsellesi maksuturvavakuutuksen). Nyt olin kuulemma kuitenkin elokuussa aktivoinut maksuturvan. Tarkistin laskut ja omat maksuni, mistä selvisi että paskaahan ne puhuu. Helvetin tarkkana olen ollut tämän puljun laskujen kanssa. Puoli tuntia yritin saada asiakaspalvelua kiinni vain kuullakseni, että selvitämme asiaa. Viime selvitystäkin olen nyt odotellut 2 viikkoa. Se koski laskua minkä olin jo maksanut, mutta nämä veijarithan vaihtoivat vain viitenumeron ja lähettivät saman laskun uudestaan....halvalla ei saa hyvää.
 
"mauri"
Kuluttaja-asiamieheen olin yhteydessä, vaikutti hyvin kiinnostuneelta.. emme kuulema ole ainoita joita on huijattu. :(
Kaksi viikkoa käski kuluttaja-asiamies odottaa vastausta reklamaatioon kyseiseltä firmalta ja sen jälkeen olla kuluttajavirastoon uudemman kerran yhteydessä, jos asiaan ei tule tuona aikana selkoa!
 
"Samppa"
Mulla täysin sama juttu. Oli 60€ ylimääräistä. Olen aina tarkkaan katsonut laskun etten satavarmana ota tuota maksuturvaa.
Soitin asiakaspalveluun, ne väitti, että olisin kuulemma ottanut maksuturvan. Sitä ne ei osanneet kertoa, että minä päivänä minä olisin maksuturvan ottanut... täyttä kusetusta.
En tosiaankaan aio maksaa kyseistä laskua.
Mulla menee vielä ennakkoon 2015 toukokuun sähkö, mikä on ihan ihme hommaa.
 
huijattu
Sama täällä, sain tänään sähkölaskun jossa yritetään laskuttaa yli 60 euron vakuutusta. Katselin laskut enkä todellakaan ole käyttänyt mitään sellaista viitettä jolla olisin 'sitoutunut' ko vakuutukseen. Ja sitäpaitsi, eiköhän se kuitenkin ole niin, että vakuutuksestakin täytyy saada sopimusehdot ja lukea ne ja ruksata ne hyväksyvänsä. Kaikkien kannattaa olla saman tien kuluttaja-asiamieheen yhteydessä, koska näitä vastaavia tapauksia alkaa nyt selvästi tulla ja paljon. Eiköhän tähänkin joku roti tästä maailmasta löydy. Ja mitä enemmän näistä puhutaan, sitä vähemmän on ko. firmalla asiakkaita, koska onneksi netistä moni hakee tietoa ennen kuin sitoutuu mihinkään.
 

Yhteistyössä