Nielurisaleikkaus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "sira"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"sira"

Vieras
Elikkäs nielurisaleikkaus olis torstaina ja jännittää koko operaatio. Kertokaa jotain kokemuksia kuinka kauan kurkkukipua kesti? onko se pahempaa kipua vai niin kuin angiinassa? ja sit heräs tällainen tyhmä kysymys jonka unohdin tietenkin hoitajalta kysyä kun hän soitti että onkohan väliä olla meinkat silloin kun menee tuohon operaatioon? onkohan kellään tietoa tuosta vielä niin kiitos! :)

ei ole mitään väliä että onko menkat.

kipu on kova muutaman pvän mutta ei se ole mitenkään paniikinomaista se kipu. en tiedä voiko verrata angiinaan, vähintään yhtä kova kipu ja pitkä kestoisempi. aluksi saa laskea tunteja että milloin saa ottaa seuraavan särkylääkkeen. lepäilet n. viikon leikkauksen jälkeen niin hyvin paranet.

Mä olen ollut, kurkkukipu on mielestäni leikkauksen jälkeen pienempää kuin pahassa angiinassa. Eikä ole sitä kuumetta. Toki on arka ja kipeä eikä tee mieli syödä mitään kovin rouheista, mutta yleisfiilis on parempi kuin sairaana. Kipua kesti reilun viikon, kaksi viikkoa oli muistaakseni sairausloma. Kuukautiset eivät haittaa, sillä pääset kyllä itse vessaan.

Uudestaan menisin vaikka helvettiä oli. Minä en lääkitykseni takia saanut panacodia. Viikon kaksi olin syömättä. Jäisen veden juontikin sattui niin ettei olisi ikinä uskonut. Kuivuin. Peitteet olivat kauheinta, se maku ja haju. Ja niiden lähteminen sattui. Oikea kipulääke olisi kipuun auttanut, ei hajuun. Mutta yksinhuoltajanakin selvisin ilman tukijoukkoja kahden alle 2veen kanssa. Ja synttäritkin järjestin. Menkat ei haittaa.