imetys sekä raskaus!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "minää"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"minää"

Vieras
moi!
Mitenköhän tässä tekis... tein eilen positiivisen testin ja meillä 10kk ikänen vauva, imetän siis vielä... niin kannattaako imetys nyt siis lopettaa vai voinko vielä jatkaa??? voiko imetys aiheuttaa keskenmenoa yms.?

Mulla on poika 9kk ja mä imetin vielä, nyt raskaana ja viikko 9 menossa, kävin jo neuvolassa ja sanoi että kannattaa lopettaa aika pian, koska saattaa aiheuttaa enemmän supistuksia loppuvaiheessa. Lopetin imettämisen tuossa pari-kolme päivää sitten ja hyvin on menny! :)

Alkuperäinen kirjoittaja täällä toinen raskaana;25857178:
Mulla on poika 9kk ja mä imetin vielä, nyt raskaana ja viikko 9 menossa, kävin jo neuvolassa ja sanoi että kannattaa lopettaa aika pian, koska saattaa aiheuttaa enemmän supistuksia loppuvaiheessa. Lopetin imettämisen tuossa pari-kolme päivää sitten ja hyvin on menny! :)

Samaa sanoi oma th:ni, joka on osoittanut moneen otteeseen ettei ole ajantasalla imetyksestä, uusista tutkimustuloksista ja viis veisaa suosituksista. Toki on jokaisen oma päätös, mutta tuo neuvolan ohje lopettaa kun on ennenkin niin ohjeistettu, on virheellinen.

Hyvin voit imettää. Neuvolan tiedot ovat todellakin usein viime vuosituhannelta. Tosin minulle osui hyvä terkka joka tiesi ettei imetyksestä raskausaikana ole mitään haittaa. Imetin ensimmäistä 5. kuukaudelle asti ja toista 9. kuukaudelle (lapsi lopetti tissittelyn 3 viikkoa ennen seuraavan syntymää) asti eikä ollut mitään ongelmia. Muistat vain pitää itsestäsi huolta, syödä ja juoda riittvästi niin kaikki menee varmasti hyvin.

Niin ja noista supistuksista. Minä en edes tiedä miltä oikea supistus tuntuu, että niin paljon vaikutti omalla kohdallani tuo imetys :)