Mikä avuksi kun vauva puree?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "auts"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"auts"

Vieras
Eli 10kk vauva on alkanut kokeikemaan tuliterää purukalustoaan joka paikkaan. Sylissä puree olkapäästä, lattialla lähelle tulevaa siskoa yms.. pahimpana ongelmana on kuitenkin tissin pureminen imetyksen aikana jota on tehnyt nyt niin monta kertaa että toisessa tississä on hampaan jäljet ja imetys sattuu. :(. Olen kieltänyt ja ottanut pois tissltä, mutta silti tekee sitä vain uudestaan.. Miten pitäis toimia? Tekis mieli lopettaa imetys samantien, mutta lapsi on sellainen takiainen ettei voi edes vielä lopettaa :/

Joka kerta kun vauva puree huudat niin lujaa että säikähtää, olipa tilanne mikä tahansa ( imetys, leikki jne.) Pyydä myös siskoa tekemään niin.

Esikoiselle riitti "hätääntynyt" ai,ai, kakkoselle sai karjua aika tavalla. Mutta ihan muutamilla (5-10) kerroilla on molempien kanssa selvitty, vähäks aikaa unohtaneet ja sit pitänyt taas kokeilla kerran tai kaks. Ja aina saaneet melua aikaan. Mua peloteltiin mm. sillä että lapsi lopettaa rinnalta syömisen kun se traumatisoi sen lapsen ja herkän ruokailuhetken mutta olin jo molempien kohdalla valmis lopettelemaan imettämistä niin otin riskin mutta ei nuo ainakaan sen takia lopettaneet. Vierottaa piti molemmat n. vuoden ikäisenä.

Yhteistyössä