imetyksen lopetus/vähennys itsekeskeisitä syistä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Itsekäs?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

Itsekäs?

Vieras
vauva on nyt 4 kk ja olen miettinyt, jos iltaisin antaisin eka korviketta ja sitten kohta puoliin velliä. Toiveena olisi yhtäjaksoisemmat, pidemmät yö unet. Samoin jos vauva saa korviketta olen itse "vapaampi". Maitoa kyllä riittää ja lapsi kasvaa ihan hyvin, neuvolan mukaan.

Joka tapuksessa töihin olen palaamassa maaliskuussa, joten imetys on siihen mennessä lopetettava ja yöt on saatava kuntoon.

Ainahan sitä voi yrittää, mut pulloruokinnan/kiinteiden aloitus ei ole mikään tae paremista yöunista. Kysy vaikka, saat kymmeniä esimerkkejä että niillä ei ole vaikutusta yöuniin, tai tilanne saatta jopa pahentua vatsavaivjoen vuoksi. Toiset vauvat heräilevät yöllä, monei vielä 1-2 -vuotiaanakin, ja sille ei voi mitään.

Vastaan tähän että teet ninkuin sinusta itsestä parhaalta tuntuu, tietäen oman jaksamisesi ja perhetilanteen yms. Täältä saat varmasti p...aa niskaan jos erehdyt edes kysymään voisitko välillä antaa pullosta. Teet niinkuin parhaaksi näet =)

Alkuperäinen kirjoittaja Liina78:
Ainahan sitä voi yrittää, mut pulloruokinnan/kiinteiden aloitus ei ole mikään tae paremista yöunista. Kysy vaikka, saat kymmeniä esimerkkejä että niillä ei ole vaikutusta yöuniin, tai tilanne saatta jopa pahentua vatsavaivjoen vuoksi. Toiset vauvat heräilevät yöllä, monei vielä 1-2 -vuotiaanakin, ja sille ei voi mitään.

Juuri näin. Onhan sulla aikaa maaliskuuhun vaikka kuinka! Turha sen takia alkaa pullolla korviketta antaan. Pienen lapsen äitinä on vaan ymmärrettävä, että pitkät kunnon yöunet ovat historiaa vähäksi aikaa...:(

mäkin ajattelin silloin kun 12 vuotta sitten sain kaks lasta... kauhee huoli ja murhe ja olin huono äiti.. imetin kyllä kumpaakin vuoden ja stressasin joka juttua.. nyt saan olla huolissani kun ne on diskoissa ja alkaa murkku-ikä... mites se tää homma menee ja taas stressi päällä... sain nyt sitten iltatähden... imetän kyllä, mutta annan lisäruokaa jos on iso nälkä ja korviketta annetaan jos lapsi huutaa ja satun oleen ruokakaupassa ja nälkä yllättää..vitsi jos kaikesta stressaa niin eihän siitä mitään tule..

Alkuperäinen kirjoittaja ++:
Pienen lapsen äitinä on vaan ymmärrettävä, että pitkät kunnon yöunet ovat historiaa vähäksi aikaa...:(

Anteeksi... Mutta mä en ole nukkunut kunnun yö unia viiteen vuoteen. Ajattelin että jos sais edes joskus nukkua sen 6 tuntii putkeen.

No pitää kattoo nyt sitten. Koen syyllisyyttä jo muutenkin koko ajan, ehkä korvike silloin tällöin tai se etten täysimetäkään 6 kk on ehkä ihan ok.

mä lopetin tän kolmannen kohdalla jo kun poika oli 3,5 kk. mä en vaan kertakaikkiaan tykkää imettämisestä, se on musta sotkuista ja ärsyttävää, paikoilleen sitovaa ja vaikeasti ennakoitavaa.

No et kuule voi tai olet pahapaha itsekäs äiti, Kaksplussan mukaan. Lapsesi kasvaa kieroon. Omilla aivoilla ajattelu on kielletty, maailma pitää pysäyttää lapsen ympärille eikä ajatella ollenkaan omaa hyvinvointia!

Yhteistyössä