Ikää 19-vuotta, kohta ammatti luettuna ja sain tänään tietää että odotan vauvaa, mikä fiilis!:)

  • Viestiketjun aloittaja Opri.
  • Ensimmäinen viesti
Opri.
[QUOTE="Vieras";28479292]Minulla on kaksi mukeloa, molemmat sain 30+ iässä ja juuri minulle oikeaan aikaan. Nuoruutta en oli voinut heidän kanssaan elää kuten halusin, se on fakta.[/QUOTE]

No tämähän oli niinku arvattavissa... =)

Tuota olitko vähän sellanen rauhaton hööseltäjä..?
 
"vieras"
Et myöskään tiedä mitä lapsi "pilaa" myöhemmin, juuri silloin kun sinulla se mukelo on. Ilman lasta eläisimme ihan erilaista elämää, tottakai. Minusta olisi karua ajatella että lapsi voi pilata nuoruuden, aikuisuuden, vanhuuden tai minkätahansa ajanjakson.
Miksi se on karua ajattelua? Toiset vain kaipaa erinlaista elämää tai nuoruuttaa, mitä lapsen kanssa voi elää. Mikä siinä on karua?
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Vale-elämää;28479361:
No kato nuiden ihmisten mielestä ensiksi se
Opiskelu, Ura - Työ ja sitten vasta se lapsi tai jopa pari, kun on vakityö ja sitten vasta lapset kun on hyvin tienaavassa ammatissa ja avioliitossa hyvän ja hyvintoimeentulevan miehen kanssa kulissit kunnossa.
Eli ilman kulisseja ei voi olla koulutusta, vakityötä, hyvää palkkaa, avioliittoa tai hyvää ja hyvin toimeentulevaa miestä? :D Pitääpä kertoa miehelle tuo, että meidän elämämme on ihan pelkkää kulissia...
 
No mitäpäs siellä saivertelet. Lapsi syntyy varmaan helmikuun alussa, tai tammikuun loppupuolella tai jos menee vähän pidemmäksi niin siinä puolivälissä.. kuhan tulee rauhassa ja mitä sinäkään minun kuukautiskierrosta tiedät, että millon ne on. :)
Älä hermostu! Jäin vain siksi miettimään kun oman lapseni LA oli aikoinaan 14.2 ja en todellakaan tässä vaiheessa kuuta ollut edes raskaana. Siksi vain sanoin että et voi olla vielä edes rakaana jos LA olisi puolivälissä helmikuuta. Mutta jos positiivisen testin olet tehnyt niin laskettu aikasi on aiemmin. Suotta nyt kimpoilet!
 
..
Sain omani pikkuisen päälle kaksikymppisenä ja ekaa kertaa nyt, lähempänä kolmeakymmentä, annoin itseni jossittella ja ajatella, miten mukavaa olisi jos saisimme lapset vasta nyt. En kadu mitään tekemääni - ilman menneisyyttäni en olisi minä - mutta olisihan sitä helpommallakin voinut päästä. Sen oman kypsymättömyyden kun näkee vasta jälkikäteen. Huolehdin kyllä lapsistani erinomaisesti ja he ovat koko ajan olleet etusijalla, mutta silti. Minulla oli mm. ammatti ja vakityöpaikka, mutta eihän ne ulkoiset tunnusmerkit kerro kaikkea eivätkä ne ole pysyviä. Olen taas opiskelija, esimerkiksi.

No, turha sitä on itkeä kun maito on jo kaatunut! Onnea matkaan. Ja muista, että apua on hyvä pyytää ja saada. Ennen kaikkea suosittelen kyllä rajaamaan vähän mitä haluat kertoa itsestäsi netissä; voi olla, että se tulee vuosien päästä eteen ilman omaa tahtoasi.
 
"jepjep"
Älä hermostu! Jäin vain siksi miettimään kun oman lapseni LA oli aikoinaan 14.2 ja en todellakaan tässä vaiheessa kuuta ollut edes raskaana. Siksi vain sanoin että et voi olla vielä edes rakaana jos LA olisi puolivälissä helmikuuta. Mutta jos positiivisen testin olet tehnyt niin laskettu aikasi on aiemmin. Suotta nyt kimpoilet!
Nuoreen ikään kuuluu tuollaiset kimpoilut, kärsivällisyyttä kehiin ;)
 
Opri.
[QUOTE="vieras";28479358]Aloitit 16-vuotiaana seurustelemaan 29-vuotiaan kanssa? Hienoa.[/QUOTE]

Aloin 17-vuotiaana seurustelemaan 30-vuotiaan miehen kanssa. :) kuten sanoin että parisuhteessa oloamme tulee täyteen 3v tänävuonna ja täytän kohta heinäkuussa 20. En kadu, mulla on hyvä mies. :)
 
"vieras"
Lapsen saanti (elävänä ja terveenä) ei ole mikään itsestäänselvyys ainakaan mulle, joten olisi aika karua ajatella että sellainen ihme pilaisi multa jotain. Päinvastoin.
Olenko sanonut, että lapseni ovat pilanneet multa jotain? Sanoin, että jos olisin hankkinut lapsia aikaisemmin, niin olisin pilannut nuoruuteni. Siksi en heitä aikaisemmin hankkinut. Mikä tässä nyt on niin vaikeaa ymmärtää?
 
Opri.
Alkuperäinen kirjoittaja Vale-elämää;28479361:
No kato nuiden ihmisten mielestä ensiksi se
Opiskelu, Ura - Työ ja sitten vasta se lapsi tai jopa pari, kun on vakityö ja sitten vasta lapset kun on hyvin tienaavassa ammatissa ja avioliitossa hyvän ja hyvintoimeentulevan miehen kanssa kulissit kunnossa.
Jestas! :D

Minusta on kaikki siinä vaiheessa kunnossa kun on ammatti hankittu ja muut asiat kohdallaan, siitä on sitten helppo lähteä työelämään sen jälkeen kun laittaa lapsen päiväkotiin, ei tarvii ainakaan enää olla sitä ammattia opiskelemassa siinä vaiheessa...
 
Opri.
[QUOTE="vieras";28479365]Jokin on mennyt hyvin pahasti pieleen, jos 16-vuotias on sitä mieltä, että hän on jo nuoruuden elänyt ja kokenut.[/QUOTE]

No tuota kommenttia itsekin ihmettelin pikku-puolikuulta, kun ei se ole vielä multakaan elämättä vaikka lapsi onkin tulossa. :)
 
Vale-elämää
[QUOTE="vieras";28479377]Eli ilman kulisseja ei voi olla koulutusta, vakityötä, hyvää palkkaa, avioliittoa tai hyvää ja hyvin toimeentulevaa miestä? :D Pitääpä kertoa miehelle tuo, että meidän elämämme on ihan pelkkää kulissia...[/QUOTE]

No ihan vaan tätäkin palstaa lukemalla aika hyvin ja monesti saakin huomata sen, että mitä vale-elämää täällä elelevät niiiinkin monet. Ei kaikki, etkä varmaan sinäkään, -itse tiedät sen parhaiten miten elelet(te), mutta moni täällä aina kirjoittelee kulisseiden kunnossapitoämisestä ja niittden kaatumisesta..
 
Vale-elämää
Jestas! :D

Minusta on kaikki siinä vaiheessa kunnossa kun on ammatti hankittu ja muut asiat kohdallaan, siitä on sitten helppo lähteä työelämään sen jälkeen kun laittaa lapsen päiväkotiin, ei tarvii ainakaan enää olla sitä ammattia opiskelemassa siinä vaiheessa...
No joo, mutta mieti mikä häpeä se olisikaan jos et työllistykkään- Eihän "kunnon äiti" nyt mikään "työtön lusmu" voi olla.
Mitä ne naapuritkin ajattelisivat? (Huoh..)
 
Opri.
[QUOTE="vieras";28479386]En ymmärrä, mitä tarkoitat rauhattomalla hööseltäjällä, onko se jotain Joensuun murretta? :)

Ja lapsi vaan ei sovi mun mielestä kovin hyvin esim. reppumatkalle Aasiaan mukaan. Yhtenä esimerkkinä.[/QUOTE]

No eipä ole kiinostusta lähteä edes reppumatkalle minnekään aasiaan, eiköhän sitä muitakin lomakohteita löydy johon sopii myös mukaan lapsi. :) ja jos välttämättä haluaisin lähteä reppumatkalle aasiaan, eikä lapsi sopisi millään tavalla mukaan sinne, niin ompa hänellä hyvät isovanhemmat joille voi mennä hoitoon kyllä siksi ajaksi. Ottaa varmasti mielellään. :)

Rauhattomalla hööseltäjällä meinasin sitä että pitikö bailata koko ajan ja juosta joka viikonloppu jossain ja miehet vaihtu tiuhaan tahtiin kun ei sopinut lapsi moisiin kuvioihin?
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Vale-elämää;28479438:
No ihan vaan tätäkin palstaa lukemalla aika hyvin ja monesti saakin huomata sen, että mitä vale-elämää täällä elelevät niiiinkin monet. Ei kaikki, etkä varmaan sinäkään, -itse tiedät sen parhaiten miten elelet(te), mutta moni täällä aina kirjoittelee kulisseiden kunnossapitoämisestä ja niittden kaatumisesta..
Oletkohan sinä nyt lukenut ihan pikkuisen liikaa tätä palstaa...? :)
 
demdem harmaana
Luin tätä ketjua jo aamusta, sillon vastauksia oli ehkä viitisentoista. Nyt lukaisin läpi - huhhuh :D palsta ei petä ikinä. Kivaa.

Onnea Opri raskaudestasi!

Ja nyt on ilmeisesti tämä nuoret äidit vs. vanhat äidit väittely. Taidan heittää lusikkani soppaan sanomalla että minulla ei ainakaan ole mitään ongelmaa elää nuoruuttani samalla kuin lapsiperheen kanssa. Tiettyjä uhrauksia lapsi vaatii mutta se ei ole hinta eikä mikään. Minun poikani on siis 10kk ja itse täytän 18 ensi kuussa :)

Ja vielä tästä yksityisyyden varjelemisesta. Olen vuotanut tooodella paljon tietoa nettiin, ainoa filtterini on että kerron sen minkä voisin kertoa suvulleni. Minusta se ainakin on ihan ok, näköjään Opristakin. :D
 
Opri.
Älä hermostu! Jäin vain siksi miettimään kun oman lapseni LA oli aikoinaan 14.2 ja en todellakaan tässä vaiheessa kuuta ollut edes raskaana. Siksi vain sanoin että et voi olla vielä edes rakaana jos LA olisi puolivälissä helmikuuta. Mutta jos positiivisen testin olet tehnyt niin laskettu aikasi on aiemmin. Suotta nyt kimpoilet!
No varmaan se syntyy sitten helmikuun alkupuolella.. mutta sen takia lisäsin vähän tuohon, koska meidän suvussa on tapana lapset mennä yliajalle ennen kun syntyy nii voi olla hyvin todennäköistä että mullekin käy niin... minäkin synnyin viikko laskettua aikaa myöhemmin.
 

Yhteistyössä