Ikää 19-vuotta, kohta ammatti luettuna ja sain tänään tietää että odotan vauvaa, mikä fiilis!:)

  • Viestiketjun aloittaja Opri.
  • Ensimmäinen viesti
Opri.
Filtteri olisi ihan oikeasti hyvä olla, ITSESI SUOJELEMISEKSI. En väitä syyksi ikääsi, mutta taidat olla hieman sinisilmäinen niin kaksplus- kuin oikean maailmankin suhteen. Mut paljon onnea ja tsemppiä teille!
Joo enköhän minä hoida nämä asiat oman parhaimpani näkemyksen mukaan. :) en ole sinisilmäinen, eikä iässäni ole todellakaan mitään vikaa.
 
[QUOTE="Vieras";28479242]Minä taas elin sellaisen nuoruuden, jonka lapsen saaminen olisi pilannut. Onneksi jokainen voi itse valita mitä tekee :)[/QUOTE]

Et myöskään tiedä mitä lapsi "pilaa" myöhemmin, juuri silloin kun sinulla se mukelo on. Ilman lasta eläisimme ihan erilaista elämää, tottakai. Minusta olisi karua ajatella että lapsi voi pilata nuoruuden, aikuisuuden, vanhuuden tai minkätahansa ajanjakson.
 
Tervetuloa! Jäin ihmettelemään kun kerroit että laskettu aikasi on helmikuun puolivälissä. Säännöllisellä kuukautiskierrolla sinun pitäisi hedelmöittyä vasta lopumpana tatä kuuta? Sori jos saivartelen mutta jäin vaan miettimään....
 
"Vieras"
Et myöskään tiedä mitä lapsi "pilaa" myöhemmin, juuri silloin kun sinulla se mukelo on. Ilman lasta eläisimme ihan erilaista elämää, tottakai. Minusta olisi karua ajatella että lapsi voi pilata nuoruuden, aikuisuuden, vanhuuden tai minkätahansa ajanjakson.
Minulla on kaksi mukeloa, molemmat sain 30+ iässä ja juuri minulle oikeaan aikaan. Nuoruutta en oli voinut heidän kanssaan elää kuten halusin, se on fakta.
 
[QUOTE="Vieras";28479292]Minulla on kaksi mukeloa, molemmat sain 30+ iässä ja juuri minulle oikeaan aikaan. Nuoruutta en oli voinut heidän kanssaan elää kuten halusin, se on fakta.[/QUOTE]

Aivan, SINULLE oikeaan aikaan. Itse olen ajatellut, että haluan lapset nuorena ja nautin sitten vähän vanhempana siitä paljon puhutusta vapaudesta. En silti sano vähän vanhemmille äideille, että lapset pilaavat aikuisuuden jne. Jostain syystä nuorien äitien valintoja saa arvostella ja toitottaa totuutena, kuinka lapsi pilaa nuoruuden.
 
Opri.
Kyllä minä tiedän, itsekin tullut suht nuorena äidiksi :) Mutta jotkut valitettavasti ovat sitä mieltä, että nuoruus menee pilalle jos sen lapsen kanssa elää. Mielenkiintoinen näkökulma, itse en kyllä tiedä mitä parempaa olisin voinut tehdä kuin olla lapseni kanssa. Matkustella? Juhlia? Mitä? Ei kiitos :) Onni on nyt!
No minä haluan noita muitakin tehdä tottakai, mutta pystyy ne sovittamaan lapsenkin kanssa yhteen. Ei niistä tarvitse luopua kokonaan. :) Lapsi on kuitenkin parasta näistä kaikista!
 
"Vieras"
Aivan, SINULLE oikeaan aikaan. Itse olen ajatellut, että haluan lapset nuorena ja nautin sitten vähän vanhempana siitä paljon puhutusta vapaudesta. En silti sano vähän vanhemmille äideille, että lapset pilaavat aikuisuuden jne. Jostain syystä nuorien äitien valintoja saa arvostella ja toitottaa totuutena, kuinka lapsi pilaa nuoruuden.
Kokoajanhan minä olen puhunut itsestäni, en muuta väitäkään. Minun nuoruuden ois lapsensaanti pilannut, jonkun toisen välttämättä ei :) että turhaan tappelet, jokaisen oma valinta missä iässä ne lapset haluaa hankkia.
 
Opri.
[QUOTE="Vieras";28479222]Ei kukaan ole sanonut, että lapsi pilaa elämän. Mutta nuoruuden se kyllä pilaa.[/QUOTE]

No milläköhän tavalla?

Sinunko mielestä lapsia ei ole sopiva hankkia siinä 20-30v iässä vaan aina pitäisi pyöräyttää 30v+ se muksu?
 
[QUOTE="Vieras";28479316]Kokoajanhan minä olen puhunut itsestäni, en muuta väitäkään. Minun nuoruuden ois lapsensaanti pilannut, jonkun toisen välttämättä ei :) että turhaan tappelet, jokaisen oma valinta missä iässä ne lapset haluaa hankkia.[/QUOTE]

En tiedä oletko sama vieras, mutta vieras kierjoitti aiemmin näin:" Ei kukaan ole sanonut, että lapsi pilaa elämän. Mutta nuoruuden se kyllä pilaa."
Ei tuosta ainakaan tule mieleen, että siinä puhutaan vain itsestä. Vaan yleisesti.
 
Opri.
Tervetuloa! Jäin ihmettelemään kun kerroit että laskettu aikasi on helmikuun puolivälissä. Säännöllisellä kuukautiskierrolla sinun pitäisi hedelmöittyä vasta lopumpana tatä kuuta? Sori jos saivartelen mutta jäin vaan miettimään....
No mitäpäs siellä saivertelet. Lapsi syntyy varmaan helmikuun alussa, tai tammikuun loppupuolella tai jos menee vähän pidemmäksi niin siinä puolivälissä.. kuhan tulee rauhassa ja mitä sinäkään minun kuukautiskierrosta tiedät, että millon ne on. :)
 
Vale-elämää
No milläköhän tavalla?

Sinunko mielestä lapsia ei ole sopiva hankkia siinä 20-30v iässä vaan aina pitäisi pyöräyttää 30v+ se muksu?
No kato nuiden ihmisten mielestä ensiksi se
Opiskelu, Ura - Työ ja sitten vasta se lapsi tai jopa pari, kun on vakityö ja sitten vasta lapset kun on hyvin tienaavassa ammatissa ja avioliitossa hyvän ja hyvintoimeentulevan miehen kanssa kulissit kunnossa.
 

Yhteistyössä