Ikää 19-vuotta, kohta ammatti luettuna ja sain tänään tietää että odotan vauvaa, mikä fiilis!:)

  • Viestiketjun aloittaja Opri.
  • Ensimmäinen viesti
Opri.
Eli tänne teidän seuraan liittyy nyt uusi palstailija, varmaan myöhemmin rekisteröin tuon nimimerkin mustaks.

Ei sais vielä iloita liikaa, kun vasta tänään raskaustesti näytti plussaa mutta mä tiesin heti siitä että haluan liittyä tälläselle äiti aiheiselle palstalle ja tottakai täytyy toivoa, ettei keskenmenoa tuu ja kaikki menee tässä raskaudessa hyvin. :>

Faktoja ensiks vähän minusta:

Mun oikee nimi on siis Opri ja mut on nimetty erään suomalaisen elokuvan mukaan. :) Mun perheeseen kuuluu, 32-vuotias avomies Kimmo sekä meillä on yksi 5-vuotias saksanpaimenkoira uros Jami, mikä on minun puolelta aikanaan siis tullut..

Vauvan laskettu aika on näin ollen helmikuun puolivälissä.

Suunitellaan Kimmon kanssa myöskin kihloja ja avioliittoon menemistä ennen vauvan syntymää.

Mieheni tietää että aloin palstailemaan ja kerron vähän meistä juttuja joten häntä ei siis haittaa jos joku meinaa siitä sanoa. :) Onko täällä myöskään nuorta äiti seuraa Joensuusta päin...? koodaileppa mulle jos on! Olisi mukava tutustua.
 
Onnea paljon plussasta :)

Ihanaa, että on ammatti melken luettuna, se tuo turvallisuudentunnetta tulevaisuutta ajatellen. Itse tällä hetkellä opiskelen (olen 21v) ja esikoinen on 2v :) Toista kuumeillaan kovasti, vaikkakin voi olla niin että opiskelut venyy vielä sen takia. Lapset ovat lahja ja työelämään kerkeää myöhemminkin!
 
"Kifa"
Onneksi olkoon!
Jos et ole aiemmin palstaillut niin täytyy kyllä varoittaa että täältä löytyy kyllä viljalti niin riidanhaastajia, trolleja ja kaikenmaailman pölhökustaavoja niin että kannattaa suhtautua lukemaansa varauksella ja pysyä poissa silloin kun pahimmat hormonihuurut ovat päällä. Itse aikoinaan palstailin tuolla kuumeilupuolella ja siellä meininkin oli ihan ok mutta sitten siirryin vauva.infon puolelle jossa keskustelu on huomattavasti asiallisempaa. Täällä Mitänyt-osastolla tulee piipahdettua lähinnä viihdemielessä koska täältä löytyy aina hulluimmat jutut aiheesta kuin aiheesta :D
 
Opri.
Jep, minä valmistun nyt kesäkuun alkuun ja heinäkuussa täytän 20. :)

Työelämään tosiaan kerkeää myöhemminkin, pääasia on vain se, että ammatti on kuitenkin luettuna.
 
Opri.
[QUOTE="Kifa";28478706]Onneksi olkoon!
Jos et ole aiemmin palstaillut niin täytyy kyllä varoittaa että täältä löytyy kyllä viljalti niin riidanhaastajia, trolleja ja kaikenmaailman pölhökustaavoja niin että kannattaa suhtautua lukemaansa varauksella ja pysyä poissa silloin kun pahimmat hormonihuurut ovat päällä. Itse aikoinaan palstailin tuolla kuumeilupuolella ja siellä meininkin oli ihan ok mutta sitten siirryin vauva.infon puolelle jossa keskustelu on huomattavasti asiallisempaa. Täällä Mitänyt-osastolla tulee piipahdettua lähinnä viihdemielessä koska täältä löytyy aina hulluimmat jutut aiheesta kuin aiheesta :D[/QUOTE]

Kiitti!

Varovainen täytyy olla joo. Kun minä olen muutenkin aika herkkä pahoittamaan mieleni, niin sitten jos vielä hormooni huuruissa olen niin ei terve..

Eiköhän näitä riidanhaastajia, trolleja ja kaikenmaailman pölhökustaavoja ole joka keskustelupalstalla... :D tiedä mitä ne sitten tuollasesta käytöksestä tai anteeks, ennemmin käytöstapojen puutteesta saa ..? itse en saa ainakaan mitenkään hyvää mieltä siitä jos tahallisesti pahoitan toisen mielen.
 
varoitus
Ja lisäksi varoituksen sana: älä kerro kaikkea niin että sinut voidaan tunnistaa! tämä on julkinen keskustelupalsta ja milloin missäkin on linkkejä tänne keskusteluihin mm.iltasanomat välillä heittelee linkkejä tänne. Tuskin haluat koko maailmalle kertoa kaikkea mitä teillä tapahtuu...ainakaan nimien ym kanssa. Itse ainakin varon paljastamatta kaikkea,vaikka tänne ahkerasti kirjoittelenkin :) ymmärrät varmaan mitä tarkoitan?
 
  • Tykkää
Reactions: Zucchini
"vieras"
Jep, minä valmistun nyt kesäkuun alkuun ja heinäkuussa täytän 20. :)

Työelämään tosiaan kerkeää myöhemminkin, pääasia on vain se, että ammatti on kuitenkin luettuna.
Ja ehdithän sinä hyvin työelämään ennen vauvaakin. Kesäkuussa jos valmistut, niin puoli vuotta ehdit hyvin olla töissä ennen vauvaa ja saat sitten äitiyspäivärahankin paljon parempana kuin ilman töitä.
 
Opri.
Ja lisäksi varoituksen sana: älä kerro kaikkea niin että sinut voidaan tunnistaa! tämä on julkinen keskustelupalsta ja milloin missäkin on linkkejä tänne keskusteluihin mm.iltasanomat välillä heittelee linkkejä tänne. Tuskin haluat koko maailmalle kertoa kaikkea mitä teillä tapahtuu...ainakaan nimien ym kanssa. Itse ainakin varon paljastamatta kaikkea,vaikka tänne ahkerasti kirjoittelenkin :) ymmärrät varmaan mitä tarkoitan?
Ymmärrän.

Kyllä minä tuossakin mietin että mitä laitan ja tuolleen ympäripyöreesti kerroin itestäni ja vähän elämästäni. :)
 
Opri.
[QUOTE="vieras";28478744]Ja ehdithän sinä hyvin työelämään ennen vauvaakin. Kesäkuussa jos valmistut, niin puoli vuotta ehdit hyvin olla töissä ennen vauvaa ja saat sitten äitiyspäivärahankin paljon parempana kuin ilman töitä.[/QUOTE]

Niimpä.

Täytyy nyt vaan katsella noita työpaikkoja, monet kun on sellasia että ei ne tahdo oikeen ottaa raskaana olevaa työtekijää, koska sitten kun se joutuu kuitenkin aika piakkoin jäämään siitä äitiyslomalle niin ei kerkeä kauaa edes töissä olla..
 
Opri.
[QUOTE="vieras";28478773]Miksi ihmeessä kerrot nimenne täällä?[/QUOTE]

Koska ei se musta nyt oo niin kauhean salaista tietoa? :D

Siis kun ei mua haittaa, vaikka mun kaverit ja läheiset sais tietää mun palstailevan jne. ja kun Kimmo tietää että palstailen ja aion selittää meidän elämästä ehkä jotain, jota teen jo mun blogissakin niin ei sitä haittaa kunhan mietin vähän että mitä pistän ja en tietenkään pistä niitä henkilökohtaisempiakaan juttuja meidän elämästä edes sinne mun blogiin.. kaveritkin saa jossain vaiheessa joka tapauksessa tietää mun raskaudesta kun se alkaa näkymään tai sitten jos sattuu lukasemaan tätä nii tietty tämän kautta, mut tulkoon jymypommina... :D minä haluan nyt kirjotella onnessani, koska musta on tulossa äiti!
 
"Miksi"
Miksi haluat nuorta äitiseuraa, kun kumppaninakin kuitenkin kohta enempi keski-ikään kuin nuoreen kallistuva?
Et ilmeisesti ole mikään ikärasisti, joten eikös silloin etsitä ylipäätänsä äitiseuraa, vaikka sitten nelikymppisistäkin?

Niin ja onnea plussasta. Suosittelen töihin menoa heti valmistumisen jälkeen.
 
Opri.
[QUOTE="Miksi";28478808]Miksi haluat nuorta äitiseuraa, kun kumppaninakin kuitenkin kohta enempi keski-ikään kuin nuoreen kallistuva?
Et ilmeisesti ole mikään ikärasisti, joten eikös silloin etsitä ylipäätänsä äitiseuraa, vaikka sitten nelikymppisistäkin?

Niin ja onnea plussasta. Suosittelen töihin menoa heti valmistumisen jälkeen.[/QUOTE]

Koska minusta on itsestäni tulossa nuori äiti. :)

Olisi mukava löytää joku lähes samanikäinen, jonka kanssa vaikka sitten kahvitella ja ottaa vauvat kahvilaan mukaan, tai mennä vaunulenkille tai yhdessä vaikkapa puistoon...

Tottakai mulle käy vanhempikin äiti seura, ei haittaa yhtään. Pääasia et toi pikkuveijarikin saisi sitten leikkikaveria pienestä pitäen jo ikäisistään, vaikka saahan niitä viimeistään päiväkodista sitten ja Kimmolla kun on aiemmasta liitosta kaks lasta, niin sisaruksista tulee myöskin olemaan seuraa kun ovat käymässä meillä.
 
"Miksi"
Niimpä.

Täytyy nyt vaan katsella noita työpaikkoja, monet kun on sellasia että ei ne tahdo oikeen ottaa raskaana olevaa työtekijää, koska sitten kun se joutuu kuitenkin aika piakkoin jäämään siitä äitiyslomalle niin ei kerkeä kauaa edes töissä olla..
Älä nyt hullu mene kertomaan raskaudestasi työhaastatteluvaiheessa!

Pystyt pitämään raskauden helposti salassa jonkin aikaa, eikä se olisi mikään ihme, jos et oikeastikaan tietäisi raskaudestasi vielä kesä-heinäkuussa, kun työtä haet.
 
  • Tykkää
Reactions: hallittu kaaos
Opri.
[QUOTE="Mie";28478836]Okeiii, aika erikoista tulla tänne kertomaan ihan nimet ja kaikki. Kerro vielä osoite ja puhelinnumero?

No mut, kukin tyylillään..[/QUOTE]

Osoite ja puhelinnumero on erijuttu, kuin pelkät etunimet. Ihan normaalia on minusta tuolleen itsestään kertoa, niinhän minä siellä blogissanikin teen ja sitä voi lukea kuka tahansa. :)
 
Opri.
[QUOTE="Miksi";28478844]Älä nyt hullu mene kertomaan raskaudestasi työhaastatteluvaiheessa!

Pystyt pitämään raskauden helposti salassa jonkin aikaa, eikä se olisi mikään ihme, jos et oikeastikaan tietäisi raskaudestasi vielä kesä-heinäkuussa, kun työtä haet.[/QUOTE]

No juu... voisihan sitä näinkin tehdä. :D :)
 
Opri.
[QUOTE="vieras";28478851]Facebookista löytyy vain yksi Opri. Oletko vaaleatukkainen? :)[/QUOTE]

Olen, mutta en ole kyseinen opri. :) tiedän toisenkin oprin joka nimittäin bloggaa, mutta hän on minua 3v vanhempi.
 
Opri.
[QUOTE="vieras";28478868]Linkkaa blogisi! :)[/QUOTE]

En taida, olen kuullut vähän pahaa siitä että jos esim vauva palstalle linkkaa bloginsa niin joutuu muiden riepoteltavaksi sitten... niin en minä sellasta julkisuutta kuitenkaan sitten halua. ymmärtänette varmaan. :)
 
Opri.
[QUOTE="vieras";28478869]Oletko sen Opri- blogin opri vai joku muu?

Minkälaista blogia kirjoittelet?[/QUOTE]

En ole kyseinen Opri.

Kirjoittelen ihan yleisesti vaan elämästäni. Se on vähän niinkun netti muisto/päiväkirja josta tietysti sivuutan ne henkilökohtasimmat asiat pois... :)
 

Yhteistyössä