Ihmetyttää töissä asiakkaiden käytös kassalla...onku muut törmäneet samaan...

Alkuperäinen kirjoittaja Etana Elli:
Muakin ärsyttää se, että kassa otta jo seuraavan ostoksia sillon kun mä vielä kirjotan nimmaria. Tuskin tuossa meidän lähi s-marketissa kestää kellään niin kauaa kassalla, etteikö voisi vielä sen nimmarin verran odottaa.

Mitäs jos kaikki kokeilis, otetaan asiat ihan rauhassa, mutta toimeliaasti. Aatellaan että kiire ei ole mihinkään, hautaa kohden ei tarvitse juosta. Veikkaanpa että silloin se kiirekin loppuisi..

Saanko kysyä mikä siinä ärsyttää?
Ei mun mielestäni pitäisi olla mikään ongelma. Myyjillä kun on muitakin töitä kun vain kassatyö.

Tähän samaan ketjuun on pakko nyt valittaa siitä ,kun mua joskus ärsyttää jos pankkiautomaatille on jonoa, ja sit joku rupeaa etsimään korttiaan vasta siinä automaatilla, ja katsoo ensin varmaan saldon ja sit päättää paljon nostaa rahaa.ja nostamisen jälkeen sit laittaa rahat rauhassa lompakkoon ja tutkii vielä tiliotetta hetken, laittaa sen sitten lompakkoon...Ja sit vasta poistuu!!!!!!!!!!!!!!!!

Itse otan kortin etukäteen jo esille lompakosta, nostan rahat ja otan kuitin, ja poistun automaatilta. Vasta sen jälkeen jossain sivummalla laitan rahat ja kuitin lompakkoon, tai tutkin tiliotetta.

Kaupassa käynti on suomessa muuttumassa täysin itsepalveluksi, jos ostokset pitäisi vielä kääntää viivakoodi oikeinpäin. Pianhan kassat voitaisiin sitten kokonaan poistaa. Eli palveletko asiakkaista mielummin vai oletko työttömänä?

No mä en yleensä pakkaa ennen kuin kaikki tavarat on menneet kassan ohi, en ehdi koska roinaa on niin paljon että lastaan niitä hihnalle samaa vauhtia kun ne menee ohi. En mieti takana olevia asiakkaita, myöskään myyjänä.. Yksi on mahdollista ottaa kerrallaan eikä sille mitään voi vaikka on kuinka pitkä jono. :)

Seison kassalla tumput suorina, koska yleensä edessä on joku niin leveesti, ettei rattaiden kanssa pääse ohi, ja kassalla tietty mun ostokset menee aina sinne takana olevalle puolelle, minne pitäisi nää hidastelijat kiertää. Ja kun lähden hidastelijaa ohittamaan omalle puolelleni, tulee sillä just silloin tulipalokiire pois paikalta ja suurinpiirtein kävelee lapsen syliin siinä lähtiessään.

Mutta kertokaapas kassaneidit, miksi te aina kysytte, että "pankki vai luotto" vaikka olisikin pelkkä luottokortti käytössä? Ja semmoisella itse näpyteltävällä kassallakin ootte antamassa virheellisiä ohjeita, kun tällä kortilla näpytellään vaan koodinumero suoraan.

En lukenut nyt muita, mutta s-marketin kassalla v*tutti, kun ihmiset latas ostokset hihnalle ja vikana perään nakkas muovikassin. Sit naputettiin jalkaa ja katottiin kieroon tai jopa sanoivat, että "voitko sä vetää ton kassin tuolta". -"Joo, no mäpä kurotan tonne hihnan päähän, otan sen sieltä, nakkaan pikakoodin, avaan sen sulle ja saat pakata" :kieh:

sen kassin voi ottaa ja sanoa kassalle esim"sit on tää kassi", joka kassalla on pikakoodina ne, niitä ei vedetä viivakoodilla! :saint:

Alkuperäinen kirjoittaja Rahan nostaja:
Tähän samaan ketjuun on pakko nyt valittaa siitä ,kun mua joskus ärsyttää jos pankkiautomaatille on jonoa, ja sit joku rupeaa etsimään korttiaan vasta siinä automaatilla, ja katsoo ensin varmaan saldon ja sit päättää paljon nostaa rahaa.ja nostamisen jälkeen sit laittaa rahat rauhassa lompakkoon ja tutkii vielä tiliotetta hetken, laittaa sen sitten lompakkoon...Ja sit vasta poistuu!!!!!!!!!!!!!!!!

Itse otan kortin etukäteen jo esille lompakosta, nostan rahat ja otan kuitin, ja poistun automaatilta. Vasta sen jälkeen jossain sivummalla laitan rahat ja kuitin lompakkoon, tai tutkin tiliotetta.

no meilläpäin on ihan tyhmiä noi automaatit.Monasti se on itsekin katsottava ensin saldo eikä nostettava rahaa ihan päättömästi;) kun olet saldon katsonut niin sitten on joko otetava lisää saldotietoja tai kortti pois koneesta kokonaan???
jonka jälkeen työnnän kortin uudestaan koneeseen ja aloitan alusta:(
(ja saan kovaäänistä huokailua takaantani kuulla...hohoijaa)
ja nyt pääsen siis nostamaan rahaa:(
Itseänikin harmittaa että on noin monimutkaista mutta minun vikaniko se sitten on,vai olisiko minun mentävä toista toimenpidettä varten uudestaan jonon viimeiseksi?
Tosin tiedän kyllä aika tarkkaan jo saldoa katsoessa paljon tarvitsen ja jos ei niin paljon tilillä niin otan sitten vähemmän,eli en todellakaan jää arpakuutiota heittämään minkä summan sitten otan.

Nää jutut on mulle melkeinpä kunnia-asia, tervehdin kassaa, lapan tavarat joutusasti, siirryn samointein pakkaamaan. Ja hihnalle laitan siinä järjestyksessä menemään, miten aion pakatakkin.. Ensin raskaat ja lopuksi, mitkä tulee pussien päälle. viimeisenä laitan vaatteet sun muut, kun kassoilla kestää ne piipauttaa, viikata ja yleensä he laittavat ne erilliseen pussiin. Maksan ja poistuessani 'kiitos, hei'.
Ja tuossa välissä kerkeää viellä jopa vaihtamaan muutaman sanasen, jos kassa on suulaalla päällä. Itse en rupea raataileen, jos näen kassan olevan hiljaista sorttia

Sekin on aika "kivaa" kun automaatilla setä - joskus tätikin - nostaa useammalla kortilla käteistä. Aina kun luulet, että nyt se lopetti, niin ei kun kaivaa seuraavaa korttia..

Mä oon tällanen huono asiakas, mutta en mee oikeestaan koskaan pakkaamaan kun ton ipanan kaa kahden kaupassa käydään. Ei siinä kerkee kun kärrätä vaunut hihnan päähän ja kipittää nopeeta kaivelemaan kukkaroaan.
Ja parhaassa tapauksessa siinä seisoo joku mummo rollaattoreineen edessä ettei me ees mahduta meneen pakkaamaan eikä se mummo kuule vaikka koittas kuinka huikkia et "anteeksi rouva mutta voisitteko vähän väistää"

Tosin käydään usein koko porukka kaupassa ja sillon toinen menee pakkaamaan ja toinen maksaa.

No okei, ehken mä ihan huono asiakas oo kun on tapana sanoa päiväät ja kiitokset siinä rahoja vaihtaessa =) Hyvittääkö tää mun törpön pakkaus käyttäytymiseni?

Alkuperäinen kirjoittaja :

no meilläpäin on ihan tyhmiä noi automaatit.Monasti se on itsekin katsottava ensin saldo eikä nostettava rahaa ihan päättömästi;) kun olet saldon katsonut niin sitten on joko otetava lisää saldotietoja tai kortti pois koneesta kokonaan???
Itseänikin harmittaa että on noin monimutkaista mutta minun vikaniko se sitten on,vai olisiko minun mentävä toista toimenpidettä varten uudestaan jonon viimeiseksi?
Tosin tiedän kyllä aika tarkkaan jo saldoa katsoessa paljon tarvitsen ja jos ei niin paljon tilillä niin otan sitten vähemmän,eli en todellakaan jää arpakuutiota heittämään minkä summan sitten otan.

En oo vielä missään nähny semmosta masiinaa, jossa saldon jälkeen sais nostettua rahaa, ottamatta korttia välillä pois. Asemalla tosin oli joku uudenlainen automaatti, sitä en oo testannu...
Harmi kun ei oo sitä rahaa niin paljo, että vois nostaa rahaa katsomatta ekan saldoa.

[quote="vieras"

En oo vielä missään nähny semmosta masiinaa, jossa saldon jälkeen sais nostettua rahaa, ottamatta korttia välillä pois. Asemalla tosin oli joku uudenlainen automaatti, sitä en oo testannu...
Harmi kun ei oo sitä rahaa niin paljo, että vois nostaa rahaa katsomatta ekan saldoa.[/quote]

Ennen niissä sai saldon jälkeen valita jatkoiko (siis halusiko nostaa rahaa) vai lopettiko saldon jälkeen. Sai myös valita, halusiko saldon kuitille vai näytölle. Mutta se oli jokus kauan sitten, näytötkin oli sellaisia mustia joihin tuli vihreä teksti.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja :

Harmi kun ei oo sitä rahaa niin paljo, että vois nostaa rahaa katsomatta ekan saldoa.

Täällä on ilmestynyt hiljattain noita uudempia automaatteja missä voi valita saldon kattomisen jälkeen jatkaako vai lopettaako.
Mutta edelleen kyllä jossain on niitä että on vaihtoehtona vaan lopettaa ja ne on kyllä TODELLA tympeitä automaatteja :|

Yhteistyössä