Ihmetyttää töissä asiakkaiden käytös kassalla...onku muut törmäneet samaan...

aina silloin kun käyn kaupassa. Ensin muovikassit hihnalle, perään taloustavarat ja ruuat jos niitä on paljon ja alan pakkaamaan ne. Sitten ei tarvitse enää kun vain maksaa kun tavarat on jo kasseissa, sitten ulos toisten jaloista.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mulla on aina sen verran vähän ostoksia, että turha mennä niitä pakkaamaan, kun ehtisi kuitenkaan ennen kuin pitää maksaa.

sama vika! jos on enemmän niin ´sitten pakkaan. tai kulta mukana. tai jos oon kaverin mukana kaupassa niin pakkaan hänen ostokset. mut juuri saat ne pussit ja nyssäkät sieltä repusta niin pitää mennä kassalle ja alkaa ettiä sitä korttia ja rahaa. siinä menee paljon aikaa. ja tää siis kun on vähän ostoksia. kerkiän pakkaamaan ne ennkuin seuraava asiakas on moi sanonut myyjälle. mut ymmärrän kyllä ärsytyksen!

Niitä tarjoustavaroiden hintoja minäkin vahtaan - aika usein tulee jotain alekoreista napattua, ja turhan usein kassan unohtuu aleprosentit näppäillä. Niitten korjailu jälkeenpäin on aika tympeää.

Alkuperäinen kirjoittaja pieniJahentoOte:
Alkuperäinen kirjoittaja Vacca Foeda:
Alkuperäinen kirjoittaja Sari Margit:
Alkuperäinen kirjoittaja Vacca Foeda:
Käyn usein yhdessä miehen kanssa kaupassa jolloin mies pakkaa ja mä tuijottelen sinne tyhjyyteen :D

Mut jos yksin käyn ja on paljon ostettavaa niin pyrin kyllä pakkaamaan osan siinä samalla, varsinkin jos takana on jonoa. Jos on vaan muutama ostos niin kyllä ne kerkee pakata nopsasti maksamisen jälkeenkin.

Mut mua rasittaa kun ainakin meidän kaupassa kassa kysyy aina et laitetaanko pakasteet/viilit pieneen pussiin. Ei laiteta! En halua ylimäärästä muovijätettä. Miksi sitä pitää kysyä? :kieh:

=) no siksi,että ne viilit menee helposti rikki ja säilyy ehkä paremmin ehjänä kotiin,jos vie pienessä pussissa,ja pakasteet taas ehkä kylminä ja kun ovat semmoisia "märkiä" niin siksi niitä tupataan laittamaan pussiin tai kysytään,minä esim kysyn,jos monta jäätelötuuttia tms että laitetaanko pussiin ja moni on kiitollinen,kun laittaa ne pakasteet pussiin tai esim eineslaatikot ja nyt MÄMMIT,koska ne helposti vuotaa,jos ei halua pussiin niin en tyrkytä. :) Niin ja laitetaanhan muualla esim kemmarit ja vaatteet eri pussiin.

Mä laitan viilit ja pakasteet kauppakassiin päällimmäiseksi, ei ole kertaakaan siinä särkyneet ja toisakseen matkakin on kyl niin lyhyt ettei pakasteet ehi sulaa.. =) No ok, se siitä.

Mut toinen ärsytys on vaihtorahan antamisjärjestys. Kun usein kassa antaa ensin setelit ja sit kolikot siihen päälle. Kun parempi olis kolikot kouraan ja sit sais setelit nätisti sormilla.

mä annan aina kolikot kouraan ja sit setelit :D
=) Minä annan aina kolikot myös erikseen käteen ja sitten vasta setelit kuitit ja bonuskortin,näin meitä on opetettukkin. Se on vaikeaa jos länttää ne kolikot setelin päälle,en itsekkään siitä pidä.

Alkuperäinen kirjoittaja se toinen täti:
Siksi en pakkaa, koska mua ärsyttää poukkoilla siletä hihnan toisesta päästä takaisin siihen tiskille maksamaan.

Samoin. Ja koskaan ei voi olla varma, kuin paljon ees ehtii pakkaamaan ja onko sit ajoissa maksamassa ja jos ei oo niin mulkoileeko se kassa sit sitä vihaisena....

Alkuperäinen kirjoittaja hoya bella:
Mua taas arveluttaa alkaa pakkaamaan ennen kuin olen maksanut, koska vasta maksamisen jälkeenhän tavarat on mun omia. Pakkaan kyllä silti joskus (nimenomaan suuremmissa marketeissa, jos jonoa) ennen maksua.

Mulla sama fiilis. Enkä kyllä osta ikinä enempää kuin yhden muovikassillisen verran.

Samaten en voisi ikinä kuvitella juovani/syöväni (ei edes lapsille!) kaupassa mitään ennen kuin ostokset ovat maksettu!!

Täällä yks lisää :wave: Se on tapa joka on jäänyt päälle, Espanjaan kun menin niin alkuun oli vaikea käsittää että pakkaamaan todellakin pitää mennä ja sieltä hihnan päästä sitten lykätä se raha kassaneidille :D

Mua taas arveluttaa alkaa pakkaamaan ennen kuin olen maksanut, koska vasta maksamisen jälkeenhän tavarat on mun omia. Pakkaan kyllä silti joskus (nimenomaan suuremmissa marketeissa, jos jonoa) ennen maksua.

peesi. :wave:

MUUTEN ASIASTA KOLMANTEEN:Moniko teistä tervehtii kassaa ja kiittää,jos hän teitä hymyille moikkaa tai sanoo päivää,kiitos ja näkemiin?? Minä aina tervehdin ja kiitän,monestikkin samaa asiakasta palvellessa.

Tottakai pitää tervehtiä ja kiittää...

Monesti ei ehdi pakkaamaan kun tosiaan lastaa siel toisessa päässä tavaraa ja ne viuhuu sitä mukaa kassan ohi... Ja monesti pitää tuijottaa sitä hintaa kun kaikki kassat ei älyä sitä loppusummaa kertoa, vaan odotetaan vaan käsi ojossa
:kieh:

Jatkoa viel; kuinka moni puhuu kännykkään kassalla ollessaan (siis asiakas)?

Mä en ymmärrä mikä hiton kilpajuoksi siitä kauppahihnalta kassiin on tehtävä.

Mä olen ainakin se, että on kärryllinen tavaraa ja jään odottelemaan. Tosin ei siinä kauan tarvitse odottaa kun on jo aika maksaa ja vasta sitten siirryn pakkaamaan. Nimittäin joudun poikkoilemaan toisen asiakkana joka myös pakkaa niin sen ohi pakkaamaan, ja sitten se täti siellä jo odottaa, että rahat kiitos.

En ymmärrä, miksi ei voi rauhassa ne laittaa ja sitten maksaa ja laittaa kassiin. Sitten ne on ns. minun vasta. Kenellä on niin kiire, että sillä punaisella sekunnilla täytyy juosta edes takaisin. Ja se myyjän kiire. Niin itse se sen kiiren tekee. Työaika alkaa kun se alkaa, ja loppuu kun loppuu. Ja jos on jonoa, niin rauhallisesti vaan eteenpäin. Ei se jono välttämättä lopu lainkaan hosuu kiireessä vai ottaa rauhallisesti ja tekee työnsä.

mua ärsyttää ne ihmiset jotka lähtee pakkaamaan kun kassa vielä käy niitä tuotteita läpi, sitten kun kassa sanoo summan niin pakataan ensin rauhassa loppuun ja sitten lähdetään kaivelemaan sitä lompsaa ja koko jono seisoo.
omat ostokseni pakkaan kun on kaikki maksettu kun sitten ne vasta on mun ja toisekseen on ihan turha mennä pakkaamaan kun kassa käy tuotteita läpi kun en kuitenkaan ehdi saada pakattua juuri mitään kun se on jo käyny kaikki läpi.

Paljon jo nopeuttaa se, että maksaa kortilla eikä käteisellä. Kauppoihin olisi hyvä perustaa korttikassoja, joissa käteisellä ei voisi maksaa.

:o nooh tämmöinen on mahdotonta ja minusta se nyt ei niin hidasta ole,paitsi joskus jos vanhempi henkilö kaivaa kolikoita,mutta ei voi vaatia tuommoista.

Eihän se ole mahdotonta, kunhan olisi myös käteiskassa olemassa.

Alkuperäinen kirjoittaja abloom:
MUUTEN ASIASTA KOLMANTEEN:Moniko teistä tervehtii kassaa ja kiittää,jos hän teitä hymyille moikkaa tai sanoo päivää,kiitos ja näkemiin?? Minä aina tervehdin ja kiitän,monestikkin samaa asiakasta palvellessa.

Monesti ei ehdi pakkaamaan kun tosiaan lastaa siel toisessa päässä tavaraa ja ne viuhuu sitä mukaa kassan ohi... Ja monesti pitää tuijottaa sitä hintaa kun kaikki kassat ei älyä sitä loppusummaa kertoa, vaan odotetaan vaan käsi ojossa

:o Siis mitähhh? Eikö kassa kerro loppusummaa,no se nyt on vähintä mitä voi vaatia,kuuluu työhön ja palveluun,minä jo varmaan jotain sanoisin moiselle mykälle,että anteeksi mitäää,juu kännykkään puhutaan todella paljon ja sitten se maksu on myös hidasta silloin,kun ei malteta lopettaa puhelua,toiset kyllä sanoo että on juuri kaupassa kassalla,soitetaa myöhemmin.

mie en pakkaa siinä ootellessa. mie laavaan ne tavarat kärryihin siinä samantien ku ne on piipattu ja pakkaan myöhemmin sitte kassojen ulkopuolella. en tykkää jäähä toisten jalkoihin vaan mieluummin äkkiä pois alta.

Paljon jo nopeuttaa se, että maksaa kortilla eikä käteisellä. Kauppoihin olisi hyvä perustaa korttikassoja, joissa käteisellä ei voisi maksaa.

:o nooh tämmöinen on mahdotonta ja minusta se nyt ei niin hidasta ole,paitsi joskus jos vanhempi henkilö kaivaa kolikoita,mutta ei voi vaatia tuommoista.

Eihän se ole mahdotonta, kunhan olisi myös käteiskassa olemassa.

No ei varmaan,mutta hyvin epätodennäköistä,ne on aika hintavia nuo kassajärjestelmät.

Ihmiset ovat nykyään aivan liian kiireisiä. Ennen oli aikaa vaikka turista kauppiaan kanssa. Ja itseasiassa on vieläkin kyläkaupoissa.

:| näinhän se on,mutta minulla on aina aikaa vaihtaa pari sanaa ainakin tuttujen asiakkaiden kanssa,ja vieraidenkin,mutta toisista näkee jo naamasta,että parempi vaan suoriutua nopeasti eikä turhia pölistä.

Mulla on just toisinpäin. Kun kassa sanoo hinnan, mulla on rahat valmiina hänelle. Kortilla en tykkää maksaa, kun kestää tosi kauan, että saan kirjoitettua nimen kuittiin, en osaa tehdä nopeaa nimmaria vaan kirjoitan nimen kaunolla hitaasti ja hankalasti.

Me käydään aina miehen kanssa yhdessä kaupassa. Se joka maksaa seisoo siinä tumput suorina, ja toinen menee heti pakkaamaan. Jos joskus käyn yksin, niin ostan niin vähän tavaraa, että ei siinä ehdi mitään pakkaamaan kun täytyy jo maksaa.

Alkuperäinen kirjoittaja abloom:

:o Siis mitähhh? Eikö kassa kerro loppusummaa,no se nyt on vähintä mitä voi vaatia,kuuluu työhön ja palveluun,minä jo varmaan jotain sanoisin moiselle mykälle,että anteeksi mitäää,juu kännykkään puhutaan todella paljon ja sitten se maksu on myös hidasta silloin,kun ei malteta lopettaa puhelua,toiset kyllä sanoo että on juuri kaupassa kassalla,soitetaa myöhemmin.

Juu paljonkin tätä sattuu mut teen monesti et katson vaan kassaa kysyvästi enkä anna korttia ni kyl se summa sielt sit yleensä tulee.
Olenpa kerran saanut eräällä huoltsikalla melkeen silmille vaihtorahat kun isoon ääneen tervehdin ja kiittelin kun muoriska kassalla oli vaan naama norsunvitulla... :laugh: et kaikenlaista "palvelua" :kieh:

Yhteistyössä