Ihmetyttää töissä asiakkaiden käytös kassalla...onku muut törmäneet samaan...

Alkuperäinen kirjoittaja Turbojurpo:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
itse pyrin helpottamaan kassan työtä esim. niin että jos mulla vaikka 3 eri laatua jotakin jogurttia pussissa niin otan pussista esille yhden kutakin laatua ja sanon että "tätä 3 prk, tätä 2 prk, ja tätä 2 prk" ja mahdollisuuksien mukaan myös muiden tuotteiden kohdalla yritän tehdä myös samoin. aina oon saanut "palkaksi" iloisen hymyn.

Varo vain, ettei sinua ymmärretä väärin. Jos sanot, "tätä 3 prk", niin se voi huonosti artikuloituna tulla ymmärretyksi "tätä 3 prkl", joka kuulostaa tosi tylyltä.

Liekkö väsy vai mikä, mutta tälle repesin ihan täysin :laugh: :D

Alkuperäinen kirjoittaja jamyös:
Alkuperäinen kirjoittaja Sari Margit:
itse pyrin helpottamaan kassan työtä esim. niin että jos mulla vaikka 3 eri laatua jotakin jogurttia pussissa niin otan pussista esille yhden kutakin laatua ja sanon että "tätä 3 prk, tätä 2 prk, ja tätä 2 prk" ja mahdollisuuksien mukaan myös muiden tuotteiden kohdalla yritän tehdä myös samoin. aina oon saanut "palkaksi" iloisen hymyn.

=) tämä on myös mukava tapa havaita asiakkaissa,toki siitä hymyn saa asiakas palkaksi =)

erittäin helppo tapa ku.set.taa myyjää

kyllä, näitä epärehellisiäkin kun löytyy:Valitettavasti

Liian usein tulee meidän lähikaupassa alennustuotteille väärä hinta, mikä ei tietenkään ole kassan vika, mutta se vasta perässätulijoita saa puuskuttamaan kiukusta ja pyörittelemään silmiö, kun menee lähdettyään takaisin kyseiselle kassalle pyytämään hyvitystä. Eli en pakkaa silloin kun kassa piipittää tuotteet siitä syystä, että haluan, että menee kerralla oikein. Helpommalla päästään kaikki, kun ei tarvitse hyvityskuitteja alkaa vääntää erikseen.

Alkuperäinen kirjoittaja jamyös:
Alkuperäinen kirjoittaja Sari Margit:

=) tämä on myös mukava tapa havaita asiakkaissa,toki siitä hymyn saa asiakas palkaksi =)

erittäin helppo tapa ku.set.taa myyjää

no mulla on aina se jogurttipussi myös siinä hihnalla, eli jos kassa epäilee, niin aina voi tarkistaa, jos haluaa

no mä en kyllä mene pakkaamaan kun yksin käyn kaupassa. yleensä on mukana vielä vaunut ja nariseva leikki-ikäinen, niin siinä kassan kohdalla on jo muutenkin ihan tarpeeks ahdasta kun me siihen tullaan ja törmäilen vaunuilla sinne tänne ja narisija musertuu vaunujen ja kassapöydän väliin ja sit ne lasten pikkukärryt on viel usein narisijalla niin JES.

Mut kyl mä koen ahdistavaksi sen kun menen pakkaamaan ja sit jo seuraavan ihmisen tavarat on tulossa ja se kassaneiti niitä jarruttelee kädellään ja lopulta käy niin että mä olen paniikissa tunkenut jukurtit jonnekkin alimmaisiks, maidot on miten sattuu ja se tärkein ostos PÄTKIS unohtuu kassahihnan päätyä vasten piiloon.Mahdolliset vaihtorahat ja bonuskortit olen tunkenut takin risaan taskuun niin että kotiin päästyäni joudun etsimään kolikoita jostain takin vuorien välistä.

onneks mä en joudu usein yksin kauppaan :D

Ihmiset ovat nykyään aivan liian kiireisiä. Ennen oli aikaa vaikka turista kauppiaan kanssa. Ja itseasiassa on vieläkin kyläkaupoissa.

Näin juuri. Tossa lähikaupassa harvemmin nyt kovin isoja ostoksia tulee tehtyäkään, kun kärrytkin on niin pienet, ettei niihin paljoa edes mahdu. Niin ei siinä tarvitse haaveilla ja katsella kattoa, kun ne tavarat kassan ohi menevät, vaan siinä rupatellaan päivän kuulumisia.

Minä ainakin seisoskelen siinä kassalla ihan siitä syystä että kyttään niitä hintoja. Ostan usein tarjoustuotteita, ja seuraan että kassa huomaa naputtaa koneelle jokaisen alennuksen.

Jos ostoksia on yksinkertaisesti niin paljon että pakkaan heti, niin sitten tarkistan kuitin ennen kaupasta poistumistani. Harmittavan usein käy niin että kauppias unohtaa tai "unohtaa" laittaa tarjoushinnat koneelle.

Samoin! Saa huomauttaa sitten heti jos tulee väärä hinta. Ärsyttävää kun tulee tosi usein noita virheitä. Nyt siirrytään toisen kaupan asiakkaiksi niin toivottavasti vähenee..

Alkuperäinen kirjoittaja ennen sattui ja tapahtui:
Alkuperäinen kirjoittaja Turbojurpo:

Varo vain, ettei sinua ymmärretä väärin. Jos sanot, "tätä 3 prk", niin se voi huonosti artikuloituna tulla ymmärretyksi "tätä 3 prkl", joka kuulostaa tosi tylyltä.

Liekkö väsy vai mikä, mutta tälle repesin ihan täysin :laugh: :D

Hienoa! Vitsiniekalle nauru käy palkasta. Bonukseksi saat yhden anekdootin, jonka olet kylläkin saattanut jo lukea Hesarin Erikoinen tapaus -palstalta.

Mieshenkilö meni kioskille koiransa kanssa ja osti läjän tavaroita. Kotona kassia purkaessaan hän ihmetteli, että miksi mukana oli Jimi-patukka, jollaista hän ei muistanut pyytäneensä. Sitten hän hokasi: kun kioskinmyyjä oli käyttänyt kassakonetta, miehen koira oli mennyt haistelemaan jonottavan asiakkaan lahjetta ja mies oli karjaissut: "Jimi tänne!" Mahtoi myyjä pitää miestä hyvin epäkohteliaana.

Mulla on aina sen verran vähän ostoksia, että turha mennä niitä pakkaamaan, kun ehtisi kuitenkaan ennen kuin pitää maksaa.

Sama täälä. Ja monesti täälä pääsee suoraan kassalle, niin vaikka olis enempiki sitä tavaraa, ni kassahan käy ne ostokset läpi sitä mukaa ku minä saan ne hihnalle edes nostettua. Mutta toki silloin jos on isommat ostokset, ja jonoa on, ni meen pakkaamaan heti (tai sit on mies mukana pakkaamaan).

Pakkaan osan samalla jos pakkaan. Ja usein ostan kerralla isoja ostoksia ja minulla on kyllä aina aikaa pakata ihan rauhassa ostokseni sillä koen sen oikeudekseni, koska kauppa saa olla vaan tyytyväinen et ylipäänsä asioin juuri siellä kaikista kaupoista :D

Ja en enää nykyään välitä yhtään mitä perässä tulija ajattelee jos pakkaaminen sattuu kestämään vähän pidempään vaan pakkaan ihan kaikessa rauhassa, mutta en siis kuitenkaan huvikseni siinä vitkuttele ja kiusaa muita.

Aika usein kun aspat valittaa asiakkaista, tulee esiin just nuo tervehtimiset ja kiittämiset, mutta moni haluaisi, että asiakas katsoo myyjää silmiin niin tehdessään. Miksi se on niin tärkeää?

Mulla on sosiaalisten tilanteiden pelko tosi pahana, enkä oikein rohkene katsoa vieraita ihmisiä silmiin. Olenko hirveän epäkohtelias? Aina kuitenkin tervehdin ja kiitän.

Alkuperäinen kirjoittaja noo:
Alkuperäinen kirjoittaja hoya bella:
Paljon jo nopeuttaa se, että maksaa kortilla eikä käteisellä. Kauppoihin olisi hyvä perustaa korttikassoja, joissa käteisellä ei voisi maksaa.

Mulla on just toisinpäin. Kun kassa sanoo hinnan, mulla on rahat valmiina hänelle. Kortilla en tykkää maksaa, kun kestää tosi kauan, että saan kirjoitettua nimen kuittiin, en osaa tehdä nopeaa nimmaria vaan kirjoitan nimen kaunolla hitaasti ja hankalasti.

Maksa toki niin kuin tykkäät mutta vinkkinä tuohon nimmariongelmaan: siihen kuittiin ei ole pakko väsätä koko nimeään kaunolla. Itse laitan vain nimikirjaimet ja hyvin on kelvannut.

Mut ihan oikeastihan sen nimmarin pitäisi olla samanlainen kuin pankkokorttiin kirjoittamasi. Mutta toki jos siinäkin on vain ne kirjaimet...

Vaan kyllä mua ärsytti yks päivä kassalla odottaessa, ku edellinen asiakas rupes jotain lottokuponkia siinä täyttämään ja se myyjä odotti koko sen aikaa. Ois hyvin ehtiny palvella minut siinä välissä. :kieh:

Mua taas häiritsee se, että pitäis karseella kiireellä hosua ja sohia niitten ostosten ja maksuvälineiden kanssa yhtäaikaa sinne tänne...niskassa kaamee kuumotus ja tappotuijotus. |O

Hei relatkaa vähän, ei tää elämä ole kahdesta eikä kahdestakymmenestäkään sekunnista kiinni.

Aika usein kun aspat valittaa asiakkaista, tulee esiin just nuo tervehtimiset ja kiittämiset, mutta moni haluaisi, että asiakas katsoo myyjää silmiin niin tehdessään. Miksi se on niin tärkeää?

Mulla on sosiaalisten tilanteiden pelko tosi pahana, enkä oikein rohkene katsoa vieraita ihmisiä silmiin. Olenko hirveän epäkohtelias? Aina kuitenkin tervehdin ja kiitän.

Mulla kans vähä samanlai. Tosi pikaseen tulee silmiin vilkastua, mutta ei voi sanoa, että katsoisin sitä myyjää silmiin. Joku ihme siiinä vaan niin "pelottaa"... Minäki kyllä tervehdin ja kiitän.

Alkuperäinen kirjoittaja Orion:
Vaan kyllä mua ärsytti yks päivä kassalla odottaessa, ku edellinen asiakas rupes jotain lottokuponkia siinä täyttämään ja se myyjä odotti koko sen aikaa. Ois hyvin ehtiny palvella minut siinä välissä. :kieh:

En nyt tiedä kumpi sinua ärsytti asiakkaan käytös vai myyjän?

Myyjälle on ainakin meillä sääntö että palvellaan yksi asiakas loppuun. Meillä kylläkin suurin osa asiakkaista sanovat että palvele vain häntä välissä.

Alkuperäinen kirjoittaja MorbidMama:
Mua taas häiritsee se, että pitäis karseella kiireellä hosua ja sohia niitten ostosten ja maksuvälineiden kanssa yhtäaikaa sinne tänne...niskassa kaamee kuumotus ja tappotuijotus. |O

Hei relatkaa vähän, ei tää elämä ole kahdesta eikä kahdestakymmenestäkään sekunnista kiinni.

Niinpä. Ja ärsyttävää se, kun joillaki on niin kiire että pitää tulla aivan niskan taa hönkäileen, ihan ku siitä pääsis jotenki nopeampaa sillä että tunkee aivan liki. :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja endie:
no mä en kyllä mene pakkaamaan kun yksin käyn kaupassa. yleensä on mukana vielä vaunut ja nariseva leikki-ikäinen, niin siinä kassan kohdalla on jo muutenkin ihan tarpeeks ahdasta kun me siihen tullaan ja törmäilen vaunuilla sinne tänne ja narisija musertuu vaunujen ja kassapöydän väliin ja sit ne lasten pikkukärryt on viel usein narisijalla niin JES.

Mut kyl mä koen ahdistavaksi sen kun menen pakkaamaan ja sit jo seuraavan ihmisen tavarat on tulossa ja se kassaneiti niitä jarruttelee kädellään ja lopulta käy niin että mä olen paniikissa tunkenut jukurtit jonnekkin alimmaisiks, maidot on miten sattuu ja se tärkein ostos PÄTKIS unohtuu kassahihnan päätyä vasten piiloon.Mahdolliset vaihtorahat ja bonuskortit olen tunkenut takin risaan taskuun niin että kotiin päästyäni joudun etsimään kolikoita jostain takin vuorien välistä.

onneks mä en joudu usein yksin kauppaan :D

:hug: Juuri samat fiilarit mulla.....

Alkuperäinen kirjoittaja yks höhelö:

Myyjälle on ainakin meillä sääntö että palvellaan yksi asiakas loppuun. Meillä kylläkin suurin osa asiakkaista sanovat että palvele vain häntä välissä.

Oikeastaan molemmat ärsytti. Ehkä kuitenki enempi sen asiakkaan, kun sillä meniki niin kauan siinä kupongin täytössä. Jos myyjä ajatteliki, että se pikaseen jotain rustaa tai antaa valmiiksi täytetyn...

Mulla kun on niin monen monta kertaa käynyt näin...

ladon tavarat hihnalle,tulee vuoroni jolloin menen toiseenpäähän tosiaankin pakkaamaan:) no saan melkein kaikki pakattua kun jo menen maksamaa,
mun tuurillani siinä maksajan paikalla jo seisookin valmiiksi joku (yleensä joku vanhus tai sitten teini)
no pyydän poistumaan/väistämään jotta saan maksettua
ja siinä sitten tuleekin ne ekat kettuilut toiselta asiakkaalta suoraan (jopa haistatellaan kunnolla ja 'mitä lähdit')
No olen maksamassa ja huomaankin että kassaneiti on taas laittanut mulle jo seuraavan asiakkaan tavaroita,alan niistä sanomaan että
'anteeksi kun tämä keksipaketti ei ole minu eikä tämä limsa'
no takana oleva asikas tuumaakin siihin sitten perään
'joo,ne oli mun'
no saan kassaneidin kiljumaan ilosta;)
'olisithan sen voinut sanoa aikasemminkin' ja mulkoilee minulle alta kulmien ja taas menee aikaa kun rivikorjauksia tehdään...

Eli mitä olen oppinut,
anna tavaroiden mennä hihnalta toiseen päähän,katso tyhjyyteen,älä lähde paikaltasi pois jos et halua tapella paikastasi
(tosin ei kukaan ole koskaan halunnut ostoksianikaan maksaa vaikka olekin heille sitäkin ehdottanut)
Vahdi ettei seuraavan asiakkaan ostokset tule itsellesi maksettavaksi
ja maksa,
tämänjälkeen kipitä pakkaamaan kestää aikaa tai ei mutta näin säästyn siltä suoranaiselta vi.....ulta

Alkuperäinen kirjoittaja yks höhelö:

Oikeastaan molemmat ärsytti. Ehkä kuitenki enempi sen asiakkaan, kun sillä meniki niin kauan siinä kupongin täytössä. Jos myyjä ajatteliki, että se pikaseen jotain rustaa tai antaa valmiiksi täytetyn...

Täytyy sanoa että itseäni kyllä ärsyttää kun asiakkaat alkavat siinä täyttämään lappua ja iso jono odottaa takan. Mulle se on sama koska mun työpäiväni loppuu silloin kun tyävuoro loppuu, mutta ärsyttää asiakkaan ajattelemattomuus muita asiakkaita kohtaan koska tosiaan kerkeis muita asiakaita palvelemaan välissä. Me emme vain saa tehdä niin jollei asiakas anna siihen lupaa.

Muakin ärsyttää se, että kassa otta jo seuraavan ostoksia sillon kun mä vielä kirjotan nimmaria. Tuskin tuossa meidän lähi s-marketissa kestää kellään niin kauaa kassalla, etteikö voisi vielä sen nimmarin verran odottaa.

Mitäs jos kaikki kokeilis, otetaan asiat ihan rauhassa, mutta toimeliaasti. Aatellaan että kiire ei ole mihinkään, hautaa kohden ei tarvitse juosta. Veikkaanpa että silloin se kiirekin loppuisi..

Käyn yleensä kerran viikossa ruoka ostoksilla. Ja 8 hengen perheen viikon ostokset on vähint se 5 kassillista + vaipat + wc paperit ym.
Tähänkin tulee rutiini. Riippuu siitä minkä verran edellä olevalla on tavaraa ehdinkö ite pakkaamaan ennen maksamista. Mutta jos kassa alkaa suoraan minun tavaroita käsittelemään niin yleensä saan vasta kärryn tyhjäksi kun viimeset tavarat on jo kassalla. Eli sitten se pakkauspuoli on ennemmän kuin täynnä (miksei niihin mahdu yhtä kärryllistä tavaraa). Mutta jos siis ehdin käyn pakkaamassa esim maitopurkit pussiin. Ja menen takaisin kaivelemaan ne kortit ja rahat vähän ennenkuin myyjä on saanut minun tavarat loppuun.
Tosi sekavaa selittää.. Puhelimeen yleensä vastaan ja sanon et soitan kohta takas.

Yhteistyössä