Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mua taas arveluttaa alkaa pakkaamaan ennen kuin olen maksanut, koska vasta maksamisen jälkeenhän tavarat on mun omia. Pakkaan kyllä silti joskus (nimenomaan suuremmissa marketeissa, jos jonoa) ennen maksua.
Laitanpa tähän liittyen pienen anekdootin. Erään sosiaalipsykologian professorin ja hänen oppilaansa kesken tuli väittely siitä, että kokevatko kaupan asiakkaat omistusoikeuden tavaroihin siirtyneen heille heti tavarat hyllystä otettuaan vai vasta maksettuaan ne kassalla. Oppilas päätti tehdä etnometodologisen kokeen. Hän meni kauppaan, otti kärryt ja sen sijaan että olisi ottanut tavaroita hyllyistä kärryyn, ottikin tavaroita toisten asiakkaiden kärryistä.
Muut asiakkaat närkästyivät oppilaan puuhista niin, että lopulta paikalle kutsuttiin poliisi. Oppilas katsoi todistaneensa oman kantansa väittelyssä, mutta professori ei ollut vakuuttunut. Muut asiakkaat olivat ehkä närkästyneitä vain sen vuoksi, että oppilas pakotti tempuillaan heidät hakemaan uudelleen jo kertaalleen poimimansa tavaran. Pääset jo lähelle kassaa, käännät hetkeksi selkäsi - ja toisella puolella kauppaa ottamasi tavara häviää kärryistä. Vähemmästäkin suuttuisi