Ihmetyttää töissä asiakkaiden käytös kassalla...onku muut törmäneet samaan...

28.05.2004
912
0
16
Kanta-Häme
elikkä kun tullaan kassalle ja laitetaan tavarat hihnalle,niin kassaneiti sitten niitä piippaa ja lyö,niin eikös nämä sitten asiakkaat seiso siinä "tumput suorana" ja tuijota hintoja tai johonkin tyhjyyteen,että sitä kummastelen,miksei niitä tavaroita voi alkaa samantein pakkaamaan?? Se sitten viellä hidastaa muita,jos on molemmat hihnat täynnä tavaroita.
Ei noin voisi kuvitella tehdä missään citymarketissa/prismassa tai jossain automarketissa,kyllä siellä vaan ihmiset pakkaa samantien ne tavaransa.
Olenkohan ainoa joka tätä kummastelee,onko muita myyjiä paikalla keitä kiusaa tämä,vai olenko jotenkin outo?
Nyt vaan rohkeesti kommentoimaan,miten itse toimitte tässä tilanteessa esim asiakkaana.

Kyllä ne tekee sitä isoissakin marketeissa. Sitten valitetaan, kun jono seisoo, mut mihis isket ne kolmannen asiakkaan tavarat kun hihnalla on jo kahden ihmisen tavarat? Usein vielä jäädään juttelemaan jonkun kaverin kans ennen kuin viititään pakata.

Mua taas arveluttaa alkaa pakkaamaan ennen kuin olen maksanut, koska vasta maksamisen jälkeenhän tavarat on mun omia. Pakkaan kyllä silti joskus (nimenomaan suuremmissa marketeissa, jos jonoa) ennen maksua.

Itse syyllistyn siihen, koska mulla ei koskaan ole kuin max repullinen sitä tavaraa. Joskus tätä yritin, mutta siinä vaiheessa kun sain repun auki oli ostokset jo piipattu ja sitten taas olin hidasteena, kun piti alkaa kaivaa maksuvälinettä laukusta.

Käyn usein yhdessä miehen kanssa kaupassa jolloin mies pakkaa ja mä tuijottelen sinne tyhjyyteen :D

Mut jos yksin käyn ja on paljon ostettavaa niin pyrin kyllä pakkaamaan osan siinä samalla, varsinkin jos takana on jonoa. Jos on vaan muutama ostos niin kyllä ne kerkee pakata nopsasti maksamisen jälkeenkin.

Mut mua rasittaa kun ainakin meidän kaupassa kassa kysyy aina et laitetaanko pakasteet/viilit pieneen pussiin. Ei laiteta! En halua ylimäärästä muovijätettä. Miksi sitä pitää kysyä? :kieh:

jos mä olen yksin tekemässä isoja ostoksia niin kassaneiti yleensä piippaa samaa tahtia kuin mitä minä lastaan tavaraa siihen hihnalle :D
ja lopulta kun saan loput tavarat pois kärrystä niin melkeinpä pitää siirtyä maksamaan.
Jos mies on mukana niin toinen pakkaa ja toinen lastaa.

näkisitpä tukun asiakkaat :D

Myö käydään koko perheen voimin kaupassa,ja jos mie oon "maksuvuorossa" niin mies pakkaa jo sillä välin,ja miekin vähän ennen kuin meen maksaa.Sit jos on miehen maksuvuoro niin toisinpäin.

Alkuperäinen kirjoittaja Klonkku:
Kyllä ne tekee sitä isoissakin marketeissa. Sitten valitetaan, kun jono seisoo, mut mihis isket ne kolmannen asiakkaan tavarat kun hihnalla on jo kahden ihmisen tavarat? Usein vielä jäädään juttelemaan jonkun kaverin kans ennen kuin viititään pakata.

:| ai sielläkin sitä tehdään,höh kummallista,joskus tekisi mieli sanoa,että voi pakkaa,mutta ei kehtaa- :ashamed:

Reinikaisessa konstaapeli ajettiin ulos Alkosta, koska hän laittoi tiskillä viinapulloja laukkuunsa ennen maksamista. Tenhon esittämän hahmon kohtalo mielessään kukaan ei uskalla pakata ostoksia ennen kuin on maksanut ne.

En osta koskaan niin paljoa jos olen yksin etten kerkeis tavaroitani ottaa siitä edestä maksun jälkeen. Jos oikeen paljon ostetaan niin mies on mukana, ja jompi kumpi pakkaa.

Minä ainakin seisoskelen siinä kassalla ihan siitä syystä että kyttään niitä hintoja. Ostan usein tarjoustuotteita, ja seuraan että kassa huomaa naputtaa koneelle jokaisen alennuksen.

Jos ostoksia on yksinkertaisesti niin paljon että pakkaan heti, niin sitten tarkistan kuitin ennen kaupasta poistumistani. Harmittavan usein käy niin että kauppias unohtaa tai "unohtaa" laittaa tarjoushinnat koneelle.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mua taas arveluttaa alkaa pakkaamaan ennen kuin olen maksanut, koska vasta maksamisen jälkeenhän tavarat on mun omia. Pakkaan kyllä silti joskus (nimenomaan suuremmissa marketeissa, jos jonoa) ennen maksua.

Mulla sama fiilis. Enkä kyllä osta ikinä enempää kuin yhden muovikassillisen verran.

Samaten en voisi ikinä kuvitella juovani/syöväni (ei edes lapsille!) kaupassa mitään ennen kuin ostokset ovat maksettu!!

Alkuperäinen kirjoittaja Vacca Foeda:
Käyn usein yhdessä miehen kanssa kaupassa jolloin mies pakkaa ja mä tuijottelen sinne tyhjyyteen :D

Mut jos yksin käyn ja on paljon ostettavaa niin pyrin kyllä pakkaamaan osan siinä samalla, varsinkin jos takana on jonoa. Jos on vaan muutama ostos niin kyllä ne kerkee pakata nopsasti maksamisen jälkeenkin.

Mut mua rasittaa kun ainakin meidän kaupassa kassa kysyy aina et laitetaanko pakasteet/viilit pieneen pussiin. Ei laiteta! En halua ylimäärästä muovijätettä. Miksi sitä pitää kysyä? :kieh:

=) no siksi,että ne viilit menee helposti rikki ja säilyy ehkä paremmin ehjänä kotiin,jos vie pienessä pussissa,ja pakasteet taas ehkä kylminä ja kun ovat semmoisia "märkiä" niin siksi niitä tupataan laittamaan pussiin tai kysytään,minä esim kysyn,jos monta jäätelötuuttia tms että laitetaanko pussiin ja moni on kiitollinen,kun laittaa ne pakasteet pussiin tai esim eineslaatikot ja nyt MÄMMIT,koska ne helposti vuotaa,jos ei halua pussiin niin en tyrkytä. :) Niin ja laitetaanhan muualla esim kemmarit ja vaatteet eri pussiin.

mä pakkaan aina ennen maksua. oon kanssa välillä kummastellu jonossa edellä olevaa, jos on kauhean suuret ostokset, ja seistään vaan paikallaan odottamassa.

yhtä paljon mua tosin kummastuttaa ihmiset, jotka odottaa kassan sanovan loppusumman, ja alkaa sitten vasta kaivaa hitaasti lompakkoa esiin. luuleeko ne siihen asti saavansa tavarat ilmaiseksi? :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Sari Margit:
elikkä kun tullaan kassalle ja laitetaan tavarat hihnalle,niin kassaneiti sitten niitä piippaa ja lyö,niin eikös nämä sitten asiakkaat seiso siinä "tumput suorana" ja tuijota hintoja tai johonkin tyhjyyteen,että sitä kummastelen,miksei niitä tavaroita voi alkaa samantein pakkaamaan?? Se sitten viellä hidastaa muita,jos on molemmat hihnat täynnä tavaroita.
Ei noin voisi kuvitella tehdä missään citymarketissa/prismassa tai jossain automarketissa,kyllä siellä vaan ihmiset pakkaa samantien ne tavaransa.
Olenkohan ainoa joka tätä kummastelee,onko muita myyjiä paikalla keitä kiusaa tämä,vai olenko jotenkin outo?
Nyt vaan rohkeesti kommentoimaan,miten itse toimitte tässä tilanteessa esim asiakkaana.

voi hyvänen aika, niin totta että ärsyttää! ite töissä (nyt tosin äippälomalla) kaupassa. ja se kun ihmiset tulee kassalle ja jättää ostoksia pois (kassan pitää viedä ne takas) ja sanoo "en otakkaan tätä kun niin kallis" ei voi kattoo hintaa jo sillon kun laittaa kärryyn! :headwall:

=) no siksi,että ne viilit menee helposti rikki ja säilyy ehkä paremmin ehjänä kotiin,jos vie pienessä pussissa,ja pakasteet taas ehkä kylminä ja kun ovat semmoisia "märkiä" niin siksi niitä tupataan laittamaan pussiin tai kysytään,minä esim kysyn,jos monta jäätelötuuttia tms että laitetaanko pussiin ja moni on kiitollinen,kun laittaa ne pakasteet pussiin tai esim eineslaatikot ja nyt MÄMMIT,koska ne helposti vuotaa,jos ei halua pussiin niin en tyrkytä. :) Niin ja laitetaanhan muualla esim kemmarit ja vaatteet eri pussiin.

Mä laitan viilit ja pakasteet kauppakassiin päällimmäiseksi, ei ole kertaakaan siinä särkyneet ja toisakseen matkakin on kyl niin lyhyt ettei pakasteet ehi sulaa.. =) No ok, se siitä.

Mut toinen ärsytys on vaihtorahan antamisjärjestys. Kun usein kassa antaa ensin setelit ja sit kolikot siihen päälle. Kun parempi olis kolikot kouraan ja sit sais setelit nätisti sormilla.

Ei mulla ole kiire mihinkään kun menen kauppaan. Ei tarvi tulla kauppaan jos jonossa hengittää ja huokailee toisten niskaan. Kaupassa menee aikaa joten varautukaa siihen te senkin kantapäille potkijat!!!!

Mä laitan viilit ja pakasteet kauppakassiin päällimmäiseksi, ei ole kertaakaan siinä särkyneet ja toisakseen matkakin on kyl niin lyhyt ettei pakasteet ehi sulaa.. =) No ok, se siitä.

Mut toinen ärsytys on vaihtorahan antamisjärjestys. Kun usein kassa antaa ensin setelit ja sit kolikot siihen päälle. Kun parempi olis kolikot kouraan ja sit sais setelit nätisti sormilla.

mä annan aina kolikot kouraan ja sit setelit :D

Alkuperäinen kirjoittaja Boogyman:
Mä olen taas nähnyt sitä, että mennään pakkaamaan ja sitten juostaan kassaneitosen luo ja kaivellaan lompakkoa yms. ja kestää muuten kauemmin....

:) juu semmoista sattuu,minä törmään päivittäin siihen,että unohtunut hedelmät/pullat punnita,niin tämä täti sitten juoksee,mutta näitähän sattuu.Joskus taas jää lompakko kotiin,niin sitten pitää ne tavarat ottaa sivuun ja odottaa maksua,mutta kuitin saa onneksi keskeytettyä,ettei tarvi koko jonon odotella.
Yksi toive minulla näin "kassaneitinä" olisi kaikille,että ei laitettaisi niitä rahoja,kortteja tai pullolappuja hihnalle,kun en voi vahigossa mennä sinne väliin jos ei huomaa,ja vaikea niitä on noukkiakkin siitä pois.
MUUTEN ASIASTA KOLMANTEEN:Moniko teistä tervehtii kassaa ja kiittää,jos hän teitä hymyille moikkaa tai sanoo päivää,kiitos ja näkemiin?? Minä aina tervehdin ja kiitän,monestikkin samaa asiakasta palvellessa.

Mulla menee oma aikani jo laittaessa niitä tavaroita hihnalle ja kaivaessani lompakosta kortit. Jos siinä välissä oletetaan, että pakkaisin vielä ostokseni, joutuisi myyjä odottelemaan maksua. Ihettele ihmeessä, jos sen pienen hetken odotan, enkä edes takas säntäile pakkaamisten ja maksujen kanssa, mä keskityn omiin hommiini.

Yhteistyössä