Hyvinvointivaltio, my ass.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja cothis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

cothis

Aktiivinen jäsen
10.11.2006
21 297
0
36
Olipa kerran päihderiippuvainen, jonka tie vei katkaisuhoitoon, vain siksi aikaa että hänet potkittiin sieltä pois.
Syystä että ei ole YHTÄ päihdeongelmaa, vaan seuloissa näkynyt useampia aineita, joten no can do.. pitäis olla vaan yhden päihteen kanssa ongelma.

Miksiköhän päihdeongelmainen on päihdeongelmainen? Voi helvetti mitä neronleimauksia taas.. yhden päihteen kanssa ongelma :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja Kenties erikoista:
Mutta mitä ihmeen tekemistä tuolla on otsikon kanssa?

Koska mä lasken sen osaksi sitä, miksi tämä ei ole hyvinvointivaltio. Tuonkin miellän heitteillejätöksi, kun motivaatio päästä irti on kuitenkin olemassa niin apua ei saa. Samaa tapahtuu mt-saralla jne jne jne..

No hyvinvointivaltio ei tarkoita samaa kuin holhousyhteiskunta ja toisaalta ei se lakkaa olemasta, vaikka käytännön toteutuksessa olisikin ongelmia tai puutteita. Edelleenkin väitän, että Suomessa toteutuu se, että valtio vastaa mm. koulutuksesta ja terveydenhuollosta niin, ettei se ole riippuvainen yksilöiden varallisuudesta tai sosiaalisesta asemasta.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Hyvinvointivaltio

Alkuperäinen kirjoittaja hyvinvointivaltio my ass:
Joo mä kans kuullu vastaavia tapauksia. Aivan sairasta suoraan sanottuna.

On, mä en ymmärrä ollenkaan miten noin voidaan tehdä. Samahan se sit ois laittaa, et alkkis ei saa hoitoa jos syö buranaa krapulaan :kieh:

No hyvinvointivaltio ei tarkoita samaa kuin holhousyhteiskunta ja toisaalta ei se lakkaa olemasta, vaikka käytännön toteutuksessa olisikin ongelmia tai puutteita. Edelleenkin väitän, että Suomessa toteutuu se, että valtio vastaa mm. koulutuksesta ja terveydenhuollosta niin, ettei se ole riippuvainen yksilöiden varallisuudesta tai sosiaalisesta asemasta.

Menepäs muualle nussimasta sitä pilkkua, tää on mun ketju.

Samaa mieltä! Suomalaisten kannattaa vähän katsoa ympäri maailmaa, että ymmärtämme, miten onnekkaita OIKEASTI olemme.
PS. miksiköhän kaikki aina laitetaan mamujen syyksi? onko joko somali käskenyt sitä kamaa vetämään?

Alkuperäinen kirjoittaja valivali:
Samaa mieltä! Suomalaisten kannattaa vähän katsoa ympäri maailmaa, että ymmärtämme, miten onnekkaita OIKEASTI olemme.
PS. miksiköhän kaikki aina laitetaan mamujen syyksi? onko joko somali käskenyt sitä kamaa vetämään?

Mä en ole syyttänyt mamuja mistään, todennut vain miten paska systeemi täällä on kun ihmiset jää mitä ihmeellisimmistä syistä ilman apua. Varmasti päivittäin tapahtuu samanlaisia heitteillejättöjä, mt-potilaat ilman kuntoutusta sun muut ongelmaiset ilman apua ettei tule valtiolle liikaa kuluja nyt kun vielä lainaksikin eletään.

Alkuperäinen kirjoittaja valivali:

No sitä juuri, että tästä hyvinvointivaltiostammehan tuo katkeruus mamuja vastaan johtuu - jos sitä ei olisi, ei olisi mistä valittaa... Mä oon kans sitä mieltä, et suomalaiset on tottunu liika hyvään - itsellä Yhdysvalloissa paljon tuttuja ja kun oon kuullut missä he nyt laman aikana painii...

Kun tällä mammapalstalla ollaan - esmerkiksi pelkkä synnytys Jenkeissä maksaa 10.000 dollaria, ensiapu ainaki tonnin lisää... Ja samaa tasoa esim. opiskelu, puhumattakaan äitiysrahoista ym. Että ihan vaan ap:lle vinkiksi, vaikka ei haluakaan jatkavan (enkä tän jälkeen jatka), kannattais miettiä mistä oikein purnaa...

No sitä juuri, että tästä hyvinvointivaltiostammehan tuo katkeruus mamuja vastaan johtuu - jos sitä ei olisi, ei olisi mistä valittaa... Mä oon kans sitä mieltä, et suomalaiset on tottunu liika hyvään - itsellä Yhdysvalloissa paljon tuttuja ja kun oon kuullut missä he nyt laman aikana painii...

Kun tällä mammapalstalla ollaan - esmerkiksi pelkkä synnytys Jenkeissä maksaa 10.000 dollaria, ensiapu ainaki tonnin lisää... Ja samaa tasoa esim. opiskelu, puhumattakaan äitiysrahoista ym. Että ihan vaan ap:lle vinkiksi, vaikka ei haluakaan jatkavan (enkä tän jälkeen jatka), kannattais miettiä mistä oikein purnaa...

Mistä oikein purnaan? Ihmiselämästä. Ei tartte vinkkailla, mulle on ihan sama mitä jenkit tekee, mä puhun suomesta. Täällä apua ei saa maksamallakaan, kun ei ole resursseja.