Huvittaa kun huomasin yhden fb-kaverin liittyneen näihin "Rikostaustan omaavat ulkomaalaiset heti pois suomesta!"

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Shillelagh:
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Shillelagh:
Ei kuule ymmärrä aikuiset ihmiset edelleenkään. En kerro, koska en jaksa enää tapella koko aiheesta ihmisten kanssa, jotka eivät asiasta itse tiedä. Ja mulle on ihan suoraan suomalainen sanonutkin, ettei Suomessa näiden maiden välillä nähdä mitään eroa. Miltä teistä tuntuisi, jos teitä alettaisiin haukkua sveduiksi?
Oletko Skotlannista?

Minua on luultu sveduksi, mutta en silti ole kertomatta että olen suomalainen. Näin siis ulkomailla.
No Ruotsi oli ehkä huono esimerkki. Mutta ajatelkaapa, että teitä haukuttaisiin kansanryhmäksi, josta teidän omalla kansalla on lähinnä vain huonoja kokemuksia.
jaa no mua on luultu millon puolalaiseksi, ruotsalaiseksi, venäläiseksi (?!?) enkä mä siitä mitenkään närkästynyt ole. Jopa saksalaiseksi kerran ja he sentään polttivat mun kotikaupunkini aikoinaan :eek: tunnut vähän herkkänahkaiselta ja todella katkeralta. väkisin viety kotimaastaan muttei millään voi myöskään takaisin mennä. raskasta sun elos varmaan.
Toistuvasti? Päivittäin?
 
vieras4
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Shillelagh:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Shillelagh:
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Shillelagh:
Ei kuule ymmärrä aikuiset ihmiset edelleenkään. En kerro, koska en jaksa enää tapella koko aiheesta ihmisten kanssa, jotka eivät asiasta itse tiedä. Ja mulle on ihan suoraan suomalainen sanonutkin, ettei Suomessa näiden maiden välillä nähdä mitään eroa. Miltä teistä tuntuisi, jos teitä alettaisiin haukkua sveduiksi?
Oletko Skotlannista?

Minua on luultu sveduksi, mutta en silti ole kertomatta että olen suomalainen. Näin siis ulkomailla.
No Ruotsi oli ehkä huono esimerkki. Mutta ajatelkaapa, että teitä haukuttaisiin kansanryhmäksi, josta teidän omalla kansalla on lähinnä vain huonoja kokemuksia.
jaa no mua on luultu millon puolalaiseksi, ruotsalaiseksi, venäläiseksi (?!?) enkä mä siitä mitenkään närkästynyt ole. Jopa saksalaiseksi kerran ja he sentään polttivat mun kotikaupunkini aikoinaan :eek: tunnut vähän herkkänahkaiselta ja todella katkeralta. väkisin viety kotimaastaan muttei millään voi myöskään takaisin mennä. raskasta sun elos varmaan.
Toistuvasti? Päivittäin?
no toistuvasti ulkomailla, ei nyt ihan päivittäin. mut sori vaan, ei se mua hetkauttais vaikka joka päivä joku sanois jonkun toisen maalaseks. ikävä juttu että sun identiteetti ja onnellisuus on siitä noin riippuvainen.
 
luin koko ketjun...
Mistä sä nyt sitten olet? Jostain Baltian maastako ja sua on sanottu ryssäksi/venäläiseksi?

Ihmettelen kyllä, jos suomalaiset eivät tunnista valtioita median aivopesun vuoksi!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja luin koko ketjun...:
Mistä sä nyt sitten olet? Jostain Baltian maastako ja sua on sanottu ryssäksi/venäläiseksi?

Ihmettelen kyllä, jos suomalaiset eivät tunnista valtioita median aivopesun vuoksi!
Ei vaan valtiota ei enää ole ja häntä suututtaa kun kutsutaan nykyisellä nimellä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Shillelagh:
Mua ei ole adoptoitu, vaan mut on tuotu lapsena tänne äitini mennessä naimisiin suomalaisen kanssa. Jouduin jättämään jälkeeni läheisiä ihmisiä. En halunnut muuttaa kauas heistä.
sama täällä, välimatkaa on jotain 2000km isään ja muihin läheisiin. mua on lapsena kiusattu koulussa jne rasismia olen kokenut jonkin verran myös aikuisenakin mutta huomattavasti vähemmän. mulla ei huomaa ulkonäöstä tai puheesta etten ole suomalainen, nimestä kylläkin. silti en häpeä tai pelkää tuoda taustaani esille. sinä olet toki valintasi tehnyt mutta herää kysymys kun et halua sitä paljastaa, haluatko kenties huomiota ja hyväksyntää suomalaisilta jollain tasoa? mä en usko et suomalaisilla on niiin negatiivista asennetta, kuin annat ymmärtää, syntyperää kohtaa paitsi venäläisiä kohtaan...
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja luin koko ketjun...:
Mistä sä nyt sitten olet? Jostain Baltian maastako ja sua on sanottu ryssäksi/venäläiseksi?

Ihmettelen kyllä, jos suomalaiset eivät tunnista valtioita median aivopesun vuoksi!
Ei vaan valtiota ei enää ole ja häntä suututtaa kun kutsutaan nykyisellä nimellä.
oisko neuvostoliitto ja juntit kutsuu venäläiseksi.. en tiiä mutta rankkaa varmasti ku väkisin tuotu eikä mitenkään voi palata.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja fjonga:
mä en usko et suomalaisilla on niiin negatiivista asennetta, kuin annat ymmärtää, syntyperää kohtaa paitsi venäläisiä kohtaan...
Ei täällä itärajalla. Täällä on totuttu olemaan venäläisten kanssa. Ruotsalaisetkaan ei haittaa, vain suomalaiset jotka puhuvat ruotsia.
 
Lisään vielä tuohon edelliseen viestiin, että millä tavoin tuo nyt liittyy siihen sun kommenttiin, että miltä suomalaisesta tuntuis, että häntä kutsuttaisiin sveduksi... Olen syntynyt Venäjällä, ja puhuin esimmäiset 11 vuotta pelkästään venäjää, mutta asuessani Venäjällä mua kiusattiin mun sukunimen takia. Koska sukunimeni on savolainen. Ihan oikea -nen-loppuinen savolainen sukunimi. Mua kutsuttiin chuhnaksi Venäjällä, vaikka olin koko ikäni siellä asunut. Tämä siis sen takia, että molemmat vanhempani olivat syntyneet Venäjällä suomalaisiin perheisiin. Isovanhempani olivat sodan aikaan jääneet Venäjälle, kun raja suljettiin. Vanhempieni lapsuudenkodeissa puhuttiin vain suomea, kunnes vanhempani menivät kouluun (samalle luokalle) ja siellä oppivat venäjän kielen.

Venäjällä asuessani mua siis haukuttiin chuhnaksi, kun muutin tänne, olinkin yhtäkkiä ryssä. Itse en tällä hetkellä edes ole ihan varma, kumpi olen: periaatteessa en kumpikaan, kun molemmissa kotimaissani mua haukuttiin muukalaiseksi. Pitäiskö mun mököttää nyt koko maailmalle, kun venäläiset haukkui mua chuhnaksi (vastaava nimitys suomalaisille, kuin "ryssä", mitä suomalaiset käyttää venäläisistä ) ja Suomessa mua haukuttiin ryssäksi? Kelle mun pitäis olla vihainen? Kummat heistä haukkui mua väärin perustein? Onko liian monimutkaista? ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja fjonga:
mä en usko et suomalaisilla on niiin negatiivista asennetta, kuin annat ymmärtää, syntyperää kohtaa paitsi venäläisiä kohtaan...
Ei täällä itärajalla. Täällä on totuttu olemaan venäläisten kanssa. Ruotsalaisetkaan ei haittaa, vain suomalaiset jotka puhuvat ruotsia.
oon ollu leireillä itärajalla ja paikalliset teinit ei ainakaan olleet tottuneet =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja toinen näkökulma:
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Shillelagh:
Alkuperäinen kirjoittaja toinen näkökulma:
Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:
Alkuperäinen kirjoittaja toinen näkökulma:
Sen enempää ottamatta kantaa fb-asiaan, kysymys ap:lle:

Miksi ihmeessä siitä omasta kotimaastaan täytyy tehdä niin suurta numeroa? Mitä ihmeen väliä sillä on, että sekoitetaanko maat toisiinsa vai ei, eikö se ole ihan jokaisen kohdalla hänen omasta älystään/tyhmyydestään kiinni että sekoittaako vai ei, omapa on häpeänsä, miksi otat siitä paineita? Lähinnä mulle tulee nyt mieleen Iran ja Irak, kun niitä on jotkut sekoittaneet toisiinsa, mutta en näe kuitenkaan asiassa mitään niin pahaa, etteikö sitä voisi paljastaa, oli sitten kyseessä mikä maa tahansa.

On täällä kyllä muitakin maahanmuuttajataustaisia, ketkä on kärsineet rasismista. Samalla tavoin täällä on varmasti monia suomalaisiakin, ketkä ovat kärsineet ihan suomalaisten koulukiusaamisista/pahoinpitelyistä jne. Ja löytyy varmaankin sellaisiakin suomalaisia, ketkä ovat kärsineet jonkun ulkomaalaisen pahoinpitelystä. Pitääkö kaikkien katkeroitua nyt toisilleen ja olla loppuelämänsä omissa oloissaan neljän seinän sisällä, kun ei haluta nähdä muita? Kuka tuosta nyt kärsii eniten? Tuskin sun kiusaajat ainakaan, vaan ihan varmasti itse eniten kärsit, jos katkerana kotoa käsin netissä kirjoittelet siitä, kuinka suomalaiset on niin tyhmiä, ettei ees maita osaa erottaa toisistaan. :/

Ei millään pahalla, mutta olet kyllä osaltasi aiheuttamassa ja ylläpitämässä sitä kinaa ja riitaa suomalaisten ja maahanmuuttajien keskellä. Etkä tasan tarkkaan tällä asialla yhtään paranna maahanmuuttajien asemaa Suomessa.

Ja en ole suomalainen. Olen venäläinen enkä koe tarvetta salata sitä, vaan olen ylpeä taustastani. Minäkin olen joutunut elämäni aikana törmäämään rasismiin ja ennakkoluuloihin, pääasiassa peruskoulussa (lapset osaavat olla erittäin julmia toisilleen), mutta olen onnellinen, että se ei saanut minua katkeroitumaan muille ihmisille. Aikuisille kun enemmän merkitsee se, mitä ihminen on, eikä se, mistä hän on kotoisin.
:flower: Juuri jotain tällaista meinasin itsekin.
Niinkö? Mutta et siltikään vastannut mun kysymykseen. Miten voit sanoa ihmisille, että "en mä viitsi teille sanoa maata, mistä oon kotoisin, kun ei se kuitenkaan mee teidän kaaliinne?". Tätähän mä tarkoitinkin, kun sanoin, että olet osaltasi aiheuttamassa ja ylläpitämässä tätä vihaa. On mullakin menneisyydessä paljon ihmisiä, ketkä ovat tehneet mulle lapsena pahaa, mutta en mä silti mee yleistämään, että "no ku ne ei silloin ymmärtäneet, niin ette ymmärrä tekään", vaan _aina_ kansalaisuudesta, taustasta, ukonäöstä jne huolimatta jokaisen uuden ihmisen kanssa aloitetaan kaikki alusta. Ei oleteta, että "toi on tuollainen, kun se on suomalaisnen", vaan jokainen uusi ihminen on aina uusi ihminen riippumatta muista ryhmään (esim. suomalaisuus) kuuluvista ihmisistä, kenen kanssa oot joutunut olemaan tekemisissä ennen häntä. Ei ihme, että ennakkoluulot kasvaa, jos ihmisiä lokeroidaan. Ja siihen ovat syyllisiä niin suomalaiset, jotka vihaavaat ulkomaalaisia, kuin myös ulkomaalaiset, ketkä ovat katkeroituneet rasismin takia koko Suomen kansalle...
Ei kuule ymmärrä aikuiset ihmiset edelleenkään. En kerro, koska en jaksa enää tapella koko aiheesta ihmisten kanssa, jotka eivät asiasta itse tiedä. Ja mulle on ihan suoraan suomalainen sanonutkin, ettei Suomessa näiden maiden välillä nähdä mitään eroa. Miltä teistä tuntuisi, jos teitä alettaisiin haukkua sveduiksi?
No mua on haukuttu pienenä ryssäks, alaluokkalaiset pojat piiritti mut (suunnilleen 12-15) ja heitteli mua päin kiviä huutaen, että painu, ryssä, takas mistä oot tullutkin. Pojat olivat tokaluokkalaisia, itse olin kuudennella, mutta mä olin yksin ja niitä kakaroita oli lauma. Tätä toistui useita päiviä jokaisella välitunnilla, kunnes tympäännyin siihen, revin paljain käsin korkeita nokkospuskia ja juoksin pikkupoikien perässä ja ne juoksi mua karkuun huutaen ja kirkuen. Eivät sen jälkeen enää ahdistelleet nämä kyseiset pojat, mutta aina löytyi muita, kenen mielestä ryssät oli sallittu koulukiusattu, eikä opettajatkaan puuttuneet asiaan, jos niille ei mennyt suoraan kertomaan ja mähän en mennyt, koska mielestäni se olisi ollut kantelua eikä sellainen mulle sopinut. Yläasteella kiusaajat keksivät vielä kieroutuneempia tapoja kiusata, joita nyt en halua edes muistella.

Oisin voinut noiden ääliöiden takia katkeroitua samalla tavalla kuin sinä ja mötköttää neljän seinän sisällä kaikille suomalaisille joidenkin yksittäisten kakaroiden takia, mutta... itse asiassa niin mä hetken aikaa teinkin -- murrosikäisenä, kunnes kasvoin aikuiseksi ja tajusin, ettei kaikki suomalaiset ole tosiaankin samanlaisia. Niinkuin ei myöskään kaikki romanit ole varkaita, kaikki somalit eivät ole väkivaltaisia raiskaajia, kaikki venäläiset eivät ole huoria eikä kaikki turkkilaiset ole huoripukkeja. Kaikissa kansalaisuuksissa on niitä sikoja, kuten on myös helmiäkin. Ihan kaikissa kansalaisuuksissa.

Toivon, todellakin toivon, että sinäkin joskus kasvat aikuiseksi. Annat anteeksi ihmisille, ketkä ovat tehneet sulle joskus jotain pahaa. Ja ennen kaikkea annat anteeksi kaikille niille suomalaisille, ketkä eivät ole tehneet sulle yhtään mitään, eivät edes tavanneet sua koskaan, mutta kenelle sä olet katkera siitä, mitä toiset sulle teki. Ja kun olet antanut anteeksi, silloin ihan varmasti elämääsi alkaa _tulvia_ hienoja ihmisiä, pääasiassa varmaankin suomalaisia (heitä kun on tässä maassa se enimmistö ), ja elämästäsi tulee antoisampi ja rikkaampi. Ja Suomesta tulee sinulle parempi paikka asua. Ihan varmasti. Sen sanon sulle omasta kokemuksestani. Suvaitsevuutta, rauhaa, rakkautta ja ystävyyttä. Näitä sinä tarvitset, jotta näet hienojakin asioita tästä ihanasta maasta. Toivon, että sinäkin rakastut tähän maahan ja näihin ihmisiin, jos et kerran poiskaan aio muuttaaa.
Kuulostaapa tutulta. Kivillä mua ei enää heitellä, mutta kuitenkin mulle on tehty selväksi ihan aikuisiälläkin, miten meikäläisiin Suomessa suhtaudutaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja toinen näkökulma:
Lisään vielä tuohon edelliseen viestiin, että millä tavoin tuo nyt liittyy siihen sun kommenttiin, että miltä suomalaisesta tuntuis, että häntä kutsuttaisiin sveduksi... Olen syntynyt Venäjällä, ja puhuin esimmäiset 11 vuotta pelkästään venäjää, mutta asuessani Venäjällä mua kiusattiin mun sukunimen takia. Koska sukunimeni on savolainen. Ihan oikea -nen-loppuinen savolainen sukunimi. Mua kutsuttiin chuhnaksi Venäjällä, vaikka olin koko ikäni siellä asunut. Tämä siis sen takia, että molemmat vanhempani olivat syntyneet Venäjällä suomalaisiin perheisiin. Isovanhempani olivat sodan aikaan jääneet Venäjälle, kun raja suljettiin. Vanhempieni lapsuudenkodeissa puhuttiin vain suomea, kunnes vanhempani menivät kouluun (samalle luokalle) ja siellä oppivat venäjän kielen.

Venäjällä asuessani mua siis haukuttiin chuhnaksi, kun muutin tänne, olinkin yhtäkkiä ryssä. Itse en tällä hetkellä edes ole ihan varma, kumpi olen: periaatteessa en kumpikaan, kun molemmissa kotimaissani mua haukuttiin muukalaiseksi. Pitäiskö mun mököttää nyt koko maailmalle, kun venäläiset haukkui mua chuhnaksi (vastaava nimitys suomalaisille, kuin "ryssä", mitä suomalaiset käyttää venäläisistä ) ja Suomessa mua haukuttiin ryssäksi? Kelle mun pitäis olla vihainen? Kummat heistä haukkui mua väärin perustein? Onko liian monimutkaista? ;)
Mä olen lohduttautunut sillä, että kaikkia kiusataan jossain määrin. Lapset keksivät aina jonkun syyn kiusata, kenestä vaan, jos haluavat. Tämä on nyt vaan jotenkin noussut pintaan, koska mua on toistuvasti ihan viime aikoina muistutettu siitä, mitä musta ajatellaan taustani takia.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Shillelagh:
Alkuperäinen kirjoittaja toinen näkökulma:
Lisään vielä tuohon edelliseen viestiin, että millä tavoin tuo nyt liittyy siihen sun kommenttiin, että miltä suomalaisesta tuntuis, että häntä kutsuttaisiin sveduksi... Olen syntynyt Venäjällä, ja puhuin esimmäiset 11 vuotta pelkästään venäjää, mutta asuessani Venäjällä mua kiusattiin mun sukunimen takia. Koska sukunimeni on savolainen. Ihan oikea -nen-loppuinen savolainen sukunimi. Mua kutsuttiin chuhnaksi Venäjällä, vaikka olin koko ikäni siellä asunut. Tämä siis sen takia, että molemmat vanhempani olivat syntyneet Venäjällä suomalaisiin perheisiin. Isovanhempani olivat sodan aikaan jääneet Venäjälle, kun raja suljettiin. Vanhempieni lapsuudenkodeissa puhuttiin vain suomea, kunnes vanhempani menivät kouluun (samalle luokalle) ja siellä oppivat venäjän kielen.

Venäjällä asuessani mua siis haukuttiin chuhnaksi, kun muutin tänne, olinkin yhtäkkiä ryssä. Itse en tällä hetkellä edes ole ihan varma, kumpi olen: periaatteessa en kumpikaan, kun molemmissa kotimaissani mua haukuttiin muukalaiseksi. Pitäiskö mun mököttää nyt koko maailmalle, kun venäläiset haukkui mua chuhnaksi (vastaava nimitys suomalaisille, kuin "ryssä", mitä suomalaiset käyttää venäläisistä ) ja Suomessa mua haukuttiin ryssäksi? Kelle mun pitäis olla vihainen? Kummat heistä haukkui mua väärin perustein? Onko liian monimutkaista? ;)
Mä olen lohduttautunut sillä, että kaikkia kiusataan jossain määrin. Lapset keksivät aina jonkun syyn kiusata, kenestä vaan, jos haluavat. Tämä on nyt vaan jotenkin noussut pintaan, koska mua on toistuvasti ihan viime aikoina muistutettu siitä, mitä musta ajatellaan taustani takia.
Siis nämä vanhat jutut on nousseet pintaan. Ei mua nuorempana härinnyt ihmisten suhtautuminen, elin täyttä elämää silloin.
 
vieras
en kyllä tiedä missä päin suomea asut ja millasia ihmisiä sulla on ympärillä mutta vaikee uskoa että kaikki suomalaiset sua nyt karsastais vaan tuon taustas takia. mutta ihan tämän ketjun perusteella et miltään päivänsäteeltä vaikuta itsekkään, että voiskohan olla se että niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja fjonga:
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Shillelagh:
Kuulostaapa tutulta. Kivillä mua ei enää heitellä, mutta kuitenkin mulle on tehty selväksi ihan aikuisiälläkin, miten meikäläisiin Suomessa suhtaudutaan.
no et sä voi olla ku jostain neuvostoliiton maasta...
Luultavasti Virosta. Ja jos on vielä paremman näköinen Savannan tapaan, niin varmasti saa kuulla suomalaisilta kommentteja.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja fjonga:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja fjonga:
mä en usko et suomalaisilla on niiin negatiivista asennetta, kuin annat ymmärtää, syntyperää kohtaa paitsi venäläisiä kohtaan...
Ei täällä itärajalla. Täällä on totuttu olemaan venäläisten kanssa. Ruotsalaisetkaan ei haittaa, vain suomalaiset jotka puhuvat ruotsia.
oon ollu leireillä itärajalla ja paikalliset teinit ei ainakaan olleet tottuneet =)
Sitten olen vain liikkunut erilaisessa seurassa.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja fjonga:
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Shillelagh:
Kuulostaapa tutulta. Kivillä mua ei enää heitellä, mutta kuitenkin mulle on tehty selväksi ihan aikuisiälläkin, miten meikäläisiin Suomessa suhtaudutaan.
no et sä voi olla ku jostain neuvostoliiton maasta...
Luultavasti Virosta. Ja jos on vielä paremman näköinen Savannan tapaan, niin varmasti saa kuulla suomalaisilta kommentteja.
:LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
en kyllä tiedä missä päin suomea asut ja millasia ihmisiä sulla on ympärillä mutta vaikee uskoa että kaikki suomalaiset sua nyt karsastais vaan tuon taustas takia. mutta ihan tämän ketjun perusteella et miltään päivänsäteeltä vaikuta itsekkään, että voiskohan olla se että niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.
Mä olin lapsena oikein herttainen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja fjonga:
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Shillelagh:
Kuulostaapa tutulta. Kivillä mua ei enää heitellä, mutta kuitenkin mulle on tehty selväksi ihan aikuisiälläkin, miten meikäläisiin Suomessa suhtaudutaan.
no et sä voi olla ku jostain neuvostoliiton maasta...
Luultavasti Virosta. Ja jos on vielä paremman näköinen Savannan tapaan, niin varmasti saa kuulla suomalaisilta kommentteja.
ei kommentoi näitä millään tapaa joten voimme tehdä oletuksia...
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Shillelagh:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
en kyllä tiedä missä päin suomea asut ja millasia ihmisiä sulla on ympärillä mutta vaikee uskoa että kaikki suomalaiset sua nyt karsastais vaan tuon taustas takia. mutta ihan tämän ketjun perusteella et miltään päivänsäteeltä vaikuta itsekkään, että voiskohan olla se että niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.
Mä olin lapsena oikein herttainen.
jesh. eli kaikki suomalaiset nyt vaan sattuu inhoamaan kaikkia sun kotimaastas (jota ei enää ole) tulleita ja vielä luulevat sua naapurikansalaiseksi :(
 

Yhteistyössä